Marinin hallituksen takia en päässyt eläkkeelle 58-vuotiaana, eikä mieskään
Vielä pitää kituuttaa 9 kk töissä, että tulee 64 v ja rapiat täyteen, kiitti siitäkin sanna!
Olet varmaan totisesti palkintopestisi ansainnut.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Muttaeihän sitä eläkerahat tietysti riitä, jos alke 60-v jäädään eläkkeelle, niin kiva kuin se olisikin.
Eläkeputki ei ole mikään eläke, vaan iäkkään pitkäaikaistyöttömän työttömyyspäiväraha, sisältäen kaikki normaalit työnhakuehdot
Kannattaisi ottaa oikeasti asioista selvää. Tässä näkee mitä merkitystä sillä on, mikä nimi millekin asialle keksitään, koska sopiva nimi johtaa hölmöt harhaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä aloitus. Aina vaan Sanna Marinin kadehtiminen jatkuu.
En mä sitä kadehdi, mutta se teki paljon pahaa suomalaisille, myös k-rokotepakotukset oli hänen hallituksensa käsialaa. Ja nyt niutä ihmisiä delaa ja sanna saa nautti dolce vitasta.
ilmiannettu
Ottaako noin koville? Etkö halua uskoa, että sankarittaresi toimi noin julmasti?
Hallitus teki päätöksen, ei yksi ihminen.
Toiset puhuu aidasta ja toiset aidan seipäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä aloitus. Aina vaan Sanna Marinin kadehtiminen jatkuu.
En mä sitä kadehdi, mutta se teki paljon pahaa suomalaisille, myös k-rokotepakotukset oli hänen hallituksensa käsialaa. Ja nyt niutä ihmisiä delaa ja sanna saa nautti dolce vitasta.
Otahan iltalääkkeesi.
Oho, piikkihihaan kopsahti.
Milloin on mun arvioitu kuolinaika?
Riippuu myrkyn määrästä. Montako otit ja paljonko kussakin oli myrkkyä?
Niitä on eri satseissa eri määriä, toiset ovat jopa plaseboa.
Kolme rokotetta, rok
Rukoile Jeesukselta armoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä pääsee eläkkeelle 58-vuotiaana? Minä pääsin, kun tuli täyteen 64v ja 3kk!
Mä tuskin pääsen vielä 70-vuotiaanakaan.
t. 41-vuotias
Niin, tämä maailma on fiksujen ja onnekkaiden, jotka taikoo rahaa vaikka mistä. Duunarit saa raataa, kunnes kupsahtaa.
Nykyään on tosin boomi, että myydään kaikki ja painutaan jonnekin etelään lomailemaan ja nauttimaan elämästä, mutta mites sittenkun rahat loppuu?
Toiset pärjää ja löytää työtä, toiset ei, mutta voi se olla sen arvoista ainakin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lakimuutokset teki Sipilän hallitus, siis se, jossa persutkin touhusivat.
Se oli kuule kyllä edellisen hallituksen, eli marinin hallituksen ainoa työllisyystoimi, sitä edellinen hallitus missä sdp oli mukana nosti taas eläkeikää.
Yllättäen Sipilän hallitus ei koskenut iäkkäiden ihmisten työttömyyskorvauksiin, eikä eläkkeisiin, mutta niin kuin marinikin asian totesi. Boom boom boomeri, ottaako vanhaa päähän olla vanha
Sipilä nosti eläkeikää vuonna 2017. Mukana Orpo ja Persut.
https://www.tyoelake.fi/teemat/mita-vuoden-2017-elakeuudistus-tarkoitta…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä hallitus poistaa ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli 58-vuotiaana irtisanottu saa leikattua ansiosidonnaista 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Jotta pääsee takaisin leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.
Työkkäri ei enää hommaa palkkatukityöpaikkaa mistä kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Tuleeko sen uuden ansiosidonnaisen taso sen viimeisen, itse hommatun 12kk työpätkän mukaan? Sannan leikatussa putkessahan sentään ansiosidonnaisen taso pysyi samana kuin silloin edellisessä pätkässä, ellei uuden työn palkka ollut suurempi. Tämä kannusti työllistymään heikomminkin palkattuun hommaan ja velvoitetöissähän palkka on aika vaatimaton.
Juu, viimeisen 12 kuukauden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä hallitus poistaa ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli 58-vuotiaana irtisanottu saa leikattua ansiosidonnaista 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Jotta pääsee takaisin leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.
Työkkäri ei enää hommaa palkkatukityöpaikkaa mistä kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Tuleeko sen uuden ansiosidonnaisen taso sen viimeisen, itse hommatun 12kk työpätkän mukaan? Sannan leikatussa putkessahan sentään ansiosidonnaisen taso pysyi samana kuin silloin edellisessä pätkässä, ellei uuden työn palkka ollut suurempi. Tämä kannusti työllistymään heikomminkin palkattuun hommaan ja velvoitetöissähän palkka on aika vaatimaton.
Juu, viimeisen 12 kuukauden mukaan ja 2 kuukautta täyttä ja sitten porrastetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ihmiset lällättelee, kun ovat kaikki päässeet eläkeputken kautta jo 58 v. lepäilemään.
Kaikki?
Mä en tunne ketään?
Itse olin 2v tk-eläkkeellä mikä muuttui vanhuuseläkkeeksi kun täytin 63v
Mun kaikki vanhemmat tuttavat ja sukulaiset on päässeet 58'putkeen.
Kaikki olivat siis pitkäaikaistyöttömiä. En välttämättä kehuisi saati kadehtisi.
Nykyisen hallituksen pitää palauttaa eläkeputki, 58-vuotias ei pääse mihinkään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ihmiset lällättelee, kun ovat kaikki päässeet eläkeputken kautta jo 58 v. lepäilemään.
Kaikki?
Mä en tunne ketään?
Kaikki olivat siis pitkäaikaistyöttömiä. En välttämättä kehuisi saati kadehtisi.
Ei ollut yksikään pitkäaikaistyötön.
Olisihan se älytöntä päästää eläkeputkeen jo 58-vuotiaana, kun toiset joutuvat tekemään töitä 68-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki?
Mä en tunne ketään?
Ei ollut yksikään pitkäaikaistyötön.
Jatkan vielä, että siitä on tosin aikaa kun pääsivät eläkkeelle 58 v. mutta kyllähän se tuntuu ikävältä kun ei itse pääse inhoamastaan työstä millään eläkkeelle leputtelemaan.
Onnellisella 90-luvullahan ihmisiä ihan työnnettiin eläkkeelle viisikymppisinä. Ylekin tarjosi kaikille vähintään (oliko se nyt) 55-vuotiaille työntekijöilleen mahdollisuutta siirtyä täydelle eläkkeelle. Varmaan Yle osti halukkaille jonkin eläkevakuutuksen tai vastaavan.
Kolme rokotetta, rokottaja ei kertonut myrkyn määrää enkä älynnyt kysyä, mitäs nyt tehdään?