Miksi mies toimii näin?
Taustana, että olen itse sinkku ja mies on melko reippaasti vanhempi ja naimisissa oleva kahden jo aikuisen lapsen isä. Tunnetaan töiden kautta, mutta ei olla samassa työpaikassa eikä edes samalla alalla.
Mies on kaikille tosi mukava ja auttavainen joten voi olla että on vain ystävällinen ja kokee että voi olla kaveri sukupuoleen katsomatta. Olen itse tunnustanut miehelle ihastukseni kun luulin että on vapaa (ei käytä sormusta) ja tätä ennen pyysi minua usein syömään, soitteli ja käyttäytyi muutenkin eri tavoin kuin muita työkavereita kohtaan (muut huomanneet että kohtelee minua kuulemma eri tavoin kuin muita). Mies vastasi tunnustukseen että valitettavasti hänen elämäntilanteensa ei salli mitään sillä on naimisissa. Sovittiin että ollaan kavereita kuten (ilmeisesti) ennenkin.
En itse tuon episodin jälkeen pitänyt yhteyttä kuin pakolliset työasiat, mutta mies pyytää edelleen syömään, jouluna toi minulle lahjan (toi myös vuosi sitten). Ei mitään kallista, mutta lempikahviani, suklaata ja kirjan, josta olin puhunut. Kuulin ettei lisäkseni ole antanut töissä lahjoja muille kuin työparilleen jota näkee päivittäin. On alkanut yhä enemmän puhua omista asioistaan ja tuntemuksistaan ja ajatuksistaan. Ennen puhuimme alkuun vain töistä ja vähitellen harrastuksista, matkoista yms, mutta nyt aiheet tuntuvat syventyvän. Viimeisimpänä kysyi voisiko maanantaina poiketa työpaikallani kun sattuu ajamaan ohi, vaikkei meillä ole mitään yhteisiä työjuttuja tällä hetkellä eikä itse asiassa ole ollut pariin kuukauteen, keväällä ehkä taas tulossa jotain.
Oman ihastukseni takia miehen käytös kaivelee. Ylitulkitsenko, koska olen itse ihastunut. Haluaako olla vain kaveri koska on kaikille tosiaan aina kiva ja kohtelias? Vai onko ihastunut vaikkei sitä myöntänytkään? Ihastunut ja haluaa töiden varjolla pitää yhteyttä, muttei vie asiaa koskaan pidemmälle? Uskottelee itselleen että kavereitaan tässä ollaan? Mitään en siis miehen kanssa halua. Eri asia jos eroaisi muista syistä, niin sitten kyllä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään et ota enää mitään lahjoja ja kutsuja vastaan, sehän on aivan selvää.
Mies on varmaan jutellut "kavereiden" kanssa ja kas kummaa kaikilla on ulkopuolinen suhde vaimokullan lisäksi ja on nyt tunnustuksesi jälkeen tullut siihen tulokseen, että se kolmas pyörä onkin ihan kiva, kun kerran kaikki muutkin.
Eihän tässä mistään kaveruudesta ole kyse vaan seksistä, jota odotetaan ja pohjustetaan. joudut siis patjaksi, niin kuin kaikki muutkin toiset naiset tai h-miehet.
Tämän viestin kirjoittajalla on niin kyyninen ja vastenmielinen ihmiskuva, että sääliksi käy.
Ihmettelen myös miten joillain on kyynistynyt ihmiskuva ja osassa on havaittavissa suoranaista miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Meinaa saada pesää,sala suhteen..Paluta lahjat sano oli sopimatonta otta vastaan niitä.
Mikä ihmeen naisenlogiikka tämä on, että tehdään juuri päin vastoin kuin toinen haluaa?
Siis anna sitä pesää ja pidä lahjat ja nauti seksistä ja lopeta turha ininä, älä kuitenkaan kuvittele, että saa miehen kokonaan itsellesi, joten pidä tunteet kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Mies on ollut naimisissa melkein 30 vuotta saman naisen kanssa joten en usko että on mikään tuosta noin vaihtaja. Sanoi myös tunnustaessani ihastukseni ettei ole koskaan pettänyt ja jos tulee tarve vaihtaa, niin eroaa ensin. Toki intuitio voi aina pettää, mutta yleensä olen hyvä ihmisten suhteen. Tässä miehessä on mielestäni jotain sellaista vilpitöntä ja aitoa ystävällisyyttä jota en ole tavannut kenessäkään muussa. Mutta toki voin olla väärässä ja ihastus on sekoittanut pääni.
Itseasiassa on ihan normaalia ihastua ja sitä tapahtuu kaikille meistä jopa suhteissa. Osalla vaan pysyy järki päässä että katsoo riittävän kauan että meneekö se ihastus ohi, niinkuin yleensä, koska rakkaus vaatii jotain paljon suurempaa ja nämä on hyvä tunnistaa. Myös intohimo yleensä vääristää tunnemaailmaa, joten on hirveän hyvä ettei hän edes pyri housuihisi vaan rehellisesti sanoo että avioliitto on hänelle pyhä että silloin ei on ei. Käännähän nokka kohti kalavesiä, tuota kohoa voi kala nyppiä vielä pitkän tovin. Miehen egolle tekee tietysti hyvää olla haluttu ja todennäköisesti piristät hänen seksielämäänsä kotona. Se aito ja vilpitön tuntuma tulee ihmisestä joka aidosti kunnioittaa muita. Niitä on vähän, mutta se ei tuo häntä syliisi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin samankaltainen tilanne kuin minulla. Sillä erolla, että kumpikaan ei ole tunnustanut ihastustaan. En ole tehnyt mitään, mitä en voisi tehdä ystävän kanssa, mutta nainen tietää kyllä saavansa minulta erityiskohtelua. Olen siis se varattu mies.
Olen syvästi ihastunut tuohon naiseen ja ajattelen häntä jatkuvasti. En halua pettää vaimoani tai jättää perhettäni, mutta haluaisin tämän toisenkin naisen elämääni edes ystävänä. Tämä on varmasti myös sen miehen motiivi.
Jos et halua, että mies pitää yhteyttä muutoin kuin töiden merkeissä, sinun pitää sanoa se. Jos nainen tuollaista minulta toivoisi, niin tietysti toimisin niinkuin nainen tahtoo ja jättäisin rauhaan. Mutta sinä aikuisena ihmisenä olet vastuussa siitä, että kerrot miehelle miten haluat hänen toimivan.
Tämä viesti on ap:n omaa satuilua. Tiesi tällaisen keräävän yläpeukkuja ja elättelee niiden avulla toiveita omaan tilanteeseensa 🤣 Ilmiselvä naisen kirjoitus. Tää on kyllä yksi hölmöjen vedätyspalsta.
Ei ole minun kirjoittamani mutta mietin kyllä että vaikuttaa ihan naisen kirjoittamalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin samankaltainen tilanne kuin minulla. Sillä erolla, että kumpikaan ei ole tunnustanut ihastustaan. En ole tehnyt mitään, mitä en voisi tehdä ystävän kanssa, mutta nainen tietää kyllä saavansa minulta erityiskohtelua. Olen siis se varattu mies.
Olen syvästi ihastunut tuohon naiseen ja ajattelen häntä jatkuvasti. En halua pettää vaimoani tai jättää perhettäni, mutta haluaisin tämän toisenkin naisen elämääni edes ystävänä. Tämä on varmasti myös sen miehen motiivi.
Jos et halua, että mies pitää yhteyttä muutoin kuin töiden merkeissä, sinun pitää sanoa se. Jos nainen tuollaista minulta toivoisi, niin tietysti toimisin niinkuin nainen tahtoo ja jättäisin rauhaan. Mutta sinä aikuisena ihmisenä olet vastuussa siitä, että kerrot miehelle miten haluat hänen toimivan.
Tämä viesti on ap:n omaa satuilua. Tiesi tällaisen keräävä
Totuus on tarua ihmeellisempää. Olen nelikymppinen mies ja tilanteeni on tuo mitä kuvasin.
Ei minulla ole mitään tarvetta satuilla tai vedättää ketään, yritän vain auttaa aloittajaa ymmärtämään miestä tuomalla esille oman tilanteeni. Sekä tietysti haluan tuoda esille sen, että kaikki miehet eivät ole sellaisia kuin peruspalstamamma olettaa.
Ja mielestäni en ole mitenkään yläpeukkujen arvoinen, vaan yritän tasapainoilla vaikeassa tilanteessa parhaani mukaan. Velvollisuudentunto ja järki vetävät yhteen suuntaan, tunteet toiseen suuntaan.
Miehelläni juuri uusi uhri, jota nyt kouluttaa mieleisekseen. Tekee niin pahaa, kun tiedän hänen manipulointitaidot. Olkaa nuoret naiset varovaisia siellä, varsinkin jos kovasti haukkuu exää, sekin kertoo jotain. Kysy menneisyydestä, entisistä työkavereista ja työhistoriasta, onko sillat poltettu ja esim.miten hoitaa/kohtelee iäkkäitä vanhempaa/vanhempiaan.
Mä kiduin vuoden verran samanlaisessa tilanteessa, molemmat ihastuneita mutta mies suhteessa, joten "oltiin ystäviä". Teki tosi pahaa omalle mielenterveydelle ja skippailin surutta pariutumismahdollisuuksia potentiaalisten ehdokkaiden kanssa tuon ihastuksen takia, joten laitoin pelin poikki. Menetys sattui mieheen sen verran kovasti, että erosi, ja ollaan oltu 7v yhdessä.
En halua antaa turhaa toivoa, vaan sanoa, että homma pitää laittaa katki joka tapauksessa, jos se tuottaa sulle surua. Ehkä mies ymmärtää mitä menettää, tai sitten ei, mutta ainakin pääset itse lopulta elämässä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko olla pettäjämiehen kanssa? En ikinä suostuisi 2:ksi naiseksi.
Eikö ap aika selkeästi vastannut kysymykseesi jo aloitusviestissä?
Tuntuu että mielipiteitä on yhtä monta kuin vastaajiakin :) Mies taitas olla ainoa jona tietää varman vastauksen.
Olen sinä aikana, kun olen tuntenut miehen, ihastunut yhteen ikäiseeni (paljastui että ei ole kiinnostunut naisista, minulla totisesti on tuuria miesten kanssa :D). Uskon siis että pystyn kyllä ihastumaan muihinkin enkä tuhlaa elämääni tässä. Tinderöin ja toivon tapaavani jonkun. Tässä miehessä kuitenkin on jotain, mitä en ole koskaan kokenut kenenkään muun kanssa, en edes exäni, jonka kanssa olin lähes 10 vuotta.