Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
901/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten hypergamiaa. Ap taisi yrittää naista, joka on paljon häntä rikkaampi ja tottunut superkaakaoihin ja panineihin. 

Nyt sitten, mitä on se superkaakao? Haluaisin tietää. Tavallista kaakaota olen juonut. Joko oboy tms tai jos hifistelen niin keitän maidon ja otan Van Houtenia ja sokeria siihen. Eihän se ole se superkaakao? 

Kertokaa. Jotain kallista ja hienoa hienon kahvilan tuotetta? Asun niin sivussa ettei täällä ole hienoja kahviloita. Käyn Helsingissä helmikuussa mutta tahdon jo tietää mitä se on. 

Sen ymmärsin ettei ole rommikaakaota tms vaan ihan holitonta kuitenkin. 

Varmaan joku, missä on tursoteltu kermavaahdot päälle ja joku makusiirappi. 

Vierailija
902/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti naiset "testaa" ekalla kerralla, että onko mies herrasmies vai pihi. Jatkossa maksavat itse omansa

Eivät maksa. Naisista pienipalkkaiset ja miehistä suuripalkkaiset pariutuvat.

Yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:

https://www.stat.fi/tietotrendit/media/uploads/tt2021/okkonen/okkonen_naisten_ja_miesten_tuloerot-05.svg

Yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:

https://www.stat.fi/tietotrendit/media/uploads/tt2021/okkonen/okkonen_naisten_ja_miesten_tuloerot-03.svg

Eli naisen saa aina rahalla, kuten on julkkisten pariutuminen 40v nuorempien tyttöjen kanssa osoittanut.

Jos taas nainen poikkeuksellisesti pääsee korkeaan elintasoon omalla osaamisellaan ilman että mies kannattelee häntä taloudellisesti, ei hän ota miestä.

Indikoi että treffaileva mies tulee törmäämään lähinnä lokkeihin, ei naisiin jotka itse tarjoaisivat miehelle.

Siksi monia ketjussa onkin naurattanut kommenttini, etten itse voisi treffailla kun olen köyhä. Sen jälkeen kun väittivät ettei köyhä voi treffailla.

- On liian persaukinen treffailemaan, jos jälkikäteen pitää itkeä jonkun 15€:n perään. 

Huolestuttavinta tuossa on ehkä se, että aloittaja on niin niiden eurojensa vahtaamisen perään, että hän missasi ne treffit. Millaiset ne oli, mistä puhuttiin, oliko mukavaa yhdessä, millainen tunnelma/fiilis, mitä nainen tekee työkseen, mitä harrastaa, onko yhteisiä mielenkiinnonkohteita?

- Tämä. Siksi olenkin joutunut olemaan sinkkuna koko opiskeluajan. Tilillä ollut koko ajan noin 1-2€, ei olisi ollut varaa ostaa omaa saati miehen olutta kahvilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olisi pitänyt sanoa että saat valita pienen juhlamokan tai liptonteen, niin nainen olisi tiennyt poistua saman tien.

Säkin olisit säästänyt 3 euroasi.

Vierailija
904/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on yleisempiä riidanaiheita parisuhteessa ja tätä ketjua lukiessa kyllä ymmärtää miksi. 3 euroa on liikaa kahvista.. 15 euroa on liikaa lounaasta... Vaikka panini ei mikään lounas ole vaikka syömishäiriöstä kärsivät täällä yrittävät niin kirjoittaakin. 

Jokainen ihminen käsittelee rahaa eri tavalla ja ehkä jollekin tuo 15 euroa on talouden kaatava summa, mutta jos oikeasti olet noin köyhä niin ehkä silloin ei kannattaisi deittailla vaan keskittyä oman taloutensa parantamiseen. 

Joillekin naisille tuntuu kelpaavan mies, joka koskaan ei maksa mitään. Kaikki maksetaan itse, kaikki maksetaan 50/50 vaikka tulot olisivat mitä, mutta minulle tämä ei kävisi. Minä en tähän suostuisi.

Mitä järkeä olla tällaisessa parisuhteessa? Mitä tällaisesta suhteesta saa? Tällainen suhde on friends with benefits -suhde, kaveri suhde eduilla ei mikään parisuhde.

Mitä jos nimenomaan muutenkin säästää kahvilakäynneistä ja pitää sitä järjettömänä rahankäyttönä eikä itse muuten koskaan käy kahvilassa vaan käyttää rahaa mielummin johonkin järkevämpään?

Vierailija
905/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti naiset "testaa" ekalla kerralla, että onko mies herrasmies vai pihi. Jatkossa maksavat itse omansa

https://www.stat.fi/tietotrendit/media/uploads/tt2021/okkonen/okkonen_naisten_ja_miesten_tuloerot-05.svg

https://www.stat.fi/tietotrendit/media/uploads/tt2021/okkonen/okkonen_naisten_ja_miesten_tuloerot-03.svg

Eli naisen saa aina rahalla, kuten on julkkisten pariutuminen 40v nuorempien tyttöjen kanssa osoittanut.

Jos taas nainen poikkeuksellisesti pääsee korkeaan elintasoon omalla osaamisellaan ilman että mies kannattelee häntä taloudellisesti, ei hän ota miestä.

Useimmiten rahalla saa jonkinlaisen naisen. Kaikkia naisia ei kuitenkaan saa rahalla. Siitä sitten valintoja tekemään. Ihan vihjeenä, kahvin ja hanaveden tarjoaminen ei edistä kumppanin löytämistä yhtään enempää kuin tarjoamatta jättäminen. 

Tilastollisesti naisen saa rahalla, jos hänellä ei sitä itsellään ole.

Vierailija
906/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, kun jotkut inkuttaa että kyse on köyhyydestä, jos valittaa 15 euron perään. Ap toki voi olla köyhä, mutta kyllä minäkin pitäisin epäkorrektina käytöksenä tilata ensitreffeillä 15 eurolla mättöä toisen piikkiin. Siten ei vain kohteliaisuussyistä toimita, jos oikeasti olet täyspäinen ja haluat tehdä toiseen aidosti hyvän vaikutuksen. En pidä kyseistä muijaa kovinkaan älykkäänä tapauksena jo pelkästään tämän kahvilakäyttäytymisen takia. Yleensä tuollainen kuvastaa, että on elämässä pelisilmä käyttäytymisen suhteen hukassa muillakin osa-alueilla.

Eli: ei jatkoon, kiitos kun kävit.

Mä olen työtön ja jopa minä voisin tarjota 15 euron edestä toiselle. Tuo on jo pelkkää saituutta. 

Tässä taas nähdään hyvin että niitä työttömyyskorvauksia on varaa supistaa. Tarjoat siis minu, veronmaksajan, rahoilla. Ok. 

Vierailija
907/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha on yleisempiä riidanaiheita parisuhteessa ja tätä ketjua lukiessa kyllä ymmärtää miksi. 3 euroa on liikaa kahvista.. 15 euroa on liikaa lounaasta... Vaikka panini ei mikään lounas ole vaikka syömishäiriöstä kärsivät täällä yrittävät niin kirjoittaakin. 

Jokainen ihminen käsittelee rahaa eri tavalla ja ehkä jollekin tuo 15 euroa on talouden kaatava summa, mutta jos oikeasti olet noin köyhä niin ehkä silloin ei kannattaisi deittailla vaan keskittyä oman taloutensa parantamiseen. 

Joillekin naisille tuntuu kelpaavan mies, joka koskaan ei maksa mitään. Kaikki maksetaan itse, kaikki maksetaan 50/50 vaikka tulot olisivat mitä, mutta minulle tämä ei kävisi. Minä en tähän suostuisi.

Mitä järkeä olla tällaisessa parisuhteessa? Mitä tällaisesta suhteesta saa? Tällainen suhde on friends with benefits -suhde, kaveri suhde eduilla ei mikään parisuhde.

Sitten ei varmaan kannata viedä muikkelia ensitreffeille kahvilaan.

Vierailija
908/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan outo, mutta en pystyisi ekoilla treffeillä syömään mitään.

Vierailija
909/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan outo, mutta en pystyisi ekoilla treffeillä syömään mitään.

Joo, olet.

Vierailija
910/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli naisen saa aina rahalla, kuten on julkkisten pariutuminen 40v nuorempien tyttöjen kanssa osoittanut.

Jos taas nainen poikkeuksellisesti pääsee korkeaan elintasoon omalla osaamisellaan ilman että mies kannattelee häntä taloudellisesti, ei hän ota miestä."

On sellaisiakin naisia jotka saa rahalla. Mutta silloin summa ei ole 14,70€. Joten tähän keskusteluun ei tarvinne sekoittaa tuollaisia suhteita.

Vierailija
911/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseiset naiset ovat erittäin harvinaisia, kuten aikaisemmin linkattu tilastokeskuksen tieto osoittaa. Naisille ei yleensä kelpaa vähemmän tienaava mies, juurikin siksi ettei silloin voisi vedota miehen tuloihin perustellessaan miksi miehen on maksettava myös naisen menot.

Vierailija
912/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos taas nainen poikkeuksellisesti pääsee korkeaan elintasoo

Useimmilla naisilla taitaa olla rahaa kaakaoon ja voikkariin. Että jos aiotte naisen ostamalla ostaa, niin aika paljon enemmän vaaditaan.

Vierailija
913/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, jos porukka valittaa kun rahat ei riitä ja elämä on liian kallista, jos yhden hengen 15 euron kahvilaostoksia pidetään normisettinä. Olen takuulla varakkaampi kuin tämän palstan kirjoitajat keskimäärin ja minusta tuo 15 euron hinta on suorastaan oksettava.

Treffeillä on hyväksyttävää panostaa hieman enemmän rahaa kuin normaalisti arkena, koska yleensä niistä halutaan tehdä erityinen ja mukava kokemus sekä itselle että kumppanille. Käyttämällä hieman enemmän rahaa treffeillä voit osoittaa kumppanillesi, että arvostat häntä ja pidät tärkeänä yhteistä aikaanne.

sun suhteussa siis se raha ratkaisee, kuin arvokas kukin on. Jepjep! 

No jos maksimi minkä se kumppani on valmis tarjoamaan korkeintaan kolme euroa niin on kyllä liian pihi mies mulle. Jopa opiskelija pystyy suht helposti säästämään 15 euroa treffeihin. Seuraavilla treffeillä olisin voinut minä maksaa vaikka 20 euroa. 

Vierailija
914/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos taas nainen poikkeuksellisesti pääsee korkeaan elintasoon omalla osaamisellaan ilman että mies kannattelee häntä taloudellisesti, ei hän ota miestä.

Juurikin näin.

N24, DI

Vierailija
915/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos nimenomaan muutenkin säästää kahvilakäynneistä ja pitää sitä järjettömänä rahankäyttönä eikä itse muuten koskaan käy kahvilassa vaan käyttää rahaa mielummin johonkin järkevämpään?

Mitäpä jos sitten jättäisi kutsumatta kahville kahvilaan, ja varaisi vaikka kuumaa mehua termokseen ja kutsuisi metsäretkelle?

Vierailija
916/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys istuu syvässä ja vaikuttaa. Jos on tottunut laskemaan kaiken, pitää itsestäänselvänä, että halvinta otetaan, myös kun toinen tarjoaa (koska olettaa, että se toinenkin on köyhä ja/tai säästäväisyys on aina hyve). Jos taas on tottunut, että rahaa on, voi ottaa mielensä mukaan ja olettaa, että tottakai toinen voi huoletaa maksaa. 

Tässä nyt 2 erilaista rahakulttuuria kohtasi. Jos pari jatkaisi, niin tuosta tulisi riitaa suhteessa. 

Vierailija
917/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, kun jotkut inkuttaa että kyse on köyhyydestä, jos valittaa 15 euron perään. Ap toki voi olla köyhä, mutta kyllä minäkin pitäisin epäkorrektina käytöksenä tilata ensitreffeillä 15 eurolla mättöä toisen piikkiin. Siten ei vain kohteliaisuussyistä toimita, jos oikeasti olet täyspäinen ja haluat tehdä toiseen aidosti hyvän vaikutuksen. En pidä kyseistä muijaa kovinkaan älykkäänä tapauksena jo pelkästään tämän kahvilakäyttäytymisen takia. Yleensä tuollainen kuvastaa, että on elämässä pelisilmä käyttäytymisen suhteen hukassa muillakin osa-alueilla.

Eli: ei jatkoon, kiitos kun kävit.

Mä olen työtön ja jopa minä voisin tarjota 15 euron edestä toiselle. Tuo on jo pelkkää saituutta. 

Tässä taas nähdään hyvin että niitä työttömyyskorvauksia on varaa supistaa. Tarjoat siis minu, veronmaksajan, rahoilla. Ok. 

Kyllä vain osaan säästää tuon verran. Ei se tietenkään tarkoita, että joka päivä käyttäisin tuommoisia summia. Viimeksi tarjosin kaverille synttärilounaan. Ja ne eivät ole mitenkään erityisesti sinun rahojasi, olen ennen työttömyyttä käynyt töissä ihan niin kuin sinäkin ja maksanut veroja.

Vierailija
918/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
919/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertaakaan muista, että olisin ollut treffeillä, jossa lasku olisi jäänyt noin PIENEKSI. 

Sama juttu. Ja ihan normaalituloisten miesten kanssa olen käynyt treffeillä. Osa ollut opiskelijoitakin ja pienituloisia. 

Miten miesten tulot siihen liittyvät, kuinka suuren laskun sinä heidän puolestaan maksat?

Vierailija
920/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jo 3€ on liikaa kahvista. En ole koskaan ostanut yksin ollessani kahvia R-kioskilta tai mistään muualtakaan. Sen sijaan alkoholijuomiin mennyt tuhansia euroja, mutta nekin olen ostanut halvimmalla mahdollisella tavalla eli Virosta ja sitten kaupasta olutta, lonkeroa tai siideriä. Nuorempana kului paljon rahaa baareihin. Yritän välttää kahviloita kaikin keinoin. Olen kuitenkin joutunut menemään naisen kanssa kahvilaan, koska en ole kehdannut kieltäytyä ja sen kahvilakäynnin voi laskea panostukseksi parisuhteeseen.