Il : KELA:n pikkujoulut maksoivat 200 000 euroa
Pudotimme vähävaraisten tukia saadaksemme sikailla.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/757f4236-ab60-4d68-b10f-e932ede0d…
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Eli 24€ henkilö. Hyvä jos pitsan on saanut tuolla summalla.
No kyllähän tuolla summalla keittää kuukauden kiljut.
-Spuke
Kaikissa valtion viroissa ja yhteiskunnan varoista maksettavissa instansseissa pitäis riittää torttukahvit klo 13 ja sen jälkeen saa lähteä jouluostoksille. Ja gluteenittomat saa pelkän kahvin
Tuo 24e pitää sitten vähentää virkalijoitten seuraavasta palkasta, eikö niin palstan kelatantat? :D
Suomesta on tullut banaanivaltio 2020-2024, korruptiot kukoistavat varsinkin eri hankkeissa ja hankinnoissa ja erilaisilla valtamedian tukemilla tekosyillä (propaganda) tuotteiden ja palveluiden hintoja ja katteita on nostettu kaikkialla valtavasti neljän vuoden aikana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Toinen kysymys on sitten, miten maailmassa kelassa on tuollainen armeija töissä. Eiköhän sieltä riittäisi karsittavaa ihan reilusti. Tuohon pitää puuttua, joka paikassa tehostetaan, miksei koske kelaa.
Kelan piirissä on jopa 85 % suomalaisista. Kyllä on melkoinen työtaakka heillä jo nyt.
Naurettava ketju. Valtiolla ei anneta joululahjoja. Ellei työhyvinvointiin panosteta yhtään, ihmiset jää saikulle ja vaihtaa työpaikkaa. Yhden ihmiset rekry maksaa keskimäärin jopa 1500 euroa, että siitä voitte laskea mitä tulee maksamaan, jos ihmiset vaihtaa työpaikkaa. En puhu nyt Kelasta, koska en ole siellä ollut, mutta yleisesti ottaen tulosvastuu ja tulosta vahditaan. Kelallakin pääsääntöisesti tulisi olla amk-tutkinto. Palkka on minusta huono. Kiva varmasti tehdä päätöksiä ihmisille, jotka parhaimmillaan tienaa tuilla enemmän ja sitten pitäisi pikkujoulutkin viedä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa valtion viroissa ja yhteiskunnan varoista maksettavissa instansseissa pitäis riittää torttukahvit klo 13 ja sen jälkeen saa lähteä jouluostoksille. Ja gluteenittomat saa pelkän kahvin
Saa monessa paikassa liukumalla lähteä. Se vaan pitää korvata. Jos taas meinasit, että saisi palkallisena lähteä kerran klo 13 niin se tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin 24 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa siirtyä yksityiselle puolella töihin jos tuohon mennään. Työskentelen HUS:issa lääkärinä yksikössä missä koulutuskulut on rajattu niin että ulkomailla maksetaan 600 euroa majoituksesta ja matkasta mutta osallistumismaksu maksettiin kokonaan. Pariisissa kun kävin niin jäin 50 euroa majoitukseen per päivä ja sillä ei pääse edes luteita täynnä olevaan retkeilymajaan. Kaiken huipuksi koulutusrahaa jäi reilusit käyttämättä ja se palautui HUS:ille. Omalla kohdalla lähtölaskenta on jo alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Toinen kysymys on sitten, miten maailmassa kelassa on tuollainen armeija töissä. Eiköhän sieltä riittäisi karsittavaa ihan reilusti. Tuohon pitää puuttua, joka paikassa tehostetaan, miksei koske kelaa.
EIkö koko laitosta voisi lakkautta kun ei siitä mitään hyötyä ole yhteiskunnalle. Jokainen voisi maksaa kaiken itse ja lopettaa valittamisen. Valtio säästäisi rahaa miljatdeja. Kelan tuillä elävät muuttaisivat ehkä muuallle pois kuormittamasta suomalaista yhteiskuntaa.
Paljonkohan kelassa menee rahaa pelkkään kahviin vuodessa? Ihan älytön narina ihan älyttömän pienestä summasta. Tuota summaa ei pahemmin olisi kovinkaan monelle jaettu sekä jokaisessa yrityksessä on pikkujoulut, niin miksi ei Kelassa saisi olla? Ja onhan tuo ihan naurettavan pieni summa. Meillä oli omassa pörssiyhtiössä 200€/naama tykyrahaa jolla on mm. käyty fine dining rafloissa syömässä. Sen lisäksi kevätjuhlat sekä pikkujoulut ja näissä on ollut ihan nimekkäitä esiintyjiä. Facessa joku vinkui, että "minä en saanut kelasta pesukonetta, mutta tämmöistä järjestetään" jokainen ostakoot pesukoneensa ihan itse, niihin mitään kelan rahoja käytetä. Ja kuinka ne "minun verorahat menevät tämmöiseen" fakta on, että 98% Suomen veroista tulee yrityksiltä ja ylimmältä 10% johon sinä et kuulu, joten turhaa narinaa. Ennemmin puuttuisivat näihin 8000€/kk tienaaviin asumistukia saaviin kun johonkin tämmöseen.
Kelassa työskentelevät maksavat itse omat laskunsa omalla työllään, turha kadehtia
Juu ei ne pikkujoulut mitenkään prameat ole, ainakaan meille Länsi-Suomen kelalaisille: buffa ja bilebändi. Alkoholi kaikissa juhlissa omaan piikkiin. Mutta ihan ok silti, viihdyin. :)
Minä olin 20 vuotta töissä isossa suomalaisessa pörssiyrityksessä. Kerran vuodessa oli joko pikkujoulut tai kevätjuhlat. Nämä vähän vaihtelivat. Juhlissa oli satoja henkilöistä ja ne järjestettiin Helsingin keskustassa. Oli kolme ruokalajia, ilmainen viinapiikki ja nimekkäät esiintyjät. Oma yksikkö järjesti säännöllisesti pienempiä pirskeitä. Ei ollut ehkä kolmea ruokalajia ja nimiesiintyjiä, mutta ruuat ja runsaasti viiniä tuli aina talon puolesta. Törkeää kadehtia Kelan 24:n euron pirskeistä. Ne on olleet kyllä hyvin vaatimattomat.