Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos nainen sanoo että haluaa miehen olevan mies, mitä se tarkoittaa?

Vierailija
05.01.2024 |

En nyt ihan ymmärrä. 

Kommentit (404)

Vierailija
161/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Taas päästiin siihen, että haukut mua tyhmäksi kun en tee ja ajattele kuten sä haluaisit. 

Mun ei tarvitse perustella mun omia mieltymyksiä yhtään kenellekään, varsinkaan sulle. Sä itse aloitin tämän sopan hyökkäämällä mua kohtaan ja sitten kuvittelet olevasi jotenkin fiksu. Olet kyllä uskomaton tapaus. 

Missä oon hyökännyt sua kohtaan? Miks näet sen hyökkäyksenä mitä kirjoitin, että ehkä pidät osittain femiinisistä miehistä. Omasta mielestäni femiinisyys ei ole välttämättä kenessäkään pahitteeksi, ehkä ongelmaa vois katsoa laajemmin miks miehekkyys nähdään hyvänä asiana ja femiinisyys huonona, usein jopa sukupuolesta riippumatta.

Kyse ei ole siitä, onko feminiinisyys hyvä vai huono asia miehessä. Kyse on puhtaasti siitä, että tämä henkilö ei pidä feminiinisyydestä miehessä. Ja sinä väität vastaan. Ikäänkuin tämä kommentoija ei itse tietäisi, mistä pitää tai ei. Kuvittelet voivasi määritellä hänen mieltymykset. 

Toivottavasti et toimi näin myös livenä. 

Vierailija
162/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roteva ihminen, jonka tunnistaa mieheksi. Hänellä pysyy vasara kädessä eli osaa edes jotain käsillään, muutakin kuin tyydyttää itseään. Mä en voi sille mitään, mutta monet miehet on nykyään tosi feminiinisiä, temppareiden tiku ja taku tyyppisiä bimboja.

Tapailin yhtä miestä, joka ei ollut ulkonäöltään ihan mun mieleen, mutta ajattelin antaa mahdollisuuden. Maalasin olohuoneeni hiljattain ja pyysin miehen luokseni auttamaan ja sanotaan, et tästä tyypistä oli enemmän haittaa kun hyötyä. Hän oli jotenkin niin urpo. Pelkäsi sotkevansa itsensä ja maalasi miten sattui. Tapailu loppui. En vois kuvitellakaan olevani miehen kanssa, joka ei osaa mitään käsillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloitteellinen

itsevarma

johtaa

kustantaa

määrätietoinen

onnistuja

päättää

saavuttaa

sinnikäs

suojaa

tavoittelee

turvaa

vie

viettelee

maksaa

kestää

auttaa

antaa anteeksi

Vierailija
164/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sanoo että naisen pitää olla nainen eli naisen kokoinen ja muotoinen sekä muutenkin nainen eli kokata ja hoitaa koti niin siihen ei monella 100 kilon feministikeijukaisella ole saumoja.

Mutta haluaako naiset olla femiinisiä? Eikös nykyisin ole muodissa naisillekin olla vahva ja itsenäinen, perinteisesti miehekkäinä nähtyjä ominaisuuksia.

Naiset ovat lähtökohtaisesti olleet aina vahvoja. Eri asioissa, kuin miehet. Itsenäisyyden kanssa on vähän niin ja näin. Se pitäisi määritellä ensin. 

Tästä voisi jutella enemmänkin, ei vaan kuulu ketjun aiheeseen.

Vierailija
165/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomion arvoista, että se pelkkä miehenä oleminen ei pelkästään riitä. Pitää osata myös kuunnella ja näyttää tunteensa, mutta vain tiettyyn rajaan asti. Liiallinen lässyttäminen karkoittaa naiset. Ei ole helppoa.

Kaikkein parhainta on, kun nainen rakastuu sinussa niihin miehisiin piirteisiin, mutta ne samaiset piirteet ovat parisuhteen suurin ongelma 10 vuoden yhteiselon jälkeen.:D

Vierailija
166/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, onko feminiinisyys hyvä vai huono asia miehessä. Kyse on puhtaasti siitä, että tämä henkilö ei pidä feminiinisyydestä miehessä. Ja sinä väität vastaan. Ikäänkuin tämä kommentoija ei itse tietäisi, mistä pitää tai ei. Kuvittelet voivasi määritellä hänen mieltymykset. 

Argumentti oli, että hän vaan haluaa nähdä miehekkäänä jossain määrin femiinisen käytöksen. Tuo ei ole ainoa esimerkki tästä keskustelusta. Moni perinteisen femiininen käytös on tässä ketjussa nähty "miehekkäänä". 

Vierailija
167/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos lainaus ei muuten toimi, voi aina laittaa lainausmerkit. Ja muutama tyhjä rivi väliin."

Näinhän siinä tehtiin kutakuinkin, mutta siitä ei pidetty.

Et sä kyllä mitään lainausmerkkejä laittanut niihin aiempiin. Todella hölmön näköistä jatkaa omaa tekstiä toisen omaan kun nämä lainaukset toimii kyllä jos vain osaa niitä käyttää. Ei ole niin vaikeaa. Kun lainaat monen viestin ketjua, niin laita useampi väliyönti perään niin, että kursori siirtyy tässä tekstikentässä ihan vasempaan reunaan. Olen huomannut, että jos se on yhtään keskemmälle niin lainaus menee pieleen.

Todellakin on lainausmerkit tuossakin viestissä 2 sivua takaperin, missä alat pottuilemaan siitä ettei osata lainata.

Mä annoin sulle neuvoja miten lainata, mutta ei sitten. Jatka vain tuota kiukuttelua.

Vierailija
168/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä olen myös aina ihmetellyt! Monesti lukee deittiprofiileissa toivon miehen olevan mies tai miehekäs. 

Liittyykö toi ulkonäköön vai mihin? Minulle sukupuoli on vain ulkonäöllinen asia, henkisesti sukupuolilla ei eroavaisuuksia ole. En ole ikinä toivunut naisen olevan nainen. 

M31

Vierailija
169/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloitteellinen

itsevarma

johtaa

kustantaa

määrätietoinen

onnistuja

päättää

saavuttaa

sinnikäs

suojaa

tavoittelee

turvaa

vie

viettelee

Ihan kivoja ominaisuuksia. Minust on ok miehekkään miehen olevan myös herkkä ja jopa haavoittuva. Sellainen ihminen ymmärtää myös muiden tuskaa ja osaa olla empaattinen. Epäempaattinen mies on kauhistus.

Vierailija
170/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomion arvoista, että se pelkkä miehenä oleminen ei pelkästään riitä. Pitää osata myös kuunnella ja näyttää tunteensa, mutta vain tiettyyn rajaan asti. Liiallinen lässyttäminen karkoittaa naiset. Ei ole helppoa.

Kaikkein parhainta on, kun nainen rakastuu sinussa niihin miehisiin piirteisiin, mutta ne samaiset piirteet ovat parisuhteen suurin ongelma 10 vuoden yhteiselon jälkeen.:D

Juu. Monelle naiselle tässä tuntuu olevan kauhistus jo ajatus siitä, että mies olisi edes hieman femiininen. Mutta silti toivotaan että mies tarvittaessa hoivaa, tukee emotionaalisesti, hoitaa kodin ja lapset, ottaa huomioon jne. Kunhan ei ilmeisesti tee näitä asioita "femiinisesti"

Vierailija
171/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Taas päästiin siihen, että haukut mua tyhmäksi kun en tee ja ajattele kuten sä haluaisit. 

Mun ei tarvitse perustella mun omia mieltymyksiä yhtään kenellekään, varsinkaan sulle. Sä itse aloitin tämän sopan hyökkäämällä mua kohtaan ja sitten kuvittelet olevasi jotenkin fiksu. Olet kyllä uskomaton tapaus. 

Missä oon hyökännyt sua kohtaan? Miks näet sen hyökkäyksenä mitä kirjoitin, että ehkä pidät osittain femiinisistä miehistä. Omasta mielestäni femiinisyys ei ole välttämättä kenessäkään pahitteeksi, ehkä ongelmaa vois katsoa laajemmin miks miehekkyys nähdään hyvänä asiana ja femiinisyys huonona, usein jopa sukupuolesta riippumatta.

Kyse ei ole siitä, onko feminiinisyys hyvä vai huono asia miehessä. Kyse on puhtaasti siitä, että tämä

Näin! Ei mennyt jakeluun, että mitä mä haluan miehestä ja että mä itse sen määrittelen. Ei siihen ole kenelläkään nokan koputtamista. Sitten kun en suostu hyväksymään sitä mitä toisen mielestä mun pitäisi haluta niin alkaa yksinkertaiseksi haukkuminen. Todella raskas ja inhottava tyyppi. Mahtaa olla hienoa seuraa livenä.

Vierailija
172/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloitteellinen

itsevarma

johtaa

kustantaa

määrätietoinen

onnistuja

päättää

saavuttaa

sinnikäs

suojaa

tavoittelee

turvaa

vie

viettelee

maksaa

kestää

auttaa

antaa anteeksi

Eikö noita ominaisuuksia siis naisella ole vai miksi nuo on miehekkäitä ominaisuuksia? Teeppä samanlainen lista naisellisesti ominaisuuksista?

Vierailija
173/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin! Ei mennyt jakeluun, että mitä mä haluan miehestä ja että mä itse sen määrittelen. Ei siihen ole kenelläkään nokan koputtamista. Sitten kun en suostu hyväksymään sitä mitä toisen mielestä mun pitäisi haluta niin alkaa yksinkertaiseksi haukkuminen. Todella raskas ja inhottava tyyppi. Mahtaa olla hienoa seuraa livenä."

Miten sua noin pahasti sattuu sieluun että joku esittää eriäviä näkökantoja?

Vierailija
174/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argumentti oli, että hän vaan haluaa nähdä miehekkäänä jossain määrin femiinisen käytöksen. Tuo ei ole ainoa esimerkki tästä keskustelusta. Moni perinteisen femiininen käytös on tässä ketjussa nähty "miehekkäänä". 

Siis mitä ihmettä sä oikein selität??? Mä en kirjoittanut sanallakaan yhtään missään mistään, että pidän miehekkäänä jotakin feminiinistä käytöstä! Älä laita sanoja mun näppikselle!!!! Mä en todellakaan halua miehessä olevan mitään feminiinistä käytöstä.

Vierailija
175/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän jäsentelyä tarvitset aiheeseen, missä nainen tietää, minkälaisista miehistä pitää? Samalla tavalla, kuin sinäkin tiedät? Kävikö nyt niin, että kun asia loppuu, on van pakko länkyttää?

Eri

Tässä oli kyse maskuliinisuuden ja femiinisyyden perinteisemmistä määritelmistä. Tokihan voi nähdä vaikka lastenkasvatuksen tai hoivaamisen miehisenä, tai kilpailemisen ja johtajuuden femiinisenä, mutta ei se silti tarkoita etteikö tämmöinen olisi ristiriidassa nimenomaan perinteisten käsitysten kanssa.

Tässä oli kyse siitä, että yksi kirjoittaja kertoi, minkälaisista miehistä pitää. Ja sinä aloitit väittää toisin. Johon hän reagoi. Ei mistään sen syvällisemmästä. 

Se on sitten eri keskustelu, missä pohditaan mitä on feminiinisyys ja maskuliinisuus. Ja kuten tuossa aiemmin joku wikipediaa lainas, mm. maskuliisuus ei ole yksselitteinen, eli tulkintaa sekin. Ja siitä päästä tämän ketjun aiheeseen, että miten kukin ymmärtää, minkälainen on, kun mies on mies.

Vierailija
176/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on vakijuttu.

20+ naisia kiinnostaa itsevarmuus, reteys, kyky hauskuuttaa porukkaa. Mutta nämä ominaisuudet eivät juuri auta perheenisänä, päin vastoin koska tällainen mies ei ole mikään kotimies.

30+ naisia kiinnostaa jämeryys, miehiset teidot, suoraviivainen ajattelu joka auttaa pitämään naisen neurooseja kurissa. Mutta nämä miehet ovat harvemmin mitään filosofeja ja tunteiden tulkkeja.

40+ sitten viimeinkin halutaan se mies joka osaa puhua tunteista ja filosofiasta.

Vierailija
177/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloitteellinen

itsevarma

johtaa

kustantaa

määrätietoinen

onnistuja

päättää

saavuttaa

sinnikäs

suojaa

tavoittelee

turvaa

vie

viettelee

maksaa

kestää

auttaa

antaa anteeksi

Eikö noita ominaisuuksia siis naisella ole vai miksi nuo on miehekkäitä ominaisuuksia? Teeppä samanlainen lista naisellisesti ominaisuuksista?

Varmaan tarkoitetaan mitä tarkoitetaan "miehekkäällä miehellä" ja "naisellisella naisella". Toki nainenkin voi käyttäytyä miehekkäästi tai mies naisellisesti. Harva lienee luonteeltaan 100% maskuliininen tai femiininen.

Vierailija
178/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näin! Ei mennyt jakeluun, että mitä mä haluan miehestä ja että mä itse sen määrittelen. Ei siihen ole kenelläkään nokan koputtamista. Sitten kun en suostu hyväksymään sitä mitä toisen mielestä mun pitäisi haluta niin alkaa yksinkertaiseksi haukkuminen. Todella raskas ja inhottava tyyppi. Mahtaa olla hienoa seuraa livenä."

Miten sua noin pahasti sattuu sieluun että joku esittää eriäviä näkökantoja?

Ei luoja. Mitä hemmetin eriäviä näkökantoja muka tarvitsee kertoa jonkun omiin mieltymyksiin?!? Sä koko ajan härkit ja hyökkäät mun kimppuun ja kuvittelet, että sulla on joku ihmeen oikeus määrätä mun mieltymyksistä! Lopeta nyt jo oikeasti. Mä kerron mitä MÄ haluan eikä se ole mikään mielipidekysymys muille eikä siihen tarvita mitään eriäviä näkökantoja. Kyse on MUN asioista eikä sun. MÄ EN halua miehessä olevan mitään feminiinisiä piirteitä. Piste.

Vierailija
179/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä oli kyse siitä, että yksi kirjoittaja kertoi, minkälaisista miehistä pitää. Ja sinä aloitit väittää toisin. Johon hän reagoi. Ei mistään sen syvällisemmästä. 

Se on sitten eri keskustelu, missä pohditaan mitä on feminiinisyys ja maskuliinisuus. Ja kuten tuossa aiemmin joku wikipediaa lainas, mm. maskuliisuus ei ole yksselitteinen, eli tulkintaa sekin. Ja siitä päästä tämän ketjun aiheeseen, että miten kukin ymmärtää, minkälainen on, kun mies on mies."

Väitän yhä edelleen, että hän pitää jossain määrin femiinisistä miehistä. On vaan liian tyhmä femiinisyys tässä yhteydessä tarkoittaa, siks reagoi vahvasti tunteella

Vierailija
180/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen näin:

Naisellisia asioita: Rinnat,naisellinen keho, naisen sukupuolielin, meikit,naistenvaatteet, naisen kasvonpiirteet ja naisellinen ääni. 

Miehisiä asioita: Miehinen keho, miehen sukupuolielin, miehen vaatteet, miehen kasvonpiirteet ja miehinen ääni.

Nainen kun haluaa miehen olevan mies tai miehinen niin ajattelen että se haluaa miehen olevan lihaksikkaampi ja kehon pitää olla miehinen.