Halla-ahon vaimo on ohjelmistokehittäjä
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä oli yllätys. Kielitieteilijästä koodariksi. Tuo ei olisi heti käynyt mielessä. Varmasti todella fiksu ja älykäs ihminen ja edustava myöskin.
Palstamammojen urakehitys menee tyyliin: Maisteri joltain humanistialalta - Pitkäaikaistyöttömyys - Perushoitajakoulutus - Baskanlapiointia.
Siis miksi ohjelmistokehittäjä olisi fiksu?
Olen ohjelmistokehittäjä itsekin. Omaa fiksuuttani en varmaan voi arvioida, mutta kun työkavereitani ajattelen niin ihan tavis pulliaisia useimmat. Jotkut huonokäytöksisiä.
Vaimoa käy kyllä sääliksi. Aviomies on rikollinen, t@iskauksilla ja t@ppamisella hekumoiva km.sipää, joka pettää koko ajan. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ohjelmistokehittäjä itsekin. Omaa fiksuuttani en varmaan voi arvioida, mutta kun työkavereitani ajattelen niin ihan tavis pulliaisia useimmat. Jotkut huonokäytöksisiä.
Tätä ihmettelen itsekin. Ihan taviksia tuolla toimistolla pyörii. Osalla ei käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi niistä?
Persut on vuosia väittäneet, että Hilla on LÄÄKÄRI. Ja kappas, onkin täysin turha huuhaa-käsienheiluttelija.
Taidat nyt sekoittaa Hillan Päivi Räsäseen?
Taikka sitten Jussin Timo Soiniin, jonka vaimo ON lääkäri.
Tai sitten puhe oli siitä Jussin toisesta vaimosta ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo homma älliä vaatii ja tiedät sen itsekin, jos todella olet ohjelmistokehittäjä. Et taida olla mikään ohjelmistokehittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoa käy kyllä sääliksi. Aviomies on rikollinen, t@iskauksilla ja t@ppamisella hekumoiva km.sipää, joka pettää koko ajan. Hyi.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi niistä?
Persut on vuosia väittäneet, että Hilla on LÄÄKÄRI. Ja kappas, onkin täysin turha huuhaa-käsienheiluttelija.
Taidat nyt sekoittaa Hillan Päivi Räsäseen?
Ei kun se ei tiedä, että tohtori on oppiarvo, luulee tohtorin tarkoittavan lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä oli yllätys. Kielitieteilijästä koodariksi. Tuo ei olisi heti käynyt mielessä. Varmasti todella fiksu ja älykäs ihminen ja edustava myöskin.
En osaa nähdä tuossa mitään järin yllättävää. Kielitieteilijät ei meillä työllisty hyvin, ja jos on teoreettisemmin suuntautunut, niin tajuaa, että koodaus tehdään ohjelmointikielillä, joiden rakenteen kehitykseen kielitieteen teoriatkin ovat vaikuttaneet. Yleisfiksu tyyppi pystyy tarvittaessa omaksumaan toisenkin alan, ja loppujen lopuksi monessa ohjelmointityössä on tärkeintä saada selvää siitä, mitä asiakas oikeastaan haluaa (siinä on isompi duuni kuin itse koodaamisessa).
Mutta minusta näyttää, ettei hänellä olisi mitään paloa presidentin puolison tehtävään, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Stubb ja Setälän sukuseura iskee taas?
Tohtorina koodiorja? Mitä meni pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo homma älliä vaatii ja tiedät sen itsekin, jos todella olet ohjelmistokehittäjä. Et taida olla mikään ohjelmistokehittäjä.
Jos itse tiedät alasta mitään, niin ylikuumentuneesta alasta johtuen alalle pääsee, kun jaksaa opetella vuoden Node.js:ää. Fiksu ei tarvitse olla, mutta ylimielisyydestä muita kohtaan on apua.
Vierailija kirjoitti:
Tohtorina koodiorja? Mitä meni pieleen?
Puolison valinta nyt ainakin
Ovathan koodarit keskimääräistä fiksumpia vai missä todellisuudessa te oikein elätte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä mitenkään erityisen paljon älliä vaadi. Tai ehkä se on vain niin luontevaa minulle, etten huomaa. Esim. joku matematiikka aina ollut helppoa. Ja alallahan on monenlaisia tehtäviä. Ehkä minun ei ole niitä vaativimpia sitten.
Vaikeampi minun vaikka kampaajana olisi pärjätä, kun en keksisi, mitä asiakkaan kanssa jutella, ja niiden kai on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä mitenkään erityisen paljon älliä vaadi. Tai ehkä se on vain niin luontevaa minulle, etten huomaa. Esim. joku matematiikka aina ollut helppoa. Ja alallahan on monenlaisia tehtäviä. Ehkä minun ei ole niitä vaativimpia sitten.
Vaikeampi minun vaikka kampaajana olisi pärjätä, kun en keksisi, mitä asiakkaan kanssa jutella, ja niiden kai on pakko.
Sinä siis olet keskimääräistä fiksumpi. Suurimmalle osalle monimutkaisten ohjelmistojen kehittäminen on ylitsepääsemättömän vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ovathan koodarit keskimääräistä fiksumpia vai missä todellisuudessa te oikein elätte?
Ns. akateemisen koulutuksen vaativista aloista vähiten fiksuja. Syynä työvoimapula sekä alentuneet koulutusvaatimukset.
Perushyvän koodarin usko itseensä on jossain määrin käsittämätön ilmiö. Se on osa tätä digitalisaatiota, miksi meillä on Apotit ynnä muut käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse tiedät alasta mitään, niin ylikuumentuneesta alasta johtuen alalle pääsee, kun jaksaa opetella vuoden Node.js:ää. Fiksu ei tarvitse olla, mutta ylimielisyydestä muita kohtaan on apua.
Ei ohjelmistokehittäjät yleensä ylimielisiä ole? Toisen kuunteleminen ei monella ole se vahvin ominaisuus, mutta harvempi leuhkii osaamisellaan, suhtautuu halveksivasti asiakkaisiin tms. Voivat kyllä olla niin innostuneita kun selittävät, etteivät huomaa, että kuulija putosi kärryiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ohjelmistokehittäjät yleensä ylimielisiä ole? Toisen kuunteleminen ei monella ole se vahvin ominaisuus, mutta harvempi leuhkii osaamisellaan, suhtautuu halveksivasti asiakkaisii
Ai eivät? Alan suurin idoli haukkuu netissä kollegoitaan sellaisiksi, jotka pitäisi jälkiabortoida. Tätä katsotaan ihaillen 20 vuotta, ja se on alan normi.
Viittaan siis Linus Torvaldsiin, suomalaisten koodaripojujen suurmestariin.
Kenties saadaan fiksu ensimmäinen nainen, mutta tuon nassifasistin muija se ei ole. Mestaripaviaanista ei tule pressaa.