Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidan kotityöt ja lapsen, mies katsoo telkkaria joka ilta klo 16-02

Vierailija
08.01.2024 |

Joo, en osannut valita kumppania ja lapsen isää viisaasti. Ihmettelen, miten hän voi perustella moraalisesti itselleen, että on täysin reilua ja oikein, että toinen vanhempi tekee lähes kaiken? Minulle ei osaa perustella.

Teen kotityöt, ruoat, ruokaostokset, hoidan lapsen, lumityöt, ulkoilen lapsen kanssa. Miehelle jää lähinnä kesäisin nurmikonajo ja hän hakee lapsen päiväkodista. Autoakaan hänellä ei ole.

Olen usein pyytänyt häntä hoitamaan edes tiskit (tekee töitä kotoa) ja laittamaan lapsen nukkumaan joka toinen ilta tai edes pari kertaa viikossa, niin saisin puoli tuntia tehdä omia juttuja. 

Miehen mukaan myös minun pitää alkaa tekemään remonttihommia (maalailee seiniä ja ovia tunnin silloin tällöin), jos vaadin häntä tekemään enemmän. 

Puolustan itseäni kertomalla, ettei minulla ole yhtään omaa aikaa nytkään, kun hänellä on taas ollut koko ilta aikaa istua kuulokkeet päässä sohvalla.

Jostain syystä on kuulemma myös minun vikani, että hän iltaisin vain katsoo telkkaria. Puolestani saisi mennä, harrastaa ja nähdä kavereita, ei vain tee mitään.

Mikä häntä vaivaa? Hän tuntuu syvästi tyytymättömältä/masentuneelta...

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on terve, älä väsytä itseäsi. Miehen on eron jälkeen otettava omalla viikollaan hoito ym. vastuu ja saat levätä.

Vierailija
42/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollausta taitaa olla ap. Kertoisit mikä se todellinen ongelma on siellä taustalla, kun mies joutuu "pakenemaan" telkkarin ääreen klo 16-02 ajaksi. Selvittäkää asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus vanhanajan mallin parisuhde. Mies tienaa ja nainen hoitaa kodin.

Tuollainen miesvauva ei tienaa.

Vierailija
44/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaimo joka ei tee kotityötä. Kaiken huipuksi on palkkatyöstään niin rättiväsynyt että ei jaksa yhtään mitään. En edes halua seksiä hänen kanssaan koska on niin väsynyt että tulis tunne jotta käytän hyväksi ruumista. Minä miehenä hoidan siis jo kaiken... ei voi auttaa enempää. Kiitosta ei kuulu....zombi vain tekee palkkatyötään. Minä tai perhe ei taida paljon merkitä muuta  kuin apupoikaa palkkatyöhön....

Vierailija
45/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä niin, että molemmilla oma asunto (vuokra) ja omat talous-sun muut. Vietän aikaa hänen luonaan yhteisestä sopimuksesta.

Silti: aina menee niin päin, että hän on tarvitsemassa jeesiä milloin mihinkin ja sitä minulta pyytämässä, toisinpäin taas ei koskaan.

Toisinaan asia hiukan häiritsee minua.

Vierailija
46/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otit miehen ulkonäön perusteella. Valitettavasti sen komean miehen mukana et saa vastuuta ja välittämistä parisuhteen asioissa ja kodin hoitamisessa joten joudut sitten tekemään kaiken itse. Mutta sait komean miehen joten sinun pitää olla onnellinen sen takia.

Asiat olisi toisin jos olisit valinnut kiltin ja kunnollisen miehen jotka kyllä auttaa lapsen hoidossa ja kodin hoitamisessa.

Ei ole kyse auttamisesta, vaan itsestä ja perheestään huolehtimisesta. Se on vanhempien velvollisuus. Naapuri voi auttaa, mutta omasta kodista ja lapsesta huolehtiminen ei ole kenenkään auttamista.

Vierailija
47/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole naisen homma kasvattaa ja kaitsea aikuista miestä. Jos ei tilanne tunnu hyvältä (ei tuntuisi minustakaan) ero on aina suositeltava vaihtoento. Niin tein minäkin.

Elämä helpottuu ilman miesvauvaa, joka on ottanut itselleen sohvatyynyn ja jääkaappirohmun roolin. Sehän voi jatkaa ihan mukavasti tuota elämäänsä itsemurhaluukussaan.

Eroa, vaadi oikeuden päätös osituksesta, yksinhuoltajuus ja kunnon elarit. Muuten se ei maksa koskaan mitään. Ne lapset ovat puoliksi hänen, mutta hänestä ei niiden isäksi ja kasvattajaksi ole. Jos teillä on poikia, ne ottavat tyhjäntoimittajaisästään mallia. Jos teillä on tyttäriä, ne ottavat aikanaan samanlaisen turhakkeen miehekseen.

Joten omaksi ja lasten parhaaksi toisen teistä on muutettava olosuhteet eroamalla.

Vierailija
48/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossukka on.

Molemmat.

Vierailija
49/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimista, puolustautumista, uhriutumista, lusmuilua.. Onneks mun parisuhteessa ei ole mitään noista.

Vierailija
50/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihmetyttää incel-parven reaktio. Ettekö te pojat siis pidä miestä täysivaltaisena aikuisena vaan vauvana, jota jonkun naisen pitää holhota?

Ei miehelle sitten kuulu mitkään oikeudetkaan.

Vierailija
51/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on terve, älä väsytä itseäsi. Miehen on eron jälkeen otettava omalla viikollaan hoito ym. vastuu ja saat levätä.

Eihän etävanhempaa voi pakottaa muuhun kuin elatukseen.

Vierailija
52/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenestäkään ei tiedä, millainen perkele siitä kehittyy ajan mittaan. Ja kehityshän voi olla myös taantuvaa.

Vierailija
53/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit.

Vierailija
54/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus vanhanajan mallin parisuhde. Mies tienaa ja nainen hoitaa kodin.

Ennen vanhaan vaan mies maksoi laskut, talon ja ruoat kun nainen hoiti lapset ja kodin. Vaan entäs jos Ap ukko ei tee sitäkään edes että maksaisi laskut, vuokran ja osallistuisi yhteisiin menoihin? Tätä Ap ei kerro, mutta kokemusta on Ap ukon kaltaisesta äijästä extrana toi rahaa taloon mutta käytti sen omiin menoihinsa, tupakka,karkit ja kissanruoka menivät perheen edelle ja yhteisiin laskuihin ei osallistunut ja kissaakin piti heitteillä ja pitää edelleen sikäli jännä kun hänen ideologialla kissa menee lapsen edelle ym ja aina näki itsensä positiivisessa valossa ja kaikissa muissa on aina vika. Ap kannalta tilanne paranisi eroamalla mutta lasten kannalta ei välttämättä. Äiti ei pääsisi puuttumaan lapsen kasvun ja kehityksen vaarantumiseen jos isällä ei ole kykyä ja halua vaan huolehtia lapsesta ja toimia lapset ensin, saati kykyä muuten taata lapselle turvallista kotia. yhteisessä kodissa 2 vanhempi voi sentään huolehtia siitä että lapsi saa tarvitsemaansa ikätasoista hoitoa ja huolenpitoa. Yhteisten lasten isä liki 50v äijä asuu puoli ilmaiseksi vanhempiensa omistamassa talossa, yht lapsia ei elata ja vanhemmat käyvät huolehtimassa siitä että on siistiä, on ruokaa ja aikuisen keski ikäisen äijän mahdolliset parkkisakot makselevat ja jos puh laskuissa tarvii apua vieraillessaan lasten isän luona. Kyllä sitä holhoaja löytyy vaikka puoliso ottaisikin eron ja pakkais laukut ja lähtis lasten kanssa. Näitä alussa kauniita puhuvia ja taivaanrantaa maalaavia taidokkaasti ja uskottavasti puhuvia persoonia kyllä löytyy, kunnes sitten vasta kun on yhteinen koti tai viimeistään lapsen myötä alkaa paljastumaan se oikea luonne.

Ap lle, en tiedä minkä ikäinen miesvauva sulla siellä on, mutta varaudu siihen että ei muutu ja jos päädyt eroon oman hyvinvointisi nimissä ja sitä kautta lapsen/lasten niin ex puoliso tulee syyttämään sua loppuelämänsä ajan ja voi räyhätä kotiovellasikin. Niinkuin täällä moni on jo mielipiteensä kertonut niin älä jää huonoon suhteeseen, menee elämä vaan hukkaan ja löydät vielä itsenäisen vanhempiensa helmoista vieroittuneen miehen jolla on kyky ja halu jakaa asioita ja pitää huolta perheestään. Sekin on huolenpitämistä ja asioiden jakamista jos huolehtii laskuista, talosta ja siitä että perheessä on ruokaa. Lähteminen vaatii rohkeutta ja mitä pitempään oot tyypissä kiinni sitä vaikeampaa on lähtö ja varmasti yrittää kaikki temput jotta onnistuisi manipuloimaan sut olemaan kodinhoitajanaan ja holhoajanaan.

Tsemppiä sulle ja muille samassa tilanteessa oleville! 

T: Onnellisesti eronnut ja yh hakeva. 

Vierailija
55/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankkii lapsen niin se on vaan hoidettava. Naisilla on myös tasa-arvon myötä silmien avaamisen paikka. Mitä lisäarvoa tuot miehelle suhteeseen...? Se että leikit marttyyria iltaisin ei helpota kenenkään oloa. Tehkää asioita yhdessä. YHDESSÄ. Jaettu tuska on pienempi tuska ja jaettu onni isompi onni. Naisten täällä suosima vuorotellen, 50/50 kotityöt tappaa intohimon ja on varma tie eroon. Joten ei ehkä kannata kuunnella tämän palstan naisia.

Ja sen sijaan, että kumpikin juoksee iltaisin omissa menoissaan niin hankkikaa lastenhoitaja tai viekää lapsi sukulaisille hoitoon ja viettäkään laatuaikaa yhdessä.

Vierailija
56/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin voi käydä kun painostaa miestä hankkimaan lapsen.

57/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä, että miksi hän on edes halunnut lapsen jos ei halua viettää aikaa sen kanssa?

Vierailija
58/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä joka ei tee kotitöitä ja syyttää äitiä kaikesta ja vielä valittaa siihen päälle kun ei ollut tyytyväinen mm.siivoukseen. Sellaisen voi jättää...

Vierailija
59/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ratkaisin tuon siten, että lakkasin tekemästä. Kerroin hänelle myös että minä en yksin vastaa kaikesta. Jätin pyykit pesemättä, astiat laittamatta, siivoamatta. Menin myös iltaisin harrastuksiin niin että mies jäi keskenään lasten kanssa. En tiedä mitä puuhailivat, olin poissa.

Vierailija
60/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä hirvittää lapsen puolesta kun täällä käsketään maksaa potut pottuina. Mitä se lapsi tekee sillä aikaa, jos kumpikin vanhempi istuu luurit päässä ruutua tuijottamassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan