Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kela tulee vastaan muuttokuluissa,jos laskelmat niin osoittaa,mikä on ihan oikein. Jos ei,niin kannattaa kysyä sitten myös sossusta. Usein jos Kela hylkää hakemuksen niin sossu tulee sitten vastaan. Täytyy vaan ensin hakea Kelalta sitten sossusta.
kuuntele kun ammatti luuseri työtön neuvoo.eikö normaali ihminen maksa ite tollaset asiat?.
Taidat olla itse luuseri joka on isin kanssa samassa työpaikassa.
Nolo jätkä.
Miksi en yhtään ihmettele että sinusta tuli isäsi kaltainen hyväksikäyttäjä. Ne serkku avioliitot tuottavat juuri tuollaisia 🙂
Hän tunsi syvää sisarkateutta ku
joku kelan tuki narkki avautuu kerrostalo yksiössä kun rahat loppu
no kyllähän se kiukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kela tulee vastaan muuttokuluissa,jos laskelmat niin osoittaa,mikä on ihan oikein. Jos ei,niin kannattaa kysyä sitten myös sossusta. Usein jos Kela hylkää hakemuksen niin sossu tulee sitten vastaan. Täytyy vaan ensin hakea Kelalta sitten sossusta.
kuuntele kun ammatti luuseri työtön neuvoo.eikö normaali ihminen maksa ite tollaset asiat?.
Taidat olla itse luuseri joka on isin kanssa samassa työpaikassa.
Nolo jätkä.
Luuseri on siis sellainen jolla on hyvin palkattu työ,oma asunto ja rahaa ja ns voittaja tyyppi se joka elää pummina läpi elämän?
Miksi siis valitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Luuletko että saan yksin kannettua monta sataa kiloa painavan sängyn, lipaston, pöydät, pesukoneen yms.? Ja pitää olla sille pakulle kuski, minulla ei ole ajokorttia.
ap
Ei kai kukaan muukaan yksin isoja huonekaluja kanna. Ystävät, naapurit ja Facen apua tarjoavat ryhmät käyttöön.
Pitääkö kaikki tarjota valmiina eteen? Pieni omaloitteisuus ei olisi pahaksi.
Tulin juuri ajamasta vuokrattua muuttopakua ystäväni muutossa.
N48.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt ei harmita yhtään, että olen kuluttanut aikaani opiskellen ja työtä tehden. Ei tarvitse miettiä mitään tukia eikä vuokria kun voin ihan vapaasti asustella omistamassani omakotitalossa ilman huolen häivää.
Ja kun oikein tarkkaan miettii, niin syntyessäni tähän maailmaan olin ihan samanlainen kuin sekin joka päätti vain olla ja pötkötellä tekemättä yhtään mitään elämässään. Viettää koko elämänsä äidin tissiä imien ja päästä kaikesta helpolla.. se on ihan omien valintojen summa missä tilanteessa nyt olette. Nauttikaa työnne tuloksista.
Onnea, itse sairastuin kroonisesti ja vammauduin jo alaikäisenä, olen saanut sanoa hyvästit opiskelulle ja työelämälle, pysyvä sairaseläke ja loppuelämän köyhyys kohtalona. Mutta anna kun arvaan, valitan turhasta ja tämä oli jotenkin oma vikani tämä sairastuminen ja vammautuminen?
Että on hauskaa kun terveet ja hyväosaiset kuvittelevat ihan omalla ahkeruudella saaneensa kaiken :) Kaikille ei jaeta samoja kortteja, tämä on ihan fakta
Mitä ruokaa te teette huomiseksi, jotta ravintolat ei saa rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Teen lasagnea huomiseksi itselleni ja puolisolle töihin, kun sitä ansiosidonnaista ei enää kerry. Ei anneta meidän rahoja ravintoloille.
Siis ette anna kelan Rahoja enää ravintolalle ? Sehän on hyvä asia 👍 oppi on mennyt perille hyvin. Syökää 💩 siinä on hyvin proteiinia ja kuitua.
Toivottavasti jokaikinen tässä keskustelussa avautunut, kultalusikka perseessä syntynyt saa tappavan syövän ja joutuu kitumaan, siinä on sitten hyvä jeesustella. Paskaa ja onnetonta loppuelämää joka ikiselle persreiälle joka kuvittelee olevansa korvaamaton ja muita parempi <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen lasagnea huomiseksi itselleni ja puolisolle töihin, kun sitä ansiosidonnaista ei enää kerry. Ei anneta meidän rahoja ravintoloille.
Siis ette anna kelan Rahoja enää ravintolalle ? Sehän on hyvä asia 👍 oppi on mennyt perille hyvin. Syökää 💩 siinä on hyvin proteiinia ja kuitua.
älä suututa kelan elättejä viime vk uhkasivat käydä lakkoon.eli alkaa lorvimaa ja makoilee sohvalla samaan aikaan kun lähdetään töihin. eli heti aamusta eikä puolilta päivin.
Mitä hyvää ajattelitte tänään tehdä perunasta ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei sulla ole kavereita eikä töitä, niin silloinhan voisit helposti muuttaa halpaan asuntoon pois Helsingistä. Ehkä saisit ystäviä paremmin pienellä paikkakunnalla.
En muuta ikinä pois Helsingistä mihinkää junttilaan
ap
Säähän muutat, jos niin sanotaan. Taikka itket ja muutat!
Helsinki on tarkoitettu hyödyllisille, työtä tekeville ihmisille. Mitä sä siellä teet? Tuu pois.
Hyvin monet hyödylliset ja työtätekevät saavat nimenomaan asumistukea. Oletko koskaan kuullut matalapalkka-aloista?
Sepä kannattaa sitten kysellä työnantajalta sitä asuntoetua josko tuo vaikka maksaisi ne asumiskulut ,sillä kela ei niitä kaikkia en
Kerropa kuule työpaikkasi ja ammattisi niin soitan sun pomolle, että antaa sulle potkut. Ammattiliiton lahjon myös niin ei turhaan tartte oikeusjuttua nostaa kun ammattiliitto ei korvaa mitään. Kaverisi voivat sopivasti kuolla koronaan ja autosi varastetaan eikä vakuutusyhtiö korvaa mitään kun käyn lahjomassa vakuutusyhtiön. Seuraavista työpaikoista saat sitten sopivasti koeajalla potkut kun naamasi ei miellytä.
Tuota minäkin tulin kysymään: kenen asumisen Kela maksaa kokonaan? Minä saan asumistukea ja perustoimeentulotukea, mutta silti minun on maksettava työmarkkinatuesta vajaat sata euroa vuokraan.
Kyllä Kela maksaa jos vuokrasi alittaa vuokranormien katon paikkakunnallasi. Jos henklö saa työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotukea ja vuokra on riittävän edullinen. Monesti pääkaupunkiseudulla vuokra on yli sen Kelan määräämän normin ja siksi osa menee omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti jokaikinen tässä keskustelussa avautunut, kultalusikka perseessä syntynyt saa tappavan syövän ja joutuu kitumaan, siinä on sitten hyvä jeesustella. Paskaa ja onnetonta loppuelämää joka ikiselle persreiälle joka kuvittelee olevansa korvaamaton ja muita parempi <3
loppuko rahat pummi?.pistä makaroonit kiehumaan kerrostalo luukussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älä suututa kelan elättejä viime vk uhkasivat käydä lakkoon.eli alkaa lorvimaa ja makoilee sohvalla samaan aikaan kun lähdetään töihin. eli heti aamusta eikä puolilta päivin.
Mikä sun työnantaja on, valtio? No kuule, sun palkat siis maksaa veronmaksajat eli kumpi tässä on se loispummiyrittäjä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on täyttä huuhaata. Jyväskylässä jossa maksan vuokraa 726€, niin Kelalta saan 224€ vuokratukea. Eli nyt on pääkaupungissa joku virkailija laskenut alunperinkin vuokratukesi väärin. Ja jos pienempään muutat niin siihen voi anoa muuttoapua. Eli sekään ei pidä paikkaansa ettetkö muuttaa voisi. Kuulostaa trolli hommalta jolla taas ihmisiä huijaat.
On trolli tai ei, niin kyse on TOIMEENTULOTUESTA, ei asumistuesta. Ihmiset näyttävät sekoittavan nämä koko ajan tässäkin ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellumäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Ja entä jos ei ole ajokorttia eikä ystäviä? Eikä voimia? Tällaisia me raihnaiset vanhat työttömät välillä olemme. Huonoja ihmisiä.
Niin te näköjään ootte. Huonoja ihmisiä. Hyvä kun itse tajusit viimeinkin mitä me työssäkäyvät ollaan tiedetty jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
loppuko rahat pummi?.pistä makaroonit kiehumaan kerrostalo luukussa.
Siellähän kaupungilla ja valtiolla on sopivasti johtajana niitä kituloita niin mene vaan sinne rauhassa kitumaan:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun työnantaja on, valtio? No kuule, sun palkat siis maksaa veronmaksajat eli kumpi tässä on se loispummiyrittäjä?
älä yritä kääntää kaikkea paskaks.olen yksityisellä töissä.pummit ne yrittää paskaa puhumalla selittää et kaikki on yhtä luusereita kun he eli tuki elätit.
No ei maksa JOLLEI oo töitä/opiskelupaikka....mulle sanovat ett ei sitä noin vaan muuteta toiselle paikkakunnalle 😊 mut muutin silti😂😂