Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihuuden ihannointi vie ilon elämästä

Vierailija
08.01.2024 |

Ihmettelen miten laihat ihmiset jaksaa. Miten henkisesti jaksaa pysyä laihana ?

Jos joku laiha ihminen vastaisi. 

mä en vaan jaksa tätä kärsimystä, kun yrittää pysyä laihana. Ihan kauhea homma. Kokoajan pitää kytätä , paastota , laskea kaloreita. 

Luulen että luontainen painoni olisi jotain 10kg enemmän. Tai onko sellaista kuin luontainen paino? Mikä järki yrittää pysyä laihana jos se aiheuttaa vaan kärsimystä ? 

olen 168cm, 58kg. Näissä mitoissa pysyminen vaatii jatkuvaa syömisen vahtimista. Onko järkeä ? Pitäisikö antaa vaan mennä ? Pelottaa että jos lihon niin lihon sitten 20-30kg.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtähän se vaatii. Omaksi onneksi en ole isoruokainen ja pätkäpaastot sopii hyvin. En myöskään välitä makeasta. Ja liikkua pitää. Olen ollut lyhyen ajan ylipainoinen ja se vasta voimat vei, ei jaksanut mitään ja vaatteet ei istuneet. Ryhdistäydyin ja nyt hoikkana paljon enemmän energiaa ja muutenki  oma olo. Palkkio ( normaalipaino) siitä ettei ylensyö on suurempi kuin  antaisin vain mennä ilman tahdonvoimaa. 160cm 57kg

Vierailija
22/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkana pysyminen on sivutuote joka syntyy, kun 90% ajasta tekemäsi valinnat ovat terveellisiä. Vaihda wolttailu kotiruokaan ja lyhyen matkan autoilu pyöräilyyn niin tapahtuu ihmeitä. Mitään sen tarkempaa laskuria ei tarvita. Puntarin tuijottamisen asemesta mieti valintojasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En paastoa, kyttää syömisiä enkä laske kaloreita. Painan 60 kg ja olen 175 cm pitkä.

Johtuuko geeneistä sitten että toisille se on vaikeampaa ?

Vierailija
24/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, joka ihannoi laihuutta, olet Sinä itse. Sinä voit sen omalta kohdaltasi lopettaa aivan itse.

Sen sijaan me, jotka olemme tahattomasti laihoja olleet aina, saame kuulla olevamme pakkasen ***:mia luuviuluja, ja että pitäähän naisessa olla jotain, mistä ottaa kiinni muutkin kuin koirat.

Voi ***:ttu. Lopettakaa jo. Valoja päälle. Kardashianit oli lääh puuh muotia lähes koko 2010-luvun. Olivatko Kardashianit laihoja? Olivatko fitness-kissat varsinaisesti laihoja? Haloo, "Kate Moss" soittaa ja kertoo sinulle, että 90-luku meni jo.

Olen tavallaan samaa mieltä, mutta Kardashianit huono esimerkki. Hehän ovat edelleen huudossa, mutta ovat nyt lähteneet laihuuden tavoittelun tielle. Eli trendi on taas kerran kääntynyt Kate Moss -tyyppiseksi. 

En lähtisi myöskään syyttämään Ap:ta tästä. Hän vain yrittää epätoivoisesti mukautua yhteiskunnan vaatimuksiin. Todennäköisesti hän on jo lapsena kuullut joka suunnasta, millainen keho naisella tulisi olla. 

Faktahan on, että ei ole olemassakaan niin laihaa/kaunista/sopusuhtaista naista, etteikö hänen ulkonäköään arvosteltaisi. Aina joku tulee kertomaan, mikä on vikana. Ap ehkä ajattelee, että laihuus suojaa arvostelulta. Näinhän niin moni luulee. Minkäänlainen ulkonäkö ei suojaa naista arvostelulta. Ainut tapa on siis pyrkiä olemaan välittämättä. 

Vierailija
25/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten tuohon liittyykin pakkomielle. On toki luontaisesti laihoja mutta nyt ei ole kyse heistä.

Kun itse olin syömishäiriöinen elämä pyöri hyvin pitkälle syömisen ja syömättömyyden ympärillä. Aivan oikeasti ajattelu kapenee. Nälkään myös tottuu. Oppii syömään tiettyinä aikoina tietyn verran. Paino kyllä putoaa mutta jatkuva energiavaje tekee suhteen ruokaan epäterveeksi. Samalla tuo pakkomielteisyys tuo rakennetta elämään. 

Tältä minustakin tuntuu että tästä alkaa tulla pakkomielle. Kun täytin 40, huomasin parin vuoden päästä että kiloja oli kertynyt huomaamatta. 10 vuotta sitten oli eri asia eikä pitänyt vahtia. Sain 3,5kg pois ja nyt vuosi mennyt taistellessa sen kanssa että ei tule takaisin. Nimenomaan jatkuva taisto. Pitääkö vaan hyväksyä että olen keski-ikäinen ja kohta keskivartalolihava. Kun ei tätäkään jaksa. Veriarvot on kunnossa mutta se ei varmaan niinkään painosta johdu koska tunnen myös hoikkia ihmisiä joilla on kolesterolia tai verenpainetta 40-50v. 

Vierailija
26/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 165cm 57 kg ja pysyn tällaisena joka-aamuisen puntarilla käynnin avulla. Paastoan myös, syön vai klo 9 - 16. Olen tehnyt näin jo vuosia ja tottunut tähän. En ajattele ruokaa enää iltapäivän jälkeen. Teen kaikkea kivaa, kun on aikaa, ei tarvitse laittaa ruokaa tai miettiä sitä. Syön myös aina samaa ruokaa aamuisin, lounaalla ja iltapäivällä. Olen koostanut ruokani terveellisistä ja mieluisimmista ruuistani. Syön myös kahvin kanssa suklaata joka päivä pari palaa.

Juuri tämä vastaus kertoo, että ei se laihuus tule helpolla. Se vaati työtä ja sitoutumista. Pitää vaan itse päättää että onko se sen arvoista. Hoikkana pysyvät aikuiset lähes aina kyllä tekevät työtä sen että, että pysyvät laihoina. Minä luovutin, elämä on nyt mukavaa kun voi syödä rennommin, mutta en voi sanoa olevani tyytyväinen omaan ulkonäköön.

Vierailija
27/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikkana pysyminen on sivutuote joka syntyy, kun 90% ajasta tekemäsi valinnat ovat terveellisiä. Vaihda wolttailu kotiruokaan ja lyhyen matkan autoilu pyöräilyyn niin tapahtuu ihmeitä. Mitään sen tarkempaa laskuria ei tarvita. Puntarin tuijottamisen asemesta mieti valintojasi.

Tämä toimii jos on jo hoikka. Sen sijaan että pääsee takaisin hoikaksi, vaatii tiukempaa kuria aluksi.

Vierailija
28/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 168 ja 68 kg

Syön mitä haluan

Olen kaunis ja hoikka

En ole laiha

Vaatekoko melkoinen!

Vierailija
29/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 165cm 57 kg ja pysyn tällaisena joka-aamuisen puntarilla käynnin avulla. Paastoan myös, syön vai klo 9 - 16. Olen tehnyt näin jo vuosia ja tottunut tähän. En ajattele ruokaa enää iltapäivän jälkeen. Teen kaikkea kivaa, kun on aikaa, ei tarvitse laittaa ruokaa tai miettiä sitä. Syön myös aina samaa ruokaa aamuisin, lounaalla ja iltapäivällä. Olen koostanut ruokani terveellisistä ja mieluisimmista ruuistani. Syön myös kahvin kanssa suklaata joka päivä pari palaa.

Juuri tämä vastaus kertoo, että ei se laihuus tule helpolla. Se vaati työtä ja sitoutumista. Pitää vaan itse päättää että onko se sen arvoista. Hoikkana pysyvät aikuiset lähes aina kyllä tekevät työtä sen että, että pysyvät laihoina. Minä luovutin, elämä on nyt mukavaa kun voi syödä rennommin, mutta en voi sanoa olevani tyytyväinen omaan ulkonäköön.

En kyllä panosta siihen että pysyn hoikkana. Ikää jo reippaasti yli 30. Ennemmin haluaisin panostaa siihen, että sitä painoa tulisi pysyvästi lisää.

Vierailija
30/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä panosta siihen että pysyn hoikkana. Ikää jo reippaasti yli 30. Ennemmin haluaisin panostaa siihen, että sitä painoa tulisi pysyvästi lisää.

Jos tämä olisi totta, söisit yksinkertaisesti enemmän etkä paastoaisi suurinta osaa vuorokaudesta 😀 

Vierailija
31/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihuus vie sinulta ilon, niin helpostihan voit korjata. Liho siihen painoon jossa olet iloinen.

Vierailija
32/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeks käy, mulla on käänteisesti ja paino meinaa huomaamatta laskea liikaa. Ei vaan jotenkin tule syötyä tarpeeksi.

Vierailija
33/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman meikkejä jne. ja filttereitä moni laihakin on ihan tavis. Suurin osa ihmisistä on ihan taviksia. Se kannattaa muistaa.

Vierailija
34/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v ja voin käyttää samoja vaatteita kun olin 19v. Olen 173cm ja noin 57kg.

Käyn todella harvoin vaa'alla enkä vahdi syömisiä. Toki treenaan usein salilla.

Olen kuullut että jos rasvasolujen määrä esim lapsuudessa nousee, kyseiset solut ei enää koskaan katoa, vaan ainoastaan kutistuvat. Siksi paino pyrkii siihen missä se joskus oli.

Terveellisintä olisi pysyä saman painoisena.

Vierailija
35/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se raskasta, jos ei liiku. Jos treenaa kunnolla sen 5x viikossa, voi syödä hyvin. Mut sehän ei läskeille käy :D

Vierailija
36/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen about ap:n mitoissa ja tämä on kyllä isoin painoni koskaan (pois lukien raskausajat). En ole ikinä tehnyt painoni eteen mitään. Tykkään liikunnasta, ja terveellisestä ruuasta. No, herkkuja syön kyllä ja välillä liikaakin, mutta voin olla myös syömättä ilman ihmeempää kärsimystä. Nyt paino on noussut kun olen nelisen vuotta tehnyt toimistotyötä ja liikunta on vähentynyt kun ei ole aikaa ja jaksamista töiden ja lapsiperhearjen lisäksi.

Vierailija
37/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reitevä ja persevä pitää kropan olla. 

Vierailija
38/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en millään tajua, miksi ihmeessä pitää maksaa osa jonkun läskin lentolipusta. Kun matkalaukku luovutetaan, niin siinä yhteydessä pitää pakottaa vaakalle käsimatkatavaran kanssa. Miehet: jos yhteispaino on yli 95kg menee lisähintaa, naiset: jos yhteispaino on yli 75kg, menee lisähintaa. Vasta vaakalla käynnin jälkeen tulostuu tiketti.

Vierailija
39/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En paastoa, kyttää syömisiä enkä laske kaloreita. Painan 60 kg ja olen 175 cm pitkä.

Johtuuko geeneistä sitten että toisille se on vaikeampaa ?

En tiedä. Äitini, siskoni ja poikani ovat ylipainoisia.

Vierailija
40/42 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samoissa mitoissa kun ap. Olen aina syönyt mitä huvittaa enkä erityisesti edes liikkunut. Nykyisin, 49 vuotiaana, aineenvaihdunta on kai vähän hidastunut ja esim. jouluaikana tuli 1.5 kg lisää, jotka tosin tippui pois viime viikolla, kun palasin terveellisempään ruokavalioon. Ei tämä järin paljoa ole vaatinut.