Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin työhaastattelussa

Vierailija
07.01.2024 |

Haastattelija halusi tietää paljonko minä kasvatin liikevaihtoa. Halusi lukuja.

Oikeasti kysymys on naurettava. Halusiko se minun sanovan, että kun oli kova kysyntä, minä sen kasvatin. Oli hyvä vuosi kaikkialla ja markkinat kasvoivat.

Olisiko minun pitänyt sanoa, että minä kasvatin myyntiä, kun huippulahjakas myyjä teki unelmadiilin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekrytoija, tuleva esimies?, oli selvästi tutustunut jenkkien haastattelutekniikoihin XD 

Ihan pellehommaa. Noille yritykset jopa maksaa jotain, kunhan kertovat olevansa kokeneita asiantuntijoita.

Vierailija
22/27 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naurettava piirre rekrymarkkinoilla on uskotetella jonkun kandidaatin olevan tulevaisuuden kannalta potentiaalinen. Mitä tuo sitten ikinä tarkoittaakaan ja kuinka kauan palkattu ihminen pysyy firmassa.

Toinen hauskuus on sitoutuminen ja motivaatio. Kumpaakaan ei todellisuudessa pysty edes mittaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi naurettava piirre rekrymarkkinoilla on uskotetella jonkun kandidaatin olevan tulevaisuuden kannalta potentiaalinen. Mitä tuo sitten ikinä tarkoittaakaan ja kuinka kauan palkattu ihminen pysyy firmassa.

Toinen hauskuus on sitoutuminen ja motivaatio. Kumpaakaan ei todellisuudessa pysty edes mittaamaan.

Seuraavaksi laitetaan hakijat soveltuvuusarviointeihin ja pyydetään arviota henkilön motivaatiosta. Kuinka se tehdään? Yritetään kysellä mitä mieltä on firmasta, tehtävästä ymv ja vastauksien perusteella tehdään subjektiivinen päätelmä.

Ihmisethän puhuu silmät korvat täyteen shaibaa halutessaan työpaikan.

Vierailija
24/27 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi laitetaan hakijat soveltuvuusarviointeihin ja pyydetään arviota henkilön motivaatiosta. Kuinka se tehdään? Yritetään kysellä mitä mieltä on firmasta, tehtävästä ymv ja vastauksien perusteella tehdään subjektiivinen päätelmä.

Ihmisethän puhuu silmät korvat täyteen shaibaa halutessaan työpaikan.

Päätelmän tekijän pätevyydeksi riittää kirjojen lukeminen tentteihin ja niiden hyväksytty läpäiseminen ja jonkunlaisen lopputyön tekeminen, mikä meni läpi. Ihmiset ei tunne haastateltaviaan yhtään enempää kuin haastattelevat esimiehet.

Vierailija
25/27 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä soveltuvuusarvioinnin funktio on?

Lähtökohtaisesti ihmiset hakeutuu aloille, jotka niitä kiinnostaa ja johon osaamisprofiili sopii. Ne myöskin hakee tehtäviä, joista ovat kiinnostuneet. Ihmettelen syvästi motivaatiokysymystä. 

Nuohan ovat opiskelleet vuosikausia alaa ja haluaisivat tehdä siellä työtä.

Vierailija
26/27 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkaudutaan sitten vielä lisää, kun aloitettiinkin. Lisäksi ketuttaa kaikki välikädet. Mihin niitä oikeasti tarvitaan? Eikö muka osata itse katsoa, että nyt on sopiva koulutus ja osaaminen, tuo me otetaan duuniin.

Vierailija
27/27 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessähän vaikuttaisi olevan vastuunpakoilu. Minä en tehnyt päätöstä, toi toinen suositteli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi