Il : KELA:n pikkujoulut maksoivat 200 000 euroa
Pudotimme vähävaraisten tukia saadaksemme sikailla.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/757f4236-ab60-4d68-b10f-e932ede0d…
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yhdessä virastossa sijaisena. Työni päättyy keväällä ja saan asiakkailta kaikenlaista paskaa niskaan, vaikka ne tienaa enemmän kuin minä.
Yksi sanoi, että soittaa kesällä. Soita vaan, en ole enää töissä.
Työkkärin sivuilla on ollut noita vuorotteluvapaa sijaisuuksia Kelaan auki, ei ne mitään salaisuuksia ole.
Ja valtio hakee myös sivuillaan määräaikaisia työntekijöitä.
Ja suurin osa näistä rahoista mennyt esiintyjille, jotka elävät taiteilija-apurahoilla, eli tukia tuen saajille!
Pikkuisen on kyllä työmotivaatio virastossa määraaikaisena hukassa, kun hallitus leikkaa ansiosidonnaisen.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuisen on kyllä työmotivaatio virastossa määraaikaisena hukassa, kun hallitus leikkaa ansiosidonnaisen.
Taidan ottaa sairaslomaa.
Minulla oli juuri kolmas joulu Palmiassa, eikä meille ole järjestetty ainuttakaan pikkujoulua.
Minä en enää jaksa tehdä noita määräaikaisia sijaisuuksia, kun ansiosidonnaista leikataan.
Vakituista työtä ei saa.
Kun sijaisuus päättyy menen lääkäriin ja sanon, että olen henkisesti loppu uupunut, masentunut, en saa nukuttua, ahdistunut.
Jään sairaslomalle ja sitä kautta työkyvyttömyyseläkkeelle.
En jaksa enää olla ystävällinen asiakkaille. Yritän jaksaa olla tämän sijaisuuden loppuu asti.
Tuolla summalla ei saa edes joululounasta. Myrsky vesilasissa. Aivan typerää uutisointia!
Vierailija kirjoitti:
Ja suurin osa näistä rahoista mennyt esiintyjille, jotka elävät taiteilija-apurahoilla, eli tukia tuen saajille!
Niin, koronavuonna... Ei viime jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Tuolta selviää myös, että pikkujouluihin käytettiin siis n. 24€/henkilö. Siellä kun on aika monta tuhatta henkilöä töissä kautta maan
Eikö kelan työntekijöille kuulu työhyvinvointi tai mitkään työsuhde-edut mielestänne? Varmaan itsekin mielellänne otatte kyllä vastaan kaiken mitä saatte. Jos nyt ikinä olette päivääkään palkkatöitä tehneet
Ei meillä ole koskaan tuollaisia super kalliita tähtiesiintyjiä ollut ja niihin näytti menevän valtaosa budjetista, että kyllä näilläkin tulisi jotain kohtuutta olla näissä.
Isoissa firmoissahan todella usein esiintyjät on ilmaisia työpaikka-bändejä ja jos on iso talo, niin varmasti tulee riittävän laadukasta esitystä ja maksetaan siihen vaikka pari äänimiestä laitteiden kanssa niin jäädään 90% halvemmaksi ja jää vielä paljon budjettia vaikkapa niihin juomiin, jota kaikki pikkujouluissa eniten kaipaa kuitenkin.
Meidän firmassa yksityisellä puolella, joka maksaa Kelalle rahat, pikkujoulut peruttiin säästötoimenpiteenä.
Kun menet AMK tutkinnolla työkokeiluun kauppaan tai kaupungin yksikköön niin et saa palkkaa vaan työmarkkinatukea. Ei kerry eläkettä. Ei ole työterveyshuoltoa, mutta Kela vaatii sairaslomalapun eli lääkäri on maksullinen. Et saa E-passia.
Irtisanomissuojaa heikennetään onneksi. Pääsee muutkin työkokeiluun.
Samassa uutisessa taidettiin mainita, että summa on 24 euroa per työntekijä, joten ei sillä paljoa juhlita.
Taitaa säännöllinen kuukausipalkka olla suurempi juhlan aihe kuin tuo epämääräisiin kuluihin käytetty 24 euron joulukulu.
Jos ei suostu työkokeiluun niin tulee karenssi.
Olin Kelan pikkujouluissa keskisuomessa. Club Lola varattuna klo 22:00 asti ja ruokaisa salaatti + muutama drinkkilippu. Ei ollut kyllä kovin ihmeellinen, eikä tullut sellainen olo, että olisi jotenkin suurjuhlat joista pitäisi olla pahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaha, sinne ne minun tukirahani siis paloivat...
Ei, ne ei millään tavalla ole sinun rahojasi.
Vierailija kirjoitti:
Tuolta selviää myös, että pikkujouluihin käytettiin siis n. 24€/henkilö. Siellä kun on aika monta tuhatta henkilöä töissä kautta maan
Eikö kelan työntekijöille kuulu työhyvinvointi tai mitkään työsuhde-edut mielestänne? Varmaan itsekin mielellänne otatte kyllä vastaan kaiken mitä saatte. Jos nyt ikinä olette päivääkään palkkatöitä tehneet
Työhyvinvoinnilla ei ole mitään tekemistä satojentuhansia euroja kustantavien pikkujoulujen kanssa. Tiedoksi sinulle, että yksityisellä, TUOTTAVALLA puolella ei ole juuri pikkujouluja järjestetty vuosiin, lukuisat yritykset ovat niistä luopuneet. Hyvin menee silti, sekä työhyvinvoinnin että -etujen puolesta. Jotkut asiat vaan pitäisi ihan itse maksaa eikä maksattaa veronmaksajilla. Muutenkin käsittämätöntä, että KELAssa on tuhansia työntekijöitä.
8465 tyhjäntoimittajaa. Kun Kela ja työvoimapalvelut lopetettaisiin, ja näiden tilalle tulisi kansalaispalkka, niin jokainen saisi jatkoasa hoitaa oman elatuksensa itse. Mutta ei Suomessa ole koskaan sellaista hallitusta, joka uskaltaisi nämä suojatyöpaikat lopettaa..
Itse olen yhdessä virastossa sijaisena. Työni päättyy keväällä ja saan asiakkailta kaikenlaista paskaa niskaan, vaikka ne tienaa enemmän kuin minä.