Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks ihmiset ottaa pörssisähköjä kun tietävät riskit?

Vierailija
07.01.2024 |

Sit itetään kun maksaa.

Kommentit (371)

Vierailija
1/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh.. itketään..

Vierailija
2/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pörssisähkö on yleensä melkein ilmaista. Kuka hullu kuvittelee etteivät sähköyhtiöt osaa laskea kunnon riskipreemioita noihin kiinteähintaisiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hyväuskoisia, kyllä se määräaikaisellakin talon lämmitys kallista on

Vierailija
4/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silloin on hauskaa, kun saa miinusmerkkistä sähköä ja voi kettuilla kaikille määristen ottajille. 

Vierailija
5/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuukat haluaa rusinat pullasta.

Vierailija
6/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tykkää uhkapeleistä ja seurata päivittäisiä pörssilukemia. Saahan niistäkin elämälle sisältöä.

Vierailija
7/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna aika moni otti sen pakon edessä kun määräaikaiset oli 30+ senttiä. Itsellänikin oli ja totesin että se ei sopinut mulle yhtään. Yhtä hintojen kyttäämistä ja ajastamista. Otin kesällä kiinteän ja suhtaudun siihen kuin vakuutukseen. Saatan joutua maksamaan vähän enemmän mutta maksan mielelläni sekä mielenrauhasta että stressittömämmästä elämästä. 

Jos joskus vielä otan pörssisähkön, otan ehdottomasti myös jonkun automaatiojärjestelmän joka hoitaa kyttäämisen ja ajastamisen mun puolesta. 

Vierailija
8/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden päivän hinta ei ole tärkein asia maailmassa. Paljon oleellisempaa on paljonko sähkö maksaa vuoden aikana.

Tilastollisesti pörssisähkö on ollut halvin vaihtoehto.

Vierailija
9/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on pitkällä aikavälillä halvempaa kuin kiinteä. Tästä oli ylen artikkelista laskelma.

Vierailija
10/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa pitkä aikaväli? Vuosi? Kymmenen vuotta?

Vierailija
11/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla talo lämpiää sähköllä yöaikaan eli yleensä halvempaan aikaan, pari kallista päivää ei vuodenkierrossa meinaa yhtään mitään, kun on kallista niin ei käytä sähköä jos nyt jääkaappipakastin on päällä niin eipä paljoa kuluta.

Vierailija
12/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse seuraan vuositasolla,  pörssisähkö n. 4c viime vuonna. 

Vierailija
13/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkösopimus pidetään yleensä usean vuoden ajan. Tottakai sillä on eniten merkitystä kuinka paljon maksettavaa sopimuskaudella kaiken kaikkiaan tulee. Ei se ole niinkään olellista onko siellä jossain välissä joku erityisen halpa tai kallis päivä. Kokonaisuus ratkaisee.

Vierailija
14/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme raivoamista asiasta jotka ei sulle kuulu!

Vaihdoin kesällä kiinteähintaisen pörssisähköön: Se vaikutti pitkällä aikavälillä edullisemmalta, ja niin on toistaiseksi ollutkin. Tyydyttääkö vastaus?

Kaikkihan me pyrimme parhaamme mukaan luovimaan muuttuvissa systeemeissä ja venyttämään penniä niin että rahat riittävät.

Vierailija
15/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointi on ovelaa. Ihmisille selitetään, että pörssisähkö on edullisin pitkällä aikavälillä. Sitten näytetään toteutuneita vuosi-keskiarvoja.

Sitä ei kuitenkaan kerrota, että hinnat ovat edullisia silloin kun sähkön tarve on vähäisistä, eli öisin ja kesällä. Eikä sitä, että hinnat piikittävät silloin kun tarve on suurinta. Kylminä pakkaspäivinä ja aamun ja illan niinä tunteina jolloin koko perhe on kotona. Kovempina pakkasjaksoina hinta on korkea myös öisin.

Taitavasti jättävät kertomatta sen, että päästäkseen siihen keskiarvohintaan, täytyy sähkön kulutus painottua yön tunneille, samoin talon lämmittäminen (jos on sähkölämmitys).

Vierailija
16/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun elämä siihen kaatunut, että jätin saunan lämmittämättä juuri sinä päivänä kun sähkö oli ennätyskallista. Tosin en olisi välttämättä saunonut juuri sinä päivänä muutenkaan. Voihan sen lämmittää vaikka tänään.

Vierailija
17/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varnaankin kun se on suurimman osan aikaa niin halpaa. 

Melkein tärkeämpi kysymys olisi, miksi pörssisähköilijät eivät ole osanneet säästää näitä kalliimpia päiviä varten niiltä halvoilta päiviltä. 🤷🏻

Vierailija
18/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupeleissä ei näillä ole mitään merkitystä. Sähkö maksaa mitä maksaa. 

vrt. Diesel-autot/bensikset/sähköautot. Kaikissa on hyvät ja huonot puolensa. 

Vierailija
19/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinointi on ovelaa. Ihmisille selitetään, että pörssisähkö on edullisin pitkällä aikavälillä. Sitten näytetään toteutuneita vuosi-keskiarvoja.

Sitä ei kuitenkaan kerrota, että hinnat ovat edullisia silloin kun sähkön tarve on vähäisistä, eli öisin ja kesällä. Eikä sitä, että hinnat piikittävät silloin kun tarve on suurinta. Kylminä pakkaspäivinä ja aamun ja illan niinä tunteina jolloin koko perhe on kotona. Kovempina pakkasjaksoina hinta on korkea myös öisin.

Taitavasti jättävät kertomatta sen, että päästäkseen siihen keskiarvohintaan, täytyy sähkön kulutus painottua yön tunneille, samoin talon lämmittäminen (jos on sähkölämmitys).

Kyllä pörssisähkö on ollut edullisin vaihtoehto jokaisessa vertailussa mitä minä olen nähnyt. Samoin kun olen itse ollut viimeiset pari vuotta pörssisähkön käyttäjä niin toteutunut hinta on ollut edullinen. Sitä ennen oli aina kiiinteähintainen sopimus kun vielä sai näitä alle 5 sentin soppareita. Nykyisin sellaisia ei enää ole tarjolla joten pörssisähköön päädyin koska se on tässä tilanteessa minulle edullisin vaihtoehto.

Vierailija
20/371 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden päivän hinta ei ole tärkein asia maailmassa. Paljon oleellisempaa on paljonko sähkö maksaa vuoden aikana.

Tilastollisesti pörssisähkö on ollut halvin vaihtoehto.

Voit unohtaa tuon tilastollisen halpuuden käyttäjän laskussa. Tuo keskihinta lasketaan ympärivuorokautisesti ja pörssisähkön käyttäjä joutuu käyttämään pääsääntöisesti kalliiden aikojen sähköä. Joku ajastelee pyykinpesujaan, tms, mutta monet laitteet ja lämmitykset kuluttaa lähes ympärivuorokautisesti, joten pörssisähkön käyttäjä ei pääse koskaan tuohon edulliseen keskihintaan, vaan maksaa vuodessa huomattavasti enemmän, kuin edullinen keskihinta. Hölmöläisten hommaa olla sähköpörssiläinen. Suoranaista typeryyttä.