Saan perustoimeentulotukea ja Kelasta tuli kyselyä että olenko saanut joululahjaksi 1200e käteisenä...Miten ne ovat voineet saaneet tietää?
Onko joku läheinen raportoinut mut kelalle, vai miten ne voivat tietää että sain 1200e käteistä joululahjaksi?
Mitä tuohon selvityspyyntöön kannattaa vastata? Leikkiä vain tietämätöntä ja kieltää kaikki?
Rahoista on suuri osa jo mennyt hammaslääkäriin ja uusiin vaatteisiin sekä mikroaaltouuniin
-Hätääntynyt-
Kommentit (644)
Mitä rikkaat edellä, sitä köyhät perässä.
Maailma on täynnä lainkiertäjiä
Ei kannata juoruta joka tyypille mitä saa lahjaksi tai yleensäkään mistä rahansa saa. Omat tulot ja se mistä niitä tuloja tulee pidän itse ainakin suuni kiinni. Ympärillä olevat ihmiset ei aina ole siltä miltä näyttää. Kateus paskan puhuminen takanapäin on kovin yleistä jopa ystäväkin voi pettää
Kiellä ehdottomasti kaikki!!Mitään todisteita ei ole
Lahjan saa antaa se ei kelalle kuulu jos joku paskiainen on soittanu kelalle on kyllä todella törkeää. Suu kiinni mitä on saanu lahjaksi. Mä en kerro ikinä.
Käteistä 1200€?! Kiellä kaikki. Eihän heillä ole todisteita ja onhan se yhtä oikeudenmukaista kuin Orpon toiminta. Nämä ovatkin sellaisia asioita joista ei parane torilla huudella. Joku on ilmeisesti puhunut sivu suunsa. Paras kysyä vanhemmilta mitä on tapahtunut ja kelle ovat kertoneet asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä aina ihmettelen, että miten köyhällä on varaa autoon. Ainakin omaan vähävaraiseen aikakauteen ei auton omistaminen kuulunut, ei vaan olisi ollut mitenkään mahdollista.
Kun ihminen asuu 15-40 kilometrin päässä lähimmästä kaupasta niin silloin ihmisellä on auto.
Tämä juttu ei ole mitenkään mahdollinen koska kela juomioi vain tili otteessa olevat tulot ja menot joten tämä juttu ei ole totta
Vierailija kirjoitti:
Voiko ne todistaa jotenkin?
Näkeekö et oon ostanut ja käynyt hammaslääkärissä?
Näkyyhän käynti kelalla, ovat varmasti hammaslääkärillä kysyneet kelakorttia kun olet hoidostasi maksanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko ne todistaa jotenkin?
Näkeekö et oon ostanut ja käynyt hammaslääkärissä?Näkyyhän käynti kelalla, ovat varmasti hammaslääkärillä kysyneet kelakorttia kun olet hoidostasi maksanut
Paitsi että kela korvaa hammaslääkäri maksun takasin joten se lasketaan hyväksyttäväksi menoksi joten tämä juttu ei ole mahdolista
Jos tämä on totta, niin ainoa selitys on että sut on ilmiannettu. Ketkä ovat tienneet asiasta?
Seinillä on korvat, niin myös puhelimella. Ainakin minun puhelimeni lukee ajatuksenikin. Olen sen monesti todennut.
Oliko lahjan antajan viesti pankkitiliotteessa tyyliin "joululahja" ja kela pitää sun rahaliikennettä silmällä jostain syystä, mutta todnäk joku tuttava, kuka tiesi lahjastasi on kelalle vasikoinut
Jos joku antaa käteisenä lahjaksi rahaa ei kela sitä tuloiksi laske ja jos on maksanu hammaslääkärin käteisellä hammaslääkärille ja jos kela sensaatio tietää kela laskee sen hyväksyttäväksi menoksi ja korvaa rahan takasin
Ole kuin et ymmärtäisi mitä tarkoittavat. Ei kenenkään muunkaan tarvitse jakaa joululahjojaan kenenkään muun kanssa.
Naurettavaa ei se auta jos joku kertoo kelalle jonku saaneen vaikka 2000e kyllä se täytyy itse sanoa jos on saanu lahjaksi rahaa vaikka kertoisikin ei sitä lasketa tuloiksi ei kela usko jos joku sanoo että on rahaa käteisenä antanut eikä kela ktsele mitään tämä juttu on vale
Ne kattoo omakannasta ja ihmettelee että köyhällä on ollut varaa käydä lääkärissä
Muuten hyvä kommentti, mutta usein esim Kelaa vastaan on käännetty todistustaakka. Eli sinun täytyy todistaa, että ET ole saanut rahaa jostain. Tämä on käytännössä lähes mahdotonta, joten Kela voittaa ellet keksi uskottavaa selitystä rahojen alkuperälle.
No mutta voihan silloinkin sanoa että sukulainen maksoi. Mitä se niille kuuluu.Ja voihan sanoo että se on velaksi jotta sai hampaat kuntoon.
Mielestäni summa on kuitenkin niin pieni vaikka ymmärrän että raha on tiukassa mutta en ottaisi omalletunnolleni valhetta tuon takia. Kerro avoimesti että olet rahan saanut lahjaksi ja otat vastaan mitä Kela aikoo.
Saat nukkua yösi hyvin hyvällä omallatunnolla ja varmasti selviät tilanteesta, uskon näin. Saat huomata miten rehellisyys maan perii tässäkin asiassa, ei kannata valehdella.
Tsemppiä sinulle
Ei tuohon ole muuta vaihtoehtoa, kuin joku on sut vasikoinut Kelalle 100% varmasti. Mutta ei hätää kun ei kerta tililläsi ollut, niin kiistät tietenkin tuollaiset "hullun vainoajan levittämät paskapuheet"