Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos nainen sanoo että haluaa miehen olevan mies, mitä se tarkoittaa?

Vierailija
05.01.2024 |

En nyt ihan ymmärrä. 

Kommentit (404)

Vierailija
201/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tässä oli kyse siitä, että yksi kirjoittaja kertoi, minkälaisista miehistä pitää. Ja sinä aloitit väittää toisin. Johon hän reagoi. Ei mistään sen syvällisemmästä. 

Se on sitten eri keskustelu, missä pohditaan mitä on feminiinisyys ja maskuliinisuus. Ja kuten tuossa aiemmin joku wikipediaa lainas, mm. maskuliisuus ei ole yksselitteinen, eli tulkintaa sekin. Ja siitä päästä tämän ketjun aiheeseen, että miten kukin ymmärtää, minkälainen on, kun mies on mies."

Väitän yhä edelleen, että hän pitää jossain määrin femiinisistä miehistä. On vaan liian tyhmä femiinisyys tässä yhteydessä tarkoittaa, siks reagoi vahvasti tunteella

Ei ihan aukea tuo, mitä yrität sanoa.

Ymmärrätkö, että olet väärässä. Sinä et todellakaan voi päättää, mistä joku toinen pitää. Jos väkisin siitä vängerrät, on se sinulta tyhmyyttä.

Vierailija
202/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tässä oli kyse siitä, että yksi kirjoittaja kertoi, minkälaisista miehistä pitää. Ja sinä aloitit väittää toisin. Johon hän reagoi. Ei mistään sen syvällisemmästä. 

Se on sitten eri keskustelu, missä pohditaan mitä on feminiinisyys ja maskuliinisuus. Ja kuten tuossa aiemmin joku wikipediaa lainas, mm. maskuliisuus ei ole yksselitteinen, eli tulkintaa sekin. Ja siitä päästä tämän ketjun aiheeseen, että miten kukin ymmärtää, minkälainen on, kun mies on mies."

Väitän yhä edelleen, että hän pitää jossain määrin femiinisistä miehistä. On vaan liian tyhmä femiinisyys tässä yhteydessä tarkoittaa, siks reagoi vahvasti tunteella

Ei ihan aukea tuo, mitä yrität sanoa.

Ymmärrätkö, että olet väärässä. Sinä et todellakaan voi päättää, mistä joku toinen pitää. Jos väkisin siitä vängerrät, on se sinulta

Mitenhän tän selittäis. Tää on vähän kun joku sanois, että ei tykkää salmiakista, mutta tykkää turkin pippureista. Sitten kun sille sanoo että turkin pippureissa on salmiakkia alkas se huutamaan, että sinä et voi päättää mistä minä pidän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näin! Ei mennyt jakeluun, että mitä mä haluan miehestä ja että mä itse sen määrittelen. Ei siihen ole kenelläkään nokan koputtamista. Sitten kun en suostu hyväksymään sitä mitä toisen mielestä mun pitäisi haluta niin alkaa yksinkertaiseksi haukkuminen. Todella raskas ja inhottava tyyppi. Mahtaa olla hienoa seuraa livenä."

Miten sua noin pahasti sattuu sieluun että joku esittää eriäviä näkökantoja?

Ei luoja. Mitä hemmetin eriäviä näkökantoja muka tarvitsee kertoa jonkun omiin mieltymyksiin?!? Sä koko ajan härkit ja hyökkäät mun kimppuun ja kuvittelet, että sulla on joku ihmeen oikeus määrätä mun mieltymyksistä! Lopeta nyt jo oikeasti. Mä kerron mitä MÄ haluan eikä se ole mikään mielipidekysymys muille eikä siihen tarvita mitään eriäviä näkökantoja. Kyse on MUN asioista eikä sun. MÄ EN halu

Paitsi että sinä olet tässä se, jonka pitäis lopettaa. Hän vastasi vaan apn kysymykseen. 

Vierailija
204/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha tuon yhden pölvästin kanssa on väitellä. Mä kerroin mistä mä pidän ja mitä mä haluan. Missään en kirjoittanut mitään sellaista mistä voisi päätellä joidenkin miehissä pitämistäni piirteistä, että ne piirteet olisi feminiinisiä. Se oli ihan tämän yhden omia oletuksia. Mä edelleen itse tiedän mitä mä haluan ja mistä pidän. Sitä ei kukaan muu päätä mun puolesta. 

Se, että en hyväksy sitä, että joku yrittää sanella mun puolesta mistä pidän ei tee musta tyhmää. Se kertoo vain kaiken siitä toisesta joka kuvittelee voivansa määrätä muiden tekemisiä ja haluja.

Eikä tällä tyypillä tule tämä menemään jakeluun edelleenkään. Ei ollut todellakaan kyse mistään yleisestä keskustelusta aiheesta vaan ihan suoraan mua kohtaan osoitettua jankkaamista. 

Vierailija
205/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mene nyt oikeasti jo pois. Sä et edelleenkään päätä mun puolesta mitä mä haluan. Mä en edelleenkään halua feminiinistä miestä. Sä voit haluta sellaisen itsellesi, aivan vapaasti. Älä tyrkytä omia himojasi muka kaikkien omiksi haluiksi.

En ole tyhmä. Mä en vain voi sietää ihmisiä jotka kuvittelevat voivansa määrätä mitä mä aikuinen nainen haluan ja saan haluta. Sä tässä itsestäsi annat todella tyhmän kuvan kun jankutat jankuttamasta päästyäsi, että sä muka tiedät mitä mä haluan. Mene nyt oikeasti jo hoitoon noiden harhaluulojesi kanssa.

Eikä se lainausten tekeminen oikeasti ole niin vaikeaa, että pitäisi tehdä noin kuinka sä teet. "

Sä oot aivan saatanan tyhmä, sori vaan

Näin sit kommentoidaan, kun mitään fiksua sanottavaa ei ole. Kaikki näkee näistä teidän kommenteista, kumpi on oikeasti se tyhmä.

Vierailija
206/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättiin ilmoitus asiattomasta sisällöstä.

Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Vierailija
207/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mene nyt oikeasti jo pois. Sä et edelleenkään päätä mun puolesta mitä mä haluan. Mä en edelleenkään halua feminiinistä miestä. Sä voit haluta sellaisen itsellesi, aivan vapaasti. Älä tyrkytä omia himojasi muka kaikkien omiksi haluiksi.

En ole tyhmä. Mä en vain voi sietää ihmisiä jotka kuvittelevat voivansa määrätä mitä mä aikuinen nainen haluan ja saan haluta. Sä tässä itsestäsi annat todella tyhmän kuvan kun jankutat jankuttamasta päästyäsi, että sä muka tiedät mitä mä haluan. Mene nyt oikeasti jo hoitoon noiden harhaluulojesi kanssa.

Eikä se lainausten tekeminen oikeasti ole niin vaikeaa, että pitäisi tehdä noin kuinka sä teet. "

Näin sit kommentoidaan, kun mitään fiksua sanottavaa ei ole. Kaikki näkee näistä teidän kommenteista, kumpi on oikeasti se tyhmä.

Niin tuota noin. Tuo toinen kyllä aloitti haukkumalla mut yksinkertaiseksi kun en suostunut alistumaan hänen tahtoonsa. 

Vierailija
208/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että nyt tuo tyyppi esittää olevansa joku toinen joka on muka samaa mieltä hänen kansssaan. :D 

Vierailija
209/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin neitimäisellä "miehellä" meni tunteisiin kun naiset vastaa minkälainen on miehekäs mies eikä kukaan halua tätä neitiä.

Vierailija
210/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomion arvoista, että se pelkkä miehenä oleminen ei pelkästään riitä. Pitää osata myös kuunnella ja näyttää tunteensa, mutta vain tiettyyn rajaan asti. Liiallinen lässyttäminen karkoittaa naiset. Ei ole helppoa.

Kaikkein parhainta on, kun nainen rakastuu sinussa niihin miehisiin piirteisiin, mutta ne samaiset piirteet ovat parisuhteen suurin ongelma 10 vuoden yhteiselon jälkeen.:D

Juu. Monelle naiselle tässä tuntuu olevan kauhistus jo ajatus siitä, että mies olisi edes hieman femiininen. Mutta silti toivotaan että mies tarvittaessa hoivaa, tukee emotionaalisesti, hoitaa kodin ja lapset, ottaa huomioon jne. Kunhan ei ilmeisesti tee näitä asioita "femiinisesti"

Tähän tarttis taas määrittelyä, jotta oltaisi samaa mieltä siitä, mikä koetaan fe

Niin, se ehkä kauhistuttaa, koska ymmärtää sen merkitsevän jotain, jota ei miehen ominaisuudeksi halua. Ja se voi merkitä jotain ihan muuta, kuin miksi sinä sen ymmärrät. 

Tietenkin käsitteet pitää määritellä, jos niitä käytetään! Sehän on ihan sekopäistä vääntöä, jos toinen puhuu aidasta ja toinen hevosesta. Keskustelun peruskauraa.

Kiinnostavaa tässä olisi juuri se, miten kukin nää käsitteet ymmärtää. Ja siihen tää ketjun aihe liittyykin. 

Vierailija
211/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies näyttää mieheltä. Osaa tehdä miesten juttuja. Osaa sanoa ei. Eikä ole perässä vedettävä vinkulelu. 

Vierailija
212/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, se ehkä kauhistuttaa, koska ymmärtää sen merkitsevän jotain, jota ei miehen ominaisuudeksi halua. Ja se voi merkitä jotain ihan muuta, kuin miksi sinä sen ymmärrät. 

Tietenkin käsitteet pitää määritellä, jos niitä käytetään! Sehän on ihan sekopäistä vääntöä, jos toinen puhuu aidasta ja toinen hevosesta. Keskustelun peruskauraa.

Kiinnostavaa tässä olisi juuri se, miten kukin nää käsitteet ymmärtää. Ja siihen tää ketjun aihe liittyykin. 

Näinpä. Toisaalta ihmisten olis hyvä kanssa suhtautua kypsästi siihen, että näkemykset ja määritelmät voi olla erilaisia, eikä raivostua siitä jos joku näkee toisen käytöksen femiinisenä minkä hän itse näkee miehekkäänä. Enemmän tai vähemmän sanojastahan nämä on aina kiinni

Vierailija
213/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sit kommentoidaan, kun mitään fiksua sanottavaa ei ole. Kaikki näkee näistä teidän kommenteis

Kyllä ja ihan samaa mieltä kanssasi olen! Tuoll kommentilla tarkoitin just sitä, että hän alkoi asiattomaksi, kun ei mitään fiksua osannut enää sanoa. 

Vierailija
214/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollakin neitimäisellä "miehellä" meni tunteisiin kun naiset vastaa minkälainen on miehekäs mies eikä kukaan halua tätä neitiä.

Mistä tää sun viha femiinisyyttä kohtaan juontaa?

Vierailija
215/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipediasta:

"Vaikka naisellisina pidetyt piirteet eivät ole täysin samat kaikkialla, tyypillisimmin niihin kuuluvat lempeys, empatia, sensitiivisyys, huolehtivuus, herttaisuus, myötätunto, suvaitsevaisuus, hoivavuus, kunnioittavuus ja halu saada huolenpitoa."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Feminiinisyys

Miksiköhän täällä monet naiset tuntuvat suhtautuvan niin vihamielisesti feminiinisiin piirteisiin. Osaatteko perustella, mitä pahaa on vaikka näissä wikipediassa listatuissa asioissa ja miksi niitä tulisi vältellä?

Vierailija
216/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomion arvoista, että se pelkkä miehenä oleminen ei pelkästään riitä. Pitää osata myös kuunnella ja näyttää tunteensa, mutta vain tiettyyn rajaan asti. Liiallinen lässyttäminen karkoittaa naiset. Ei ole helppoa.

Kaikkein parhainta on, kun nainen rakastuu sinussa niihin miehisiin piirteisiin, mutta ne samaiset piirteet ovat parisuhteen suurin ongelma 10 vuoden yhteiselon jälkeen.:D

Juu. Monelle naiselle tässä tuntuu olevan kauhistus jo ajatus siitä, että mies olisi edes hieman femiininen. Mutta silti toivotaan että mies tarvittaessa hoivaa, tukee emotionaalisesti, hoitaa kodin ja lapset, ottaa huomioon jne. Kunhan ei ilmeisesti tee näitä asioita "femiinisesti"

Jos mies ei "tarvittaessa hoivaa, tukee emotionaalisesti, hoitaa kodin ja lapset, ottaa h

En koe noita ominaisuuksia mitenkään erityisen feminiinisiksi. Minulle ne ovat ihan vaan osa turvallista aikuista miestä. Isäni oli sellainen, jonka halaus paransi kaikki murheet. Oli äärimmäisen empaattinen. Huippuälykäs. Erämaan vaeltaja. Miesten mies. Mieheni on myös hyvin miehinen. Ollut turvallinen isä lapsilleen. Kaikki hellyys lapsia ja minua kohtaan eivät ole mitenkään feminiinistä, vaan jollain tasolla vahvistaa sitä maskuliinisyyttä hänessä. Ilman näitä ominaisuuksia olisi vain kova ja tunteeton, enkä koe sellaista mitenkään houkuttelevaksi. 

Vierailija
217/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näin! Ei mennyt jakeluun, että mitä mä haluan miehestä ja että mä itse sen määrittelen. Ei siihen ole kenelläkään nokan koputtamista. Sitten kun en suostu hyväksymään sitä mitä toisen mielestä mun pitäisi haluta niin alkaa yksinkertaiseksi haukkuminen. Todella raskas ja inhottava tyyppi. Mahtaa olla hienoa seuraa livenä."

Miten sua noin pahasti sattuu sieluun että joku esittää eriäviä näkökantoja?

Olen eri.

Ei ole sinun, tai kenenkään muun asia määritellä toisen mielipiteitä. Jos määrittelet ne toiseksi, kuin henkilö itse, on se alentavaa ja ylimielistä. Kautta historian on näin naisiin suhtauduttu. Tytöt ovat joutuneen sietämään sitä lapsuudesta lähtien. Sillä, mitä itse ovat sanoneet, ei ole ollut merkitystä. Nykyään näin ei vaan voi enää toimia.

Onks ihmise

Kyllä, se on tyhmyyttä, kun yrittää väittää toisen mielipidettä toiseksi. Kyllä, tätä miehet (eivät tietenkään kaikki) ovat harrastaneet kautta historian. Oliko tämä nyt ymmärrettävästi kerrottu?

Vierailija
218/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä, se on tyhmyyttä, kun yrittää väittää toisen mielipidettä toiseksi. Kyllä, tätä miehet (eivät tietenkään kaikki) ovat harrastaneet kautta historian. Oliko tämä nyt ymmärrettävästi kerrottu?"

En tajua missä tuolla mitään väitettiin toiseksi. Tarjottiin vaan toista näkökulmaa asiaan. Jos ei ole asiasta samaa mieltä ei siitä tarvitse silti raivostua.

Vierailija
219/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sun riidanhaluisuus on muuten aika maskuliinista. 

Vierailija
220/404 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä, se on tyhmyyttä, kun yrittää väittää toisen mielipidettä toiseksi. Kyllä, tätä miehet (eivät tietenkään kaikki) ovat harrastaneet kautta historian. Oliko tämä nyt ymmärrettävästi kerrottu?"

En tajua missä tuolla mitään väitettiin toiseksi. Tarjottiin vaan toista näkökulmaa asiaan. Jos ei ole asiasta samaa mieltä ei siitä tarvitse silti raivostua.

Kysyinkö mä toista näkökulmaa siihen mitä mä haluan mieheltä? En, en todellakaan kysynyt. Kyllä sä selvästi yritit väittää mitä mä muka oikeasti haluan ja mistä pidän.