Hoidan kotityöt ja lapsen, mies katsoo telkkaria joka ilta klo 16-02
Joo, en osannut valita kumppania ja lapsen isää viisaasti. Ihmettelen, miten hän voi perustella moraalisesti itselleen, että on täysin reilua ja oikein, että toinen vanhempi tekee lähes kaiken? Minulle ei osaa perustella.
Teen kotityöt, ruoat, ruokaostokset, hoidan lapsen, lumityöt, ulkoilen lapsen kanssa. Miehelle jää lähinnä kesäisin nurmikonajo ja hän hakee lapsen päiväkodista. Autoakaan hänellä ei ole.
Olen usein pyytänyt häntä hoitamaan edes tiskit (tekee töitä kotoa) ja laittamaan lapsen nukkumaan joka toinen ilta tai edes pari kertaa viikossa, niin saisin puoli tuntia tehdä omia juttuja.
Miehen mukaan myös minun pitää alkaa tekemään remonttihommia (maalailee seiniä ja ovia tunnin silloin tällöin), jos vaadin häntä tekemään enemmän.
Puolustan itseäni kertomalla, ettei minulla ole yhtään omaa aikaa nytkään, kun hänellä on taas ollut koko ilta aikaa istua kuulokkeet päässä sohvalla.
Jostain syystä on kuulemma myös minun vikani, että hän iltaisin vain katsoo telkkaria. Puolestani saisi mennä, harrastaa ja nähdä kavereita, ei vain tee mitään.
Mikä häntä vaivaa? Hän tuntuu syvästi tyytymättömältä/masentuneelta...
Kommentit (67)
Lueppa se kyllästyin passaamaan perhettä ja menin lakkoon ketju. Ehkä sieltä saat motivaation pistää hommalle stoppi.
Vanhempi istuu kuulokkeet päässä koko illan sohvalla, katsooko lastaan edes? Mitä ihmettä mä just luin. Ei ole todellista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vaimo joka ei tee kotityötä. Kaiken huipuksi on palkkatyöstään niin rättiväsynyt että ei jaksa yhtään mitään. En edes halua seksiä hänen kanssaan koska on niin väsynyt että tulis tunne jotta käytän hyväksi ruumista. Minä miehenä hoidan siis jo kaiken... ei voi auttaa enempää. Kiitosta ei kuulu....zombi vain tekee palkkatyötään. Minä tai perhe ei taida paljon merkitä muuta kuin apupoikaa palkkatyöhön....
Naiselle sen verran epätyypillistä, että oisko lääkärissä käynti hyvä? Kilpirauhasarvot ainakin voisi tarkastaa.
Mun ex-mies on syntynyt Neuvostoliitossa ja siellä oppi miehen ja naisen "roolit". Mies tuo rahan ja ruuan pöytään, nainen hoitaa kodin ja lapset. Kirjaimellisesti. Mies ei välttämättä edes puhu lapsille, mun pitäis siivota kaikki lasten ja miehen sotkut, tehdä ruoka, ja joka ilta harrastaa seksiä miehen kanssa, koska se on naisen tehtävä. Likaiset astiat, vaatteet jne jää siihen mihin ne lasketaan ja mun tehtävänä olis ollut kulkea hänen perässä ja siivota kaikki. Mulla on 2 taaperoa kotihoidossa ja mies oletti silti mun hoitavan kaiken. Jos vietin liikaa aikaa lasten kanssa mies suuttui. Seksiä oli pakko harrastaa, muuten suuttui. Ihan sama oliko kipeänä. Siivoukset piti hoitaa miehen työpäivän aikana, oli kuulemma ärsyttävää kun en huomio häntä kun tulee töistä kotiin. Aika merkillinen yhtälö. Onneksi on ex-mies. Vaikeaa oli päästä irti, väkivaltainen kun oli ja uhkaili kaikella mahdollisella.
Älä ole kynnysmatto. En ikipäivänä suostuisi tuollaista katsomaan päivääkään. Äijä luiskaan ja lapset hänelle vuoroviikoiksi. Loppuu se sohvalla laiskottelu.