Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos efektiiviset nettotulot Kelasta ovat 1600e/kk, niin mihin töihin kannattaa hakeutua jotta se olisi edes jotenkin kannattavaa?

Vierailija
06.01.2024 |

Taustatietona se että olen ollut viimeiset 12v työtön, ja ikää on 37v. Mies.

Koulutusta ei ole, paitsi lukio.

1600e muodostuu seuraavasti, Kelan maksamat:

890e vuokra

587e perustoimeentulotuki

sähkölasku noin 75e/kk

kotivakuutuslasku 10e/kk

Lääkkeet ja lääkärit n. 50-70e/kk

= 1612-1632e/kk Nettona

Mihin töihin näillä spekseillä taloudellisesti kannattavasti?

Kommentit (198)

Vierailija
121/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow! 890€/kk vuokraa pystyt hoitamaan PK-seudulla tosiaan käymättä töissä. 

Lasken minuutteja asumistuen uudistuksen voimaantulon huhtikuussa. Ei mitään järkeä nykytilanteessa. 

Vierailija
122/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voit saada noin paljon tukia? Minä tein 20v töitä ja tukeni on alle 800e vaikka on lapsiakin.

Teit sen virheen että menit aikoinaan töihin. Olisit suoraan koulun penkiltä (jos siltäkään) jäänyt lokkeilemaan niin sullekin maksettais kaikki. Ja myös lapsillesi. 

Älä jaksa jauhaa tollasta sontaa. Jollaki  ihme kuvitelmat että täällä kaikki muka maksetaan. Tervetuloo juntti kokeilemaan elämistä tukien avulla!! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasken minuutteja asumistuen uudistuksen voimaantulon huhtikuussa. Ei mitään järkeä nykytilanteessa. 

No wow. Toihan on ihan sontaa mitä toi tyyppi on keksinyt. Voin kertoa sulle kokemuksesta, että ei pidä paikkaansa. Tsekkaa homma livenä niin tulet yllättymään. 

Vierailija
124/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi ei pidä paikkaansa. Hyväksytty asumismeno on yhdelle ihmiselle n. 540€ sen jälkeen alat maksamaan itse. Ei täällä kelan avulla rikastu. Valheellinen juttu. 

Vierailija
125/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin mukavasti rahhaa tulee ja sais peekoo seudulla asustella taidampa vaihtaa tuohon työttömyyteen !

Vierailija
126/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuuko nuo tulot vielä tämänkin vuoden? Eikö hallitus ollut jotain tekemässä näille kannustin loukoille?

Vierailija
127/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen, miksei ap saa työmarkkinatukea. Ja toisaalta, jos saakin vain toimeentulotukea, niin miksi saa sitä kuukaudesta ja vuodesta toiseen täysimääräisenä eikä alennettuna. 

Vierailija
128/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi ei pidä paikkaansa. Hyväksytty asumismeno on yhdelle ihmiselle n. 540€ sen jälkeen alat maksamaan itse. Ei täällä kelan avulla rikastu. Valheellinen juttu. 

Eikä ala ap mitään itse maksamaan, koska ap on toimeentulotuen piirissä. Tällöin hän ei maksa perusosastaan senttiäkään vaan loppuvuokra maksetaan harkinnanvaraisena. Näin se menee! Asumistuen muutos ei tätä muuta yhtään millään tavalla! Luulitteko te hölmöt että hallitus puuttuu tähän, edellinen kommentoija voi jatkaa rauhassa niiden minuuttiensa laskemista hamaan tappiin... 

Vierailija
129/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ole kertonut että onko työttömänä työnhakijana,no täytyy olla vaikka ei olisi oikeutta työttömyys päivärahaan.tätä ennen on ollut työkokeiluja ,palkkatukityö paikkoja ,koulutus tarjouksia eli pakollinen koulutukseen haku ,Kelan kuntoutus selvityksiä .työvoimapoliittisesta toimenpiteestä kieltäytyminen aiheuttaa karenssin ja se taas 40% alentaa toimeentulotukea .kolmannesta kerrasta tulee työssäolovelvoite eli ikikarenssi joka on voimassa viisi vuotta.tämän viiden vuoden aikana tulee työtarjouksia ,koulutustarjouksia ,työkokeiluja ym joita ehdotetaan ja jos niistä kieltäytyy alennetaan taas toimeentulotuki lain mukaan toimeentulotukea 40% .samoiten tulee muuttokehoitus halvempaan asuntoon ja jos ei muuta niin toimeentulotuki ei huomioi ylimenevää vuokraa eikä etenkään enään nyt euroakaan.työikäisen on oltava työnhakijana työvoimatoimistossa vaikka ei olisi oikeutta työttömyys etuuteen.samoten asumistukea täytyy hakea ja siinä on asumistuelle ylärajat .aloittajaa en usko ,on täysin mahdotonta.

Vierailija
130/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ala ap mitään itse maksamaan, koska ap on toimeentulotuen piirissä. Tällöin hän ei maksa perusosastaan senttiäkään vaan loppuvuokra maksetaan harkinnanvaraisena. Näin se menee! Asumistuen muutos ei tätä muuta yhtään millään tavalla! Luulitteko te hölmöt että hallitus puuttuu tähän, edellinen kommentoija voi jatkaa rauhassa niiden minuuttiensa laskemista hamaan tappiin... 

Niin olen minäkin toimeentulotuen piirissä ja maksan vuokrasta osan itse työmarkkinatuesta. Eli näin se mulla menee ja pieni yksiö kyseessä. Revi siittä. 

Vierailija
131/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan laskutoimitukset eivät pidä paikkaansa.vastaukset löytyy toimeentulotuki laista jossa määritetään vuokran enimmäismäärä jota ei pystytä ylittämään.aloittaja ei ole laittanut asumistuen määrää joka tarvitaan ja jossa on tarkoin laskettu yläraja ym..en viitsi kirjoittaa enempää asiasta .

Kyllä ne voivat pitää aivan hyvin paikkaansa. Olen itse ollut sossuna esim Vantaalla ja ne ylimenevät vuokrat maksetaan harkinnanvaraisina kun on osoittanut etsivänsä edullisempaa asuntoa. Kyllä asiakkaat tietävät ettei heitä lumihankeen ajeta jos vuokra ylittää sen enimmäismäärän. Näin se menee ainakin pk-seudulla missä ap todennäköisesti asuu. Onhan tämä aivan älytöntä rahanmenoa mutta mikäs teet! 

Aloittaja ei ole kertonut hakevansa halvempaa asuntoa ja kertomuksessa on useita aukkoja.työni sivuaa tämmöisiä asioita ja yhdelläkään ei ole hyväksytty toimeentulotuessa ylimenevää vuokraa.en usko aloittajaa

Vierailija
132/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole työkkärissä kirjoilla, niin toimeentulotuen perusosaa alennettaisiin 20% - joten en usko ap:n puhuvan totta.

Muutenkin huhtikuusta eteenpäin ap:n "tulot" tippuvat 200€.

Vierailija
133/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei ole työtön eikä saa toimeentulotukea!

Vierailija
134/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on yksi trolleista joiden tarina muuttuu koko ajan. 

Vierailija
135/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan 1600? Mene kysymään siitä toisesta trollausketjusta neuvoja miten saisit 3000€.

Vierailija
136/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot noin 1800 ja töissä kannattaa käydä. Työmatkakuluja ei ole ja työvaatteet tarjoaa työnantaja. Ruokaan ei mene rahaa sen enempää kuin työttömänä. Käteen jää siis 1800 euroa. Työttömänä saisin hetken ansiosidonnaista ja sen jälkeen muutaman satasen enää nettona jos siis työmarkkinatukea saisin. Toimeentulotukea nolla euroa ja asumistukea saisin myöskin nolla euroa. 

Vierailija
137/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan 1600? Mene kysymään siitä toisesta trollausketjusta neuvoja miten saisit 3000€.

Mutta eihän silläkään nettopalkalla kannattanut töihin mennä. Kun tietysti silloin oli tonnin ulosottomaksut joka kuukausi. Ja taas Kela maksoi kaiken ja vuokrakin taisi olla eurolleen saman. 

Vierailija
138/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on yksi trolleista joiden tarina muuttuu koko ajan. 

Trolli on selvästi... Alhaista touhua levitellä tuollaisia juttuja jotka eivät pidä paikkaansa. Oikein lisätään asiasta tietämättömien ihmisten ennakkoluuloja heikompiosaisia kohtaan ja saadaan aikaan pahaa verta, lietsotaan eripuraa. Ilkeää ja pahantahtoista, hävettävää toimintaa...

Vierailija
139/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isot on lääkäri/lääkemenot kuukaudessa  37v miehelle.

20 minuuttia yksityisellä lääkärillä

Sähkölasku 75 euroo kuussa? Heko heko.

Meillä kolmelta hengeltä 24 euroa.

Minulla on 20 neliön yksiössä sähkölasku 100€/kk kun on lattialämmitys kokoajan päällä.

Vierailija
140/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan laskutoimitukset eivät pidä paikkaansa.vastaukset löytyy toimeentulotuki laista jossa määritetään vuokran enimmäismäärä jota ei pystytä ylittämään.aloittaja ei ole laittanut asumistuen määrää joka tarvitaan ja jossa on tarkoin laskettu yläraja ym..en viitsi kirjoittaa enempää asiasta .

Kyllä maksaa kokonaan

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005595092.html