Naiset! Minkälaisia keskusteluja käytte "tyttöporukassa"?
Otsikossa kysymys tulikin, eli valottaisitteko vähän, minkälaisista asioista keskustelette nimenomaan silloin, kun miespuolisia ei ole läsnä ja joista ei ehkä keskusteltaisi miesten läsnäollessa?
Ihan yksityiskohtaisesti ei tarvitse kertoa mutta yleisellä tasolla. :)
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Säätöjen munien koosta viimeksi. Kyllä, luit oikein enkä trollaa. Ei ne naisten keskustelut mitään kovin fiksuja aina ole, jos ei liene miehilläkään.
Piti lukea ensimmäinen lause useaan kertaan ennenkuin tajusin.
En ole koskaan kuulunut tyttöporukkaan joten veikkaan että niissä puhutaan sellaista jota ei haluta minun korviini😏
n 40
Omasta ulkonäöstä, painosta jne ja henkeviä yliluonnollisiin, sää tilanteista. Naapurin ukko sanoi mulle -tiesitkö että miehet juoruaa enemmän ! Varsinkin poikamiehet !
Vierailija kirjoitti:
Säätöjen munien koosta viimeksi. Kyllä, luit oikein enkä trollaa. Ei ne naisten keskustelut mitään kovin fiksuja aina ole, jos ei liene miehilläkään.
Miehet eivät puhu naistensa pilluista tai muistakaan sänkypuuhista kavereilleen. Naiset ovat sairaita.
Olin ihmeissäsi kun yksi akateemisista ystävistäni viestittelee minulle jonkun miehen elimen koosta. Kuvittelin että tämmöiset jutut liittyvät muihin piireihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät puhu naistensa pilluista tai muistakaan sänkypuuhista kavereilleen. Naiset ovat sairaita.
Ainaki mun jutut kavereiden kanssa aina liittyneet siihen mitä ollaan just tekemässä. Jos ollaan kalalla puhutaan kalstamisesta, saunassa saunomisesta, ryypätessä ryyppäämisestä. Koska ei olla naisissa niin naisista ei puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei erota keskusteluketjusta miestrollia, on kyllä aika sairas.
1. Lapset
2. Parisuhteet (näitä voi puida syvemmin, kun miehiä ei ole paikalla, eikä ole pelkkää negaa vaan ihanistakin jutuista puhutaan)
3. Työ
Minulla on kaksi "pääsääntöistä" naisporukkaa. Toinen on "pakollinen" taloyhtiömme naisporukka, jossa siis on pakko olla läsnä, koska olen taloyhtiön hallituksen jäsenenä. Jatkossa käytän tästä käsitettä a-ryhmä (ei viittaa paremmuuteen). Toinen ryhmä on sitten sellainen naisporukka, joka on muotoutunut vuosien kuluessa ja voin kokea, että olemme samalla viivalla monella tavalla. Olkoon tämä ryhmä b. Sitten on ryhmä C ja D.
Ryhmässä a olen aika lailla hiljainen ja siellä puhutaan pääasiassa muiden ihmisten asioista, siis juorutaan. Eikä faktoja tarkasteta. En haluaisi tai jaksaisi olla tässä mukana, mutta pakko.
Ryhmässä B lähinnä keskustellaan aiheista, yleensä ajankohtaisista, joskus omiin elämiimme liittyvistä. Oikeastaan koskaan ei juoruta toisten ihmisten asioista, ellei sitten siihen ole lupa ja tiedetä, että on ok juoruta tästä. Sittenkin juorut ovat toisia kunnoittavia ja koskevat lähinnä vain tämän B-ryhmän jäsenten asioita. Joskus on puhuttu kumppaneista ja parisuhdeongelmista, mutta niissä on aina itsereflktoiva sävy, toisin kuin A-ryhmässä. Tässä ryhmässä jaetaan hyvin avoimesti esim. omaan terveydentilaan liittyviä tietoja ja sitten voidaan keskustellakin siitä, joku voi jakaa ja ottaa osaa siihen siihen tyyliin, että "olen käynty tuon saman läpi ja siihen uttoi se ja se...". Siellä on jaettu gynekologista historiaa, seksielämän vaikeuksia, traumoja sun muita. Hyvin syvällinen ryhmä ja luottamus kaikkiin on 100%: tietää, että asiat ei mene ryhmän jäsenten ulkopuolelle tai jos menee, niin lupa kysytään tai selvitetään aina.
Ryhmä C koostuu lähinnä naispuolisista sukulaisistani. Heidän kanssaan toki puhutaan sukuasioita, niitä on paljon, kun on yhteistä omaisuutta, yhteisiä tuttuja, yhteisiä menoja ja sellaisia. Tässäkin ryhmässä juttelujen pääpaino ei ole juoruta toisten asioita, sellaista tehdään, jos joku vaikka on kuullut, että joku yksin asuva sukulainen on murtaut jalkansa ja on kovin hädissään sen suhteen, että miten pärjää, niin tehdään sitten suunnitelmia, että kuka menee käymään siellä ja mitä tekee ja kuka käy toisena päivänä yms. Tai sitten jaetaan terveysuutisia, jotka ovst hyvin hyödyllisiä - monet sairaudethan kulkevat geeneissä ja on hyvä olla tietoinen niistä.
Ryhmä D koostuu lähinnä työporukasta ja siellä puhutaan aika lailla työasioista tai ammattitaidollisista, koulutuksista ja sellaisista. Toisinaan joku jakaa tietoja vaikka lapsistaan, lähinnä siihen tyyliin, että mies on kipeä ja sairaalassa, voiko joku tehdä tämän ja tämän työvaiheen, jotta voisin pitää yhden vapapäivän, jotta ehtii hoitaa kaikki rästiin jääneet asiat.
Viihdyn tosi hyvin b-ryhmässä, yritän rekrytoids tsloyhtiömme hallitukseen enemmän b-ryhmän jäsenten kaltaisia ihmisiä, jotta saisi vähän noit juorujengiläisiä harvenettua.
Vierailija kirjoitti:
Omasta ulkonäöstä, painosta jne ja henkeviä yliluonnollisiin, sää tilanteista. Naapurin ukko sanoi mulle -tiesitkö että miehet juoruaa enemmän ! Varsinkin poikamiehet !
Joka kylässä on essonbaari, jossa miehet käyvät aamukahvilla ennen töihin menoa, vähän myöhemmin paikalle tulevat eläkeläisukot, tietävät kaikkien ihmisten kaikki asiat, naiset eivät aamuisin mihinkään juorukerhoon ehdi kokoontua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kylässä on essonbaari, jossa miehet käyvät aamukahvilla ennen töihin menoa, vähän myöhemmin paikalle tulevat eläkeläisukot, tietävät kaikkien ihmisten kaikki asiat, naiset eivät aamuisin mihinkään juorukerhoon ehdi kokoontua.
Ei meillä ole essonbaaria, kylmäasema kyllä löytyy. Aamukahvitkin juodaan kotona ennen etätöiden aloittamista.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin ukko sanoi mulle -tiesitkö että miehet juoruaa enemmän !
Tämä on valitettavasti totta. Ihan liike-elämässäkin kaikki mahdollinen lörpötellään hölmöyttään ja sosiaalisuuden puuskassa. Jos kerrot yhdelle miehelle jotain luottamuksellista niin lähestulkoon satavarmasti se kerrotaan eteenpäin jossain vaiheessa. Varsinaisia juoruakkoja nykymiehet. Naiset osaavat pitää tärkeät asiat paremmin omana tietonaan.
t:Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on mukavaa että naiset puhuvat seksistä ja munista. Olisi järkyttävää jos terveet hehkeät naiset ei puhuis muusta kuin kutomisesta, teatterista yms yms kuin jotkin frigidit. Mutta omassa kaveriporukassa ei missään nimessä puhuta vaimojen pilluista tai muistakaan fyysisitä avuista. Tulenarka aihe ja joku voisi hermostua pahan kerran. salamana keskustelu käännetään johonkin muuhun jos jollakulla lähtee jutut lapasesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on mukavaa että naiset puhuvat seksistä ja munista. Olisi järkyttävää jos terveet hehkeät naiset ei puhuis muusta kuin kutomisesta, teatterista yms yms kuin jotkin frigidit. Mutta omassa kaveriporukassa ei missään nimessä puhuta vaimojen pilluista tai muistakaan fyysisitä avuista. Tulenarka aihe ja joku voisi hermostua pahan kerran. salamana keskustelu käännetään johonkin muuhun jos jollakulla lähtee jutut lapasesta.
Oletko itse frigidi kun et kerro kavereillesi vaimosi pillusta tai yksityiskohtaisesti mitä milloinkin teitte? Miksi se että naiset niin tekevät on mukavaa?
Aikalailla samoja asioita, olipa paikalla miehiä tai ei. Eli kaikesta. Elämästä, maailmanmenosta. Jotkut haluaa puhua vähän pinnallisemmista jutuista, mutta en jaksa paljon ottaa osaa niihin keskusteluihin.
Kysyin kerran vaimoltani mistä yleensä juttelette naisten kesken. Hän vastasi, että naisten jutuista: Perheestä, lapsista ja rahasta.
Vaimo on aasialainen.