Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saan perustoimeentulotukea ja Kelasta tuli kyselyä että olenko saanut joululahjaksi 1200e käteisenä...Miten ne ovat voineet saaneet tietää?

Vierailija
08.01.2024 |

Onko joku läheinen raportoinut mut kelalle, vai miten ne voivat tietää että sain 1200e käteistä joululahjaksi?

Mitä tuohon selvityspyyntöön kannattaa vastata? Leikkiä vain tietämätöntä ja kieltää kaikki?

Rahoista on suuri osa jo mennyt hammaslääkäriin ja uusiin vaatteisiin sekä mikroaaltouuniin

-Hätääntynyt-

Kommentit (644)

Vierailija
441/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli köyhä joka lahjan saa on rikollinen? Ainii siis lahjat ja hammaslääkäri on vaa rikkaille, niinkuin asuminen, ruoka ja elämä on myös rikkaalle! Kamalat köyhät varkaat ei lahjoja varkaille, kehtaaki olla köyhä ja ottaa joululahjan vastaan! Ei ole oikeutta lahjoihin!!!!!!..?.!??!!?.!??

Ei lahjan saaja ole rikollinen vaan lahjan saaja JOKA EI ILMOITA SAAMAANSA LAHJAA HUIJATAKSEEN ITSELLEEN TOIMEENTULOTUKEA, JOHON HÄN EI OLE OIKEUTETTU KUN LAHJA HUOMIOIDAAN.

Ihna samalla tavalla ovat oikeutettu noihin mitä sanoit kuin me rikkaatkin. MEKIN käytämme itse tienaamat rahat ja saadut rahalahjat ihan kaikkeen kulutukseen mitä kulutamme.

Vierailija
442/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä trolli jolla leimataan sossun asiakkaat.

Tässä leimaantuu korkeintaan ne, jotka kokevat ap:n tehneen jotain väärää. Suurin osa tähän asti on ollut lähinnä pöyristyneitä, että onko joku oikeasti vasikoinut köyhän hammaslääkärirahoista.

No rikollinenhan ap on, ja kyseessä on petos (ehkä jopa törkeä?). Pimittää tulot ja nostaa VIIMESIJAISTA etuutta.

Linnaan kuuluisi.

Selvästihän tässä selvitellään kuinka olisi mahdollisuus varastaa valtiolta. Se on iso rikos, ihmisen pahoinpitelet päätäsi silitellään, mutta valtiolta varastat joudut linnaan. PISTE. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalta kuulostaa. Moni on jo alkanut jemmata rahaa kotiin ja tekee pimeitä hommia. Minäkin olen maksanut veroa niin paljon tähän maahan että alkaa mulle riittää juoppojen ja narkkien elättäminen. Vinks vinks.

Vierailija
444/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä trolli jolla leimataan sossun asiakkaat.

Tämähän se. Aloitus on tod näk jonkun kokoomuslaisen joka halutaa leimata kaikki tt-tuen saajat huijareiksi

Ja sama trolli vastannut kaikki "jätä ilmoittamatta" viestit?

Näyttäisi valtaosa olevan huijareita.

Vierailija
445/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kela saa käteis lahjoituksista muuten tietoa ellei joku erikseen heille ilmoita! Kiistät ja pyydät näyttöä siitä että oot "muka saanut 1200e käteistä" Jos eivät pysty todistamaan asiaa eivät voi periä tai evätä sulta toimeentulotukea. Itsellä kela ei maksanut puoleen vuoteen sähkölasku ja koska olin hetken vankilassa ja nykyään uusissakin laskuissa on erittely rästeistä mikä on syy kelalle ettei Maksa edes uusimpia laskuja! Kunnon kusetus firma nykypäivänä!

Vierailija
446/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Purra tietää. Sillä on laaja ilmiantajien verkosto. Köyhää pitää rankaista et Riikan ja Petterin kavereille riittää hilloo.

Vierailija
447/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kela saa käteis lahjoituksista muuten tietoa ellei joku erikseen heille ilmoita! Kiistät ja pyydät näyttöä siitä että oot "muka saanut 1200e käteistä" Jos eivät pysty todistamaan asiaa eivät voi periä tai evätä sulta toimeentulotukea. Itsellä kela ei maksanut puoleen vuoteen sähkölasku ja koska olin hetken vankilassa ja nykyään uusissakin laskuissa on erittely rästeistä mikä on syy kelalle ettei Maksa edes uusimpia laskuja! Kunnon kusetus firma nykypäivänä!

Kauppojen turvakameroista näkee jos kassalla käyttää maksuvälineenä käteistä.

Kela jättää tahalleen maksamatta laskuja kuten ennen vanhaan sossu. Koskaan ei kannata antaa Kelan maksaa laskuja varsinkaam vuokraa. 

Vierailija
448/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kieltäisin koko jutun. Jos tilillä niitä ei näy niillä ei ole pitäviä todisteita.

Vierailija
449/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärin palkkioista on Kela maksanut korvaukset automaattisesti. Silloin siellä nähdään laskujen koko summat.

Kela pääsee näkemään automaattisesti tilitiedot myöskin.

Vierailija
450/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lahjoittaja voisi maksaa suoraan sen hammaslääkärilaskun niin kela ei pääse väliin. Mulla ei tosin ole reiän paikkaamiseen mennyt koskaan satasta enempää.  

Vierailija
451/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit saanut Kelasta harkinnanvaraista toimeenuloa noihin hankintoihin, jotka maksoin lahjarahalla. Kela siis on säästänyt saman verran. 

Vierailija
452/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa kaikki on mahdollista.

0/5

Vierailija
453/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haloo.Kyseinen henkilö sanoi saaneensa käteisenä rahan.ei siinä pankkitilillä ole mitään tekoa.Ei kannata myöntää.

Vierailija
454/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko yksityisellä hammaslääkärillä maksaa käteisellä?

Vierailija
455/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tarkoitat, että varokaa kateellisia valehtelijoita, jotka tekevät perättömiä ilmiantoja ihmisistä.

Vierailija
456/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri lähettänyt tiedot Kelalle?

Vierailija
457/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli KELA laskenut tammikuun tulot etukäteen....  Sama 1200 egee....????

Vierailija
458/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei maksa Kela tai valtio vaan ne ihan tavalliset ihmiset, ketkä (vielä)käyvät töissä. Monelle tuo tonni on tosi kova raha itse en ymmärrä, että miksi minun pitäisi veronmaksajan elättää sinua jos saat tonnin lahjoja? Ei sellaisia rahoja minullekaan mistään tipu. Työllä tienatut fyrkat menee verojen kautta kaltaiseksi loisien elättämiseen ja loput oman perheen elättämiseen.

Vierailija
459/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan palvelut ovat tiukentuneet rajusti. Esimerkiksi tämä keskustelu voi johtaa siihen, että kela lähtee perimään 1200euroa sinulta

Vierailija
460/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin rupeatte ilmiantoja tekemään niin puhelut äänitetään. Ja jos ilmianto on perätön niin voi joutua itse käräjille ja maksumieheksi.