Mielipiteesi! Äiti imetti lastaan metrossa - niin vain rinta paljaaksi!
Kommentit (29)
Mitenniin epäkohteliasta muita ihmisiä kohtaan? Onhan imettäviä äitejä ollut eduskunnassakin.
Epäkohteliasta muita ihmisiä kohtaan on mielestäni:
Tupakoida paikalla, jossa on tupakoimattomia
Puhua kännykkään teatteriesityksessä
Juoruta kovaan ääneen leffassa
jne.
Kyllähän lapsen on saatava ruokaa. Oisko ollut parempi ihan vaan kohteliaisuussyistä jos äiti olisi antanut vauvansa parkua koko matkan. Siitä kait se vasta haloo syntyisi kun piti vauvaa nälissään.
Tuttipulloista...Ekan kohdalla annoin kahviloissa pulloa, vaikka muuten imetinkin. Toisen kohdalla en antanut pulloa ollenkaan.
Vierailija:
voinu kuvitellakaan imettäväni julkisilla paikoilla. Rytmitin menoni niin, ettei tarvinnu itseäni paljastaa, mielestäni se on myös epäkohteliasta muita kohtaan. ei paheksumisessa ole mitään sairasta tai luonnotonta.
Enemmän paheksuttaa nää luomumammat (tosiaan) jotka kuvittelee että, muita ihmisiä kiinnostaa nähdä heidän imetyksensä., Tai, jos ihan pakottava tarve tulee, koittaisivat tosiaan edes peitellä jotenkin.
Se, ettet sinä voinut kuvitellakaan imettäväsi julkisilla paikoilla, tarkoittaa mielestäsi sitä, ettei kukaan muukaan voi niin tehdä?
Minusta ennen kaikkea on epäkohteliasta olla suvaitsematon, yksioikoinen ja siihen päälle vielä pilkkusäännöt hallitsematon pikkusielu. Nih.
En näe siinä mitään outoa tai paheksuttavaa, päinvastoin. Kaikki tsempitykset vain julkisesti imettävälle äidille! Ja sitä enemmän toivon hänen kaltaisiaan, mitä enemmän " julki-imetystä" mediassa parjataan. Ärsyttää, kun luonnollisista asioista tehdään paheksuttavia. Ja samaan aikaan neuvotaan teinityttöjä miten harrastetaan anaaliseksiä. Hoh-hoi-jaa.
Itse imetin yli vuoden mutta jostain kumman syystä en ikinä ollut tilanteessa että olisi pitänyt imettää ravintolassa tai kaupassa. Julkisiä liikennevälineitäkään ei jouduttu käyttämään.
Ympäristö on täynnä paljasta pintaa mutta heti kun se on jossain muussa kuin seksuaalisessa kontekstissa niin se onkin sopimatonta. Sairasta.
T: yksi joka on itse liian ujo imettämään metrossa mutta suo sen toki ilomielin muille
Vierailija:
Miten lapselle äidinmaidon antaminen voisi olla paheksuttavaa? Siis että vähän vilahtaa tissi? Voi ei, ehkä se paheksuja voisi katsoa muualle jos tekee huonoa. Sairas sellainen paheksuja!
Kyllä sitä tosiaan voi imettää ilman rintojen paljastelemistakin! Ainakin minä voin.
Vierailija:
Eli ei ole pakko kaupungilla liikkuessa alkaa imettämään kun on olemassa helpompi ja vähemmän huomiota ja paheksuntaa herättävä tapa. Lähes mikään ei vie tehokkaammin ruokahalua kuin ravintolassa viereisessä pöydässä tiseejään paljasteleva luomumamma JA kyllä olen itsekin äiti!
Oletko kuullut, että tietty osa imetetyistä lapsista ei huoli pulloa? Ja tietty osa imettävistä äideistä ei ala väkipakolla lastaan pullolle opettamaan sinun (ja kaltaistesi) mielenrauhan vuoksi.
Miten muuten pullon on ns. helpompi kuin imetys? Huolehdit mukaan puhtaan pullon, kaivat esiin purkin, revit sen auki jne -- vs. otat rinnan esille, plumsautat nännin vauvan suuhun ja se on siinä.
Rinnat ovat ennen kaikkea _vauvan ruuan lähde_, eivät mikään seksiesine. Usko tai älä.
Vierailija:
ei paheksumisessa ole mitään sairasta tai luonnotonta.
Enemmän paheksuttaa nää luomumammat (tosiaan) jotka kuvittelee että, muita ihmisiä kiinnostaa nähdä heidän imetyksensä.
Eli kirjoittajan mielestä lapsen ruokkimisen paheksunta ei ole mitenkään negatiivinen asia mutta se itse ruokkiminen on paheksuttavaa. Jos ei halua nähdä naisen rintoja, niin onko pakko jäädä tuijottamaan?
Onko kirjoittajalla mennyt hieman sekaisin luonnottomat ja luonnolliset asiat?
ja kyllä sen verran voi tosiaan muitakin ajatella että käyttää niitä harsoja edes suojana. Isorintainen ei pysty imetystä kovin huomaamattomasti tekemään, huom kuulun itse ed mainittuihin.
Monissa maissa imettäminen julkisilla paikoilla on kiellyttyä tai ainakin paheksuttavaa mutta suomalaiset luomumammat tuskin sitäkään kunnioittaisivat. Sitä paitsi sitä näkee äitejä jotka imettävät toisella vuodella olevaa lasta julkisilla paikoilla, ällöttävää, eikä mikään tekosyy kelpaa selitykseksi, tuon ikäisen lapsen janon/nälän voinee korvata jollain muullakin
Metrossa, bussissa, junassa, raitiovaunussa, kirkon penkissä häissä ollessani, kahvilassa, koulun vanhempain illassa, tien penkalla, pysäköidyssä autossa, naapurilla kylässä, koulun kevät- ja joulujuhlissa, jalkapallokentän laidalla, saunaillassa, lääkärissä ja vaikka missä. Kaikkialla, missä lapseni ovat sitä kaivanneet.