Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL: Näin moni suomalainen on lihava - Ongelmat ovat räjähtämässä käsiin

Vierailija
06.01.2024 |

Lähes puolet suomalaisista ovat keskivartalolihavia. Tutkimuksen johtaja vaatii yhteiskunnallisia toimia lihavuuden torjumiseksi.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/dd22d803-8418-404b-ab40-08da7…

Kommentit (189)

Vierailija
181/189 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa myydään lähes syömiskelvotonta roskaa suureksi osaksi. Johtuisikohan siitä. Kannattaa miettiä ettei osalla ole kuin lähikaupat joissa käydä. Autottomia on.

Itsestä kiinni mitä ostaa, mutta näin ei saisi sanoa. Ei saisi olettaa ihmisten ottavan vastuuta itsestään.

Näinhän se on talokaupoissakin. Myyjällä tai rakentajallahan ei ole mitään vastuuta.

Vierailija
182/189 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuinka moni syö mielialalääkeitä, jotka lihottaa

Sanopa yksikin lääke joka per se lihottaa. Jotkin psykoosilääkkeet voivat kerätä nestettä, mutta aineenvaihduntaan ei oikein mikään lääke vaikuta. 

Mirtazapin. Hyvin yleisesti määrätty lääke nukahtamisvaikeuksiin ja mielialaan. Tätä määrätään joskus myös alipainoisille, jotta saisivat massaa luiden ympärille.

t. eri

Niin se voi lisätä ruokahalua, mutta ei itsessään lihota. Kyse on ihmisen ihan omasta toiminasta, eikä siitä että lääke itsessään lihottaisi. 

Jos se lisää ruokahalua, lisää se silloin myös lihomista. Jos olisi helppoa taistella ruokahal

Koska olen itse selvinnyt masennuslääkkeistä, raskaudesta jne lihomatta. Ruokahalut oli kyllä valtavat, mutta pidin tiukasti kiinni dieetistä. Itsekuristahan se on kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/189 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät myös harrasta liikuntaa. Tai jos harrastavat, niin kuitenkin ylensyövätkin.

Olen 55 sinkkunainen. Aina jos tapaan jonkun miehen,  niin sen kanssa pitäisi illat istua telkkaria katsomassa ja tekemässä sille ruokaa. Jotain rasvaista tietysti ja hiilarit päälle.

Valmistan itse mielelläni esim kaalilaatikkoa, maksapihvejä, ruokaisia salaatteja mutta eihän ne tietenkään kelpaa, kun joka päivä pitäisi saada pizzaa, makkaraa tai pihvejä.

En yhtään ihmettele, kun ollaan sitten lihavia.

Vierailija
184/189 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät myös harrasta liikuntaa. Tai jos harrastavat, niin kuitenkin ylensyövätkin.

Olen 55 sinkkunainen. Aina jos tapaan jonkun miehen,  niin sen kanssa pitäisi illat istua telkkaria katsomassa ja tekemässä sille ruokaa. Jotain rasvaista tietysti ja hiilarit päälle.

Valmistan itse mielelläni esim kaalilaatikkoa, maksapihvejä, ruokaisia salaatteja mutta eihän ne tietenkään kelpaa, kun joka päivä pitäisi saada pizzaa, makkaraa tai pihvejä.

En yhtään ihmettele, kun ollaan sitten lihavia.

Ja hauskanpito kanssasi on perseelle haiseminen, pinna kireällä lenkillä tai salilla. Heneksi haisee ruokavaliosi vuoksi kissan paskalle. Laiha olet toki kuin pikkupoika muodoiltasi. 

Vierailija
185/189 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on hyllymetreittäin sipsejä ja karkkia ja sitten syyllistetään ihmisiä kun he ostavat niitä. Kaksinaismoralismia. Tupakan mainontaa ja tarjontaa rajoitetaan, samoin alkoholin. Miksi ei tähänkin voisi puuttua? 

Vierailija
186/189 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa myydään lähes syömiskelvotonta roskaa suureksi osaksi. Johtuisikohan siitä. Kannattaa miettiä ettei osalla ole kuin lähikaupat joissa käydä. Autottomia on.

Itsestä kiinni mitä ostaa, mutta näin ei saisi sanoa. Ei saisi olettaa ihmisten ottavan vastuuta itsestään.

Näinhän se on talokaupoissakin. Myyjällä tai rakentajallahan ei ole mitään vastuuta.

Voi että. Sanotko noin narkille, alkkikselle tai tupakoitsijalle? Et,mutta läskille sanot. Jokainen meistä olisi hoikka,jos se olisi noin yksinkertaista.

Vierailija
187/189 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvaa lääkettä todella pakotetaan syömään, ei mitään itse asiassa jos ei ole holhouksen alainen. Itse en ikinä suostu syömään yhtäkään pilleriä jossa sivuvaikutuksena on mainittu lihominen, tai netistä löytyy yksikin kommentti lääkkeen lihottavuudesta. 

Joitakin lääkkeitä on pakko syödä,tai vaihtoehtona on sairauden vakava pahentuminen tai jopa kuolema. Ja näihin kuuluu lääkkeitä,jotka lihottavat. Esim kortisoni.

Vierailija
188/189 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin asiattomaksi.

Ai miksikö? No ei kuulu enää nykyaikaan kehopositiivisten mollaaminen.

Vierailija
189/189 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin asiattomaksi.

Ai miksikö? No ei kuulu enää nykyaikaan kehopositiivisten mollaaminen.

Ei ole koskaan kuulunut. Tuo sana on väärä ja typerä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän