Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ylpeilemisen aihetta tässä muka on? Käsittämätön juttu taas!

Vierailija
04.09.2008 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200809048202019_uu.shtml

Johan kuvastakin näkee miksi vauva oli niin iso... Varmaan ison vauvan synnyttäminen on rankempi urakka, mutta mielestäni tämän jutun ihannoiva sävy on typerä. Nykyään ovat hyvin tiedossa isojen (usein ns. sokerivauvojen) riskit ja tällainen "mitä isompi sitä parempi"-ajattelun lietsonta on käsittämätöntä.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi teitä, jotka haukutte vauvaa rumaksi. Suloinen nyyttihän tuo, niinkuin kaikki muutkin pienet ihanaiset vauvelit. Ja vanhempansa tuskin ovat lehdessä sen takia, että täällä sitten saa joku tekemisen puutteessa haukkua heidän ulkonäköään, paljon nolompaa mun mielestä on sekoilla vaikka BB-talossa ja käyttäytyä kuin kiimainen apina..

Tuli vaan mieleen, että kuinkahan on äidin terveydentilaa tuolla neuvolassa seurattu..? Onhan tuolla äidillä ylipainoa, mutta varmaan olis pitänyt jotain dieettiä jos hänelle olis selitetty diabeteksen riskit ja siitä vauvalle koituvat haitat.. Onkohan niin, että on ollut vaikka joku tuttu, joka ei ole kehdannut liikoja puuttua naapurin emännän ruokiin tms.??? Näitkäkin olen kuullut olleen.

Ja tuskin ois lehteen mennyt

a) JOS EDES ON SOKERIVAUVA

b) jos olisi diabetesvauva ja äiti ymmärtäisi, mitä se merkitsee...

Neuvolassa voidaan opastaa ja valistaa vaikka kuinka paljon, mutta eri asia on se, meneekö viesti perille ja noudatetaanko sitä. Ei siellä neuvolassakaan toisaalta viitsitä hirveästi syyllistääkään, ettei äiti lopeta käyntejä kokonaan. Kuvastakin näkee, että äidillä, tai itse asiassa koko perheellä, vauva mukaanlukien, on vakavia paino-ongelmia.

Ja suoraan sanottuna, vanhemmat eivät vaikuta niin fiksuilta, että jättäisivät menemättä lehteen. Uskon, että tuo on sokerivauva, mutta ehkä äiti haluaa kieltää ne vaarat, mitä on lapselleen aiheuttanut. Tai ei ymmärrä, mitä sokerivauva tarkoittaa.

Vierailija
42/50 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoja vauvoja haukutaan sokerivauvoiksi! Aika harvalla äidillä kuitenkaan on diabetes. Itse olen saanut kaksi 4,5-kiloista poikaa, jotka eivät olleet "sokerivauvoja", vaikka heiltä sokeriarvoja seurattiinkin. Yleensähän vauvojen kanssa on kuitenkin niin, että mitä isompi sen parempi. Helpompi elämä on edessä isoilla vauvoilla kuin pienillä, ja siitä löytyy kyllä faktaa vaikka kuinka paljon. Siinä mielessä ymmärrän isojen vauvojen hehkuttamisen oikein hyvin.

Ei se nyt niin hirveän harvinainen ole, ja on itse asiassa äitien lihoessa vain yleistymään päin. Tietenkään kaikki isot vauvat eivät ole sokerivauvoja, mutta suuri osa kylläkin. Sokerivauvalla taas ei ole kovinkaan ruusuinen tulevaisuus tai helppo elämä välttämättä edessään. Hirveät terveysriskit pikemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän vauvojen kanssa on kuitenkin niin, että mitä isompi sen parempi. Helpompi elämä on edessä isoilla vauvoilla kuin pienillä, ja siitä löytyy kyllä faktaa vaikka kuinka paljon. Siinä mielessä ymmärrän isojen vauvojen hehkuttamisen oikein hyvin.

Vierailija
44/50 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän vauvojen kanssa on kuitenkin niin, että mitä isompi sen parempi. Helpompi elämä on edessä isoilla vauvoilla kuin pienillä, ja siitä löytyy kyllä faktaa vaikka kuinka paljon. Siinä mielessä ymmärrän isojen vauvojen hehkuttamisen oikein hyvin.

Normaalipainoisella vauvalla on todennäköisesti terveempi elämä edessään kuin alipainoisena syntyneellä vauvalla. Ei ole siis kyse isoista vauvoista.

Vierailija
45/50 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää päteä ylikokoisen vauvan painolla.

Vierailija
46/50 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinun vauvasi kokoon on puututtu (jos siis tosiaan olet hoikka ja sokerit yms normaalit). oma vauvani oli 4,3 kg ja 53 senttiä, eikä kukaan kritisoinut sen kokoa, vain postiivisesti kehuttiin (kun mitään sokerijuttuja ei tosiaankaan ollut taustalla, itse olen pitkä ja hoikka). Vauva tosin oli hyvin hoikan oloinen myös, hänen ulkomuodostaan ei varmaan tullut mitään "sokerivauvaa" mieleen. Mutta harmi, 31, että sinun lähistöllesi eksyi ilkeitä ihmisiä :-)

Vierailija
47/50 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollasen kauhugalleriakuvan vauvastaan laajalevikkiseen lehteen, niin syyttäköön itseään.

Vierailija
48/50 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi teitä, jotka haukutte vauvaa rumaksi. Suloinen nyyttihän tuo, niinkuin

Vierailija
49/50 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituiseen sävyyn kirjoitettu tuo koko juttu.

parasta on loppukommentti

"onnistuu se Suomessakin".

jestas.

Vierailija
50/50 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä niin törkeä ollut.

Vai onko tuosta poistettu joku viesti? En minä mielestäni sen pahemmin kirjoittanut kuin muutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän