Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Googleta: vuokraovi, Laitila, keskusta
Siellä on kolmio keskustassa hintaan 500e/kk.
Sen voisi laittaa kimppakämpäksi, molemmilla makkari, ja yhteinen olohuone.
Vuokra silloin vaan 250e/kk. Koska kyseessä on keskusta, kaikki on kävelymatkan päässä.
Ei sun tuonne mitään sänkyä jne. kannata raahata. Ota mukaan vaan se, mikä on täysin välttämätöntä. Myy kaikki muu, ja näillä rahoilla ostat paikallisesta kierrätyskeskuksesta sängyn jne.
Niin, palkkatukityö ei kerrytä enää ansiosidonnaista.
Ennen 58-vuotiaana irtisanottut laitettiin palkkatukitöihin, josta kertyi ansiosidonnainen.
Mutta ei enää 😂😂😂😂😂
90% tänne kirjoittavista kuuluvat suoraan vammaistuen piiriin joten aika pientä osaa heistä nämä tukimuutokset oikeasti edes koskettaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kela tulee vastaan muuttokuluissa,jos laskelmat niin osoittaa,mikä on ihan oikein. Jos ei,niin kannattaa kysyä sitten myös sossusta. Usein jos Kela hylkää hakemuksen niin sossu tulee sitten vastaan. Täytyy vaan ensin hakea Kelalta sitten sossusta.
kuuntele kun ammatti luuseri työtön neuvoo.eikö normaali ihminen maksa ite tollaset asiat?.
No, nythän on järkevää esim. pariskuntien oikeasti muuttaa yhteen asumaan, eikä pitää kahta eri asuntoa vain tukien takia, mikä on ollut käsittääkseni viime vuosina tapana. Samoin kuin nämä ns. eroperheet, joilla erilliset asunnot tukien vuoksi, mutta jotka kuitenkin asuvat todellisuudessa vain toisessa asunnossa.
Kaverin kanssa voi myös hankkia kimppa-asunnon. Siinä puolittuu mm. vuokra mukavasti, kun kahdestaan asutaan. Tai voihan sitä asua kimppa-asunnossa isommallakin porukalla. Ihan hyvä vaihtoehto kaikenikäisille ja erityisesti yksinasujille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Älä nyt naurata.
Hommaat banaanilaatikoita lähikaupoista ja pakkaat tarvittavat niihin, rikkimenevät vaatteiden keskelle. Samalla karsit tarpeettoman.
Haet kirjastosta nokkakärryt. Teet ilmoituksen toriin ja alueen fb.hen, niissä niitä idän ihmeitä riittää.
Heräät klo 4 ja kannat kaikki aulaan valmiiksi niillä nokkakärryillä ja kun ne pojat tulee, he vaan kantaa autoon sisään ja toisessa päässä jättää aulaan, tai minkä verran rahat riittää. Jos saat edes jonkun auttamaan toisessa päässä, se auttaa.
Tärkeintä on aloittaa ajoissa. Mun tuttu on 3 lapsen yh, lapset oli muuttanut pois kotoa. Sai kaupungilta tosi kivan yksiön. Asui ennen 80 nelilssä, nyt n 30. Kaikki huonekalut olivat ihan ikäloppuja. Sattumoisin taloyhtiöön tuli lava ja heitti lähes kaikki huonekalut pois. Nukkui olohuoneen sohvasta otetuilla pehmusteilla loppuajan.
Jonkun tytön poikaystävä sai kierrätyskeskuksesta ilmaiseksi peräkärryn ja ostivat kimpassa äidille halvalla käytetyn sängyn ja sohvan, parilla kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kela tulee vastaan muuttokuluissa,jos laskelmat niin osoittaa,mikä on ihan oikein. Jos ei,niin kannattaa kysyä sitten myös sossusta. Usein jos Kela hylkää hakemuksen niin sossu tulee sitten vastaan. Täytyy vaan ensin hakea Kelalta sitten sossusta.
kuuntele kun ammatti luuseri työtön neuvoo.eikö normaali ihminen maksa ite tollaset asiat?.
Taidat olla itse luuseri joka on isin kanssa samassa työpaikassa.
Nolo jätkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Ei herranjumala tätä köyhien valitusta..
Itse en ole koskaan muutosta mitään maksanut, kamat vaan autoon ja kaverit apuihin. Näin on toimittu ja selvitty, ei ole tarvinnu rahaa muuttoon.
Kaikkee sitä kuuleekin, ihan naurattaa vieläkin tää kommentti "rahaa pakkausmateriaaleihin" :D eieiei
Banaanilaatikoita saa ilmaiseksi kaupoista (niitä muutkin käyttävät). Vaatteet voi laittaa jätesäkkeihin. Rulla ei paljon maksa.
karu on kohtalo jos joudut alkaa aikuisena ihmisenä ihan ite maksamaan asumistasi.
pitäisköhä mennä johonkin muuhun maahan laiskottelee sohvalle jos ne maksais paremmin?
Luuseri, jolle golf kaveri järjesti työpaikan.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolo jätkä.
Ostiko isi mustan bemarin.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
No miten ajattelit että esim kroonisesti sairas (itsellä selkävamma) ja yksinäinen (ei läheisiä, ystäviä eikä sukulaisia) kantaa yksin huonekalut asunnosta muuttoautoon ja muuttoautosta uuteen asuntoon?
Katsos kun kaikki yhteiskunnan tuella elävät eivät ole terveitä ja työkykyisiä saati että olisi joku joka auttaisi. Itse olen minimi sairaseläkkeellä, ollut jo vuosia
Kyllä nyt ei harmita yhtään, että olen kuluttanut aikaani opiskellen ja työtä tehden. Ei tarvitse miettiä mitään tukia eikä vuokria kun voin ihan vapaasti asustella omistamassani omakotitalossa ilman huolen häivää.
Ja kun oikein tarkkaan miettii, niin syntyessäni tähän maailmaan olin ihan samanlainen kuin sekin joka päätti vain olla ja pötkötellä tekemättä yhtään mitään elämässään. Viettää koko elämänsä äidin tissiä imien ja päästä kaikesta helpolla.. se on ihan omien valintojen summa missä tilanteessa nyt olette. Nauttikaa työnne tuloksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolo jätkä.
Ostiko isi mustan bemarin.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
ai luuseri onkin teidän pummien mielestä työtä tekevä ihminen.nolo kommentti pummilta.onneks leikkuri laulaa se on hyvä.isäni on kuollu ja maksan kaiken ihan itse palkastani onko outo asia??.
Teen lasagnea huomiseksi itselleni ja puolisolle töihin, kun sitä ansiosidonnaista ei enää kerry. Ei anneta meidän rahoja ravintoloille.
Senioriasunto. Yksiö. 33m. 399e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolo jätkä.
Miksi en yhtään ihmettele että sinusta tuli isäsi kaltainen hyväksikäyttäjä. Ne serkku avioliitot tuottavat juuri tuollaisia 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolo jätkä.
Miksi en yhtään ihmettele että sinusta tuli isäsi kaltainen hyväksikäyttäjä. Ne serkku avioliitot tuottavat juuri tuollaisia 🙂
Hän tunsi syvää sisarkateutta kun isin k*lli maistui ihan pikkusiskon p*llulle.
😂