Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömien tarvitse helsingissä asua, Mäntsälässä on varmasti halvempia asuntoja... Ja jos muka olet töihin menossa, niin alas etsiä sitä työpaikkaa ja maksa asuntosi ihan itse.
Helsingistä on osa-aikatyötä tekevät lähdössä pois eli tarjoilijoita ja myyjiä. Mutta sähän voi odottaa sitä työlounasta 2 h, kun ei ole osa-aikatyötä tekeviä tarjoilijoita.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa.
paskanjauhaminen jatkuu.nolo jätkä oot kun jauhat tota samaa sontaa.
No voihan. Mistäs asuntosijoittaja nyt saa pääomatulonsa, jos Kela ei suostu rahoittamaan ihmisten vuokria? Vaikea pähkinä purtavaksi.
Mitä ihmettä???
Vieläkö täällä mietitään sitä muuttamista? Oikeasti alkaa tulemaan jo kiire! Luuletteko että niitä halppis kämppiä riittää kaikille? Ne on kohta kaikki jo menneet ja sen jälkeen olette jumissa niiden ylihintaisten asuntojenne kanssa maksamassa itse sitä ylimenevää osaa vuokrastanne. Mitä ihmettä te kuvittelette tapahtuvan?
Koko homman idea ei ole se, että jokainen saisi halvemman, normeihin sopivan asunnon vaan se, että valtio säästää asumis ja toimeentulotuissa.
Ei teille ilmesty mitään pelastajaa joka teidän vuokranne jatkossa maksaisi.
Te maksatte sen ihan itse.
Jos teillä tälläkin hetkellä on tiukkaa, niin miten 2 kuukauden päästä, kun menonne nousevat sen 150- 350€ kuukaudessa? Silloinko vasta ajattelitte muuttaa?
Reilut 60 vrk aikaa enää toimia!
Nämä asiat eivät ole tulleet yllätyksenä sillä aikaa on ollut jo puolivuotta tehdä jotakin!
Hopi hopi possut! Lemmikkinä oloaika alkaa loppumaan ja päädytte Teu-raak-si.
Tämä on selvää pässin lihaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömien tarvitse helsingissä asua, Mäntsälässä on varmasti halvempia asuntoja... Ja jos muka olet töihin menossa, niin alas etsiä sitä työpaikkaa ja maksa asuntosi ihan itse.
Helsingistä on osa-aikatyötä tekevät lähdössä pois eli tarjoilijoita ja myyjiä. Mutta sähän voi odottaa sitä työlounasta 2 h, kun ei ole osa-aikatyötä tekeviä tarjoilijoita.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
paskanjauhaminen jatkuu.nolo jätkä oot kun jauhat tota samaa sontaa.
Nolo mies oot, kun et osaa edes itse tehdä ruokaa. Ilmankos ei ole muutossa astioita kannettavaksi 😁😜😂😂😁😁😜😂😂😂
Yhdellä sinkku miehellä oli tosi siisti keittiö, mutta se ei kyllä osannut tehdä edes ruokaa 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
No voihan. Mistäs asuntosijoittaja nyt saa pääomatulonsa, jos Kela ei suostu rahoittamaan ihmisten vuokria? Vaikea pähkinä purtavaksi.
Sehän on hyvä asia, että valtion rahoitus loppuu. Ei pääse sijoittajat hyötymään valtion rahoista vaan vuokralaistensa. Näinhän sen pitääkin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Täähän näillä on. Selkä on kipeä, kukaan ei voi auttaa ja sossun pitäisi maksaa muutto. Oikeasti itse muuttonsa maksavista harvalla on varaa ostaa ulkopuolista palvelua. Olen itsekin miehen kanssa kantanut kertaalleen täpötäyden kolmion tavarat seuraavaan asuntoon ihan kaksin. Se oli raskasta. Ja laatikot haet
Pesukoneet on kyllä pahimpia, ne painaa kuin synti ja hankalan muotoisia. Kaks vahvaa miestä ja nostoliinoja siinä tarvitaan, että saa sellasen liikahtamaan.
Me ostettiin kesällä uusi pesukone ja kuivausrumpu ja kuljetusfirmalla oli sellaset nokkakärryt, jotka nous portaat omin voimin. Oli aika kallis vehje, mutta kuljetusfirma sellaisen raaskii ostaa, kun käyttöä on jatkuvasti.
Niemeltä saa 6kk korotonta ja kulutonta maksuaikaa, kunhan on luottotiedot kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä asia, että valtion rahoitus loppuu. Ei pääse sijoittajat hyötymään valtion rahoista vaan vuokralaistensa. Näinhän sen pitääkin mennä.
Jep. Viestini olikin tarkoitus olla ironiaa.
Niin, miehet. Me naiset tehdään ruokaa ja on astioita, kattiloita ja vuokia kannettavaksi aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä???
Vieläkö täällä mietitään sitä muuttamista? Oikeasti alkaa tulemaan jo kiire! Luuletteko että niitä halppis kämppiä riittää kaikille? Ne on kohta kaikki jo menneet ja sen jälkeen olette jumissa niiden ylihintaisten asuntojenne kanssa maksamassa itse sitä ylimenevää osaa vuokrastanne. Mitä ihmettä te kuvittelette tapahtuvan?
Koko homman idea ei ole se, että jokainen saisi halvemman, normeihin sopivan asunnon vaan se, että valtio säästää asumis ja toimeentulotuissa.
Ei teille ilmesty mitään pelastajaa joka teidän vuokranne jatkossa maksaisi.
Te maksatte sen ihan itse.
Jos teillä tälläkin hetkellä on tiukkaa, niin miten 2 kuukauden päästä, kun menonne nousevat sen 150- 350€ kuukaudessa? Silloinko vasta ajattelitte muuttaa?
Reilut 60 vrk aikaa enää toimia!
Nämä asiat eivät ole tulleet yllätyksenä sillä aikaa on ollut jo puolivuotta tehdä
Kelahan ei ole vielä edes ilmoittanut, mitkä ne vuokranormit tälle vuodelle ovat. Eli ihmiset eivät varmasti tiedä, mnkä suuruinen vuokra tullaan hyväksymään.
Kuntakohtaiset rajat ilmoitetaan kuluvan kuun lopussa.
Jos alkaisin seurustelemaan hyvätuloisen kanssa niin kyllä silti tekisin itse ruokaa. Astioita pitää olla.
Lasagne on uunissa, olisiko pitänyt vielä leipoa jotain kahvin kanssa huomiseksi, voisi kahvitauolla syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Arvaa paljonko surettaa joku helsinkiläisen tarjoilijan tai ravintola asiakkaan kohtalo? Ei sureta yhtään vaikka koko helsinki tyhjenisi palveluista taikka asukkaista. Ei tämä maailma helsingin ympärillä pyöri. Järjetön ajatus, että koko muu suomi olisi velvollinen vastaamaan helsinkiläisten palveluista ja asumiskuluista. Ota hyvä ihminen se pää jo pois perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos alkaisin seurustelemaan hyvätuloisen kanssa niin kyllä silti tekisin itse ruokaa. Astioita pitää olla.
Maalaistalon isäntä voisi kyllä sen puoleen olla hyvä seurustelukumppani, että voisi tehdä paljon ruokia, kun olisi viljaa ja perunoita jne.
Ihan kaiķkiko teille pitää kustantaa???
Niin, kuulemma Helsingissä ei tehdä edes kunnon keittiöitä uusiin asuntoihin, kun ihmiset ei tee ruokaa kotona.
Minä tein itse jouluruoat, paistoin kinkun ja tein karjalanpaistin, kalaa, lihapullia, laatikoita ja salaatteja.
Ihanaa olla joulu omassa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuulemma Helsingissä ei tehdä edes kunnon keittiöitä uusiin asuntoihin, kun ihmiset ei tee ruokaa kotona.
Minä tein itse jouluruoat, paistoin kinkun ja tein karjalanpaistin, kalaa, lihapullia, laatikoita ja salaatteja.
Ihanaa olla joulu omassa kotona.
Kun lapset muuttaa pois kotoa niin kuka tulee luokseni syömään jouluruokia?
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehet. Me naiset tehdään ruokaa ja on astioita, kattiloita ja vuokia kannettavaksi aika paljon.
Hmm.. jos osaat viellä lisäksi kutoa villasukat niin voit muuttaa mun luo asumaan=)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaistalon isäntä voisi kyllä sen puoleen olla hyvä seurustelukumppani, että voisi tehdä paljon ruokia, kun olisi viljaa ja perunoita jne.
Joulukinkku maksaa jo 50 euroa. Maalaistalo niin voisi saada ison joulukinkun ilmaiseksi, jos sikala.
Ei kai vaan rakennusmiehet joudu tekemään omia eväitä 😂😂😂😂😂