Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä "kohteliaisuudet" voisivat jo kuolla pois

Vierailija
06.01.2024 |

Minä en tykkää yhtään siitä, että mun mies availee oven aina mulle. Tulee vaan vaivaantunut olo.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi kun olen myöhässä lääkäriltä. Pahoitelkoot hoitamattomuutta sen sijaan, jos on sen verta munaa."

Et voi olla myöhässä, koska silloin en ota vastaan. Jos ei ole munaa lähteä ajoissa, hoida itse itsesi.

Vierailija
22/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassat vois lopettaa viikonloppujen ja pyhien toivottelun

Varsinkin kun heillä itsellään ei niitä ole, outoa toivottaa viikonloppua kun on itse töissä koko viikonlopun.679

Miten niin ei ole? Viikonloppu on viikonloppu oli sitten töissä tai ei. Sama noissa juhlapyhissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu näin yksinäiselle ihmiselle hyvältä kun edes he toivottelevat noita.

Sinä sen sanoit! - Itse monesti jätän menemättä itsepalvelukassalle. En siksi, että odottaisin jonkun erityisesti palvelevan minua vaan siksi, että edes joitain kertoja (0-x) viikon aikana joku sanoisi kasvokkain edes jotain. Tai jolle voisin itse sanoa jotain, 

Vierailija
24/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiden pitäisi kuolla pois? Onko niin vaikea sanoa Kiitos, Anteeksi, avata ovea toiselle tms. Sitten kuitenkin ihaillaan ulkomailla kun siellä osataan käyttäytyä.

Esim. kursailun pitäisi kuolla pois, koska ei ole mitään kohteliasta olla menemättä kahvi-/ruokapöytään silloin kun pyydetään. Ei ole vaikeaa sanoa kiitos tai anteeksi. Ulkomaihin kuuluu aika monta maata, joissa jokaisessa on oma kulttuurinsa ja omat tapansa, Suomi ei ole mikään uniikki ja ainoa maa jossa ei muka osata käyttäytyä. Jokaisessa maassa on sekä kohteliaita että epäkohteliaita ihmisiä. 

Vierailija
25/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näytät hyvältä. Oletko laihtunut?"

Jos tätä käyttäisi päinvastaisessa tilanteessa niin tökeryyden ymmärtää paremmin "onks tullu läskiä lisää ku näytät noin vanhalta ja rumalta"

Vierailija
26/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Anteeksi kun olen myöhässä lääkäriltä. Pahoitelkoot hoitamattomuutta sen sijaan, jos on sen verta munaa."

Et voi olla myöhässä, koska silloin en ota vastaan. Jos ei ole munaa lähteä ajoissa, hoida itse itsesi.

Jospa lääkärinä opettelisit lukemaan? Viestissä puhuttiin siitä, että lääkäri on myöhässä, ei potilas. 

Vierailija
27/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko kursailu kohteliaisuudeksi? Se on kyllä kohteliaisuudesta kaukana.

Vierailija
28/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tisseille puhuminen.

T. 75D

Vierailija
29/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hattu pois sisätiloissa, kätellessä, ruokaillessa jne. Siis miksi? Mikä idea? Tälle säännöllisesti ei ole mitään järkevää perustelua.

Se, että pojilla on esim koulussa pipo sisällä päässä on koulujen suurin ongelma? 

Miksi pipo pitää olla päässä sisällä? Onko siellä kylmä?

On

Vierailija
30/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hattu pois sisätiloissa, kätellessä, ruokaillessa jne. Siis miksi? Mikä idea? Tälle säännöllisesti ei ole mitään järkevää perustelua.

Se, että pojilla on esim koulussa pipo sisällä päässä on koulujen suurin ongelma? 

Miksi pipo pitää olla päässä sisällä? Onko siellä kylmä?

Miksi se pipo saa olla tyttöjen päässä sisällä? 

Vierailija
31/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en enää ikinä sano. Näin tukevahkon työkaverini (mies) kesälomien jälkeen ja ihastelin, kuinka hän oli hoikistunut. Sanoi sen johtuvan siitä, kun työpaikkaruokalan sapuskat olivat jääneet syömättä lomien takia. Hän kuoli muutaman kuukauden jälkeen vatsasyöpään.

Vierailija
32/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymenoa kun katsoo niin toivoisi päinvastoin kohteliaisuuksien lisääntyvän.

Vierailija
33/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa kaveri laittaa aina kommentin Kaunis! Sen voi lopettaa osittain. En halua jonkun kaverin toteavan näitä asioita, vaan kiinnittävän huomion henkisiin asioihin tai vaikka jonkun auttamiseen jos haluaa. Mitä se ulkomuoto siinä tekee. Nätti juu.

Vierailija
34/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Just ajattelin asiaa ennen joulua, kun tapasin toisella paikkakunnalla työskenteleviä tiimiläisiäni ja kuulin, kuinka yksi heistä sanoi takanani tarkoituksellisen kovaa, että "Maija on kyllä kaventunut sitten viime näkemän". Tiedän, että tuon oli tarkoitus olla kohteliaisuus, koska minulla on ollut varaa kaventua, mutta ei se tunnu kehulta yhtään. En halua kehoani ja painoani kommentoitavan millään tapaa. 

Vierailija
35/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muka-kohteliaat töksäytykset.

"Olet hyvännäköinen ikäiseksesi."

"Olet kehittynyt tässä asiassa ihan valtavasti, ei olisi sinusta aiemmin uskonut!"

"Onpa kivan näköistä, kun pukeudut kerrankin värikkäästi. Aina oot niin mustissas."

Jotkut kyllä tarkoituksella haluavat loukata tällaisilla lausahduksilla mutta paljon on heitäkin, joiden mielestä nämä ovat vilpittömiä kohteliaisuuksia. En ymmärrä sitä, miksi ei voisi antaa suoraan kehuja vaan siihen on vedettävä tuollainen vertailuaspekti mukaan. Tai korostettava sitä, kuinka kohde on nyt sanojan itsensä mielestä hyvä ja oikeanlainen, kun ennen tämä oli kaikkea muuta.

Vierailija
36/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt, kuinka paljon olet laihtunut! Moni kohteliaisuus tässä yhteydessä on oikeasti loukkaus.

Vierailija
37/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Teitittely! 

Hyvin kohtelias tapa ilmoittaa että henkilössä on painoa vähintään 2 edestä, kun yhdestä ihmisestä puhuu "te" sanalla.

Olet tajunnut jotain täysin väärin. Te ja teitittely ei tarkoita monikkoa vaan on yksinkertaisesti kohteliaisuusmuoto. Joskus aikoja sitten ei teititelty mutta puhuttiin kolmannessa persoonassa. Henkilö istui vastapäätä mutta häneltä kysyttiin, että onko HÄN käynyt siellä tai täällä tai onko HÄN nähnyt sitä tai tätä. Lapsuudestani muistan vielä joidenkin ikäihmisten puhuneen noin. Kannatan teitittelyä itse täysin vieraiden ihmisten kanssa.

Vierailija
38/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu näin yksinäiselle ihmiselle hyvältä kun edes he toivottelevat noita.

Sinä sen sanoit! - Itse monesti jätän menemättä itsepalvelukassalle. En siksi, että odottaisin jonkun erityisesti palvelevan minua vaan siksi, että edes joitain kertoja (0-x) viikon aikana joku sanoisi kasvokkain edes jotain. Tai jolle voisin itse sanoa jotain, 

Lidlis tuo ei toimi.  Myyjä kyllä puhuu vaihtelevin ilmein kun olen kassalla mutta hämmästyksekseni huomannut etteivät mulle puhu vaan jollekin työkaverilleen mikrofooninsa kautta.

No siellä harvoin käydessä riittää kyllä kun saan asiallista asiakkaan kohtelua.

Aluksi hieman tuntui oudolta sen kassan "poissaoleva" tyyli mut kaikkeen tottuu eikä enää niin odotakaan mitään siltä kantilta.

Vierailija
39/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet maksamassa ensitreffeilä. Naiset tienaa enemmän ja niillä on paremmat työpaikat.

Vierailija
40/107 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Teitittely! 

Hyvin kohtelias tapa ilmoittaa että henkilössä on painoa vähintään 2 edestä, kun yhdestä ihmisestä puhuu "te" sanalla.

Kuinka ihmeessä joku on käsittänyt teitittelyn olevan puhumista enemmälle kuin yhdelle henkilölle? Jäikö koulu käymättä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän