Kävin työhaastattelussa
Haastattelija halusi tietää paljonko minä kasvatin liikevaihtoa. Halusi lukuja.
Oikeasti kysymys on naurettava. Halusiko se minun sanovan, että kun oli kova kysyntä, minä sen kasvatin. Oli hyvä vuosi kaikkialla ja markkinat kasvoivat.
Olisiko minun pitänyt sanoa, että minä kasvatin myyntiä, kun huippulahjakas myyjä teki unelmadiilin?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu MISSÄ tehtävässä sinä olit johon tuo kysymys liittyy. Jos olit myynnissä niin ihan validi kysymys.
Voit siis kehua tehneesi jotain, johon oikeasti vain markkinat vaikuttivat.
Kasvatin myyntijohtajana liikevaihtoa 30%. (= Vanhoilla asiakkailla meni hyvin ja heiltä tuli paljon tilauksia.)
Nyt mennään taas rekrypelin ytimeen.
Vierailija kirjoitti:
Kasvatin myyntijohtajana liikevaihtoa 30%. (= Vanhoilla asiakkailla meni hyvin ja heiltä tuli paljon tilauksia.)
Eli minä en sitä kasvattanut, mutta moni kehuisi vaikuttaneensa asiaan.
Nyt me palkattiin huippuosaaja. Oli kasvattanut viimeksikin liikevaihtoa 30% 🤣🤣🤣!
Kerro mikä oli budjettisi ja millä keinoin pääsit siihen?
Multa on kysytty tuotakin. Kysyjä ei ymmärrä myynnistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mikä oli budjettisi ja millä keinoin pääsit siihen?
Multa on kysytty tuotakin. Kysyjä ei ymmärrä myynnistä mitään.
Apua mikä kysymys. Viime vuoden markkinoinnin budjettini oli 10 000€ ja pääsin siihen ottamalla pankista lainaa.
Miten hitossa tuohon voi vastata? 😁
Oikeasti hyvän myyjän tunnistaa taidosta kuunnella ja siitä, että tulee juttuun liituraitapukujen ja likaisten työhaalarien kanssa.
Kuinka cloussaat kaupan?
Tuokin on typerä kysymys. Mitään yhtä keinoa ei ole. Tilanteet ja ihmiset vaihtuu.
Lisäsin myyjien asiakasaktiivisuutta. (=Ne juoksi usein samoissa asiakkaissa pullapussien kanssa, vaikka tiesivät, ettei noilla ole näkyvissä kauppaa ja firma maksoi turhat päivärahat ja kilometrikorvaukset)
Vierailija kirjoitti:
Lisäsin myyjien asiakasaktiivisuutta. (=Ne juoksi usein samoissa asiakkaissa pullapussien kanssa, vaikka tiesivät, ettei noilla ole näkyvissä kauppaa ja firma maksoi turhat päivärahat ja kilometrikorvaukset)
Samaan aikaan myyjät eivät pystyneet vastaamaan asiakaspuheluihin tai tekemään tarjouksia.
Vaadittiin tietoa myyntibudjetista. Minulle sanottiin, että hyvä myyjä osaa kertoa budjettinsa unissaankin.
Mitä nyt haluttiinkaan? Osaajaa vai vanhaa myyntibudjettia, johon vaikutti toimiala ja myytävä tuote?
Vierailija kirjoitti:
Oltiin siis asiakkaan iholla ja tunnettiin asiakkaat 🤣.
Myytiin tappiolla, mutta kasvatin liikevaihtoa 50%.
Rekrytoijat eivät tosiaan ole niitä penaalin terävimpiä kyniä.
Hyvää myyjää on vaikea tunnistaa rekrytilanteessa, koska se kuuntelee ja tarkkailee haastattelijaa, eikä pyri esiintymään.
valmistaudu vain Sinäkin siihen että kohta raadat palkatta tai asut josakin ojanpohjalla. #### =d
Vierailija kirjoitti:
valmistaudu vain Sinäkin siihen että kohta raadat palkatta tai asut josakin ojanpohjalla. #### =d
Palkatta varmasti asutaankin ojan pohjalla. Ehdotan kuitenkin vaihtoehdoksi maakuoppaa. On toiminut ennenkin.
Rekrytoija, tuleva esimies?, oli selvästi tutustunut jenkkien haastattelutekniikoihin XD
Riippuu MISSÄ tehtävässä sinä olit johon tuo kysymys liittyy. Jos olit myynnissä niin ihan validi kysymys.