Antakaa ihmisten uskoa Jumalaan jos haluavat
Mitä se teiltä on pois? joku voi kirjaimellisesti tehdä sitä jotta tuntisi olonsa turvallisemmaksi, ilman että on edes "uskossa" tai "herännyt".....
Valitattehan tekin esim täällä palstalla päivästä toiseen jotta tuntisitte olonne turvalliseksi, jotta edes 1 ihminen näkisi teidän huonon olonne.
Haha. Kasvakaa aikuisiks.
Kommentit (502)
Vierailija kirjoitti:
Hyi mitä kauheaa
Aloin kuuntelemaan nimen perusteella ajatellen tätä gospeliksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta saa uskoa mihin tahtoo ja voin sitä vaikka kunniottaakin jos se siitä on kiinni.
Mutta sitä en ymmärrä, miksi aktiiviuskovaiset haluavat että kaikki muutkin uskovat samalla tavalla kuin he itse? Ja käyttävät tämän tavoitteen saavuttamiseen melko aggressiiviisia menetelmiäkin.
Esim. täällä palstalla nähty uuvuttava jankutus siitä, että evoluutioteoria ei ole teoreettisesti pätevä, ihan kuin se tekisi sen oman tarjoomuksen yhtään sen todemmaksi.
Karhusta ei voi mitenkään syntyä valasta.
Pelkkä ajatuskin on täysin absurdi ja tieteellinen mahdottomuus.
Valaan vatsassa voi kuitenkin asustella ihan mukavasti tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ateistit ovat jo "vallanneet" koulut jne, silti uhkuvat täällä antakaa meidän olla rauhassa. Paremminkin nykymaailmassa sitä USKONrauhaa ateistien taholta kaipaa uskovat (ja heidän lapsensa).
Luulevaiset ovat edelleen koulussa. Uskonnon opetus on poistettava ja lasten jaottelu vanhempien uskonnon mukaan lopetettava. Julkisen vallan ei pidä tukea yhtäkään uskontokuntaa. Hoitakoon seurakunnat itse omalla kustannuksellaan lasten aivopesun.
Ateisteilla ei ole mitään intressejä "vallata" kouluja. Kunhan siellä ei "opeteta" homehtuneita mielikuvitusoppeja.
Uskova "elää vaan" eikä mieti. Se kyllä hämmästyttää heissä. Ikään kuin JHV (suom. Jahve) olisi jo vastaus kaikkeen.
Eikös teillä luulevaisilla ole lähetyskäsky, joka kehottaa tuputtamaan uskoa kaikille? Siivotkaa oma pesänne ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas tyhmä aloitus. Jos olisit koskaan lukenut Raamatun loppua niin tietäisit että tämä nykyajan viha kristittyjä kohtaan on juuri sitä Raamatun ennustusta joka nyt tapahtuu. Se ei ole mikään satukirja, vaan 2 000 vuotta sitten kerrotut asiat mitä sen ajan tulevaisuudessa tulee tapahtumaan. Siksi, sanoitpa mitä hyvänsä, osa ihmisistä tulee aina vihaamaan kristittyjä ja pitämään tätäkin kommenttia jonkun uskovaisen "hörhöilynä". En ole edes uskossa. Olen vain nuori mies joka on aikoinaan sivistänyt itseänsä Raamatulla ja kristittyjen seuralla. Mulle erittäin huono juttu että tiedän kaiken sen tiedon mutta en usko.
Ja sieltä ensimmäinen tyypillinen uskovaisten käyttämä uhriutuminen, tosin tällä kertaa ilmeisesti agnostikko/ ateistin esittämänä.
Uskovaiset ovat täysin kykenemättömiä näkemään omassa toiminnassaan mitään kielteistä vaan suurimman hullu
Selvä. Näytä mallia ja reflektoi meille tämä kommenttisi. Olisiko siinä turhia yleistyksiä? Miten perustelet kantasi? Olisiko esimerkkejä? Aika kovia syytöksiä esität, oletko vihainen? Vihaatko kristittyjä?
Itsereflektio puuttuu heiltä, jos Jumala pitää ottaa pois ajattelusta. He eivät ikään kuin voi edes hahmottaa muita ontisia todellisuuksia kuin kentän, jossa on ikuinen Jumala.
Tilanne heillä on vähän kuin akvaariokalalla. Muunlaista ei vain voi olla kuin akvaario.
Ja tässä on eräänlainen tulppa ihmisyydelle kuten Nietzsche huomasi.
Minua lyötiin ja pidettiin nälässä lapsena
Olisiko usko jumalaasi tuonut minulle turvaa?
Pelastin itse itseni.
Mutta sinä olet s.e.kopää työtön läski ap?
Etkö ookkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta saa uskoa mihin tahtoo ja voin sitä vaikka kunniottaakin jos se siitä on kiinni.
Mutta sitä en ymmärrä, miksi aktiiviuskovaiset haluavat että kaikki muutkin uskovat samalla tavalla kuin he itse? Ja käyttävät tämän tavoitteen saavuttamiseen melko aggressiiviisia menetelmiäkin.
Esim. täällä palstalla nähty uuvuttava jankutus siitä, että evoluutioteoria ei ole teoreettisesti pätevä, ihan kuin se tekisi sen oman tarjoomuksen yhtään sen todemmaksi.
Karhusta ei voi mitenkään syntyä valasta.
Pelkkä ajatuskin on täysin absurdi ja tieteellinen mahdottomuus.
Valaan vatsassa voi kuitenkin asustella ihan mukavasti tietenkin.
Kyseessä on ihmeteko, jolloin Herra vaikutti henkensä kautta maailmassa.
Kuten myös meren halkaiseminen keskeltä kahtia ja samalla myös egyptiläisten hukuttaminen.
Viime vuosien profetaallisista tapahtumista tulee lähinnä mieleen suoraan joulun jälkeen iskenyt Kaakkois-Aasian tuhoisa tsunami.
Vierailija kirjoitti:
Pelastin itse itseni.
Etkö ookkin?
Niin..kun viattomuus loppuu
Itsereflektointi alkaa
Onneksi olin kaunis ja älykäs.
Ei ole mitään syytä olla kyseenalaistamatta ihmisten uskonnollisia taipumuksia, vaan ne ansaitsee ihan saman käsittelyn kuin kaikki muukin toiminta ja ajatukset. On suorastaan haitallista, että ihmisten taikauskoa ym. nykyaikana moneen kertaan kumottuja uskomuksia ei huuhaaksi nimitettäisi ja haastettaisi etsimään parempaa tietoa.
"Kyseessä on ihmeteko, jolloin Herra vaikutti henkensä kautta maailmassa."
Mutta jumalalle olisi mahdotonta laittaa alulle evoluutio jossa kaikki lajit kehittyisivät vähitellen?
Vierailija kirjoitti:
Mutta jumalalle olisi mahdotonta laittaa alulle evoluutio jossa kaikki lajit kehittyisivät vähitellen?
Virtahepo ja krokotiili ovat luojan esikoistöitä.
Suorastaan surkuhupaisaa katsella tv:stä amerikkalaisia tv-sarjoja, joissa kaivetaan metri hiekkaa autiomaassa ja löydetään tyrannosauruksen reisiluu.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kiinnostakkaan. Kunhan eivät ole tekopyhiä ja tyrkytä sitä uskoaan. Niin mun puolesta saavat uskoa vaikka vesisaaviin.
Tekopyhät ateismin tuputtajat on kyllä pahinta kastia.
Vierailija kirjoitti:
Uskova "elää vaan" eikä mieti. Se kyllä hämmästyttää heissä. Ikään kuin JHV (suom. Jahve) olisi jo vastaus kaikkeen.
https://m.media-amazon.com/images/W/MEDIAX_792452-T2/images/I/41-oeFRft…
Vierailija kirjoitti:
Pelastin itse itseni.
Etkö ookkin?
Taitaa olla oikein yliopiston professori linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki lajiominaisuudet on valmiina,ei niitä voi odotella vuosiakaan.
Vallanhimo (miehinen sellainen) on este ihmiskunnan kehittymiselle. Uskonnot vahingollisessa muodossaan ovat osa sitä. Minusta se on kapeakatseisuutta syyttää vain yhtä osaa koko höskästä.
Vierailija kirjoitti:
Jos näet että lähimmäisesi on menossa kohti katastrofia, niin etkö edes yrittäisi pelastaa häntä?
En tarvitse lupaa uskolleni.