Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Muuta hesasta pois. Niin tein minäkin.. T. 40v stadissa
Lapissa on tilaa eikä töitä ole tekevällekkään. Asuminen edullista ja verorahoja säästyy.
Aloittajan viestissä lukee, että Kela vaatii muuttamaan halvempaan asuntoon. Tätä en kyllä usko. Ei kai se noin mene. Käsittääkseni itse olet muuttamassa, Kela ei takuulla ole vaatinut.
Olkaa iloisia,että meillä on edes ruokaa pöytään Suomessa,sekin on monella tiukassa saada kunnon ravintoa,jonotetaan jopa ruokaa.
Onhan tuo ikävää ettei valtio maksa koko muuttoa. Mut eikös sitä voi ite pakata ja motonetista saa 10€/päivä kärryn vuokralle, eiköhän joltain kaverilta kuitenkin auto löydy? Ei meillä maksanut muutto itsessään mitään, pakattiin itse ym. mut se maksoi kun vanhat huonekalut ei sopineet uuteen pieneen asuntoon ja piti etsiä torista uudet. Onhan se muuttaminen raskasta, mutta se vaan on hyvä muistutus siitä, että ei kannata äänestää kokoomusta ja persuja :)
Vierailija kirjoitti:
Turhaan laskette mitään nettomääriä tuista kun ne riippuu täysin veroprosentista.
Ei mene minun tuista mitään veroja
ap
Vierailija kirjoitti:
Maksaahan se Kela vieläkin sun vuokran kokonaan. Sulle jää vaan vähemmän rahaa käteen kuin aiemmin.
580€/kk pitää jäädä ruoka rahaa ihan laki sanoo näin
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaahan se Kela vieläkin sun vuokran kokonaan. Sulle jää vaan vähemmän rahaa käteen kuin aiemmin.
Niinpä maksaakin .
Mä jo pelästyin, että mun pitäis mennä töihin . Ei tässä mitään hätää olekaan. Sori kun panikoin ja ylireagoin turhaan .
Ap
Koko AP:n "tarina" on provo, käyttäkää aivojanne. Kirjoittajana todennäköisesti joku persu, joka haluaa vain saada ihmiset keskenään tukkanuottasille
Tuo ei ollut minun kommenti vaan joku trollaa ja matkii minua
ap
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuttoavustusta.
Jonkun 100€ antaa ei sillä saa mitään muuttoa hoidettua
ap
Vierailija kirjoitti:
Vesisänky kantsii tyhjentää ennen muutoa on köykäsempi kantaa
Ei ole mitään vesi sänkyä
ap
Minusta Kelan tuen pitäisi olla tasapuolisuuden nimissä sama paikkakunnasta riippumatta. Kaupunki voisi maksaa jotakin kuntalisää päälle omista varoistaan, jos haluaisi. Kalliimmista kunnissa siihen olisi varaakin.
Vierailija kirjoitti:
Muuta hesasta pois. Niin tein minäkin.. T. 40v stadissa
En muuta yhtään mihinkään
ap
Huomaa, että moni keskustelija ei ymmärrä kroonisista sairauksista mitään. Kaikki eivät ole terveitä ja varakkaita. Toivottavasti se tulee ymmärretyksi jonain päivänä.
Täytyy ol melkonen sähkösänky jos monta sataa kiloa painaa. Myy se ja osta halvempi ni saat muuttorahaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että moni keskustelija ei ymmärrä kroonisista sairauksista mitään. Kaikki eivät ole terveitä ja varakkaita. Toivottavasti se tulee ymmärretyksi jonain päivänä.
Näinhän se on
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
580€/kk pitää jäädä ruoka rahaa ihan laki sanoo näin
ap
Mieti, me olemme keskituloisia ja tuon verran jää ruokarahaa 4 hengelle!!!! Ilmankos nämä tuillanakaajat on ylipainoisia...
Vierailija kirjoitti:
580€/kk jää pakollisten laskujen jälkeen ruokaan yms.
Itsellä jää tuo koko toimeentulotuen 586,71 euroa säästöön joka kuussa, sillä ei ole puhelinta, niin ei mene siihenkään rahaa. Vuodessa tuo tekee n. 7000 euroa. 20 vuotta olen ollut työttömänä, niin siitä voi laskea. Ruoat haen ruoka-avusta, kerään, kasvatan & metsästän itse ja dyykkaan. Kerään myös pulloja ja myyn kesällä & syksyjä marjoja ja sieniä, sillä niitä on yleensä reilusti yli oman tarpeeni.
Muuta syrjempään. Maaseudulta löytyy kaksioita 450€:llä ja allekin.
Voi hyvä Sylvi tätä uusavuttomuutta 🙀🙀