Marinin hallituksen takia en päässyt eläkkeelle 58-vuotiaana, eikä mieskään
Vielä pitää kituuttaa 9 kk töissä, että tulee 64 v ja rapiat täyteen, kiitti siitäkin sanna!
Olet varmaan totisesti palkintopestisi ansainnut.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Hallitus päätti joulukuussa 2020 ns. eläkeputken poistamisesta.
Aivan. Se oli todellakin Sanna Marinin hallitus, joka sen päätti, miksi nuo vihervassarit väittävät mua siis valehtelijaksi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nönnönnööö.
Olet varmaan sellainen läskiperse tonnikeiju, joka elää kelan tuilla.
Lällälläää.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ihmiset lällättelee, kun ovat kaikki päässeet eläkeputken kautta jo 58 v. lepäilemään.
90-luvulla pääsi jo 55-vuotiaana eläkeputkeen.
Aktiivipalveluksessa olleet aliupseerit päästettiin ennen nuorina eläkkeelle, koska he olivat salainen päällystöreservi Neuvostoliiton mahdollista hyökkäystä vastaan. Monet tekivät armeijasta päästyään toisen ja vielä kolmannenkin uran siviilipuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä aloitus. Aina vaan Sanna Marinin kadehtiminen jatkuu.
En mä sitä kadehdi, mutta se teki paljon pahaa suomalaisille, myös k-rokotepakotukset oli hänen hallituksensa käsialaa. Ja nyt niutä ihmisiä delaa ja sanna saa nautti dolce vitasta.
Otahan iltalääkkeesi.
Toivotaan, että kuolema korjaa teidät viimeistään ennen juhannusta, säästyy rahat fiksuille eläkeläisille, persuääliöt ei eläkettä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä sitä kadehdi, mutta se teki paljon pahaa suomalaisille, myös k-rokotepakotukset oli hänen hallituksensa käsialaa. Ja nyt niutä ihmisiä delaa ja sanna saa nautti dolce vitasta.
Otahan iltalääkkeesi.
Oho, piikkihihaan kopsahti.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä hallitus poistaa ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli 58-vuotiaana irtisanottu saa leikattua ansiosidonnaista 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Jotta pääsee takaisin leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.
Työkkäri ei enää hommaa palkkatukityöpaikkaa mistä kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Tuleeko sen uuden ansiosidonnaisen taso sen viimeisen, itse hommatun 12kk työpätkän mukaan? Sannan leikatussa putkessahan sentään ansiosidonnaisen taso pysyi samana kuin silloin edellisessä pätkässä, ellei uuden työn palkka ollut suurempi. Tämä kannusti työllistymään heikomminkin palkattuun hommaan ja velvoitetöissähän palkka on aika vaatimaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otahan iltalääkkeesi.
Milloin on mun arvioitu kuolinaika?
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ihmiset lällättelee, kun ovat kaikki päässeet eläkeputken kautta jo 58 v. lepäilemään.
Mikä on vanha ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että kuolema korjaa teidät viimeistään ennen juhannusta, säästyy rahat fiksuille eläkeläisille, persuääliöt ei eläkettä tarvitse.
Piikkipelle on itse silloin kanttuvei, kun toisille pahaa tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus päätti joulukuussa 2020 ns. eläkeputken poistamisesta.
Aivan. Se oli todellakin Sanna Marinin hallitus, joka sen päätti, miksi nuo vihervassarit väittävät mua siis valehtelijaksi? Ap
Jos olet nyt 63 niin kuin kerrot, niin olit 58-vuotias viisi vuotta sitten, jolloin ei ollut mitään Sannan hallitusta, älykääpiö.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Marinin hallituksen "putki" oli juuri hyvä. Oli minusta todella epäreilua, että alle 60-vuotias voisi roikkua ansiosidonnaisella eläkeikään asti. Sehän passivoi. Marinin mallissa ansiosidonnaisen sai nollattua jatkumaan samalla tasolla kuin ennen tekemällä 6 kk työpätkän vaikka huonommallakin palkalla. Lisäksi kunta oli velvollinen järjestämään tällaisen pätkän, jos työtön niin halusi. Itsekin olin velvoitetyössä ja tykkäsin siitä. Nyt tämä mahdollisuus kai sitten poistuu ja yritän etsiä muualta vähintään 12 kk työpätkää. Se vaan on vaikeaa yli kuusikymppisenä kilpailla noista paikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilmiannettu
Vierailija kirjoitti:
Itse pääsin alkoholismin aiheuttamien mielenterveysongelmien johdosta eläkkeelle yli 15 vuotta sitten. Rahat riittää ihan kivasti kun pääsin eroon alkoholista ja tupakasta. Kuntokin on aika hyvä ja varmaan 20 vuotta voin hyvin vielä elää.
Suomessa joka vuosi noin 6000 ihmistä pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle alkoholin käytön johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otahan iltalääkkeesi.
Milloin on mun arvioitu kuolinaika?
Riippuu myrkyn määrästä. Montako otit ja paljonko kussakin oli myrkkyä?
Niitä on eri satseissa eri määriä, toiset ovat jopa plaseboa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otahan iltalääkkeesi.
Mikä on piikkihiha?
Vierailija kirjoitti:
Mistä pääsee eläkkeelle 58-vuotiaana? Minä pääsin, kun tuli täyteen 64v ja 3kk!
Mä tuskin pääsen vielä 70-vuotiaanakaan.
t. 41-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Ne lakimuutokset teki Sipilän hallitus, siis se, jossa persutkin touhusivat.
Se oli kuule kyllä edellisen hallituksen, eli marinin hallituksen ainoa työllisyystoimi, sitä edellinen hallitus missä sdp oli mukana nosti taas eläkeikää.
Yllättäen Sipilän hallitus ei koskenut iäkkäiden ihmisten työttömyyskorvauksiin, eikä eläkkeisiin, mutta niin kuin marinikin asian totesi. Boom boom boomeri, ottaako vanhaa päähän olla vanha
Syntymävuosi?