Petterin tunnin juna ei taida onnistuakaan.
Kommentit (84)
Ai joku sentÀÀn laittaa Petterille rajat ja sanoo ettÀ tapana on neuvotella ja sopia ei vain yksipuolisesti pÀÀttÀÀ muiden asioista niiden puolesta. Varmasti hyvÀ neuvo sinne työmarkkinapuolellekin kÀytöstavoista. Toivottavasti kaatuu ko. hanke.
Voi kun saataisiin Tuomas-veturin kaveriksi aamun lastenohjelmiin Petteri-juna.
En ole junaa vastaan mutta en jÀÀ sitÀ kaipaamaankaan. Ei mulla ole mitÀÀn asiaa Turkuun muutenkaan. EikÀ varsinkaan junalla. Autolla menisin jos menisin.
TÀmÀ hanke on kyllÀ niin jÀrkyttÀvÀÀ rahojen tuhlaamista kuin olla jo voi. Katsoo mitÀ pÀivÀÀ tahansa Turun ja Helsingin vÀlillÀ kulkee suht harvakseltaan junavuoroja ja junatkin ovat yleensÀ varustettu n.4 vaunulla. Sen sijaan Tampere-Helsinki vÀlillÀ lÀhtee junia parhaimmillaan 5 min vÀlein, vaunuja on junissa 6-8 ja junat usein aivan tÀynnÀ. EttÀ kummalekohan rataosuudelle olisi pitÀnyt tehdÀ jotain?
ĂrsyttÀÀ, kun tĂ€mĂ€ on yhden miehen henkilökohtainen hanke veromaksajien rahoilla ja tuo mies tuskin edes kuuluu niihin, jotka joukkoliikennettĂ€ kovin usein hyödyntĂ€isivĂ€t.
Toi 3-miljardin hanke pitÀisi pysÀyttÀÀ nyt.
KÀyttÀÀ vaikka miljardi nykyisen radan pahimpien kohtien korjaamiseen/parantamiseen. Ne kaksi muuta miljardia jakaa muiden ratojen (Karjalan rata, Savon rata, pÀÀrata, mitÀ nÀitÀ on) kesken tasan. Koko Suomessa junailu paranisi ja nopeutuisi.
Saa kÀyttÀÀ mutta ei ole pakko.
HyvÀ vaan jos ei onnistu. Muutaman minuutin nopeampi yhteys HelsingistÀ Turkuun... Ja miljardien kustannukset... Ja todennÀköisesti yhteydet sillÀ uudellakin radalka tökkisivÀt samaan tyyliin kuin nykyisellÀ ratayhteydellÀ ja junavuoroilla.
No. Toki jos ei tule uutta rataa, pitÀÀ vanhan korjaamisia jatkaa edelleen... RatatöitÀ tekevÀt jo nyt joka vuosi ko radalla.
Petterin legot lentelee hujan hajan kuultuaan tÀmÀn. Itkupotkuraivari tiedossa. Onneksi Àtii Purra osaa lohduttaa.
MillÀ Petteri tÀmÀn selittÀÀ rahoittajilleen? Kun nimenomaan korruptiorata oli sopimuksessa. Raha Petterille, rata rahoittajille. Nyt kunnat uhkaa kaataa rÀkÀnokan korruptioelÀmÀn.
Vierailija kirjoitti:
HyvÀ vaan jos ei onnistu. Muutaman minuutin nopeampi yhteys HelsingistÀ Turkuun... Ja miljardien kustannukset... Ja todennÀköisesti yhteydet sillÀ uudellakin radalka tökkisivÀt samaan tyyliin kuin nykyisellÀ ratayhteydellÀ ja junavuoroilla.
No. Toki jos ei tule uutta rataa, pitÀÀ vanhan korjaamisia jatkaa edelleen... RatatöitÀ tekevÀt jo nyt joka vuosi ko radalla.
Eikös nimenomaan VR:n kalusto jÀÀtynyt pakkasella ÀskettÀin? Ei kiskot.
Eikös Turusta pÀÀse Helsinkiin nyt jo junalla?
Muutaman minuutinko takia aiotaan tuhlata miljardeja?
Kaverit joutuu taas pettymÀÀn Petteriin.
Turku- Helsinki vÀlillÀ kulkee 14 vuoroa pÀivittÀin. Jos on kiire, menee aikaisemmalla vuorolla.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Turusta pÀÀse Helsinkiin nyt jo junalla?
Muutaman minuutinko takia aiotaan tuhlata miljardeja?
Niin miljardit 10min takia. Kymmenenminuutin.
Vierailija kirjoitti:
Toi 3-miljardin hanke pitÀisi pysÀyttÀÀ nyt.
KÀyttÀÀ vaikka miljardi nykyisen radan pahimpien kohtien korjaamiseen/parantamiseen. Ne kaksi muuta miljardia jakaa muiden ratojen (Karjalan rata, Savon rata, pÀÀrata, mitÀ nÀitÀ on) kesken tasan. Koko Suomessa junailu paranisi ja nopeutuisi.
Saa kÀyttÀÀ mutta ei ole pakko.
Ei sinne itÀ-Suomeen mitÀÀn rataa tarvita. Ei kukaan halua mennÀ sinne eikÀ ry ssien liikkumista tarvitse yhtÀÀn helpottaa.
Enbemmin parempi rata Turkuun jos joku rata on pakko tehdÀ.
Vierailija kirjoitti:
En ole junaa vastaan mutta en jÀÀ sitÀ kaipaamaankaan. Ei mulla ole mitÀÀn asiaa Turkuun muutenkaan. EikÀ varsinkaan junalla. Autolla menisin jos menisin.
PetterillÀ itsellÀÀn on sinne asiaa. Luulisi Petankin kÀyttÀvÀn autoa.
Mihin mitÀÀn junarataa enÀÀ tarvitaan kun Turkuun vie moottotie ja edullisesti Onnibus? Purkaisivat vanhankin radan pois luontoa pilaamasta.
Vierailija kirjoitti:
HyvÀ vaan jos ei onnistu. Muutaman minuutin nopeampi yhteys HelsingistÀ Turkuun... Ja miljardien kustannukset... Ja todennÀköisesti yhteydet sillÀ uudellakin radalka tökkisivÀt samaan tyyliin kuin nykyisellÀ ratayhteydellÀ ja junavuoroilla.
No. Toki jos ei tule uutta rataa, pitÀÀ vanhan korjaamisia jatkaa edelleen... RatatöitÀ tekevÀt jo nyt joka vuosi ko radalla.
Niin, Tunnin juna on ihan jotain muuta kuin tunnin juna...
MitÀÀn tunnin junaa ei ole tulemassa, kun suunitelmista on poistettu toinen raidepari- eli se, mikÀ mahdollistaisi sujuvan liikenteen rataosuudella.
Niin se on aina Kokoomuslaisen kÀsi toisen taskussa.