Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteisöpedagogin tai sosiaalityön opinnot lähes 40-vuotiaana?

Vierailija
05.01.2024 |

Olen 38-vuotias, ja minulla on taustallani AMK-tutkinto, sekä samaan alaan liittyvä maisterintutkinto yliopistosta. Vakituiset työsuhteet ovat alallani harvinaisia, ja melkeinpä kaikki työ tehdään määräaikaisena. Alani työtilanne on huonontunut huomattavasti viimeisten parin vuoden sisällä, ja viimeisen vuoden ajan olen tehnyt alaani liittymätöntä, kehnosti palkattua ja monotonista toimistotyötä johon olen täysin ylikoulutettu. 

Olen alkanut miettiä toisen tutkinnon suorittamista. Minulla on kokemusta myös nuorten ohjaus- ja opetustyöstä, ja pidin sen tekemisestä. Olen pohtinut esimerkiksi yhteisöpedagogian tai sosiaalityön opintoja, sillä minua kiinnostaa ihmisten parissa tehtävä ohjaus-, avustus-, ja koordinointityö, ja mielestäni voisin siihen sopia. Hoitoalalle en halua. 

Jos lähtisin lähes nelikymppisenä opiskelemaan esim. yhteisöpedagogin tutkintoa tai sosiaalityötä, olisiko minulla mahdollisuuksia työllistyä? Olen aina ollut sellainen ihminen, jolle suuria ansioita tärkeämpää on mielekäs työ (vaikka palkan tulee toki olla sellainen, että sillä tulee toimeen ja elämä on mielekästä). 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni alkoi opiskelemaan sosiaalityötä melkein kuusikymppisenä. Kyllä työllistyi siihen saakka, kunnes laki muuttui niin, että piti olla tietyt harjoittelut tehtynä ennen kuin voi olla töissä. Sitä en tiedä, jatkoiko sitten opintoja loppuun, kun pääsi toiseen työpaikkaan.

Vierailija
2/6 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen parikin sinua reilusti vanhempaa, jotka ovat vaihtaneet yhteisöpedagogeiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu kannattaa aina ja nykyään monelle alalle voi opiskella monimuoto- tai etäopiskeluna. Rohkeasti vaan jos siltä tuntuu. Työllistymisen varmuudesta ei tietenkään voi etukäteen olla varma.

Vierailija
4/6 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla alalla iästä ja elämänkokemuksesta on hyötyä. 

Vierailija
5/6 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vain uutta kohti. Elämänkokemuksesta on alalla hyötyä, kuten edellinenkin totesi.

Vierailija
6/6 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti työllistyt sosiaalityön puolelta. Itse aloitin syksyllä tutkinto-opiskelijana maisteriohjelmassa pohjana toinen yliopistotutkinto, joka ei edes liity alaan. Meitä on vuosikurssilla monen ikäisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän