Marinin hallituksen takia en päässyt eläkkeelle 58-vuotiaana, eikä mieskään
Vielä pitää kituuttaa 9 kk töissä, että tulee 64 v ja rapiat täyteen, kiitti siitäkin sanna!
Olet varmaan totisesti palkintopestisi ansainnut.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ihmiset lällättelee, kun ovat kaikki päässeet eläkeputken kautta jo 58 v. lepäilemään.
Kaikki?
Kyllä. Eikä siitä ole edes kauaa. Silloin kuin eläkeputki vielä oli olemassa.
Marinhan poisti sen suuressa armossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkuti vinkuti.
Vassari vinkurotta ei muuta enää keksi.
Vänkyti vänkyti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ihmiset lällättelee, kun ovat kaikki päässeet eläkeputken kautta jo 58 v. lepäilemään.
Kaikki?
Mä en tunne ketään?
Itse olin 2v tk-eläkkeellä mikä muuttui vanhuuseläkkeeksi kun täytin 63v
Vierailija kirjoitti:
Muttaeihän sitä eläkerahat tietysti riitä, jos alke 60-v jäädään eläkkeelle, niin kiva kuin se olisikin.
Oikein hyvin ovat tuttavani pärjäilleet, kehuvat oikein, kun ei tarvitse hintoja kaupoissa katsella, ottaa mitä haluaa.
Itse pääsen eläkkeelle 65-vuotiaana. Monet, jotka tehneet fyysistä työtä, niin tuo ikä on aika suuri tehdä enää mitään fyysistä ja raskasta työtä. Työn raskaus ja henkinen kuormitus pitäisi suhteuttaa eläkeikään. Mutta nyt kaikki laitetaan samalle viivalle. Ja todella surullista, että oman eläkeikäni jälkeen on lisätty vieläkin nuorten ihmisten eläkeikää vielä lisää tai minua nuorempia. Kun tekee toimistotöitä, niin eläkeikää pitäisi suhteuttaa sen mukaan minkälaista työtä tekee. Ja todella outoa oli aikoinaan, että armeijan henkilöstö pääsi eläkkeelle alle 50-vuotiaana ja ansaitsevat koko eläkkeen? Onko se muka raskas ala muihin töihin verrattuna? En tiedä, että onko laki muuttunut näiden suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki?
Mä en tunne ketään?
Mun kaikki vanhemmat tuttavat ja sukulaiset on päässeet 58'putkeen.
Tyhmä aloitus. Aina vaan Sanna Marinin kadehtiminen jatkuu.
Sannaa ei kiinnosta muuta kun kapitalisti sikailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki?
Kyllä. Eikä siitä ole edes kauaa. Silloin kuin eläkeputki vielä oli olemassa.
Marinhan poisti sen suuressa armossaan.
Hallitus
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kadehtia Suomen historian huonointa pääministeriä, vaikka vertailussa olisi mukana Terijoen hallitus?
Zannulin veret seisauttavat työllisyystoimet olivat eläkeputken poisto ja Sipilän aktiivimallin jatkaminen.
😅😅😅
Minä pääsin 56 v eläkkeelle, oli niin kroonistunu veetutustauti.
H-a syytä kaikki ongelmat, ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeputkea ei olisi saanut poistaa.
Minä ehdin juuri ja juuri solahtaa putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki?
Mä en tunne ketään?
Mun kaikki vanhemmat tuttavat ja sukulaiset on päässeet 58'putkeen.
Minä vuonna syntyneitä?
Vierailija kirjoitti:
Itse pääsen eläkkeelle 65-vuotiaana. Monet, jotka tehneet fyysistä työtä, niin tuo ikä on aika suuri tehdä enää mitään fyysistä ja raskasta työtä. Työn raskaus ja henkinen kuormitus pitäisi suhteuttaa eläkeikään. Mutta nyt kaikki laitetaan samalle viivalle. Ja todella surullista, että oman eläkeikäni jälkeen on lisätty vieläkin nuorten ihmisten eläkeikää vielä lisää tai minua nuorempia. Kun tekee toimistotöitä, niin eläkeikää pitäisi suhteuttaa sen mukaan minkälaista työtä tekee. Ja todella outoa oli aikoinaan, että armeijan henkilöstö pääsi eläkkeelle alle 50-vuotiaana ja ansaitsevat koko eläkkeen? Onko se muka raskas ala muihin töihin verrattuna? En tiedä, että onko laki muuttunut näiden suhteen?
Palomiehet ja lentäjät pääsevät tietääkseni hyvinkin nuorina eläkkeelle, mutta he ovat kyllä mielestäni ansainneet, sillä heidän työ on todella raskas.
Palomiehellä fyysisesti ja psyykkisesti, lentäjällä ainakin psyykkisesti kova vastuu ja tarkkuus pitää olla hyvä ja näkö myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kadehtia Suomen historian huonointa pääministeriä, vaikka vertailussa olisi mukana Terijoen hallitus?
Zannulin veret seisauttavat työllisyystoimet olivat eläkeputken poisto ja Sipilän aktiivimallin jatkaminen.
Hallituksen toimet.
Vierailija kirjoitti:
Läl läl lää! Pääsin putkeen juuri kun oli viimeinen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeputkea ei olisi saanut poistaa.
Minä ehdin juuri ja juuri solahtaa putkeen.
Syntymävuosi?
Hallitus päätti joulukuussa 2020 ns. eläkeputken poistamisesta.
Jää vuorotteluvapaalle. Eiku niin... sekin poistettiin tämän hetkisen hallituksen toimesta.
Muttaeihän sitä eläkerahat tietysti riitä, jos alke 60-v jäädään eläkkeelle, niin kiva kuin se olisikin.