Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri pienessä putiikissa ostoksilla ja nuorehko tyttö/nainen ei osannut antaa viidestäkympistä takaisin!!

Vierailija
05.01.2024 |

Ilmeisesti piti laskea hänen päässä summa, mutta ei osannut. Annoin hänelle 50 ja ostokset teki 25 euroa. Tyttö näpytteli laskimeen .... Eikö kassojen pitäisi osata päänlasku taito?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret kassaneidit ovat hitaampia käteisen käsittelijöitä kuin kokeneemmat kollegansa.

Itsehän asiakkaana lasken punalapputuotteiden prosenttialennuksetkin päässäni, mutta olenkin 42-vuotias mieshenkilö.

Vierailija
62/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret kassaneidit ovat hitaampia käteisen käsittelijöitä kuin kokeneemmat kollegansa.

Itsehän asiakkaana lasken punalapputuotteiden prosenttialennuksetkin päässäni, mutta olenkin 42-vuotias mieshenkilö.

Jos sulla on kiire, niin käytä itsepalvelukassaa. Ei ole kassan velvollisuus olla mitenkään erityisen nopea. Mulle ei ainakaan pomo sanonut, että muista sitten palvella asiakasta mahdollisimman nopeasti. pääasia, että laskut menee oikein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällähän sanotaan aina että pitää mennä TÖIHIN mutta nyt sinne töihin ei sitten kelpaakaan ihan kuka vaan?!

Vierailija
64/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa on? Itse en osaa alkeellisiakaan päässälaskuja ja kaikki matematiikka ahdistaa. Tosin en ikinä tällä matikkapäällä hakeutuisi mihinkään missä pitää olla laskemisen ja varsinkaan päässälaskemisen kanssa tekemisissä. Kyllä yhdenkin kerran kävi niin sääliksi yhtä kassatyttöä, jolle maksoin käteisellä ostokseni, kun vaan tuijotti ja tökki kolikoita kädessään edestakaisin paniikissa olevan oloisena. Ja siinä kesti ja kesti, että sai laskettua ja mahtoiko mennä ihan oikeinkaan, kun pyysi lisää kolikoita vaikka olin laskenut ne etukäteen miljoona kertaa.

Vierailija
65/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin kirpputorilta kolme juomalasia, kappalehinta 50 senttiä. Myyjä laski laskukoneella, ja tämä on tosi vaikka ei voisi uskoa.

Tarkan sentin immeinen. 

Hyvin mahdollisesti hänelle on ohjeistettu että kaikki pitää AINA laskea laskimella ja hän on todennut, että "Asia selvä."

Vierailija
66/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on kiire, niin käytä itsepalvelukassaa. Ei ole kassan velvollisuus olla mitenkään erityisen nopea. Mulle ei ainakaan pomo sanonut, että muista sitten palvella asiakasta mahdollisimman nopeasti. pääasia, että laskut menee oikein. 

Saattaisin käyttääkin itsepalvelukassaa heti, kun siitä saa punalappualennukset ja voi maksaa käteiselläkin.

Vierailija
67/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin kirpputorilta kolme juomalasia, kappalehinta 50 senttiä. Myyjä laski laskukoneella, ja tämä on tosi vaikka ei voisi uskoa.

Tarkan sentin immeinen. 

Hyvin mahdollisesti hänelle on ohjeistettu että kaikki pitää AINA laskea laskimella ja hän on todennut, että "Asia selvä."

Parempihan tuo, niin ei tule virheitä

Vierailija
68/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Onko prosenttilaskut sun harrastus? Itse vaan painan sitä -X% näppäintä, enkä edes pystyisi laittamaan mitään itselaskettua hintaa tuotteelle kuin monen mutkan kautta.

Vierailija
69/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä tuossa on? Itse en osaa alkeellisiakaan päässälaskuja ja kaikki matematiikka ahdistaa. Tosin en ikinä tällä matikkapäällä hakeutuisi mihinkään missä pitää olla laskemisen ja varsinkaan päässälaskemisen kanssa tekemisissä. Kyllä yhdenkin kerran kävi niin sääliksi yhtä kassatyttöä, jolle maksoin käteisellä ostokseni, kun vaan tuijotti ja tökki kolikoita kädessään edestakaisin paniikissa olevan oloisena. Ja siinä kesti ja kesti, että sai laskettua ja mahtoiko mennä ihan oikeinkaan, kun pyysi lisää kolikoita vaikka olin laskenut ne etukäteen miljoona kertaa.

No kun 50-60 luvulla syntyneiden kaikkien pitäisi osata päälaskutaito koska hekin. Itse he eivät kuitenkaan osaa käyttää mitään älylaitteita.

Vierailija
70/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkan sentin immeinen. 

Parempihan tuo, niin ei tule virheitä

Näin toki. Paitsi näiden arvostelijoiden mielestä, jotka täällä nyt taivastelevat.

Vierailija
71/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todistanut myös tapausta, jossa nuori kassaihminen ei kertakaikkiaan osannut antaa viisikymppisestä takaisin. Maksu oli 33,50 euroa. Piti ihan tarkkaan asiakkaan neuvoa. 

Vierailija
72/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää kävin ostoksilla ja ostokset oli jotain 25,25. Annoin kassalle 30,25. Kassaneitonen sanoi et nää 25 c on liikaa eikä meinannut tajuta että halusin vitosen takasin. Sama jossain ruokapaikassa.;) Näin Tampereella.

Tällaiseksi se on mennyt. Äskettäin joku kertoi, että on nuoria aikuisia, jotka eivät osaa sanoa syntymäaikaansa eivätkä tunnista kelloa pyöreästä kellotaulusta jne.

Kukahan nuo tuollaiset on tehnyt ja "kasvattanut"?  

Vierailija
73/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai eikö töihin voikaan mennä? Nyt pitää osata laskea päässä? Vastahan te sanoitte, että jokainen työ on vain otettava vastaan.

Vierailija
74/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todistanut myös tapausta, jossa nuori kassaihminen ei kertakaikkiaan osannut antaa viisikymppisestä takaisin. Maksu oli 33,50 euroa. Piti ihan tarkkaan asiakkaan neuvoa. 

Kiitos, että neuvoit. jatkossa sinuakin neuvoo varmasti joku, kun apua tarvitset :-)

Vierailija
75/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Onko prosenttilaskut sun harrastus? Itse vaan painan sitä -X% näppäintä, enkä edes pystyisi laittamaan mitään itselaskettua hintaa tuotteelle kuin monen mutkan kautta.

Siksi, koska se on nopeampaa, kuin alkaa räpläämään jotain puhelinta.

Vierailija
76/81 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei näköjään kenelläkään ole käynyt mielessä se, että putiikin omistaja on saattanut kieltää päässälaskun ja vaatii, että kaikki on laskettava koneella. Mielestäni erittäin fiksua, niin ei tarvitse arpoa, että menikö nyt oikein.

Mua neuvoi pomoni näin. Oli kassa heitellyt edellisen työntekijän toimesta kun luotti vain päähänsä.

Vierailija
77/81 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annan toiselle rahaa tai lääkettä, niin tarkistan aina laskimella, koska inhimillisiä virheitä sattuu ihmisaivoille joskus yksinkertaisissakin laskuissa. Se ei tarkoita, ettenkö osaisi laskea myös päässäni. Noissa asioissa vaan ei parane tehdä virheitä. 

No okei, jos lasku on tyylii 2+3 tai aloittajan mainitsema helppo tasa-miinuslasku, niin sit en tarkista. Mut ehkä kassa oli tosiaan nuori ja jännitti. 

t. Entinen myyjä, entinen hoitaja 

Vierailija
78/81 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. 

Vierailija
79/81 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksullisissa miesten käyttämissä palveluissa toimii vain käteinen. Tasaraha suositeltava. Näin toimien toivotetaan aina uudestaan tervetulleeksi.

Itseään myyviä riittää enenevässä määrin. 

Vierailija
80/81 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen todistanut tapausta, jossa harjoittelija ei osannut laskea tasan 11 euroa 1 ja 2€ kolikoilla. Pyöritteli rahoja käsissään ja tuskaili, mutta tehtävä oli niin vaikea että toinen myyjä joutui laskemaan rahat. Joo, harjoittelija oli teini, mutta noin helpot laskutoimitukset opitaan jo ala-asteella ja yleensä ihan vanhempienkin avustuksella. Mitä ne siellä kotona ja koulussa enää opettaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme