Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Helsingissä voi joutua odottamaan lounastaan ravintoloissa 2 h, kun osa-aikatyötä tekevät tarjoilijat lopettavat työt. Hallitus leikkaa soviteltua päivärahaa ja asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä voi joutua odottamaan lounastaan ravintoloissa 2 h, kun osa-aikatyötä tekevät tarjoilijat lopettavat työt. Hallitus leikkaa soviteltua päivärahaa ja asumistukea.
No, business ladyna pakkaat rakennekynsillä eväät töihin.
Vierailija kirjoitti:
Iso jenkkisänky painoa yli 80kg eikä saa purettua osiin
ap
Kommentissa 30 sanoit sulla olevan vesisänky, päätä jo kumpi sulla on, trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, business ladyna pakkaat rakennekynsillä eväät töihin.
Onko kiire kokoukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PÖTYÄ, AP.
Asumistuessa on AINA omavastuu. Lisäksi maksimituki Helsingissä yhden hengen taloudelle on tuolla vuokralla ja tonnin bruttotuloilla 391 euroa kuussa.
Mitä te persut tästä valehtelusta hyödytte.Itseenne se leikkuri osuu, maatiaiset.
Ettekö te ymmärrä eroa asumistuen ja toimeentulotuen välillä? Kummankin maksaa Kela. Ja Kela on maksanut toimeentulotukena ne asumiskulut mitkä menee yli asumistuen, eli huomioinut laskelmassa sen 800e vuokran kokonaan menona.
Vaan eipä maksa toimeentulotukena enää joten eroituksen saa maksaa itse tai muuttaa halvempaan.
Omia valintoja molemmat.
Kukaan ei pakota muuttamaan minnekkään.
Kannattaa muuttaa sinne missä halvempia asuntoja. Maksaa se kela sinnekin ne vuokrat ym. Ihmettelen kyllä miksi Kela maksaa kaiken kun ei edes työkyvyttömille takuueläkeläisille maksa oikeastaan paljon mitään. Pikkuruinen asumistuki vain. Kannattaisi mennä töihin niin ei kelan tarvitsisi niin paljoa osallistua elättämiseen🤔
Huom! Yleinen asumistuki on aina maksimissaan 80% asumiskuluista. On mahdollista, että toimeentulotukea saadessa siitä maksetaan se loppu 20% osuus ja vielä taloussähkömenotkin siihen päälle. Siinä on silloin 100% Kelan maksamaa asumista.
Osa perheistä ei pääse koskaan etelän matkalle, koska vanhempia hyväksikäytetään palkattomina työkokeilijoina.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa sinne missä halvempia asuntoja. Maksaa se kela sinnekin ne vuokrat ym. Ihmettelen kyllä miksi Kela maksaa kaiken kun ei edes työkyvyttömille takuueläkeläisille maksa oikeastaan paljon mitään. Pikkuruinen asumistuki vain. Kannattaisi mennä töihin niin ei kelan tarvitsisi niin paljoa osallistua elättämiseen🤔
Mä tiedän yhden jolle kela maksaa koko vuokran. Rappioalkkis. Työkaverin joku sukulainen, työkaveri on sen edunvalvoja. Ei se oikeasti työkykyisille työnhakijoille tai eläkeläisille maksa, kunhan kirjoittelevat trollejaan vailla tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Osa perheistä ei pääse koskaan etelän matkalle, koska vanhempia hyväksikäytetään palkattomina työkokeilijoina.
Ja sitä varten AMK tutkinto luettiin.
En tule ikinä hoitamaan omia eläkkeellä olevia vanhempia enkä puolison vanhempia. Puoliso on ainoa lapsi.
Täältä poistatetaan asialliset viestit, joissa kerrottaan ettei kela tavalliselle työttömälle työttömyyden perusteella mitään ylimääräistä maksa eikä todellakaan koko vuokraa, jos ollenkaan. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitä varten AMK tutkinto luettiin.
En tule ikinä hoitamaan omia eläkkeellä olevia vanhempia enkä puolison vanhempia. Puoliso on ainoa lapsi.
Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.
Ei kela maksa sulle sitä kivan alueen lisää enään
Kela tekee monesti ihan omia vähennyksiä asiaan kuin asiaan. Soveltavat lakeja omien laskukaavojen mukaan. Käsittääkseni lakeja ei voi oman pään mukaan muutella. Toivotaan että asuntojen vuokrat ja vastikkeen tulevat tulevaisuudessa laskemaan.
On teillä helsinkiläisillä taas murheet.
Ihanaa köyhien ulinaa vaan kuuluu =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Luuletko että saan yksin kannettua monta sataa kiloa painavan sängyn, lipaston, pöydät, pesukoneen yms.? Ja pitää olla sille pakulle kuski, minulla ei ole ajokorttia.
ap
Kysy apua viadialta tai seurakunnan diakoniatyöstä muuttoon. Voivat auttaa myös asunnon etsimisessä. Varaa aika seurakuntasi diakonille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä vuokranantajaan ja kysy tippuuko vuokrra 700 euroon/kk (tai mikä se uusi raja nyt onkaan). Se on vuokranantajan valinta pakottaako sinut muuttamaan pois ja alkaa etsiä uutta vuoralaista kalliilla vuokralla. Nyt neuvotteluvaltit ovat vuokralaisen puolella...
Miksi vuokran antaja lahjoittaisi 1200€ jo muutenkin pienestä katteestaan ?
Valitettavasti vuokra asunnoissa tapahtuu nyt uusjako ja vapautuville asunnoille löytyy kyllä maksukykyisiä vuokralaisia jotka ovat jo pitkään odottaneet niiden vapautumista.
Se mikä sinulle on on kallis, ei ole sitä kaikille.
Monikin itse kokonaan asuntonsa maksava vaihtaa mielellään 1000 euroa kuukaudessa maksavan asuntonsa 200 euroa halvempaan ja säästää siinä 2800 euroa vuodessa.
Ilmeisesti näet maailman vain oman kuplasi sisällä, etkä hahmota kokonaisuutta lainkaan.
Siksi, että siihen luukkuun ei enää kohta löydy vuokralaista koska uudet rajat Kelalla. Helsingin vuokramarkkina on ollut jo pitkään rikki, ja nyt tulee se hetki kun vuokranantajat joutuvat valisemaan vuokrien laskun tai asuntojen tyhjänä pitämisen väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt oli kyllä niin hapokasta, että taidat olla porvoolainen. Mikään sänky ei paina monta sataa kiloa. Ja varsin ei yllättänyt, ettei sinulla tietenkään ole ajokorttia eikä yhtään tuttua saati sukulaista.
Olen eri, mutta sosiaaliturvan, kuten nyt toimeentulotuen velvoitteet eivät voi perustua siihen, että ulkoistetaan ihmisen auttaminen "sukulaisille", tai että auttaminen minimoidaan ja mitoitetaan jonkun reippaan, hyvissä voimissa olevan treenaajan kapasiteetin mukaan. Joo, joku tyyppi varmasti kantaa sujuvasti sängyn yksinkin, mutta aika iso osa ei saisi kannettua yksin edes lastensänkyä.
Vaan mikä on ihmisen oma velvoite huolehtia asioistaan itse? Voi joo olla ettei jaksa kantaa kaikkea muuttotavaraa, mutta sitten ei ole rahaa muuttomiehiin, ei tietenkään yhtään ystävää, tuttua, sukulaista tai naapuria jolta voisi kysyä apua. Ei voi myydä tavaroitaan jotta pääsisi suurimmista eroon. Jos ei oltaisi Suomessa, jossa yhteiskunta tulee kaikessa vastaan, istuisiko nämä ihmiset sitten vaan ulkona kamoineen kunnes kuolisivat pois? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksatat vuokran muilla, niin sulla ei ole varaa valikoida jotain tiettyä aluetta millä haluat asua. Helsingissä on vapaana useita satoja alle 700 euron asuntoja, mitkä menevät Kelan kohtuuvuokrarajoihin. Kela maksaa omatoimimuuton, eli pakukympillä vuokralle ja kaverit kantamaan. Ei niitä muuttopalveluja työssäkäyvätkään raaski käyttää. Jeesus kun on hämärtynyt todellisuus kelaeläteiltä.
Tämä. Mä olen muuttanut elämäni aikana monta kertaa ja kaiken roudannut yksin. Olen pienikokoinen nainen. Ihan kaiken kannoin yksin. Sohvat, sängyt, pesukoneet. Nokkakärryillä ja purkaamalla ja kokoomalla uudestaan sängyt jne. Kukaan ei ollut auttamassa.
Pienellä romuautollani kaiken kuljetin. En voinut edes peräkärryä vuokrata koska peräkoukkua ei autossani ollut.
Vuokrat maksanut aina pienestä vähän yli tonnin palkastani itse ja yksin. Kyllä j
Voi luoja että ihmiset osaavat olla törppöjä, törkeitä ja tyhmiä kuten tämä edellinen kirjoittaja. Ei mulla muuta ku et hyvät sulle!
Ei vaan Helsingissä et saa enää avustajaa kotiin.
Eli oma vika, jos lähdet autolla Lappiin ja ajat hirvikolarin.