Ärsyttää kun en laihdu vaikka syön terveellisesti ja liikun.
Minulla ykai pakollinen lääke todennäköisesti lihottaa. En laihdu vaikka syön 1200 kcal päivässä, käyn 2 kertaa viikossa, uimassa, lenkkeilen päivittäin 4-5 km koiran kanssa ja käyb kolme kertaa viikossa salilla. En tiedä mitä voisin enää tehdä. Ylipainoa on 20 kiloa.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Taas aloittaja joka ei kerro mitä ja kuinka usein syö joten mahdoton neuvoa.
Ruokalustani löytyy keskustelun ekalta sivulta. ap
Kuulostaa tosi vähiltä nuo kalorit. Olisiko keho mennyt säästöliekille?
Osaisiko lääkäri auttaa, jos paino nousee lääkkeen takia?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi vähiltä nuo kalorit. Olisiko keho mennyt säästöliekille?
Osaisiko lääkäri auttaa, jos paino nousee lääkkeen takia?
Olen kokeillut isompaakin kalorimäärää ja sekään ei auttanut. Lääkäri ei osaa auttaa, sanoo vaan että tuo lääke nostaa painoa. Kyseessä on Olanzapin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön, se on tärkeä lääke eikä vastaavaa ole. Muuten olen terve. ap
Niin, unohdin kertoa mittani. 167 cm/ 88 kg. En tavoittele hoikkuutta vaan normaalipainon ylärajaa ja 68 kg olisi minulle sopiva kun on lihasta. ap
Vierailija kirjoitti:
Entä uni? Pitäisikö sun levätä enemmän, nythän liikut ja urheilet joka pvä.
Juu, se sen täytyy olla 😆
Vierailija kirjoitti:
Niin, unohdin kertoa mittani. 167 cm/ 88 kg. En tavoittele hoikkuutta vaan normaalipainon ylärajaa ja 68 kg olisi minulle sopiva kun on lihasta. ap
Miksi kuvittelet että sinulla on paljon lihasta?
Ainakaan mä en nää missään ap:n listaa syömisistään?
Muista syödä kuituja ja maitohappobakteereja! Suoliston vääränlainen mikrobiomi ja tulehdustila lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on kaikilla paljon lihasta kun on käynyt salilla pari kertaa.
Ja kukaan ei laihdu vaikka kuinka menisi miinuskaloreilla. Erikoisihmisiä palsta täynnä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ylipainoisilla, jotka liikkuu, on paljon lihasta. Painon liikuttaminen vaatii sitä.
Hiilarit ja sokeri pois, äläkä laske kaloreita, se on pelkkää huuhaata. Eli leipä, sipsit, pulla, pasta jne kokonaan pois, kuin myös suklaa ja karkit. Voit olla varma että laihdut- itse pudotin näin yksinkertaisella tavalla yli 30kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas aloittaja joka ei kerro mitä ja kuinka usein syö joten mahdoton neuvoa.
Ruokalustani löytyy keskustelun ekalta sivulta. ap
Älä valehtele.
Suomalaiseen yleiseen harhaluuloon perustuen syöt liikaa. Kokeile eurooppalaista mallia, laihduttaen 1000 kaloria vaikka neljä päivää viikossa. Säästöliekki lähtee liikkeelle vasta jos pudotat 400-500 kaloriin, mikä on jo anoreksia dietti.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään laihdu vaikka syön päivässä vaan reilut 300 g sokeria eli 1 200 kcal.
(=Kaloriteoria ei toimi)
Itse asiassa noin laihtuu ihan hyvin. Jokunen vuosi sitten joku amerikkalainen toimittaja teki kokeen, jossa söi pelkkiä suklaakeksejä ja jotain lisäravinnepillereita tietyn ajan, 1200 kcal päivässä. Hän laihtui sillä ihan laskennallisesti odotetun määrän, vaikka tosiaan ravinto oli äärimmäisen epäterveellistä ja lähinnä rasvaa ja sokeria. Kaloriteoria toimii. (Toki pidemmän päälle ongelmaksi tulisi nälänhallinta, kun proteiinin yms. puute käy pahaksi, ja elimistö alkaa huutaa lisää ruokaa sisään siinä toivossa, että sisään tulisi myös puuttuvia aineita)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään laihdu vaikka syön päivässä vaan reilut 300 g sokeria eli 1 200 kcal.
(=Kaloriteoria ei toimi)
Itse asiassa noin laihtuu ihan hyvin. Jokunen vuosi sitten joku amerikkalainen toimittaja teki kokeen, jossa söi pelkkiä suklaakeksejä ja jotain lisäravinnepillereita tietyn ajan, 1200 kcal päivässä. Hän laihtui sillä ihan laskennallisesti odotetun määrän, vaikka tosiaan ravinto oli äärimmäisen epäterveellistä ja lähinnä rasvaa ja sokeria. Kaloriteoria toimii. (Toki pidemmän päälle ongelmaksi tulisi nälänhallinta, kun proteiinin yms. puute käy pahaksi, ja elimistö alkaa huutaa lisää ruokaa sisään siinä toivossa, että sisään tulisi myös puuttuvia aineita)
Älä nyt viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(=Kaloriteoria ei toimi)
Älä nyt viitsi.
Tottakai sitä laihtuu kun syö vähemmän mitä kuluttaa. Ihan sama vaikka söisi keksejä tai yhden hampurilaisen päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(=Kaloriteoria ei toimi)
Älä nyt viitsi.
Tottakai sitä laihtuu kun syö vä
Älä nyt viitsi.
Höpsistä, olanzapiini on neurolepti, ja löytyy myös muita neurolepteja joilla voi hoitaa kaksisuuntaista. Löytyy myös ihan muita lääkkeitä kaksisuuntaiseen, eri lääkeaineryhmistä.
Ota asia puheeksi psykiatrisi kanssa. Jos siis haluat lääkettä syyttää ylipainostasi. Toki onhan se kätevä tekosyy pysyä ylipainoisena.
Mulla on kaveri, joka ihmettelee lihomistaan oikein ravitsemusterapeutin kanssa, kun syö terveellisesti ja liikkuu todella paljon, joten kulutuskin on huimaa ja laskennallisesti painon pitäisi pudota. Niin miten ihmeessä on mahdollista, että kaveri vain lihoo? Kuinka ollakaan, kävi ilmi, että kaverin logiikan mukaan viikonloppusyömiset ja -juomiset ei kuulukaan laskettaviin kaloreihin ja niitä hänellä kuluu PALJON. Eikä tunnu vieläkään sisäistävän, että 4 päivän kova kulutus ei riitä kompensoimaan 3 päivän runsaita ravintola-annoksia, karkkeja ja alkoholia.
Suhtaudunkin nykyään hyvin skeptisesti kaikkien laihduttajien "syön vain 1200 kcal päivässä, miksi en laihdu"-juttuihin - ihanko totta, syötkö todellakin joka päivä vain tuon verran?