Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL : Alma 31, elää tuilla ja kritisoi ajatusta palkkatöistä

Vierailija
09.01.2024 |

Tuuvan toimintaa ohjaa antikapitalistinen passiivisuus. Hän vastustaa ajatusta siitä, että ihmisen olisi tehtävä toiselle ihmiselle rahaa ollakseen validi yhteiskunnan jäsen.

Ihmiset eivät hahmota, että työsuhde on valtasuhde. Se ei ole reilua työntekijälle, Tuuva selittää ajatusmaailmaansa juontaja Emma Karasjoelle.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/30af2174-5465-4418-ba7a-9fedcbf…

Kommentit (304)

Vierailija
281/304 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätetään tämä hullu mouhuamaan yksinään.. Vastailkoon itselleen. 

Juuri näin. Tämä persaukinen läski Vanhapiika pilaa joka keskustelun. Syö mt lääkeitä ja makaa kotonaan näpyttelemässä aivopierujaan.. On itse yhteiskunnan elätti... 

Vierailija
282/304 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätetään tämä hullu mouhuamaan yksinään.. Vastailkoon itselleen. 

Minustakin hän saa itsekseen kuivua kasaan kuin räkä asfalttiin. Yhtä tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/304 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä systeemissä ei kannata tehdä palkkatyötä taikka edes lähteä yrittäjäksi ellei halua maksaa siitä terveydellään. Systeemi on kehitelty sellaiseksi että se vie sinun kaiken aikasi ja energiasi jottei ihmisellä jäisi aikaa miettiä ja tutkia asioita koska fiksu tietoinen ihminen on vallalle kauhistus. Mutta ole hyvä jos kiinnostaa ja tee työtä 1/3 sun elämästä ja maksa vielä 1/3 sun palkasta ja tule ryöstetyksi vielä jokaisessa muussa transaktiossa pakkoverojen muodossa. Ole köyhä ja raada kuin orja ja koe ohjelmoitua paremmuutta siitä että sinulla on tonni tai pari enemmän kuin sillä joka tekee vähemmän orjatyötä tai ei ollenkaan.

Vierailija
284/304 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä systeemissä ei kannata tehdä palkkatyötä taikka edes lähteä yrittäjäksi ellei halua maksaa siitä terveydellään.. tää systeemi on kehitelty sellaiseksi että se vie sun kaiken aikasi ja energiasi jottei ihmisellä jäisi aikaa miettiä ja tutkia asioita koska fiksu tietoinen ihminen on vallalle kauhistus. Mutta ole hyvä jos kiinnostaa ja tee työtä 1/3 sun elämästä ja maksa vielä 1/3 sun palkasta ja tule ryöstetyksi vielä jokaisessa muussa transaktiossa pakkoverojen muodossa. Ole köyhä ja raada kuin orja ja koe ohjelmoitua paremmuutta siitä että sinulla on tonni tai pari enemmän kuin sillä joka tekee vähemmän orjatyötä tai ei ollenkaan. Maailma tarvii enemmän niitä joiden elämäntyö on aktivismi sillä se on ainut tapa parantaa kaikkien elinolosuhteita.

Vierailija
285/304 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta Almalta takautuvasti pois kaikki tukiaiset....

Vierailija
286/304 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma on osittain oikeassa, suomessa on kumma kulttuuri että aina pitäisi olla suorittamassa ja touhuamassa jotakin. Rahaa täytyy maata tilillä ja materiaa oltava jotta näytettäisiin paremmalta muiden ihmisten silmiin. Henkinen hyvinvointi menettänyt merkityksensä, ihmiset sairaampia kuin koskaan. Työtahtikin sitä että ihmiset kulutetaan nopeasti työkyvyttömyyseläkkeelle. Suomesta tullut varsinainen suoritusyhteiskunta. Kuihan paljon vähemmän ihmiset tarvitsisi rahaa, materiaa, terveydenhuoltoa ja sitä suorittamista kun alettaisiin keskittymään välillä pelkästään olemiseen ja onnellisuuteen, läsnäoloon nykyhetkessä ? 

Monelle suomalaiselle joutilaisuus on aivan jumalaton kirosana

Vierailija
287/304 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää vihaksi. Taas oli 11h työpäivä ja vain siksi että voidaan pitää 10151j47 leivässä.

Vierailija
288/304 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista työelämää saa ja pitää kritisoida. Minulla ei ole mitään palkkatyötä vastaan, mutta en voisi kuvitellakaan tilannetta, että antaisin 100 prosenttisen työpanokseni missään olosuhteissa.

Vierailija
289/304 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Tuohan on tyypillinen vassari joita on tämäkin palsta väärällään.

Vierailija
290/304 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani Alma saa ihan rauhassa olla tekemättä töitä ja elää tuilla. 

Vierailija
291/304 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistää vihaksi. Taas oli 11h työpäivä ja vain siksi että voidaan pitää 10151j47 leivässä.

On sinulla pirun häävi työ ja palkka, jos työttömyysvakuutusmaksun ottamisen jälkeen ei euroakaan jäänyt omaan käyttöön. 🤣 Mutta taidatkin vain pitää muita täys aaseina.

Vierailija
292/304 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi Alma tukia pennin jeniä, jos muut ihmiset ei kävisi palkkatöissä ja mahdollistaisi hänelle tuollaista elämää. Jos ihmiset ei kävisi töissä, ei olisi ketään maksamassa niitä tukia. 

Vierailija
293/304 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän tekee töitä ja teki tuolloinkin töitä. Taisi koko juttu olla markkinointikikka Alman tulevalle kirjalle. Totuus: Alma hylkäsi perinteisen palkkatyön uran, jolla on hyvät työehdot. Sen sijaan Alma valitsi kirjailijan ja taiteilijan uran, jolla on äärimmäisen huonot työehdot, mutta työtä pitää tehdä kovasti siihen muutamaankin euroon. Minusta tuntuu, että kun Alma antoi lehtihaastatteluja, hän ei vielä tiennyt, mihin on ryhtynyt ja on ollut epätietoisuutta niistä oikean työelämän työehdoista. Kyllä Suomessa TES alaisissa töissä on hyvät työehdot ja taiteilijoilla on varmasti paskimmat työehdot, kun  ei ole mitään TES suojaamassa tuloja ja iso osa työstä on tulotonta eli kaikki työ ei edes ole korvausten piirissä esim. kirjailijoilla. 

Vierailija
294/304 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta ei saa. Minun puolesta Almat ja vastaavat pitäisi pistää maksamaan yhteiskunnalle takaisin joka ikinen euro ja sentti, minkä ovat saaneet tukina. Ja luonnollisesti Almalle ja kumppaneille pitäisi osoittaa pakkotyö esim. sitten katujen lakaisijana tai vanhusten vaippojen vaihtajana.

Yhteiskuntaa saa aivan vapaasti kritisoida ja haukkua silloin, kun elättää täysin itsensä vaikka sitten kotitarveviljelijänä jossain korven keskellä, metsästä saatavaa ruokaa hyödyntäen. Mutta jos ottaa vastaan mitään tukia, ei pitäisi aukoa päätään.

Vierailija
295/304 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaista työelämää saa ja pitää kritisoida. Minulla ei ole mitään palkkatyötä vastaan, mutta en voisi kuvitellakaan tilannetta, että antaisin 100 prosenttisen työpanokseni missään olosuhteissa.

Sama täällä. Palkkatyö semmoinen pakollinen paha. Itellä kokopäivätyö paperilla, mutta tosiasiassa töihin tuosta käytän noin 60%. Ja tätä pidän maksimina. Palkka 3800 Eur, asiantuntijatyötä isossa firmassa.

Etätyötä siis teen jos joku ihmettelee kuinka tuo mahdollista. Työpäivän aikana hommailen mm. kotityöt, laskujen maksamisen, treenit (3x30min/vk). Joskus saatan vaan ottaa tunnin tirsat tai käydä kahden tunnin lounaalla.

Vierailija
296/304 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Palkkatyö semmoinen pakollinen paha. Itellä kokopäivätyö paperilla, mutta tosiasiassa töihin tuosta käytän noin 60%. Ja tätä pidän maksimina. Palkka 3800 Eur, asiantuntijatyötä isossa firmassa.

Etätyötä siis teen jos joku ihmettelee kuinka tuo mahdollista. Työpäivän aikana hommailen mm. kotityöt, laskujen maksamisen, treenit (3x30min/vk). Joskus saatan vaan ottaa tunnin tirsat tai käydä kahden tunnin lounaalla.

Mun kaveri kävi työpäivän aikana bissellä, kun oli joustavat työajat ja etätyömahdollisuus. Se oli noin 4-6 tuntia työpaikalla. 

Vierailija
297/304 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta ei saa. Minun puolesta Almat ja vastaavat pitäisi pistää maksamaan yhteiskunnalle takaisin joka ikinen euro ja sentti, minkä ovat saaneet tukina. Ja luonnollisesti Almalle ja kumppaneille pitäisi osoittaa pakkotyö esim. sitten katujen lakaisijana tai vanhusten vaippojen vaihtajana.

Yhteiskuntaa saa aivan vapaasti kritisoida ja haukkua silloin, kun elättää täysin itsensä vaikka sitten kotitarveviljelijänä jossain korven keskellä, metsästä saatavaa ruokaa hyödyntäen. Mutta jos ottaa vastaan mitään tukia, ei pitäisi aukoa päätään.

Alman ongelma on se, että Alma on ihan oikeasti töissä, mutta omilla lausunnoillaan sai ihmiset vakuuttumaan, ettei hän itse tee töitä ja saa tuet töitä tekemättä. Alma antoi tosi huonot haastattelut ja lausunnot. Kirjoittajat ei vaan aina ole taitavia puhujia. Alma epäonnistui. Totuus on nimittäin aivan toinen, kuin mitä ihmiset uskoo. Kyllä Alma joutuu töitä tekemään todella paljon. 

Vierailija
298/304 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi Alma tukia pennin jeniä, jos muut ihmiset ei kävisi palkkatöissä ja mahdollistaisi hänelle tuollaista elämää. Jos ihmiset ei kävisi töissä, ei olisi ketään maksamassa niitä tukia. 

Jep, kun ihmisiltä on otettu tukia pois, ihmisiä ei enää käy yhtä paljon töissä kuin ennen. 

Kannattaa ehkä olla tyytyväinen, että on tukia, joita pääsee maksamaan. Moni ei enää pääse osallistumaan siihen työelämään hallituksen leikkauksien takia ja muuten,  kun 

ei enää ole monia työpaikkoja ja yrityksiäkään. Ehkä moni hyväksyisi Almalle isommatkin tuet, jos se toisi ostovoimaa ja samalla työpaikkoja takaisin. 

Vierailija
299/304 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma ei ymmärrä talouden toimintaa. Kun muodostaa jostakin asiasta käsityksen ilman ymmärrystä, päätyy samankaltaisiin lopputulemiin kuin Alma.

Vierailija
300/304 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle Tuuvalle kelpaa kyllä sen pahan kapitalistin rahat. Muuten Tuuvalle voisi tulla sekä nälkä, että vilu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme