Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei nainen, onnistuitko tulemaan raskaaksi vielä yli 35-v ikäisenä?

Vierailija
08.01.2024 |

Kommentoi myös että oliko lapsia ennestään ja tarvitsiko käydä hoidoissa. 

Tulitko raskaaksi 35+ ikäisenä

Vaihtoehdot

Kommentit (180)

Vierailija
141/180 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemusta niistä "hedelmällisyystutkimuksista"? Toki voi se vika miehessäkin olla, että ei auta vaikka itsellä olisi kuinka hyvät munasarjat ja kaikki viimeisen päälle jos siittiöissä vikaa. 

Mieskin voi käydä sperma-analyysissä jo ennen kuin lapsiasia on ajankohtaista.

Itse kävin 35-vuotiaana tutkimuksissa, kun puoliso ei ollut vielä valmis yrittämään lasta ja halusin tietää, kuinka kiire asialla on. Kaikki näytti lääkärin mukaan hyvältä, mutta sitten kun vihdoin aloimme yrittämään, en tullutkaan raskaaksi, joten hakeuduimme hoitoihin. Hoitojen alkututkimuksissa sitten selvisi, että kärsin endometrioosista.

Suosittelen kyllä hyvissä ajoin hakeutumaan AMH-mittaukseen ja munasarjojen ultraukseen sekä aukiolotutkimukseen etenkin, jos on pienintäkään epäilystä endometrioosista.

Vierailija
142/180 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemusta niistä "hedelmällisyystutkimuksista"? Toki voi se vika miehessäkin olla, että ei auta vaikka itsellä olisi kuinka hyvät munasarjat ja kaikki viimeisen päälle jos siittiöissä vikaa. 

Mieskin voi käydä sperma-analyysissä jo ennen kuin lapsiasia on ajankohtaista.

Itse kävin 35-vuotiaana tutkimuksissa, kun puoliso ei ollut vielä valmis yrittämään lasta ja halusin tietää, kuinka kiire asialla on. Kaikki näytti lääkärin mukaan hyvältä, mutta sitten kun vihdoin aloimme yrittämään, en tullutkaan raskaaksi, joten hakeuduimme hoitoihin. Hoitojen alkututkimuksissa sitten selvisi, että kärsin endometrioosista.

Suosittelen kyllä hyvissä ajoin hakeutumaan AMH-mittaukseen ja munasarjojen ultraukseen sekä aukiolotutkimukseen etenkin, jos on pienintäkään epäilystä endometrioosista.

Oletteko vielä hoidoissa vai tuottiko jo tuloksia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/180 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein 2/3 tullut raskaaksi alle puolessa vuodessa... Liioitellaankohan naisten lapsettomuusongelmia? Sitä paitsi yhtä iso osa lapsettomuusongelmista johtuu miehestä. 

Miehet uskottelevat itselleen että voivat tehdä lapsia vielä papparaisinakin, ongelma vaan papparaisissa että hyvin harva nuori nainen haluaa nykypäivänä vanhaa kääpää vaan mielummin jonkun samanikäisen kumppanin. 

Hah, niinpä :D

Vierailija
144/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsen sain 18v, myöhemmin erottiin. 38v tapasin uuden miehen , tavattiin helmikk, naimisiin heinäkk, lapsi syntyi joulukk jolloin kohta täytin 39v.  En ole tarvinnut mitään hoitoja.  Ehkäisyä käytin lasten välillä. 

Vierailija
145/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidetään keskustelu asiallisena, edellinen poistettiin jostain syystä!

On se kumma jos edes VAUVA palstalla ei saa keskustella raskaudesta yms :D 

EI SAA! Tämä vauva palsta on tarkoitettu ihan muuhun paskan jauhantaan! Usko nyt kun sanotaan.

Vierailija
146/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

37-vuotiaana ja 44-vuotiaana raskauduin spontaanisti. 

Vierailija
147/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi, yhdestä kerrasta. Lisäksi imetin  ja luulin ovulaatio oli mennyt ohi. Kyseessä oli muistaakseni  kierron 19. pv

Vierailija
148/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin "kertaheitolla" raskaaksi 43-vuotiaana. Olin aiemmin ollut melkein 20 vuotta naimisissa edellisen puolisoni kanssa emmekä saaneet lapsia. Emme käyneet missään tutkimuksissa vaan hyväksyimme tilanteen. Ero tuli kuitenkin ja eron jälkeen löysin uuden miesystävän, jonka kanssa aloimme suunnittelemaan tulevaisuutta. Olin silloin "jo" 43-vuotias ja tuleva puolisoni samanikäinen. Luulin, etten tulisi raskaaksi, koska en ollut koskaan käyttänyt ehkäisyä, mutta toisin kävi. Synnytin 44-vuotiaana ja samassa yhteydessä halusin sterilaation (sektiosynnytys).

Vierailija
149/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ainoan lapseni 32 vuotiaana eikä olisi tullut mieleenkään yrittää enää lasta tuon iän jälkeen. 

Oliko raskaus vai synnytys vaikea?

Vierailija
150/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi 34 vuotiaana ekasta kierrosta raskaaksi, toinen lapsi 37 vuotiaana kolmannella kierrolla raskaaksi. Ja siis ilman apuja ja suunnitellusti. 

Vierailija
151/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
152/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi 33- ja 35-vuotiaana, molemmilla kerroilla ensiyrittämällä.

Suvussani on ollut vaikeuksia tulla raskaaksi, ja ongelma on koskenut jo selvästi alle 30-vuotiaita. Hedelmällisyyttä parantavien hoitojen avulla pari sukulaisnaista on saanut esikoisensa n. 30-vuotiaina. Seuraavat raskaudet alkoivat heillä "luomusti".

Vierailija
153/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 36 v, kun tulin raskaaksi. Suoraan ekasta kierrosta, kun yritettiin. Yksi lapsi ennestään, myös hänet saatiin alulle yhtä nopeasti.

Vierailija
154/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi ensimmäisen ja viimeisen kerran 39-vuotiaana. Lapseni syntyi muutamaa päivää ennen 40-vuotis päivääni.

Ja minun ei edes pitänyt olla mahdollista tulla raskaaksi.  23-vuotiaana työssäni sairaalassa sain streptococcus influenzae bakteeri tartunnan joka aiheutti laajan vatsakalvon tulehduksen sekä munasarjojen tulehduksen. Olin erittäin sairas, kolmatta viikkoa penisilliinitipassa sairaalassa ja myöhemmin jälkitarkastuksessa laparoskopiassa todettiin munasarjojen vaurio niin että mahdollisuuteni raskauteen olivat niinsanotusti olemattomat.

Kuitenkin 39-vuotiaana kuukautiset jäi pois ja tein raskaustestin joka näytti plussaa. Uskoin sen olevan virhe ja menin gynekologille koska kuukautisia ei alkanut kuulua. Hän sanoi että virhe se ei varmasti ole ja lähetti minut ultraääneen. No siellä sitten näkyi pienen pieni herne ja ihan oikeassa paikassa!

Mieheni ei halunnut lasta ja meille tuli ero. Valitsin lapsen abortin ja miehen sijasta enkä hetkeäkään ole katunut. Syntyi 3930 g painava tyttö senttejä 51. Nyt kaunis ihana teini-ikäinen prinsessani joka on rakkain ihminen elämässäni.  Ihmeitä tapahtuu sanoi lääkäri. Niin tapahtuukin, tässä siitä todiste. Koskaan ei saa sanoa ei koskaan.

Tyttö on määrätietoinen ja tietää mitä tahtoo, jo pienestä pitäen. On huvittava ajatella että tuolla sisulla ja periksiantamattomuudella hän tähän maailmaankin tiensä raivasi.

Vierailija
155/180 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin "kertaheitolla" raskaaksi 43-vuotiaana. Olin aiemmin ollut melkein 20 vuotta naimisissa edellisen puolisoni kanssa emmekä saaneet lapsia. Emme käyneet missään tutkimuksissa vaan hyväksyimme tilanteen. Ero tuli kuitenkin ja eron jälkeen löysin uuden miesystävän, jonka kanssa aloimme suunnittelemaan tulevaisuutta. Olin silloin "jo" 43-vuotias ja tuleva puolisoni samanikäinen. Luulin, etten tulisi raskaaksi, koska en ollut koskaan käyttänyt ehkäisyä, mutta toisin kävi. Synnytin 44-vuotiaana ja samassa yhteydessä halusin sterilaation (sektiosynnytys).

Kolmasosassa lapsettomuustapauksista vika on miehessä. Kolmasosassa naisessa, ja kolmasosassa jää taas mysteeriksi kokonaan miksei raskaus vaan ala. Enemmän pitäisi puhua miesten hedelmättömyydestä, monelle miehelle ei käy edes mielessä että omissa siittiöissä voisi olla jotain vikaa. Ja vielä ikä lisää mutaatioiden mahdollisuutta. 

Vierailija
156/180 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
157/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
158/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapseni 33-, 36- ja 40-vuotiaana. Kaikki raskaudet alkoivat käytännössä heti kun yritettiin ilman mitään hoitoja (vaikka on PCOS ja reilusti ylipainoa). Lapset ovat terveitä ja ihania :) 

Vierailija
159/180 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ennestään kaksi 20-vuotiaana saatua lasta, sekä yksi 34-vuotiaana saatu, sekä viimeisin noin 38-vuotiaana, kun olin jo varma ettei lapsia enää tulisikaan enempää.

Ehkäisyä en siis ollut käyttänyt 30 vuotta täytettyäni. Lapsia ei vaan tullut vaikka joka kuukausi ja useamman kerran viikossa yritettiin ja muutenkin puuhasteltiin 

En jaksanut lähteä hoitoihin. Tuntui liian raskaalta, eikä rahaakaan holtittomasti ollut.

Vierailija
160/180 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän