Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies toimii näin?

Vierailija
06.01.2024 |

Taustana, että olen itse sinkku ja mies on melko reippaasti vanhempi ja naimisissa oleva kahden jo aikuisen lapsen isä. Tunnetaan töiden kautta, mutta ei olla samassa työpaikassa eikä edes samalla alalla. 

Mies on kaikille tosi mukava ja auttavainen joten voi olla että on vain ystävällinen ja kokee että voi olla kaveri sukupuoleen katsomatta. Olen itse tunnustanut miehelle ihastukseni kun luulin että on vapaa (ei käytä sormusta) ja tätä ennen pyysi minua usein syömään, soitteli ja käyttäytyi muutenkin eri tavoin kuin muita työkavereita kohtaan (muut huomanneet että kohtelee minua kuulemma eri tavoin kuin muita). Mies vastasi tunnustukseen että valitettavasti hänen elämäntilanteensa ei salli mitään sillä on naimisissa. Sovittiin että ollaan kavereita kuten (ilmeisesti) ennenkin.

En itse tuon episodin jälkeen pitänyt yhteyttä kuin pakolliset työasiat, mutta mies pyytää edelleen syömään, jouluna toi minulle lahjan (toi myös vuosi sitten). Ei mitään kallista, mutta lempikahviani, suklaata ja kirjan, josta olin puhunut. Kuulin ettei lisäkseni ole antanut töissä lahjoja muille kuin työparilleen jota näkee päivittäin. On alkanut yhä enemmän puhua omista asioistaan ja tuntemuksistaan ja ajatuksistaan. Ennen puhuimme alkuun vain töistä ja vähitellen harrastuksista, matkoista yms, mutta nyt aiheet tuntuvat syventyvän. Viimeisimpänä kysyi voisiko maanantaina poiketa työpaikallani kun sattuu ajamaan ohi, vaikkei meillä ole mitään yhteisiä työjuttuja tällä hetkellä eikä itse asiassa ole ollut pariin kuukauteen, keväällä ehkä taas tulossa jotain.

Oman ihastukseni takia miehen käytös kaivelee. Ylitulkitsenko, koska olen itse ihastunut. Haluaako olla vain kaveri koska on kaikille tosiaan aina kiva ja kohtelias? Vai onko ihastunut vaikkei sitä myöntänytkään? Ihastunut ja haluaa töiden varjolla pitää yhteyttä, muttei vie asiaa koskaan pidemmälle? Uskottelee itselleen että kavereitaan tässä ollaan? Mitään en siis miehen kanssa halua. Eri asia jos eroaisi muista syistä, niin sitten kyllä. 

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastunut mut ei varmaan aio tehdä asialle mitään.

Vierailija
2/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita puh numero niin kysäisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastunut, mutta omaa jonkinlaisen moraalin eri ei aio edetä. 

Toisaalta aika iljettävä käytöstä pitää sua tuolla tavalla varalla. 

Vierailija
4/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko headhunter tai headhunterin ediustaja. Olen soitellut joskus naisille ja olen lopulta joutunut ilmoittamaan että tarkoitus ei ole lisääntyä tai harjoitella lisääntymistä, vaikka veinkin naisen syömään. Varinainen rekrykeskustelu avataan toisella tai kolmannella tapaamisella. Ensimmäinen tapaaminen saattaa johtaa harhaan, koska luottamuksen rakentaminen vaatii jonkinlaista avautumista tyyliin "tiedätkö mulla kotona olis stä ja tätä jne".

Vierailija
5/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minkäänlainen headhunter ja tosiaan meillä ei enää edes tällä hetkellä toistaiseksi ole mitään työjuttuja, eli ei olisi tarvetta pitää mitään yhteyttä. Ei ole myöskään työnpuolesta millään tavoin riippuvainen minun työpaikastani (rahaa ei liiku tms). ei ei tarvitsisi pitää yhteyttä minkään asiakkuussuhteen ylläpitämisen tms. takia. 

Vierailija
6/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset lahjat antoi, eihän tuota nyt voi mitenkään tulkita muuten kuin ihastukseksi. Jos olisi tuonut pelkkää suklaata, sekin olisi riittänyt tähän tulkintaan siihen perustuen, että tiedät ettei muille ole mitään vienyt. Kirja josta olet puhunut on jo iso juttu, kyllä se kertoo että on sua ajatellut jo aika paljon. 

Vierailija
7/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että jos oma mies antaisi jollekin toiselle naiselle tuollaisia lahjoja, tai lahjoja ylipäätään, niin en kyllä ihan hyvällä katselisi.

Vierailija
8/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti en toki voi tietää ettei ole yhtään kellekään tapana antaa lahjoja työpariaan lukuun ottamatta. Mutta mies työskentelee monen tuttuni ja ja myös parin kaverini kanssa tälläkin hetkellä eikä ole kellekään koskaan antanut lahjoja. Ei myöskään vienyt kahville. Syömässä on useimmat käyttänyt kerran kun töitä ovat aloitelleet. Moni myös ihmetellyt, että mies aina soittaa minulle ja jutellaan myös paljon muista kuin työstä (soittaa kuitenkin aina myös jotain työhön liittyvää, ei koskaan soita ihan muuten vain). Muille siis kuulemma laittaa yleensä sähköpostia eikä soita.

Vierailija
9/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa saada pesää,sala suhteen..Paluta lahjat sano oli  sopimatonta  otta vastaan niitä.

Vierailija
10/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sua varalla, jos joskus vaikka... Miehille on hirveän iso asia, jos joku nainen on heistä kiinnostunut tai nainen on kaverina. Kuulostaa, että ei halua menettää sua ja kiinnostustasi, mitä ikinä hänelle nyt oletkaan, ennenkuin sen liiton tulevaisuus on selvillä (ei ilmeisesti paras mahdollinen aviomies tuo). Jos itse haluat roikkua pahimmassa tapauksessa loppuelämäsi noin, siitä vain. Et ole tuolle miehelle muuta kuin uusi akka, ehkä petaa sua nyt mielessään nykyisen tilalle ja siksi tiedustelee enemmän ennenkuin vaihtaa naista. 

Vierailija
11/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että sinänsä uskon, että miehet ja naiset voi olla ihan vaan kavereita. 

Mutta siinä tapauksessa fiksu tyyppi, jolla ei ole salattavaa, puhuu kyllä puolisostaan, pyytää ehkä kotiin kahville puolison läsnäollessa tai muuten näyttää, että ihan avoimesti tässä kaveerataan. Ettei toisen tarvii pohtia. 

Ja kun sinä olet ihastusta ilmaissut jo, niin sitä selkeämmin fiksu toisi esiin että ihan kaveripohjalta tässä hengataan. 

Taitaa ukko toivoa, että ilmaisisit tunteita uudelleen ja hän voisi tehdä sittenkin kanssasi pienen syrjähypyn. 

Vierailija
12/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut naimisissa melkein 30 vuotta saman naisen kanssa joten en usko että on mikään tuosta noin vaihtaja. Sanoi myös tunnustaessani ihastukseni ettei ole koskaan pettänyt ja jos tulee tarve vaihtaa, niin eroaa ensin. Toki intuitio voi aina pettää, mutta yleensä olen hyvä ihmisten suhteen. Tässä miehessä on mielestäni jotain sellaista vilpitöntä ja aitoa ystävällisyyttä jota en ole tavannut kenessäkään muussa. Mutta toki voin olla väärässä ja ihastus on sekoittanut pääni.

Vierailija
13/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ollut naimisissa melkein 30 vuotta saman naisen kanssa joten en usko että on mikään tuosta noin vaihtaja. Sanoi myös tunnustaessani ihastukseni ettei ole koskaan pettänyt ja jos tulee tarve vaihtaa, niin eroaa ensin. Toki intuitio voi aina pettää, mutta yleensä olen hyvä ihmisten suhteen. Tässä miehessä on mielestäni jotain sellaista vilpitöntä ja aitoa ystävällisyyttä jota en ole tavannut kenessäkään muussa. Mutta toki voin olla väärässä ja ihastus on sekoittanut pääni.

Juu, ei varmasti olekaan mikään maailman pahin niljake, muuten olis jo kovemmatkin iskutekniikat käytössä. Mutta ei poista sitä että toimii nyt tyhmästi kun pakottaa sut ihmettelemään tilannetta. 

Jos haluat oikeesti testata ukon moraalin niin kysy suoraa. Kerro että miettit sitä että miksi tuo sulle lahjoja ja mitähän vaimonsa asiasta ajattelisi. 

Lyö kortit pöytään, sitten arvioit reaktion. 

Jos on puhtaat jauhot pussissa niin ei edes häkelly.

Vierailija
14/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin mistä avaaja tietää, että mies ei ole kenellekään muulle antanut lahjoja? Kulkeeko tekemässä kyselyjä? Kertoileeko, että mulle taas tuli lahja. Kiusallinen keskustelunaihe ja juoruilua. Taitaa olla keksittyä.

Vierailija
15/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kirjoitin, en voi olla varma ettei kenellekään muulle anna lahjoja, mutta näissä kuvioissa pieni piiri pyörii ja moni hyvä kaverinikin on tehnyt tai tekee miehen kanssa joskus töitä, ja ovat tehneet paljon isompia juttuja kuin minä. Näiden kavereiden kanssa puhutaan melkein kaikki maailman asiat ja ovat vuosien tuttavuuteen aikana osoittautuneet luotettaviksi. Siksi on myös ihastukseni tulleet puheeksi. Siksi tiedän ettei ainakaan heille ole antanut. 

Vierailija
16/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ettei mies lähde heti pettämään vaikka tilaisuus tarjoutuisikin. Arvostan. Ehkä hänkin olisi tosin voinut vähän vähentää huomiotaan sinua kohtaan kun kuuli ihastumisestasi. Jos siis haluaisi. Varmasti ihastuksesi kohentaa hänenkin itsetuntoaan.

Vierailija
17/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että jos oma mies antaisi jollekin toiselle naiselle tuollaisia lahjoja, tai lahjoja ylipäätään, niin en kyllä ihan hyvällä katselisi.

Mikäs omistushaluinen vanha kurppa sää oot?

Vierailija
18/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin samankaltainen tilanne kuin minulla. Sillä erolla, että kumpikaan ei ole tunnustanut ihastustaan. En ole tehnyt mitään, mitä en voisi tehdä ystävän kanssa, mutta nainen tietää kyllä saavansa minulta erityiskohtelua. Olen siis se varattu mies.

Olen syvästi ihastunut tuohon naiseen ja ajattelen häntä jatkuvasti. En halua pettää vaimoani tai jättää perhettäni, mutta haluaisin tämän toisenkin naisen elämääni edes ystävänä. Tämä on varmasti myös sen miehen motiivi.

Jos et halua, että mies pitää yhteyttä muutoin kuin töiden merkeissä, sinun pitää sanoa se. Jos nainen tuollaista minulta toivoisi, niin tietysti toimisin niinkuin nainen tahtoo ja jättäisin rauhaan. Mutta sinä aikuisena ihmisenä olet vastuussa siitä, että kerrot miehelle miten haluat hänen toimivan.

Vierailija
19/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että sinänsä uskon, että miehet ja naiset voi olla ihan vaan kavereita. 

Mutta siinä tapauksessa fiksu tyyppi, jolla ei ole salattavaa, puhuu kyllä puolisostaan, pyytää ehkä kotiin kahville puolison läsnäollessa tai muuten näyttää, että ihan avoimesti tässä kaveerataan. Ettei toisen tarvii pohtia. 

Ja kun sinä olet ihastusta ilmaissut jo, niin sitä selkeämmin fiksu toisi esiin että ihan kaveripohjalta tässä hengataan. 

Taitaa ukko toivoa, että ilmaisisit tunteita uudelleen ja hän voisi tehdä sittenkin kanssasi pienen syrjähypyn. 

Tähän välikommenttina, että tuntuisi kyllä tosi oudolta pyytää joku työn kautta tutuksi tullut ystävä meille kahville. Puoliso saattaisi ihmetellä että mistä nyt tuulee.

Minulla on siis muutamia entisiä, vastakkaista sukupuolta olevia työkavereita, joista on tullut ystäviä. Tavataan lounailla ja joskus after workilla ja viestitellään. Puhun heistä kyllä puolisolle, mutta he eivät ole tavanneet. Jos tulisi joku yhteinen tapahtuma, jossa tapaisivat, esittelisin kyllä, mutta tuntuisi oudolta varta vasten järjestää joku kahvittelu sitä varten.

Vierailija
20/52 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen itse oloni ristiriitaiseksi. Toisaalta tapaamiset ovat väärin jos mies on ihastunut. Ja eihän hänen kuuluisi ruokkia minun ihastustani. Toisaalta ymmärrän että reilu kolmekymppisen naisen ihastus varmasti imartelee viisikymppistä miestä. En pääse ihastuksestani millään yli.

Toisaalta pidän miehestä ihmisenä ihan valtavasti, nautin hänen kanssaan käymistäni keskusteluista ja saan niistä todella paljon iloa. Hän myös tukee minua työssäni todella paljon kun kaipaan kuuntelijaa. Koen että haluaisin pitää miehen elämässäni, edes kaverina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi