Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos efektiiviset nettotulot Kelasta ovat 1600e/kk, niin mihin töihin kannattaa hakeutua jotta se olisi edes jotenkin kannattavaa?

Vierailija
06.01.2024 |

Taustatietona se että olen ollut viimeiset 12v työtön, ja ikää on 37v. Mies.

Koulutusta ei ole, paitsi lukio.

1600e muodostuu seuraavasti, Kelan maksamat:

890e vuokra

587e perustoimeentulotuki

sähkölasku noin 75e/kk

kotivakuutuslasku 10e/kk

Lääkkeet ja lääkärit n. 50-70e/kk

= 1612-1632e/kk Nettona

Mihin töihin näillä spekseillä taloudellisesti kannattavasti?

Kommentit (198)

Vierailija
61/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, niin 1450 €/kk/netto kokopäivätyöstä alkaa itkettää (itkettää kyllä muutenki). On kyllä ihan väärin, että joillakin on etuudet tuota luokkaa, jos kokopäivätyöllä tienaa vähemmän. Ei sen näin pitäis mennä. Kuitenkin niihinkin hommiin tarvitaan tekijöitä, mistä tällä hetkellä maksetaan huonosti. Moni alle 2000 €/kk/brutto tienaava tekee yhteiskunnallisesti merkittävää työtä ja on se nyt paholaisensarvet sentään väärin, että kattoon syljeskelystä saa saman tai enemmän.

Vierailija
62/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos lusmuilijoita riittää kun kela kustantaa kaiken. No jos et töihin pyri niineläkkeesi on aikoinaan vaatimaton.

Mun eläke tulee olemaan vaatimaton joka tapauksessa, eli takuueläke jos hakeudun minimipalkkatöihin

Ap

Tomitusjohtajaksiko sitten aattelit heti ekana? Pohjalta minäkin jouduin aloittamaan. Vaihdoin 2-3 vuoden välein, kunnes nykyään olen korkeammassa asemassa ja saan tosi hyvää palkkaa. Ei sinne katolle kiivetä ilman, että nouset tikapuille.

Miksi sinun pitää tarkoitushakuisesti alkaa puhumaan toisesta ääripäästä, jos sanon että haluan töihin menon olevan kannattavaa taloudellisesti?

Missä kohtaa minä väitin haluavani "toimitusjohtajaksi" ??

Plussalle? Olen koko ajan 587 euroa plussan puolella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kuka saa tuon summan. Onko lapsia tai vuokra, vai pk-seutu. Osa saa kokonaisuudessaan 600-700e ja siitä kun maksetaan asuminen ja laskut, ei ole ruokaan mitään. Tuurilla joku lisäsumma joillekin.

Minä en ihmettele yhtään. Tuo on ihan normaali tukisumma.

Itse saan vain yli 1200 €/kk, koska asun poikkeuksellisen halvassa vuokra-asunnossa.

Vierailija
64/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, sinun kannattaa hankkia työpaikka josta saamasi nettotulot on 1601 euroa tai enemmän. TE-toimiston avoimien työpaikkojen sivustolla ja useilla muilla nettisivuilla on työpaikkoja tarjolla. 

Vierailija
65/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos lusmuilijoita riittää kun kela kustantaa kaiken. No jos et töihin pyri niineläkkeesi on aikoinaan vaatimaton.

Mun eläke tulee olemaan vaatimaton joka tapauksessa, eli takuueläke jos hakeudun minimipalkkatöihin

Ap

Tomitusjohtajaksiko sitten aattelit heti ekana? Pohjalta minäkin jouduin aloittamaan. Vaihdoin 2-3 vuoden välein, kunnes nykyään olen korkeammassa asemassa ja saan tosi hyvää palkkaa. Ei sinne katolle kiivetä ilman, että nouset tikapuille.

Miksi sinun pitää tarkoitushakuisesti alkaa puhumaan toisesta ääripäästä, jos sanon että haluan töihin menon olevan kannattavaa taloudellisesti?

Missä ko

Jos et edes tajua, mitä sulle täällä vastataan, niin et tosiaan taida olla sopiva mihinkään työhön.

Vierailija
66/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sinun pitää tarkoitushakuisesti alkaa puhumaan toisesta ääripäästä, jos sanon että haluan töihin menon

Tajusin täydellisesti

Ap

Vierailija
67/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, sinun kannattaa hankkia työpaikka josta saamasi nettotulot on 1601 euroa tai enemmän. TE-toimiston avoimien työpaikkojen sivustolla ja useilla muilla nettisivuilla on työpaikkoja tarjolla. 

Ei taida olla työkuntoinen enää.

Vierailija
68/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tk eläkkeellä. Hain töitä, sain töitä ja jos meidän hallitus vie sitäkin mahdollisuutta  niin teen jatkossakin töitä minkä terveydeltäni pystyn. Saan mieluummin palkkaa kuin nostan asumistukea ja juttelen pikkulinnuille päivät. Eläkkeeni on hyvin asiallinen, joten rahan takia ei tarvitse töitä tehdä vaan tämä on osa kuntoutusta, että pysyy järjissään ettei kuormita systeemiä. Olen kotihiiri, mutta ei sitä kotona oloakaan määräänsä enempää kestä.

Vierailija
69/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sinun pitää tarkoitushakuisesti alkaa puhumaan toisesta ääripäästä, jos sanon että haluan töihin menon

Tajusin täydellisesti.

Ap 

Vierailija
70/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tk eläkkeellä. Hain töitä, sain töitä ja jos meidän hallitus vie sitäkin mahdollisuutta  niin teen jatkossakin töitä minkä terveydeltäni pystyn. Saan mieluummin palkkaa kuin nostan asumistukea ja juttelen pikkulinnuille päivät. Eläkkeeni on hyvin asiallinen, joten rahan takia ei tarvitse töitä tehdä vaan tämä on osa kuntoutusta, että pysyy järjissään ettei kuormita systeemiä. Olen kotihiiri, mutta ei sitä kotona oloakaan määräänsä enempää kestä.

No mä en saa tehdä töitä tai tuet laskee.

Saman verran laskee toimeentulotuki kun teen töitä.

Vähän voisin mäki tehä, esim 20h/kk, mut systeemi ei anna tehä

ap

Vierailija
71/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohittelee mt- ja työkykykyssärit. 

Vierailija
72/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö ap ettei tuet lähde kokonaan vaikka menisitkin töihin?

Tärä myös ihmettelen kun ihmiset puhuu että palkka nousee nopeasti kokemuksen myötä? Millä alalla se on näin?

Vierailija
73/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärä myös ihmettelen kun ihmiset puhuu että palkka nousee nopeasti kokemuksen myötä? Millä alalla se on näin?

Se että töissäkäydessä saisi jonkun säälittävän parikymppia asumistukea ei auta yhtään mitään kokonaistilannetta ajatellen.

Ap

Vierailija
74/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joutuu työskentelemään tukien vastikkeeksi. 

Vierailija
75/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en saa tehdä töitä tai tuet laskee.

Saman verran laskee toimeentulotuki kun teen töitä.

Vähän voisin mäki tehä, esim 20h/kk, mut systeemi ei anna tehä

ap

Ehkä sinulle sopisi sellaiset 9e/pv+ korotusosa jutut. 4 tuntia vaikka viikossa. Ne ei vie edes tukia eikä siellä vaadita mitään kohtuuttomia kun et kovin työkykyiselle vaikuta. 

Vierailija
76/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan nuo "meet vaan ojaa kaivaa ni oot toimitusjohtaja 10ke/kk palkalla ennen ku huomaatkaan" ovat harhaisia, tai sitten trolleja.

ap

Vierailija
77/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule tapahtumaan vaikka kuinka länkytät ja voimafantasioit

ap

Vierailija
78/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkunokkelalusmu.

Vierailija
79/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule tapahtumaan vaikka kuinka länkytät ja voimafantasioit

ap

Mt-eläkeläiseksi seuraava etappi.

Vierailija
80/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tahansa, jotta pääset ensiksi työelämään kiinni. Vasta myöhemmin alat seuraamaan palkkoja.

Ai että jäis taloudellisesti tappiolle?

Ei ole säästöjä millä syödä.

Ruoka maksaa.

ap

Saat mistä tahansa kokoaikatyöstä paremmin. Joku 1800 e/kk taitaa olla Suomessa minimi työehtosopimuksen mukainen palkka.

Eli parempi ehkä miettiä sitä, että löytää vaan mieleistänsä työtä. Jos et saa kuin huonoja hanttihommia, niin käväise joku amis. Lukiopohjalla ei mene kuin 2 vuotta ja sekin on mahdollista käydä osittain palkollisessa työssä.

Niinpä, ja asumistuki ei myöskään kokonaan häviä, jos palkka on pieni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän