Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...

Vierailija
08.01.2024 |

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...

Neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (819)

Vierailija
681/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia. 

Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille. 

2400 brutto palkasta eläkemaksu on 177 euroa kuukaudessa ja se menee nyt eläkkeellä oleville kotiin eli 10 vuodessa 21240 euroa. 

Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta eli kun teet 30 vuotta töitä 2400 bruttopalkalla niin saat eläkettä 1500 brutto - verot

Tämän vuoden tammikuussa kansaneläke + takuueläke nousi ja on 970 netto, siitä ei mene veroa.

200000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä. 

Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon ja niihin voi saada pienillä eläke tuloilla toimeentulotukea. 

Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin ja rahoitusvastike ei ole meno toimeentulotuessa eli työtön voi saada eläkkeellä jopa enemmän rahaa kuin 30 vuotta töitä tehnyt. 

Kukapa ei olisi, 2000e on iso nettoeläke. Tällainen 40v keskituloilla työtä tehnyt saa käteen vain alle 1800e

Vierailija
682/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta hesasta pois. Niin tein minäkin.. T. 40v stadissa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa on tilaa eikä töitä ole tekevällekkään. Asuminen edullista ja verorahoja säästyy.

Vierailija
684/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan viestissä lukee, että Kela vaatii muuttamaan halvempaan asuntoon. Tätä en kyllä usko. Ei kai se noin mene. Käsittääkseni itse olet muuttamassa, Kela ei takuulla ole vaatinut.

Vierailija
685/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa iloisia,että meillä on edes ruokaa pöytään Suomessa,sekin on monella tiukassa saada kunnon ravintoa,jonotetaan jopa ruokaa. 

Vierailija
686/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ikävää ettei valtio maksa koko muuttoa. Mut eikös sitä voi ite pakata ja motonetista saa 10€/päivä kärryn vuokralle, eiköhän joltain kaverilta kuitenkin auto löydy? Ei meillä maksanut muutto itsessään mitään, pakattiin itse ym. mut se maksoi kun vanhat huonekalut ei sopineet uuteen pieneen asuntoon ja piti etsiä torista uudet. Onhan se muuttaminen raskasta, mutta se vaan on hyvä muistutus siitä, että ei kannata äänestää kokoomusta ja persuja :)

Vierailija
687/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan laskette mitään nettomääriä tuista kun ne riippuu täysin veroprosentista.

Ei mene minun tuista mitään veroja

ap

Vierailija
688/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaahan se Kela vieläkin sun vuokran kokonaan. Sulle jää vaan vähemmän rahaa käteen kuin aiemmin.

580€/kk pitää jäädä ruoka rahaa ihan laki sanoo näin

ap

Vierailija
689/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaahan se Kela vieläkin sun vuokran kokonaan. Sulle jää vaan vähemmän rahaa käteen kuin aiemmin.

Niinpä maksaakin .

Mä jo pelästyin, että mun pitäis mennä töihin . Ei tässä mitään hätää olekaan. Sori kun panikoin ja ylireagoin turhaan .

Ap

Koko AP:n "tarina" on provo, käyttäkää aivojanne. Kirjoittajana todennäköisesti joku persu, joka haluaa vain saada ihmiset keskenään tukkanuottasille

Tuo ei ollut minun kommenti vaan joku trollaa ja matkii minua

ap

Vierailija
690/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa muuttoavustusta.

Jonkun 100€ antaa ei sillä saa mitään muuttoa hoidettua

ap

Vierailija
691/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesisänky kantsii tyhjentää ennen muutoa on köykäsempi kantaa

Ei ole mitään vesi sänkyä

ap

Vierailija
692/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Kelan tuen pitäisi olla tasapuolisuuden nimissä sama paikkakunnasta riippumatta. Kaupunki voisi maksaa jotakin kuntalisää päälle omista varoistaan, jos haluaisi. Kalliimmista kunnissa siihen olisi varaakin.

Vierailija
693/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta hesasta pois. Niin tein minäkin.. T. 40v stadissa 

En muuta yhtään mihinkään

ap

Vierailija
694/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että moni keskustelija ei ymmärrä kroonisista sairauksista mitään. Kaikki eivät ole terveitä ja varakkaita. Toivottavasti se tulee ymmärretyksi jonain päivänä.

Vierailija
695/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ol melkonen sähkösänky jos monta sataa kiloa painaa. Myy se ja osta halvempi ni saat muuttorahaa.

Vierailija
696/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että moni keskustelija ei ymmärrä kroonisista sairauksista mitään. Kaikki eivät ole terveitä ja varakkaita. Toivottavasti se tulee ymmärretyksi jonain päivänä.

Näinhän se on

ap

Vierailija
697/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

580€/kk pitää jäädä ruoka rahaa ihan laki sanoo näin

ap

Mieti, me olemme keskituloisia ja tuon verran jää ruokarahaa 4 hengelle!!!! Ilmankos nämä tuillanakaajat on ylipainoisia...

Vierailija
698/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

580€/kk jää pakollisten laskujen jälkeen ruokaan yms.

Itsellä jää tuo koko toimeentulotuen 586,71 euroa säästöön joka kuussa, sillä ei ole puhelinta, niin ei mene siihenkään rahaa. Vuodessa tuo tekee n. 7000 euroa. 20 vuotta olen ollut työttömänä, niin siitä voi laskea. Ruoat haen ruoka-avusta, kerään, kasvatan & metsästän itse ja dyykkaan. Kerään myös pulloja ja myyn kesällä & syksyjä marjoja ja sieniä, sillä niitä on yleensä reilusti yli oman tarpeeni.

Vierailija
699/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta syrjempään. Maaseudulta löytyy kaksioita 450€:llä ja allekin.

Vierailija
700/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä Sylvi tätä uusavuttomuutta 🙀🙀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän