Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä sossuun jos ei kerran apuväkeä ole. Mutta miksi ihmeessä pitää valehdella ja trollata, ap?
Jokainen tietää, ettei Kela maksa kokonaan KENENKÄÄN asumiskuluja. Paitsi tietysti Kokoomukselle ja Persuille tämä voi olla ylläri.
Asumistuki yhdelle hengelle on max. neljänsadan luokkaa Helsingissä. Ihan riippumatta siitä, onko vuokra 800 vai1500 egeä kuussa.
Maksaa kokonaan kun olen toimeentulotuella
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005595092.html
ap
Toi oli vuodelta 2018
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Kela ei maksa 100% asumismenoista koskaan. Vai etkö ole ollut työnhakijana te-toimistossa jolloin et saa työttömyyskorvausta? Kuulostaa ap nyt feikiltä tämä tieto ilmoitteleppas vähän tarkemmin miksi kela maksaisi kaikki asumismenosi.
Tuota minäkin tulin kysymään: kenen asumisen Kela maksaa kokonaan? Minä saan asumistukea ja perustoimeentulotukea, mutta silti minun on maksettava työmarkkinatuesta vajaat sata euroa vuokraan.
Kriisimajoituksessa ollessani
Millä rahalla sinä syöt?
Oletteko huomanneet, että taas tämä juttu paisuu nopeammin kuin porvoolainen pullataikina? Noita hauskoja pikku nyansseja putkahtelee jutun edessä kuten: ei ole ajokorttia, ei ystäviä, sänky painaa satoja kiloja, lipastoja ja pöytiä löytyy yllin kyllin. Millaiseen kartanoon ap on nuo mahtanut tunkea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Täähän näillä on. Selkä on kipeä, kukaan ei voi auttaa ja sossun pitäisi maksaa muutto. Oikeasti itse muuttonsa maksavista harvalla on varaa ostaa ulkopuolista palvelua. Olen itsekin miehen kanssa kantanut kertaalleen täpötäyden kolmion tavarat seuraavaan asuntoon ihan kaksin. Se oli raskasta. Ja laatikot haettiin kaupasta pahvilaatikot. Rankkaa oli, mutta ei ollut vaihtoehtoja. Onneksi muissa muutoissa on ollut sentään jotain apua.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet alunperinkään saanut muutettua asuntoosi sämgyt ja muut, jos ei nyt yhtäkkiä onnistukkaan millään?
Isäni auttoi silloin mutta hän on nyt niin vanha ja sairas ettei pysty kantamaan tai ajamaan autoa
ap
Kela ei todellakaan maksa 800€ vuokria kenellekkään edes Hesassa, mene muualle valehtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä sossuun jos ei kerran apuväkeä ole. Mutta miksi ihmeessä pitää valehdella ja trollata, ap?
Jokainen tietää, ettei Kela maksa kokonaan KENENKÄÄN asumiskuluja. Paitsi tietysti Kokoomukselle ja Persuille tämä voi olla ylläri.
Asumistuki yhdelle hengelle on max. neljänsadan luokkaa Helsingissä. Ihan riippumatta siitä, onko vuokra 800 vai1500 egeä kuussa.
ap
Tuon artikkelin päivämäärä oli 8.3.2018. Uudet tuulet puhaltavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet alunperinkään saanut muutettua asuntoosi sämgyt ja muut, jos ei nyt yhtäkkiä onnistukkaan millään?
Isäni auttoi silloin mutta hän on nyt niin vanha ja sairas ettei pysty kantamaan tai ajamaan autoa
ap
Lopeta jo. Satusi on liian läpinäkyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PÖTYÄ, AP.
Asumistuessa on AINA omavastuu. Lisäksi maksimituki Helsingissä yhden hengen taloudelle on tuolla vuokralla ja tonnin bruttotuloilla 391 euroa kuussa.
Mitä te persut tästä valehtelusta hyödytte.Itseenne se leikkuri osuu, maatiaiset.
Ettekö te ymmärrä eroa asumistuen ja toimeentulotuen välillä? Kummankin maksaa Kela. Ja Kela on maksanut toimeentulotukena ne asumiskulut mitkä menee yli asumistuen, eli huomioinut laskelmassa sen 800e vuokran kokonaan menona.
Juuri näin
ap
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että taas tämä juttu paisuu nopeammin kuin porvoolainen pullataikina? Noita hauskoja pikku nyansseja putkahtelee jutun edessä kuten: ei ole ajokorttia, ei ystäviä, sänky painaa satoja kiloja, lipastoja ja pöytiä löytyy yllin kyllin. Millaiseen kartanoon ap on nuo mahtanut tunkea?
Hienoa että sinulla on asiat hyvin, kaikilla ei ole kuten minulla, se ei tee tästä mitään provoa
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Täähän näillä on. Selkä on kipeä, kukaan ei voi auttaa ja sossun pitäisi maksaa muutto. Oikeasti itse muuttonsa maksavista harvalla on varaa ostaa ulkopuolista palvelua. Olen itsekin miehen kanssa kantanut kertaalleen täpötäyden kolmion tavarat seuraavaan asuntoon ihan kaksin. Se oli raskasta. Ja laatikot haettiin kaupasta pahvilaatikot. Rankkaa oli, mutta ei o
Itse asiassa TODELLA MONI kyllä maksaa muuttofirmalla muutosta. Ei kaikilla siihen välttämättä niin varaa olisi, mutta joskus on pakko. Ei ole järkeä rikkoa selkäänsä nostelemalla jotain pyykkikonetta tai muita raskaita kalusteita. Yksi tuttu on tehnyt töitä muuttofirmassa ja selitti, että siihen nostamiseen on ihan oma tekniikkansa - moni loukkaa itsensä, jos nostelee väärin. Ja jos ei tarpeeksi vahvoja tyyppejä ole kavereissa, tai eivät vain pääse auttamaan (jos muuttopäivä on vaikka arkipäivä ja ovat töissä) niin pakkohan se silloin on maksaa. Esim. itse olen joskus muuttanut raskaana ollessa, enkä todellakaan olisi silloin kantanut yhtään mitään. Sinä varmaan olisit, kun olet niin sankarillinen ja reipas...???
Ei niitä muuttofirmoja niin paljon olisi, jos ne olisivat vain superrikkaiden luksusta. Kyllä niitä käyttävät ihan tavalliset ihmiset.
Täällä on jo aiemminkin ihan aiheellisesti pohdittu, minkä takia Helsingissä pitää edes asua, jos ei siellä ole kavereita, sukua tai riittäväpalkkaista työtä. Suomessa on paljon hyviä ja ihan viihtyisiä paikkakuntia ja asuntoja, jossa asumiskulut ovat alhaisemmat kuin Helsingissä. Jos ei kerran ole rahaa mihinkään, tuskin käytät Helsingin kulttuuripalvelujakaan kovin aktiivisesti. Muuta muualle, niin voit saada samalla rahalla enemmän.
Vaikuttaa siltä, että kaikkeen löytyy selitys, miksi ei voi muuttaa ja miksei sitä, miksei tätä. Mitäpäs jos ajattelisit elämääsi ihan toisesta vinkkelistä, niin voit saada tilalle paljon hyviä asioita. Kuten aikaisemmin joku kertoi, niin yksinkin saa tavarat pakattua, purettua ja muutettua paikasta toiseen, jos haluaa. Ja lopuksi, mitä ihmeen kalliita laatikoita tarvitset muuttoon, eikö banaanilaatikoita muka enää saa kaupoista, edes yksi kerrallaan. Ikinä en ole muuttoon yhtäkään laatikkoa ostanut tai vuokrannut ja muuttoja on kuitenkin aikuiselämään mahtunut kymmenkunta.
Vierailija kirjoitti:
Kela ei todellakaan maksa 800€ vuokria kenellekkään edes Hesassa, mene muualle valehtelemaan.
Miksi ei maksaisi? Hesassa 800 eur ei ole iso vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Toi oli vuodelta 2018
Pitää silti paikkansa nykyäänkin
ap
Hieno juttu ap! Kertakaikkisen upea kuulla. T. Veronmaksaja
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja juuri tuli korotukset sekä työeläkkeisiin ja takuueläkkeeseen.
Eläkeläiset saa edelleen omistusasuntoon asumistukea.
Meidän nuorempien pitäisi mennä lakkoon. 2 viikoksi sairaalat ja kaikki kiinni niin johan leikkaukset perutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksatat vuokran muilla, niin sulla ei ole varaa valikoida jotain tiettyä aluetta millä haluat asua. Helsingissä on vapaana useita satoja alle 700 euron asuntoja, mitkä menevät Kelan kohtuuvuokrarajoihin. Kela maksaa omatoimimuuton, eli pakukympillä vuokralle ja kaverit kantamaan. Ei niitä muuttopalveluja työssäkäyvätkään raaski käyttää. Jeesus kun on hämärtynyt todellisuus kelaeläteiltä.
Tämä. Mä olen muuttanut elämäni aikana monta kertaa ja kaiken roudannut yksin. Olen pienikokoinen nainen. Ihan kaiken kannoin yksin. Sohvat, sängyt, pesukoneet. Nokkakärryillä ja purkaamalla ja kokoomalla uudestaan sängyt jne. Kukaan ei ollut auttamassa.
Pienellä romuautollani kaiken kuljetin. En voinut edes peräkärryä vuokrata koska peräkoukkua ei autossan
Työttöminä on ihmisiä joilla on AMK tutkinnot ja vc 2 sivua.
Rupeaa kuule ottamaan päähän palkattomat työkokeilijat samalla kun toiset lentää jatkuvasti etelän lomille ja paskovat maapallon.
Edes kissaa ei saisi ikinä ottaa, jos et saa vakituista työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksatat vuokran muilla, niin sulla ei ole varaa valikoida jotain tiettyä aluetta millä haluat asua. Helsingissä on vapaana useita satoja alle 700 euron asuntoja, mitkä menevät Kelan kohtuuvuokrarajoihin. Kela maksaa omatoimimuuton, eli pakukympillä vuokralle ja kaverit kantamaan. Ei niitä muuttopalveluja työssäkäyvätkään raaski käyttää. Jeesus kun on hämärtynyt todellisuus kelaeläteiltä.
Tämä. Mä olen muuttanut elämäni aikana monta kertaa ja kaiken roudannut yksin. Olen pienikokoinen nainen. Ihan kaiken kannoin yksin. Sohvat, sängyt, pesukoneet. Nokkakärryillä ja purkaamalla ja kokoomalla uudestaan sängyt jne. Kukaan ei ollut auttamassa.
Pienellä romuautollani kaiken kuljetin. En voinut edes peräkärryä vuokrata koska peräkoukkua ei autossan
Työttöminä on ihmisiä joilla on AMK tutkinnot ja cv 2 sivua.
Rupeaa kuule ottamaan päähän palkattomat työkokeilijat samalla kun toiset lentää jatkuvasti etelän lomille ja paskovat maapallon.
Edes kissaa ei saisi ikinä ottaa, jos et saa vakituista työpaikkaa.
Työttömiä on työmarkkinatuella hyllyttämässä tavaroita kaupoissa ja kauppias saa voitot.
Ottaa pikku hiljaa päähän.
Ja kaupat saa yritystukia.
Olen eri, mutta sosiaaliturvan, kuten nyt toimeentulotuen velvoitteet eivät voi perustua siihen, että ulkoistetaan ihmisen auttaminen "sukulaisille", tai että auttaminen minimoidaan ja mitoitetaan jonkun reippaan, hyvissä voimissa olevan treenaajan kapasiteetin mukaan. Joo, joku tyyppi varmasti kantaa sujuvasti sängyn yksinkin, mutta aika iso osa ei saisi kannettua yksin edes lastensänkyä.