Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen uniikki tapa riidellä. Onko normaalia?

Vierailija
07.01.2024 |

Naimisissa viitisen vuotta ja oon huomannut miehen erikoisen tavan riitojen yhteydessä. Meillä riidat yltyvät välillä koviksi, kun kumpikaan ei jousta aluksi missään ja menee pitkään ((pari päivää-pari viikkoa,, joskus jopa kuukausia)) ennen kuin toinen luovuttaa ja pyytelemme anteeksi. Ongelma ilmenee siis kun kumpikaan ei jousta omissa mielipiteissään, toinen menee hiljaiseksi ja en koskaan halua miehen voittavan vaikka mies ei ole voitonkipeä. Noinpa mies on alkanut kirjoittamaan vihkoon ylös kaiken meidän riidoista tyyliin mitä minä sanoin ja milloin sanoin ja mikä oli riidan aihe ja riidasta kuluu aikaa muutama päivä niin mies palaa asiaan, että sinä sanoit tuolloin näin ja pyytää selitystä asioille. Miksi haastoit riitaa ja vaatii aina kuuntelemaan omat perustelunsa jälkikäteen, vaikka luulin riidan yhteydessä ettei mies halua vängätä vastaan mutta on sen sijaan itsepäinen. Mies kaivaa salaisen vihkonsa esiin, pyytää istumaan vastakkain ja aloittaa aina "nyt olen miettinyt asiaa ja mitä sanoit silloin jne. mutta nyt on minun ((miehen)) vuoroni puhua". Mies tulee ikään kuin todella jälkijunassa, kun ite oon unohtanut koko asian. Riidan yhteydessä mies vaikenee ja avautuu myöhemmin. Vihkoasia on mulle ihan uusi ja tuntematon enkä tiedä kuinka monta vihkoa miehellä on, kun en oo niitä lukenut. Onko tämä normaalia? Tekeekö teillä miehet samaa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naisystävällä tapana "luovasti" muistaa jälkikäteen kaikki omaksi edukseen.

Nauhuria harkitsen.

Sama täällä. Sitten syyttää kaasuvalottamisesta jos korjaan. Pakko nauhoittaa tai kirjoittaa ylös että pysyy itse suurinpiirtein kärryillä siitä mikä on totta ja imikä ei. En tiedä tekeekö tahallaan vai onko vain niin huono muisti. Olen kyllä kiinnittänyt huomiota muissakin yhteyksissä että usein muistaa tehneensä asioita mitä on vain suunnitellut, tai sanoneensa jotain mitä on vain itse miettinyt. Todella hankalaa, kun aina sitten syytetään että valehtelen ja manipuloin kun muistaa itse eri tavalla kuin miten asia oikeasti meni. 

Vierailija
22/32 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti tee, mutta ite aion ottaa ton kyllä jatkossa työkalupakkiin. Miehesi on edelläkävijä, hattu pois.

Jep. Tästähän voi aueta ihan uusia mahdollisuuksia. Naisen riitelyssä ei ole kyse siitä kumpi on oikeassa, vaan siitä että naisen emotionaalinen tarve tulee tyydytetyksi. Eli naisen loukkaantunut mieli täytyy saada tyynnytettyä, riippumatta siitä kumpiko oli oikeassa. Ehkä tällaisen muistivihkon avulla voi saada asiat oikeasti käsiteltyä jälkeenpäin, kun pahin tunnekuohu on jo käyty läpi aiemmin.

Joku on sanonut, että naisen kanssa ei kananta riidellä, koska nainen voittaa silloinkin kun on väärässä. Vihko on mielenkiintoinen työkalu, mutta kaikekin paras olisi jos mies kykenisi pitämään malttinsa jo alkuperäisen riidan aikana. Pitäisi olla rauhallinen ja peruspositiivinen silloinkin, kun osoittaa miten nainen on väärässä. Helpoahan se ei toki ole, luoja sen tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kivalta kumpaakaan kohtaan. Suhde ei toimi tuolta osin. Riitely jatkuvasti ei hyvä. Ei ole kyse kilpailusta, vaikka ei toisen tarvitse alistua. Pitäisi olla tasaveroinen suhde. Ehkä keskustelu olisi parempi, jos se toimisi. Hyökkääkö toinen, takertuu tai jankkaa? Kumpikin on selvästi omaa mieltään ja ei pidä pakottaa toista. Ei ole väärin olla miehen kanssa joskus samaa mieltä, eli periaatteesta ei ole pakko riidellä tai vääntää. Empatia. Onko kummallakin sitä. Siis jos sattuu olemaan samaa mieltä kiva, ei tarvitse olla. Parisuhde pitäisi olla välittämisen paikka, ei kilpailuareena tai painikenttä. Jos mököttää kauan, suhde ei silloin toimi, menettää aikaa vai saako sitä. -Joskus voi todeta että olet sitä mieltä ja minä tätä mieltä, ei voi mitään. Jos riitelee pelkästään, mitä järkeä olla suhteessa. Palstalta voi tietysti kysyä jonkun mielipidettä, että mies haluaa vihreän maton ja minä keltaisen, mikä neuvoksi. Tietys

No ei varmaankaan kuulosta naisesta kivalta, kun joutuu kohtaamaan faktat ja ottamaan vastuun omista sanoistaan ja teoistaan ilman että voi piiloutua näyttävän tunnemyräkän taakse :D

Vierailija
24/32 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies. Ja jos riitoja on 5 vuodessa vihkokaupalla, niin ero on ainoa ratkaisu. Sinulta pitää pyytää anteeksi sitä, että olet väärässä - ei mikään hyvä liitto-

Vierailija
25/32 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä te riitelette noin paljon?

Ja mistä asioista?!

Vierailija
26/32 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
27/32 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut samaa ja nyt toteutan sen myös. Minun mies on valitettavasti paljolti samanlainen kuin AP. Oman mielenterveyden vuoksi on pakko alkaa dokumentoida "riidat". Mies kun vääntelee ne omaksi edukseen.

Vierailija
28/32 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'En koskaan halua miehen voittavan vaikka mies ei ole voitonkipeä' 

Miksi haluat voittaa kompromissin sijaan? Parisuhteen on tarkoitus olla tiimi, jossa kumpikin tavoittelee yhteistä etua ja haluaa, että se toinenkin on onnellinen ja tulee kuulluksi. Jos rakastaa toista niin silloin ei haluta jyrätä tämän toisen mielipidettä kokonaan.

Omalle miehelle sanoin, että haen apua terapiasta ongelmaan. Voitonhalu on peräisin lapsuudenkodista, jossa vanhempani riitelivät tai pikemminkin väittelivät siihen saakka kunnes toisen oli pakko voittaa riita. Seurasin ikäviäkin sanallisia riitoja siihen saakka, kunnes muutin pois vanhempien luota ja havahduin voitonhaluuni vasta nyt. Mies sanoi tukevansa prosessissa mutta sanoi etten saa jättää terapiaa kesken. Ap

Vierailija
29/32 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vähän yritystä ap näille provoille! Mitä seuraavaksi?

Vierailija
30/32 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset tykkäävät riitelystä. nainen hakee huomiota riitaa haastamalla

31/32 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa kuluttavalta tavalta elää.

Minullekin tuli vaikutelma, että olet ap. liian kiihtynyt riidellessänne ja sen takia ristiriitainen tai kohtuuton, ja mies yrittää saada sinut ymmärtämään sen kirjaamalla sanomiasi ylös. Tuo "riidan voittamisen halukin" viittaa siihen.

Jos tämä pitää paikkansa, yrittäisin sinuna vakavasti muuttua. Kieltäydy riitelemästä kokonaan, jos sinulla on ongelmia pysyä rauhallisena. Sopikaa että käsittelette erimielisyyttä aiheuttavat asiat aina erikseen rauhallisella hetkellä, kun olette molemmat kompromissihaluisia.

Vastauksena otsikon kysymykseen, en ole kuullut tuosta vihkomenetelmästä aiemmin.

Vierailija
32/32 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna kyllä kuulostaa siltä, että sinä sanot jotain ihan pöljiä asioita ja olet vihainen siitä, että miehesi kirjaa ne ylös. Mutta vielä pahempaa ja tuhoisampaa suhteen kannalta on tuo, että riitelette pitkään ja jatkuvasti. Miten te jaksatte? Minkälaisista asioista edes riitelette?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi