Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri pienessä putiikissa ostoksilla ja nuorehko tyttö/nainen ei osannut antaa viidestäkympistä takaisin!!

Vierailija
05.01.2024 |

Ilmeisesti piti laskea hänen päässä summa, mutta ei osannut. Annoin hänelle 50 ja ostokset teki 25 euroa. Tyttö näpytteli laskimeen .... Eikö kassojen pitäisi osata päänlasku taito?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on väsynyt voi tulla käsittämättömiä mokia.

Vierailija
2/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei esim lounaspaikassa oteta enää vastaan käteistä. Maailma muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää kävin ostoksilla ja ostokset oli jotain 25,25. Annoin kassalle 30,25. Kassaneitonen sanoi et nää 25 c on liikaa eikä meinannut tajuta että halusin vitosen takasin. Sama jossain ruokapaikassa.;) Näin Tampereella.

Vierailija
4/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on uusi alalla ja vasta aloittanut työn, niin jännittäminenkin voi vaikuttaa. Yleensähän kauppojen kassoilla näpytellään käteisostoissa annettu summa ja kone näyttää paljonko pitää antaa takaisin. Eipä siis tartte osata päässälaskua.

Vierailija
5/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää kävin ostoksilla ja ostokset oli jotain 25,25. Annoin kassalle 30,25. Kassaneitonen sanoi et nää 25 c on liikaa eikä meinannut tajuta että halusin vitosen takasin. Sama jossain ruokapaikassa.;) Näin Tampereella.

Mitä sit? 

Vierailija
6/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kirpputorilta kolme juomalasia, kappalehinta 50 senttiä. Myyjä laski laskukoneella, ja tämä on tosi vaikka ei voisi uskoa.

Vierailija
7/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on uusi alalla ja vasta aloittanut työn, niin jännittäminenkin voi vaikuttaa. Yleensähän kauppojen kassoilla näpytellään käteisostoissa annettu summa ja kone näyttää paljonko pitää antaa takaisin. Eipä siis tartte osata päässälaskua.

Mä olen ollut paikassa ja kone ei näyttänyt paljonko annetaan takaisin. Kyllä siinä monesti meni aivot "jumiin" varsinkin jos oli vähänkin jonoa ja kiire. Onneksi laskin oli vierellä. Ei tainnut haitata asiakkaita vaikka siihen näpyttelin.

Vierailija
8/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tarkistaa itsestäänselvä juttu kuin antaa takaisin väärä summa vahingossa. Muuten olisit postannut tänne miten myyjätyttö koetti huijata sinulta viimeisetkin pennosesi, ja varmasti tahallaan, ovathan nykynuoret ahneita ja itsekkäitä. 

Vierailija
9/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kai se on miten sen laskee kunhan summa vaan on oikea 

Vierailija
10/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kirpputorilta kolme juomalasia, kappalehinta 50 senttiä. Myyjä laski laskukoneella, ja tämä on tosi vaikka ei voisi uskoa.

Et oo itse ikinä mennyt lukkoon missään tilanteessa? Mitä jos oli vaikka uusi työntekkijä

Vierailija
11/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli torikauppias kun olin lapsi, välillä olin hänen mukanaan "päivähoidossa" ja opin antamaan rahaa takasin, 5mk kolmeen kymppiin 20mk viiteenkymppiin. Sitten teininä olin kioskissa töissä ja ihmettelin miten vaikeaa toisten oli laskea vaihtorahoja kun vähensivät 50mk 23mk 50penniä, lisäksi tuolla tyylillä asiakkaan kädessä on setelit alla ja kolikot päällä ja sitten kolikot pitkin pihaa.

Maailma tosiaan muuttuu, käteistä kun antaa tuntee itsensä vähän oudoksi. 

Vierailija
12/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kympillä saa kympin miehen" sanotaan. Naisen tässä tapauksessa.

Vierailija
13/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Missä on vielä pieniä putiikkeja jäljellä? Ei haittaisi vaikka ei heti osaa laskea. Ei ole kiire.

Vierailija
14/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin kerran 13 euron ostoksen 20 euron setelillä ja sain 87 euroa takas s marketissa.

Vierailija
15/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan ymmärrä tuollaista lukujen kanssa sekoilua yhtään. Matikka oli kai 6. 

Vierailija
16/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut paikassa ja kone ei näyttänyt paljonko annetaan takaisin. Kyllä siinä monesti meni aivot "jumiin" varsinkin jos oli vähänkin jonoa ja kiire. Onneksi laskin oli vierellä. Ei tainnut haitata asiakkaita vaikka siihen näpyttelin.

Kone näyttää takaisin 37,85€, niin ihan itse joudut laskemaan, millä yhdistelmällä saat kassasta tuon summan.

Vierailija
17/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin kerran 13 euron ostoksen 20 euron setelillä ja sain 87 euroa takas s marketissa.

Hitto, ku oli kannattava reissu :D

Vierailija
18/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi oli eka päivä ja jännitti

T.Kassamyyjä

Vierailija
19/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori tyttö 70-luvulla ja kävin usein kauppa-autolla.  Siinä oli kuljettajana nuori mies, joka selvästi oli minusta kiinnostunut.  

Siellä oli jonkinlainen kassa, mutta ostokset laskettiin ensin kynällä ja paperilla ja loppusumma siihen kassaan tai jotain sellaista, koska todella tää kuski laski aina käsin sen summan.  Ja aina päin honkia, mutta minun edukseni.  Hän siis kirjoitti hinnat alakkain ja laski yhteen, mutta kun kotona sitä lappua tutkin, niin hän ei pysynyt kunnolla oikeilla riveillä, eli kirjoitti numerot sinne tänne.

Kerran kävi jopa niin, että hän oli jo laskenut loppusumman, kun otinkin vielä jonkun tuotteen ja pyysin lisäämään sen summaan.

Kotona sitten taas katsoin, että mitenkähän meni, niin hän oli VÄHENTÄNYT sen viimeiseksi ostamani tuotteen hinnan aiemmasta summasta.

Kävin tietysti ajan tapaan viihteellä ja niin kävi tämä kauppa-auton myyjä / kuljettajakin.  Aina haki minua kovasti tanssimaan ja muutenkin pyrki seuraani, mutta mulla taisi olla jo kaveri silloin.  En koskaan sanonut sille, että sun laskuttamisesi on aina päin persettä.

Paljonkohan tällaista yleensäkin tapahtui aikoina, jolloin mitään kassakoneita ei ollut vaan kaikki laskettiin käsin.  Tää kauppa-auto oli varmaan viimeisin, jossa minä vielä näin tällaista käsin laskemista.  

Vierailija
20/81 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tässä kotona löhötessä pystyn noin simppelit päässälaskut laskea ihan automaattisesti ja vastaus on itsestäänselvä, kassalla ollessa sen sijaan iskisi heti epäilys ja olisi pakko tarkistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan