Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ol melkonen sähkösänky jos monta sataa kiloa painaa. Myy se ja osta halvempi ni saat muuttorahaa.
Sänky painaa yli 80kg, kaikki huonekalut yms painaa yhteensä monta sataa kiloa
ap
Se on sinun vastuu! Ei me muutkaan vaadita että valtio kustantaa kaiken. Tuollaisia rahasummia , ne pitäisi kirjata lainaksi.
Jos on ennenkin ollut varaa helsinkiläisen asua Helsingissä esim. ysärillä, niin jotainhan on silloin muuttunut jos ei enää. Kyllähän sen tajuaa aika nopeasti jos tulee Helsingissä käymään mihin verorahat menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on jotenkin jännä ajatus, että kaikilla Helsingissä työskentelevillä pitäisi olla varaa myös asua Helsingissä. Olen ihan keskituloinen ihminen, käyn pääkaupunkiseudulla töissä eikä minulla todellakaan ole varaa asua siellä. Asuin ensin Vantaalla ja nyt Järvenpäässä ja kuljen junalla työmatkat. En näe mitään syytä miksi työttömille pitäisi maksaa asuminen pääkaupunkiseudulla, lähistöllä on kuitenkin paljon edullisempiakin kaupunkeja vaihtoehtona.
Suomessa saa jokainen päättää asuinpaikkansa ja Kelan kuuluu maksaa se, näin ihan laki sanoo
ap
Ok, täytyypä soittaa Kelaan ja kertoa että haluan muuttaa Laruun niihin miljoonakämppiin meren päälle.
Ihan varmasti maksaa....
Voi hyvä luoja näitä i....tteja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaahan se Kela vieläkin sun vuokran kokonaan. Sulle jää vaan vähemmän rahaa käteen kuin aiemmin.
580€/kk pitää jäädä ruoka rahaa ihan laki sanoo näin
ap
Kyllä, tuo on perustoimeentulotuen määrä yksin asuvalle.
Se kuuluu jokaiselle!
Ei sitä kaikki saa.
Lainat ei ole asumismenoja.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Muakin käski Kela muuttamaan halvempaan. Tästä on jo muutama vuosi aikaa. Muutin sitten halvempaan ja vasta jälkikäteen kuulin ihan sossun virkailijalta ettei olisi ollut mikään pakko muuttaa. Ei kannata heti alistua Kelan määräyksiin vaan sanot ettei kämppää löydy. Voit sitten ajankuluksi ettiä halvempaa kämppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Tee perhana itsekin jotakin. Osaat kantaa laatikkosi uuteen asuntoon. Ei meilläkään ole mahdollista asua juuri siellä missä halutaan kuten sinä olet saanut asua.
Aika leveesti asutte siellä Helsingissä. Huh huh. Ei täällä Tampereella Kela mitään maksa.
Uusavuttomat asuu kehä kolmosen sisäpuolella... Kaikki pitää saada valmiina.
Stäpaitsi sinun pitää purkaa se sänkysi. Miten so on aikoinaan sinne asuntoon raahattu?
Vierailija kirjoitti:
Aika leveesti asutte siellä Helsingissä. Huh huh. Ei täällä Tampereella Kela mitään maksa.
Maksaa jos olet työtön ja toimeentulotuella
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on jotenkin jännä ajatus, että kaikilla Helsingissä työskentelevillä pitäisi olla varaa myös asua Helsingissä. Olen ihan keskituloinen ihminen, käyn pääkaupunkiseudulla töissä eikä minulla todellakaan ole varaa asua siellä. Asuin ensin Vantaalla ja nyt Järvenpäässä ja kuljen junalla työmatkat. En näe mitään syytä miksi työttömille pitäisi maksaa asuminen pääkaupunkiseudulla, lähistöllä on kuitenkin paljon edullisempiakin kaupunkeja vaihtoehtona.
Suomessa saa jokainen päättää asuinpaikkansa ja Kelan kuuluu maksaa se, näin ihan laki sanoo
ap
Ok, täytyypä soittaa Kelaan ja kertoa että haluan muuttaa Laruun niihin miljoonakämppiin meren päälle.
Ihan varmasti maksaa....
Voi hyvä luoja näitä i....tteja!
Tiettyyn summaan asti maksaa ei mihinkään miljooniin
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Tee perhana itsekin jotakin. Osaat kantaa laatikkosi uuteen asuntoon. Ei meilläkään ole mahdollista asua juuri siellä missä halutaan kuten sinä olet saanut asua.
Ai kannan monta kymmentä kiloa painavat laatikot monta kilometriä ja jätän kaikki painavat vanhaan asuntoon kun en saa kannettua? Oletko tyhmä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Stäpaitsi sinun pitää purkaa se sänkysi. Miten so on aikoinaan sinne asuntoon raahattu?
Ei saa purettua kokonaan, kotiikuljetuksella tilasin ja kannettiin kotiin
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Luuletko että saan yksin kannettua monta sataa kiloa painavan sängyn, lipaston, pöydät, pesukoneen yms.? Ja pitää olla sille pakulle kuski, minulla ei ole ajokorttia.
ap
Miten monta sataa kiloa esim. sinun sänky painaa!?
Minun jenkkisänky painaa, enkä sitä reumaa sairastavana koskaan pystyisi kantamaan itse jos pitäisi Kelan kehoituksesta muuttaa. Ja ennen kuin kuulen olevani pummi, ostin kyseisen sängyn tarjouksesta opintolainalla. En edes asu yli 700 e/kk maksavassa vuokra-asunnossa saati Helsingissä. Asun kaupungilla kyllä, kaukana Helsingistä. Tällä hetkellä olen työtön, opiskelen ohessa ja etsin töitä. Kyllä koen nöyryyttävänä tilanteen, koska olen jopa hakenut toimeentulotukea, jos yhtään lohduttaa, mutta pidän pientä toivon kipinää yllä työpaikan saamisesta valmistumisen ollessa lähellä. Edes kesätyöpaikkaa kartuttaakseni kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Oisko vaikka toi
>mene töihin
No onnistuuko mennä töihin kävelemällä työpaikalle ilmoittaen, että tulin tänne töihin.
Kuka Kela on maksanut vuokrasi? Veronmaksajat sen ovat maksaneet eli kaikki me. Ei kai liikaa ole vaadittu, kun säästää pitää, että joko halvempi asunto tai sitten maksat ihan itse. Minusta kuulostaa varsin reilulta.
Ap, muuta Porvooseen. Sieltä löytyy sinulle sopivia asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuka Kela on maksanut vuokrasi? Veronmaksajat sen ovat maksaneet eli kaikki me. Ei kai liikaa ole vaadittu, kun säästää pitää, että joko halvempi asunto tai sitten maksat ihan itse. Minusta kuulostaa varsin reilulta.
Päätin olla muuttamatta ja jatkaa sen 800€ nostamista kun ei laki voi kuitenkaan kelaa sitä vaatia.
600€ ei saa ruokia millekkään 4 henkilölle ellei kaikki ole jotain 5 vuotiaita, yhdelle hengelle tuo saattaa riittää
ap