Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Hauska seurata missä vaiheessa nämä vuokralla tukien avulla vuokransa maksattavat havahtuvat huomaamaan, että onkin jo 1.4 ja alkavat maksamaan kiltisti hieman enemmän asumisestaan.
Kuvitelma siitä, että kelan uusiin asumistuki normeihin sopivia asuntoja riittäisi kaikille on hyvin epärealistinen.
Ei niitä oikeasti kaikille riitä, sehän on aivan selvä asia. Tarkoitus ei olekkaan riittää.
Ainoa tarkoitus tukirajojen muutoksella on säästää valtion rahoja. Osa ihmisistä on niitä fiksumpia jotka ymmärtävät muuttaa ajoissa ja osa niitä jotka maksavat eroituksen itse, mutta yhtä kaikki, valtio säästää jokaisen kohdalla yhtä paljon.
Keskimäärin noin 200€ - 250€ per vuokralainen.
Henkilökohtaisesti olen hyvin iloinen tästä pienestä muutoksesta ja minusta tämä on teille pikkupaskiaisille ihan oikein.
Voit muuttaa tai olla muuttamatta, niin silti säästöä tulee.
Näin se vaan menee..
Vierailija kirjoitti:
Hauska seurata missä vaiheessa nämä vuokralla tukien avulla vuokransa maksattavat havahtuvat huomaamaan, että onkin jo 1.4 ja alkavat maksamaan kiltisti hieman enemmän asumisestaan.
Kuvitelma siitä, että kelan uusiin asumistuki normeihin sopivia asuntoja riittäisi kaikille on hyvin epärealistinen.
Ei niitä oikeasti kaikille riitä, sehän on aivan selvä asia. Tarkoitus ei olekkaan riittää.
Ainoa tarkoitus tukirajojen muutoksella on säästää valtion rahoja. Osa ihmisistä on niitä fiksumpia jotka ymmärtävät muuttaa ajoissa ja osa niitä jotka maksavat eroituksen itse, mutta yhtä kaikki, valtio säästää jokaisen kohdalla yhtä paljon.
Henkilökohtaisesti olen hyvin iloinen tästä pienestä muutoksesta ja minusta tämä on teille pikkupaskiaisille ihan oikein.
Voit muuttaa tai olla muuttamatta, niin silti säästöä tulee.
Näin se v
Nuo rahat lähtevät kulutuksesta.
Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa leikataan ja ansiosidonnaista eli naiset ei ota enää kestoväriä parturissa eikä permanentteja.
Yrittäjä ei saa enää asumistukea kohta vuoden päästä omistusasuntoon.
Hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle.
Ja otetaan eväät työkokeiluun tai tes-palkkatöihin, myös työssäkäyvä puoliso ottaa.
Ollaan niin iloisia, kun parturit ja ravintolat ei saa rahaa.
Itse olen vuokrannut hyväkuntoista rivaria
25 km Lahdesta 320 eur kk, vesi sisältyy ja ilmalämpöpumppu on. Eipä juuri ole ollut kysyntää
Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä ja olemme iloisia, kun yrittäjien perheitä menee ulosottoon.
Tai ei sitä tiedä, vaikka hyvätuloinen mies kasvattaisi pitkät hiukset ja ottaisi 12 permanenttia kuukaudessa.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko vaikka toi
>mene töihin
Kerrotko vielä mihin esim kaltaiseni vakavasti sairas viittä vaille eläkeikäinen voi "mennä" töihin. Pystyn istumaan pari tuntia päivässä. En tiedä oisko sopivaa istumatyötä, kun solumyrkky tuntuu hapertaneen aivotkin.
Joskus tosin tuntuu, että menestyvät työkykyiset ovat aivan yhtä tyhmiä.
Jos se sinua vähän lohduttaa ja piristää päivääsi niin tietoisuus siitä,ettet elä enää kovin pitkään kuulostaa hyvältä ja on suoraa säästöä valtion kassaan.
Kiitos sinulle panoksestasi yhteisen hyvän eteen. Kaltaisiasi tarvitaan paljon enemmänkin.
Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä.
Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät.
Nyt hallitus ottaa vielä työikäisiltä rahat pois.
Yrittäjä parat.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Turhaan laskette mitään nettomääriä tuista kun ne riippuu täysin veroprosentista.
Maksaahan se Kela vieläkin sun vuokran kokonaan. Sulle jää vaan vähemmän rahaa käteen kuin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Kela ei maksa 100% asumismenoista koskaan. Vai etkö ole ollut työnhakijana te-toimistossa jolloin et saa työttömyyskorvausta? Kuulostaa ap nyt feikiltä tämä tieto ilmoitteleppas vähän tarkemmin miksi kela maksaisi kaikki asumismenosi.
Tuota minäkin tulin kysymään: kenen asumisen Kela maksaa kokonaan? Minä saan asumistukea ja perustoimeentulotukea, mutta silti minun on maksettava työmarkkinatuesta vajaat sata euroa vuokraan.
Kriisimajoituksessa ollessani kaikki maksettiin, mutta käsittääkseni ap ei sel
"Nuo rahat lähtevät kulutuksesta.
Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa leikataan ja ansiosidonnaista eli naiset ei ota enää kestoväriä parturissa eikä permanentteja.
Yrittäjä ei saa enää asumistukea kohta vuoden päästä omistusasuntoon.
Hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle.
Ja otetaan eväät työkokeiluun tai tes-palkkatöihin, myös työssäkäyvä puoliso ottaa.Ollaan niin iloisia, kun parturit ja ravintolat ei saa rahaa. "
Olet hassu ihminen=) ihan pokkana väität, että toimeentulo+asumituella elelevät työttömät sekä yyhhoot ovat tähän asti saaneet niin hyvin valtiolta rahaa, että ovat kerran kuukaudessa koko perheen voimin käyneet mm partureissa ym kuluttamassa ja tuomassa rahaa kasapäin yrittäjien taskuun? Ilmankos he ovatkin valittaneet,että rahat eivät riitä ruokaan,vaatteisiin saati harrastuksiin.
Onko sinusta nyt oikein se, että valtion köyhille tarjoama tuki virtaa kapitalisti riistäjä yrittäjien ja vuokranantajien pohjattomiin taskuihin? Miten tuo nyt noinpäin päässäsi kääntyi? Miksi mielesi muuttui? Tiedätkö että yrittäjien rahat eivät ole sinulta pois joten älä yhtään sure sitä asiaa. Sure vain itseäsi, oikein ryve itsesäälissäsi sillä sinun tukesi pienenee ja joudut raukka pieni poloinen ressukka ottamaan hieman vastuuta itsestäsi.
Ymmärrän, että lapsuuden loppu järkyttää sinua koska olet vasta vajaa nelikymppinen, mutta rohkeutta ja uskallusta niin kyllä se siitä hyvin menee.
Ihanaa ulinaa 😂
"Nouse jo ylös" Ei pysty
"Oot sä menos duuniin?" Ei pysty
"Siivoisit joskus" Ei pysty
"Mee käymään lääkäris" Ei pysty
"Hanki joku harrastus" Ei pysty
"Nauttisit elämäst" Ei pysty
"Vedä ittes narunjatkoks" Ei pysty
"No tekisit ees jotain" Ei pysty
"Ota ittees niskasta!"
Mite ihmees, ku mikää ruumiinosa ei liikahda ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit muuttaa tai olla muuttamatta
Ja nyt oot huolissas hiusten leikkaamisesta? Tiedätkö, tukien leikkuusta tulee suurempi säästö kuin tukkien leikkuusta vaikka ottaisit brassivahauksen siihen päälle. Antaa kaikkien tukkien kukkia vaan. Jatkossa köyhät tunnistaa siis hippitukasta 👍 sitähän sää hait tällä ? Sekö on se mitä halusit kertoa perusteluksi sille, ettei sun sosiaali avustuksia vähennettäisi ?
Mitäpä jos jatkossa vain käyt kerran vuodessa parturissa kun nyt olet käynyt kaksi kertaa? Ei se parturi sulle suutu, eikä sen tähden konkurssia tee. 🤗 JaXuHali tui tui
Niin tai näin niin joka tapauksessa aprillipäivästä alkaen asumiskulujenne itsemaksettava osuus nousee. Sitä ei muuta yhtään mikään.
Se mistä sen rahan otatte on ihan oma henkilökohtainen asianne, eikä sitä muuta mihinkään yhtään mikään.
Päätökset on jo tehty ja toteus alkaa vajaan 80 päivän päästä.
Vielä ehditte saamaan kaksi (2 ) asumistukea vanhoilla ehdoilla ja sitten se on loppu.
Tuona aikana ehtii vielä hyvin etsimään edullisemman asunnon ja muuttamaan jos niin haluaa tehdä, mutta ei ole pakko jos ei halua.
Hyvin moni ei ilmeisimmin halua , eikä sekään väärin ole. Ihmisillä on hyvä olla periaatteita ja vastuunkantokykyä varsinkin jos on vieläpä pienten lasten vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se ajetaan yhteiskunta surkeaan kuntoon, kun työkykyiset maksattavat elämisensä verovaroilla. Ei ne rahat tyhjästä ilmesty vaan joidenkin pitää tehdä työtäkin. Siis elätät itsesi toisten ihmisten työnteolla, niiden,jotka eivät tuikuta sossun luukulla.922
Mikä on ammattisi ja kuukausitulosi, jos koet jotenkin erityisesti pyörittäväsi Suomen kansantaloutta? Olen kysynyt tätä ennenkin, mutta "jostain syystä" kukaan ei vastaa. Suurin osa yhteiskunnan tuloista tulee alvista, ei suinkaan palkkatyön verotuksesta.
Työssäkäyvät pyörittävät taloutta palkkaveroilla ja alveilla toisin kuin sossun elätit.
Vierailija kirjoitti:
Maksaahan se Kela vieläkin sun vuokran kokonaan. Sulle jää vaan vähemmän rahaa käteen kuin aiemmin.
Niinpä maksaakin .
Mä jo pelästyin, että mun pitäis mennä töihin . Ei tässä mitään hätää olekaan. Sori kun panikoin ja ylireagoin turhaan .
Ap
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä.
Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät.
Nyt hallitus ottaa vielä työikäisiltä rahat pois.
Yrittäjä parat.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Sain omistusasuntoon 5 vuotta sitten asumistukea 17,60€ kuukaudessa ja kun tuli asumistuen tarkistamis hetki niin en jaksanut enää nähdä vaivaa täyttää hakemusta. Vajaa 190€ vuodessa ei taloutta muuta suuntaan tai toiseen.
Ei se pieni tuen laskeminen vuokralla asujan elämän laatua mihinkään radikaalisti muuta. Jättää vain ne ravintolassa käymiset ja pari parturireissua väliin niin sillä se jo tasoittuu.
Mitä enemmän köyhiä kuolee pakkaseen ja mitä enemmän hirttäytyvät, sitä parempi se on kansantaloudelle.
Vedä sinäkin itsesi jeesuksen jojoksi, anna elämäsi herralle .
Halpeneeko yyhhoo äitien kertahinnat nyt yhtään vai ottaako ne edelleenkin sen seittämänkymppiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä maksaakin .
Mä jo pelästyin, että mun pitäis mennä töihin . Ei tässä mitään hätää olekaan. Sori kun panikoin ja ylireagoin turhaan .
Ap
Koko AP:n "tarina" on provo, käyttäkää aivojanne. Kirjoittajana todennäköisesti joku persu, joka haluaa vain saada ihmiset keskenään tukkanuottasille
Miltä kuulostaisi sellainen vinkki, että menisit töihin?