Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Minusta tänä päivänä miehen ei kuulu maksaa. Naiset ovat itse tasa-arvonsa halunneet.
Tasa-arvon kanssa tällä ei välttämättä ole hirveästi tekemistä, koska naisen euro on edelleen täällä tasa-arvon mallimaassakin reilu 80 senttiä. Halusivatpa miehet sitä myöntää taikka eivät.
Olen naisena samaa mieltä sikäli, että ei missään tapauksessa ole oletusarvo, että mies tarjoaa. Itse koen todella vaivaannuttavana, jos joku haluaa väkisin tarjota sukupuolesta riippumatta. Toki myös se luo kummallisen tunnelman, jos toinen olettaa ilman mitään keskustelua tai omaa aloitettani, että minä tarjoaisin. Tarjoaminen vaatii pelisilmää ja jos sitä ei ole (kuten ehkä ap:lla ei tällä kertaa ollut), niin onnistuneesti näistä tilanteista selviäminen vaatisi ehkä toisen osapuolen ja tämän ajatusmaailman tuntemista. Jos et ole valmis yllätyksiin, älä lähde ehdottelemaan tarjoamista ventovieraalle.
Mitä me tästä opimme? Maksetaan aina omat juomat/syömiset tai ei treffata ruokapaikoissa. Tai ei mennä ollenkaan treffeille.
On toi deittihomma kyllä ankean oloista puuhaa. Kaksi ihmistä kohtaa naamat kuin sitruunan syöneellä ja miettii, kuka tässä joutuu panostamaan ja kuinka monella eurolla ja mitä saa sen vastineeksi. Ja inisee vielä jälkikäteen menetetystä vitosesta, jonka itse pisti pöytään. Ei ihme ettei romantiikka kuki. Saita euroissa, saita sydämessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tänä päivänä miehen ei kuulu maksaa. Naiset ovat itse tasa-arvonsa halunneet.
Tasa-arvon kanssa tällä ei välttämättä ole hirveästi tekemistä, koska naisen euro on edelleen täällä tasa-arvon mallimaassakin reilu 80 senttiä. Halusivatpa miehet sitä myöntää taikka eivät.
Olen naisena samaa mieltä sikäli, että ei missään tapauksessa ole oletusarvo, että mies tarjoaa. Itse koen todella vaivaannuttavana, jos joku haluaa väkisin tarjota sukupuolesta riippumatta. Toki myös se luo kummallisen tunnelman, jos toinen olettaa ilman mitään keskustelua tai omaa aloitettani, että minä tarjoaisin. Tarjoaminen vaatii pelisilmää ja jos sitä ei ole (kuten ehkä ap:lla ei tällä kertaa ollut), niin onnistuneesti näistä tilanteista selviäminen vaatisi ehkä toisen osapuolen ja tämän ajatusmaailman tuntemista. Jos et ole valmis yllätyksiin, älä lähde ehdottelemaan t
Nyt taas ihan höpöhöpöä. Itse treffailen saman alan naisia ts. samaa sosiaaliluokkaa ja heidän euronsa on sama euro kuin minullakin. Toki heidän tulonsa ovat suuremmat, kun saavat tuet lapsistaan toisin kuin minä, samanlainen vuoroviikkovanhempi kuin hekin.
P@ska juttu mutta selvisipä heti ensitreffeillä mikä nainen on naisiaan. Joko lokki tai sitten ei yhtään pysty hillitsemään syömisiään. Kyllä aikuisen tulisi osata hillitä ruokahimojaan yksien treffien ajan tai sitten maksaa itse eikä maksattaa opiskelijalla joka nykyaikana saa muutenkin laskea rahojaan tarkkaan. Tuolla rahalla opiskelija syö kolme päivää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletit hänen juovan kahvia tai teetä? Mä aina otan jotakin syötävää kun käyn kahvilassa. Se on normaalia.
Oletko myös kehopositiivinen sekin on "normaalia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa muuten hyvä huomio yhdessä kommentissa, että samaa sosiaaliluokkaa olevilla saman alan naisilla on euro yhtä arvokas kuin miehen euro. Miksi aina verrataan eri asioihin? Siksikö, kun naiset pariutuvat ylös päin?
Naisella on saattanut olla narsistinen persoonallisuus. Tällainen nainen uskoo oikeasti, että miesten kuuluu tarjota hänelle pelkästään sen takia kun hän niin kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletit hänen juovan kahvia tai teetä? Mä aina otan jotakin syötävää kun käyn kahvilassa. Se on normaalia.
Oletko myös kehopositiivinen sekin on "normaalia"
Olen siinä mielessä kehopositiivinen, että pidän toisen ihmisen kehon haukkumista sivistymättömänä.
Ap on ollut selkeän moukan tai houkan kanssa liikenteessä.
Itse naisena en ole koskaan maksattanut toisilla syömisiäni tai juomiani.
Tunnen kyllä yhden naisen joka ottaa ilolla vastaan muiden tarjoamia lounaita. On vakaasti sitä mieltä, että mies maksaa aina.
Muutaman kivan miehen on jättänyt sen vuoksi, kun eivät maksaneet hänen / heidän ulkomaanmatkoja.
Tämä toisilla elämänsä / syömisensä ym maksattaminen on hävytöntä.
Nyky naiset on törkeitä ahmatteja.
Miksi parisuhteen kulut pitäisi jakaa50/50 jos mies tienaa enemmän? Eihän se ole kohtuullista?
vinkki: Pariskunnalla yhteensä kolme pankkitiliä.
kumpikin saa palkan, jättää tililleen 10% palkasta. Loput 90% siirretään yhteiselle pankkitilille, mistä maksetaan esim. Vuokra jne yhteiset menot.
se 10% mitä kummallekin jää, menee esim. Omiin harrastuksiin.
Joo, Ohis.
Oikeastiko 15 euroa on jollekin ylitsepääsemätön summa? 🤪 Hei haloo. Sivukaupalla vaahdotaan 15 eurosta 😄
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.
Minä taas en anna tarjota itselleni mitään , ja jos asiasta tulee riita niin ei ole oikea mies minulle.
Itse olen niin jännittäjätyyppiä, että ekoilla treffeillä en pystyisi syömään muruakaan. Tekisin päätelmän, että nainen käy treffeillä juurikin kuittaamassa osansa päivän ruuasta. Ei ole miestä etsimässäkään, kunhan kusettaa. N22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Aijaa, minä ignooraisin sellaiset treffeinä, en tajuaisi niiden olevan treffit
Ignooraisin :D, voi helvetti kun on typerää kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko 15 euroa on jollekin ylitsepääsemätön summa? 🤪 Hei haloo. Sivukaupalla vaahdotaan 15 eurosta 😄
Siitä kertyy iso summa kun seuraava ja sitä seuraava nainen... toimii samoin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä me tästä opimme? Maksetaan aina omat juomat/syömiset tai ei treffata ruokapaikoissa. Tai ei mennä ollenkaan treffeille.
Kotitreffit tulee halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ollut selkeän moukan tai houkan kanssa liikenteessä.
Itse naisena en ole koskaan maksattanut toisilla syömisiäni tai juomiani.Tunnen kyllä yhden naisen joka ottaa ilolla vastaan muiden tarjoamia lounaita. On vakaasti sitä mieltä, että mies maksaa aina.
Muutaman kivan miehen on jättänyt sen vuoksi, kun eivät maksaneet hänen / heidän ulkomaanmatkoja.Tämä toisilla elämänsä / syömisensä ym maksattaminen on hävytöntä.
Kyseessä on todennäköisesti naispuolinen narsisti.
Olisitko tarjonnut lähes satasen "kahvit" toiselle?