Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos efektiiviset nettotulot Kelasta ovat 1600e/kk, niin mihin töihin kannattaa hakeutua jotta se olisi edes jotenkin kannattavaa?

Vierailija
06.01.2024 |

Taustatietona se että olen ollut viimeiset 12v työtön, ja ikää on 37v. Mies.

Koulutusta ei ole, paitsi lukio.

1600e muodostuu seuraavasti, Kelan maksamat:

890e vuokra

587e perustoimeentulotuki

sähkölasku noin 75e/kk

kotivakuutuslasku 10e/kk

Lääkkeet ja lääkärit n. 50-70e/kk

= 1612-1632e/kk Nettona

Mihin töihin näillä spekseillä taloudellisesti kannattavasti?

Kommentit (198)

Vierailija
101/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas provo

Vierailija
102/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, kun 18 neliötä ei kelpaa "elämän rakentamiselle", niin kummoistako elämää olet saanut rakennettua kalliissa asunnossasi? Ei hääviltä kuulosta Kelan kaulapannassa juokseminen.

Ap rakentaa elämää vuokrakaksiossa 😂. Milläköhän tavalla hän on sitä rakentanut 😆🤭. Millaisen hienon elämän hän on saanutkaan rakennettua... Mitä kaikkea se sisältääkään, voi miten jännittävä ja elämysrikas elämä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä voit saada noin paljon tukia? Minä tein 20v töitä ja tukeni on alle 800e vaikka on lapsiakin.

Vierailija
104/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voit saada noin paljon tukia? Minä tein 20v töitä ja tukeni on alle 800e vaikka on lapsiakin.

Teit sen virheen että menit aikoinaan töihin. Olisit suoraan koulun penkiltä (jos siltäkään) jäänyt lokkeilemaan niin sullekin maksettais kaikki. Ja myös lapsillesi. 

Vierailija
105/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeilijan menoista huomaa että ei kuluta itse tienattuja rahoja. Terveisin itse kaiken tienaava äiti ja kaksi lasta (yli lapsilisäiän) jonka asunto, sähkö ja lääkärit ovat koko perheelle vähemmän kuussa kuin ap:lla. 

Uskotko kaiken mitä kirjoitetaan? En usko että uskot.keskustelupalstoilla voi kuka tahansa esittää olevansa mitä tahansa jotkut valitettavasti uskovat kaiken ajattelemattomuuttaan.nyt eri keskustelupalstoilla yritetään vaikuttaa mielipiteisiin jotta saataisiin hyväksyntää järjettömille leikkauksille ja siten yrittää murtaa tulossa olevaa isoa lakkoa.eri keskustelupalstoilla suurennellaan sosiaalitukeja surutta moninkertaisiksi mitä ne todellisuudessa on .on menossa porvaripuolueiden kannattajien suur hyökkäys vähävaraisia kohtaan jossa keinoja ja uusia niksejä ja niiden toimivuutta kokeillaan .muistakaa että se työttömyys voi kohdata pysyvästi kenen tahansa! Älkää hyökätkö itse itseänne ,lapsianne,lapsenlapsianne vastaan enään!

Vierailija
106/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on tehnyt useita aloituksia samasta aiheesta.en usko aloittajaa.

Vierailija
107/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan laskutoimitukset eivät pidä paikkaansa.vastaukset löytyy toimeentulotuki laista jossa määritetään vuokran enimmäismäärä jota ei pystytä ylittämään.aloittaja ei ole laittanut asumistuen määrää joka tarvitaan ja jossa on tarkoin laskettu yläraja ym..en viitsi kirjoittaa enempää asiasta .

Vierailija
108/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei ole työtön eikä saa toimeentulotukea mielipiteeni muodostuu suoraan aloittajan antamista tiedoista.

Vierailija
109/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan laskutoimitukset eivät pidä paikkaansa.vastaukset löytyy toimeentulotuki laista jossa määritetään vuokran enimmäismäärä jota ei pystytä ylittämään.aloittaja ei ole laittanut asumistuen määrää joka tarvitaan ja jossa on tarkoin laskettu yläraja ym..en viitsi kirjoittaa enempää asiasta .

Kyllä ne voivat pitää aivan hyvin paikkaansa. Olen itse ollut sossuna esim Vantaalla ja ne ylimenevät vuokrat maksetaan harkinnanvaraisina kun on osoittanut etsivänsä edullisempaa asuntoa. Kyllä asiakkaat tietävät ettei heitä lumihankeen ajeta jos vuokra ylittää sen enimmäismäärän. Näin se menee ainakin pk-seudulla missä ap todennäköisesti asuu. Onhan tämä aivan älytöntä rahanmenoa mutta mikäs teet! 

Vierailija
110/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tk eläkkeellä. Hain töitä, sain töitä ja jos meidän hallitus vie sitäkin mahdollisuutta  niin teen jatkossakin töitä minkä terveydeltäni pystyn. Saan mieluummin palkkaa kuin nostan asumistukea ja juttelen pikkulinnuille päivät. Eläkkeeni on hyvin asiallinen, joten rahan takia ei tarvitse töitä tehdä vaan tämä on osa kuntoutusta, että pysyy järjissään ettei kuormita systeemiä. Olen kotihiiri, mutta ei sitä kotona oloakaan määräänsä enempää kestä.

No mä en saa tehdä töitä tai tuet laskee.

Saman verran laskee toimeentulotuki kun teen töitä.

Vähän voisin mäki tehä, esim 20h/kk, mut systeemi ei anna tehä

ap

Tässä oikein aikuisen miehen puhetta!! "Kyl mäki vähä voisin töitä tehä, mut mä en saa, ku tuet laskee...".

Mutta kun ei tälle 37-vuotiaalle keski-ikäiselle ukolle ole vähäistä järkeä suotu.  Naisena en katsoisi moista loisijaa sekuntiakaan.

Vierailija
111/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole peruttu toimeentulotuen leikkausta. Yhä se on pöydällä ja suunnitelmissa on asumisen omavastuuosuuden korottaminen.

Vierailija
112/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen puoluetoimistolla on aikaa väkerrellä näitä tarinoita.

Melkien identtinen sen saan kelasta 3000€ jutun kanssa.

Vierailija
113/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä sun kannattaa ottaa mikä tahansa työ vastaan jotta pikkuhiljaa pääset tosta loisen identiteetistä eroon. 

Vierailija
114/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaista kokemusta, että jotkut onnistuvat puhumalla ja perustelemalla saavan noita harkinnanvaraisia tukia.

Sitten kun olet vähän hiljaisempaa sorttia etkä kehtaa pyytää edes tarvitsemaasi, niin jäät ilman. 

Toinen huomioni on se, että jos yrität taistella elämäsi eteen, niin tuki on hyvin vähäistä ja kannustetaan vain olemaan sitkeitä. Sitten kun ohjakset heittää kädestä, silloin aletaan tukemaan ja auttamaan. 

Vierailija
115/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että oikein efektiiviset :D

Kiloeuroista kirjoittavat mega- ja gigaeurotuloja saavia miehiä fanittavat oikeistolaisesti ajattelevat trollaavat incelit käyttävät tälläisiä sanoja. Heidän mielestään hienoa.  

Vierailija
116/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eiköhän tuo aloittajan juttu ollut vähän provo tänne palstalle. Yksineläjät eivät tuollaisia rahoja saa. Eikä noin kallista asuntoa saa pitää. 

Lapsia jos on, niin lasten kanssa tuet nousee vähän enemmän. 

Lisäksi lääkkeitä varten myönnetään maksusitoumus, niitä ei yleensä makseta rahoina tilille ja silloin pitää olla voimassaoleva yoimeentulotukipäätös. Samoin sairaanhoidon maksut saa laittaa suoraan Kelan maksuun, jos toimeentulotuki on myönnetty. 

Ja muistakaatte myös että sosiaalietuuksista menee 20-25% veroa eikä verotuksessa voi vähentää mitään. Joten vaikka saisi 1600e palkkaa, niin se on kannattavampaa kuin tuon verran sosiaalitukea. 

Harvassa ovat tapaukset, ettei täysipäiväinen työ hyödyttäisi enemmän kuin sosiaalituki. 

Vierailija
117/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on jonkin perskokkareen provo.

Vierailija
118/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tälläset luvut olet keksinyt?

Jos yksin asut, niin tollasia vuokria ei kela maksa! Ne käskee muuttamaan halvempaan asuntoon, tai vähentää muista tuista. 

Hyväksytty asumismeno on ainakin mulla 520€/kk. (Just hommasin 400€ yksiön  asumismenojen pienentämiseksi.) 

Eli jos et tällasia asioita tiedä, niin olet keksinyt koko jutun!

Taas tätä ihme kokkareiden valehtelua "ku ei kannata mennä töihin ku kela maksaa"

Häpeä! 

Vierailija
119/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas provo

Älä. Jotkut köyhille kateelliset jaksaa levitellä valheita ja tietämättömät uskoo. Ei ihme että suomessa ilmapiiri on mitä on. 

Vierailija
120/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä yhden henkilön ruokakunnalla enimmäisasumismenot voivat olla 582 euroa kuukaudessa. Sen yli menevää ei makseta.