Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...

Vierailija
08.01.2024 |

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...

Neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (819)

Vierailija
741/819 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa ilmaisia pahvilaatikoita ja joku tuttu heittää peräkärryllään.

Vierailija
742/819 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta saa ilmaisia pahvilaatikoita ja joku tuttu heittää peräkärryllään.

Ei ole tuttuja jotka heittää

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tupu
743/819 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu töihin. Me monet muutkin olemme maksaneet asumisemme itse.

moi

Vierailija
744/819 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää ruokarahaa 580 euroa,toimeentulotukea vähentävät asumistuki,työttömyys etuus .se raha mikä jää sillä täytyy maksaa laskut ja ostaa muut mitä nyt jokainen joutuu ostamaan erotuksena on se että ne tuotteet on paljon halvempia.kaikki eivät saa toimeentulotukea ja yksinasuvalla joka saa työmarkkinatukea se on reilu 100e/kk.joka ei usko niin ottakaa lopputili niin näette totuuden.itse olen nähnyt lukuisia toimeentulotuki päätöksiä olematta itse työtön niin tiedän mistä puhun.useilla jää alle 300 euroa ja alle reilusti sen jolla täytyy tulla toimeen koko kuukausi.eli se ei ole ruokarahaa edelleenkään.

Vierailija
745/819 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soininvaaran Ode kirjoitti viime syksyllä blogissaan, että ravintola-alalla tulee olemaan vaikeat ajat edessä, kun työntekijät/mahdolliset työntekijät muuttaa kauemmas, kun ei ole varaa pääkaupunkiseudun vuokriin eikä ihmiset jaksa käydä pääkaupungissa asti töissä, kun on pitkät työmatkat muuten ja palkka ylipäänsä ei meinaa riittää elämiseen.

Asiakkaatkin vähenee rajusti,nou hätä!

Vierailija
746/819 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asu rauhassa, ap, mutta valmistaudu maksamaan omavastuu.

Vierailija
747/819 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kaikki saa. 

Lainat ei ole asumismenoja. 

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

Näinhän se on ja asumistuki loppuu syksyllä '24 omistusasujilta. Aika jännä, että toimeentulotuella lusmuileva ilmeisesti saa touhurahaa 587,71 euroa kuussa ja asuminenkin maksetaan aika monelle 100 %:sesti. Ja jos saat vain 80 %:sen asumistuen, niin esim. 600 euron vuokraan tarvitsee TTT:sta lohkaista silloin 120 euroa ja touhurahaa jää yhä 467,71 euroa. Se on aika paljon, kun kela maksaa asiakkaan kaikki muut laskut paitsi puhelinlaskun.

https://yle.fi/a/3-9743564

Taloussanomat: Kela maksaa 65 000 kotitalouden vuokrat kokonaan

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1439956

Kela maksaa 12 600 kodin asumiskulut kokonaan Helsingissä "Luku on hirveän iso ja näyttää vain kasvavan"

Vierailija
748/819 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jää ruokarahaa 580 euroa,toimeentulotukea vähentävät asumistuki,työttömyys etuus .se raha mikä jää sillä täytyy maksaa laskut ja ostaa muut mitä nyt jokainen joutuu ostamaan erotuksena on se että ne tuotteet on paljon halvempia.kaikki eivät saa toimeentulotukea ja yksinasuvalla joka saa työmarkkinatukea se on reilu 100e/kk.joka ei usko niin ottakaa lopputili niin näette totuuden.itse olen nähnyt lukuisia toimeentulotuki päätöksiä olematta itse työtön niin tiedän mistä puhun.useilla jää alle 300 euroa ja alle reilusti sen jolla täytyy tulla toimeen koko kuukausi.eli se ei ole ruokarahaa edelleenkään.

Ei kai kukaan saa toimeentulotukea, työttömyyysturvaa ja asumistukea? Kahta noista voi saada varmaankin, mutta miksi ihmeessä kaikkia kolmea? Toimeentulotukihan on viimeinen oljenkorsi.

Vierailija
749/819 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mikä on piste, siis se välimerkki?

Vierailija
750/819 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kaikki saa. 

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

Näinhän se on ja asumistuki loppuu syksyllä '24 omistusasujilta. Aika jännä, että toimeentulotuella lusmuileva ilmeisesti saa touhurahaa 587,71 euroa kuussa ja asuminenkin maksetaan aika monelle 100 %:sesti. Ja jos saat vain 80 %:sen asumistuen, niin esim. 600 euron vuokraan tarvitsee TTT:sta lohkaista silloin 120 euroa ja touhurahaa jää yhä 467,71 euroa. Se on aika paljon, kun kela maksaa asiakkaan kaikki muut laskut paitsi puhelinlaskun.

Kela maksaa 12 600 kodin asumiskulut kokonaan Helsingissä "Luku on hirveän i

Lusmuilijoita on loppujen lopuksi aika vähän. Keskustelupalstoilla tietysti joukoittain. Ja joidenkin mielikuvituksessa.

Tuolla "touhurahalla" pitää tehdä kaikki hankinnat ruoasta lähtien. Toimeentulotuesta ei voi säästää, jollei satu pitämään uhkapeleistä eli siitä, millä tuulella virkailija sattuu olemaan tiliotteita lukiessaan. Ostapa itse 450 eurolla kuukauden ruoat ja muut tarvittavat ja siitä samasta rahasta esimerkiksi toimiva tietokone rikkoutuneen tilalle.

Toivotaan, että näet kohta unia siitä, miten itse tulet toimeen tuolla rahalla vaikka kaksi vuotta ja siinä samalla haet epätoivon vimmalla töitä. Kestäköön unesi pitkään ja tulkoon todeksi. 

Vierailija
751/819 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on ja asumistuki loppuu syksyllä '24 omistusasujilta. Aika jännä, että toimeentulotuella lusmuileva ilmeisesti saa touhurahaa 587,71 euroa kuussa ja asuminenkin maksetaan aika monelle 100 %:sesti. Ja jos saat vain 80 %:sen asumistuen, niin esim. 600 euron vuokraan tarvitsee TTT:sta lohkaista silloin 120 euroa ja touhurahaa jää yhä 467,71 euroa. Se on aika paljon, kun Kela maksaa asiakkaan kaikki muut laskut paitsi puhelinlaskun.

Tuleekohan betonibunkkereissa töitävieroksuville leikkauksia myös asumistukeen vai kuritetaanko vain omistusasujia? Entä saadaankaan tietyt porukat vihdoinkin töihin Suomessa vai jatkuuko integraatioharjoitukset seuraavatkin 500 vuotta?

Vierailija
752/819 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupuliini kirjoitti:

Painu töihin. Me monet muutkin olemme maksaneet asumisemme itse.

Ei ole päässyt töihin, voitko kertoa minulle paikan mihin menen töihin? Voin aloittaa heti maanantaina.

ap

Vierailija
753/819 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa maksaa

ap

Vierailija
754/819 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kaikki saa. 

Kela maksaa 12 600 kodin asumiskulut kokonaan Helsingissä "Luku on hirveän i

Näinhän se menee

ap

Vierailija
755/819 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on ja asumistuki loppuu syksyllä '24 omistusasujilta. Aika jännä, että toimeentulotuella lusmuileva ilmeisesti saa touhurahaa 587,71 euroa kuussa ja asuminenkin maksetaan aika monelle 100 %:sesti. Ja jos saat vain 80 %:sen asumistuen, niin esim. 600 euron vuokraan tarvitsee TTT:sta lohkaista silloin 120 euroa ja touhurahaa jää yhä 467,71 euroa. Se on aika paljon, kun Kela maksaa asiakkaan kaikki muut laskut paitsi puhelinlaskun.

Tuleekohan betonibunkkereissa töitävieroksuville leikkauksia myös asumistukeen vai kuritetaanko vain omistusasujia? Entä saadaankaan tietyt porukat vihdoinkin töihin Suomessa vai jatkuuko integraatioharjoitukset seuraavatkin 500 vuotta?

En vieroksu töitä

ap

Vierailija
756/819 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin siitä loinen!

Vierailija
757/819 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa maksaa

ap

Sinä saat työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotulea. Paljonko sinulle jää käytettäväksi kuukaudessa?

Vierailija
758/819 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa maksaa

ap

Sinä saat työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotulea. Paljonko sinulle jää käytettäväksi kuukaudessa?

Kysyn tätä siis sen vuoksi, että minäkin olen noiden kolmen tuen varassa, eikä kukaan ole koskaan edes vihjannut, että minun olisi ollut mahdollista olla maksamatta omavastuuta, joka minulla on vajaat sata euroa.

Vierailija
759/819 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa maksaa

ap

580€/kk jää käytettäväksi

ap

Vierailija
760/819 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa maksaa

ap

En saa työmarkkinatukea, pelkästään tt-tuki ja asumistuki

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi