Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Kommentit (554)
Minunkin muut tutut tai naapurit tälläkin kadulla bussiautotien vieressä kaupungissa pitävät itsepintaisesti omia uudenkarheitakin autoja jopa kaksin kappalein per perhe ja tavalliset sinkutkin. Näitä kauhean pieniä palkkoja huutavia. Välillä alta vuoden välein hienompia. "Autokuume".
Kaupan kassoja, yliopistosairaalan hoitajia, toimistotöissä kaupungilla konttoreissa, palkoissa, päikyissä töissä jne jne.
Yksikin rouva oli kaupungin nk roskafirmassa "konttorirottana" omilla sanoillaan ja mies pitkään työtön myyntihommista. Olivat silti omaksi ostaneet 100m asunnon tuosta paraatipaikalta, 2 autoa leveästi, 3 koiraa, 2 aikuista tytärtä joista toinen eri paikkakunnalla jo. Niiin niin keskiluokkaa ja ylempää ihmistä. Rouvalla suurta suuremmat pretensiot. Luojan tähden miten itseänsä täynnä ja alentuva, vallanhalu. Hän luuli minua piikatytöksi jonka tulisi nykiä helmoissa ja sanoi - ei, huusi kitapurje lepattaen - että hän on vihainen siitä, etten minä kerjää häneltä. Kaikenlaista märkää likaista rättiä. Minä: onko tämä ihminen aivan PIIP.
No, se mukavuus-kulissiavioliitto meni sitten eikä sitä rouvankaan kukkaro kestänyt yksin maksaa ihan siinä vaiheessa 4 koiralle ja 1 kissalle. Pitkään sitä asuntoa myytiin. Olisiko kannattanut hommata ihan vain vuokrakämppä alun perin toisen ollessa työtönnä ja yhden jo lennettyä pesästä ..
Sh:t pääsisivät bussilla sairaalaan. Asuinpaikan voi valita siten.
Kaupan kassakaan ei tarvisisi omakotitaloa mutta kun pitää pitää pentutehdasta. Tarvitseehan se tilaa. Tili tuli tili meni kun pitää ilmoittautua näyttelyihin. Auton pitää olla pitkin maailmaa näyttelyissä ravaukseen sopiva. Ikävää jos Voittaja-reissulla hyytyy. Eihän sitä nyt junaa ole keksitty.
Naapureissa yhtäälläkin kuulemma 4 autoa yhdessä kerrostaloperheessä. Silti tapeltu oikeudessa parkkisakoista. Sitten itketään etteivät paikat riitä. Kuulemma meidän yhtiöläiset vie ne paikat. Tuota ...
Eläkeläisilläkin kaksia autoja. Hävittävät maksimi jos kaupunki saa päähänsä kieltää pysäköintiä kadun päässä syystä x kun itse valittivat jostain ja kaupunki huomasi ohessa. Aijai voivoi. Piti myydä se, mille ei riitä tallia.
Käyttämättömiä tuottamattomia osakkeita lojuu remppaamatta tuloa tuottamatta yliopistokaupungissa kun ei tarvita rahaa. Ei ole tarvetta elokuu-toukokuu 800€ tulolle miinus verot. Autoilla juostaan tarkousten perässä kyllä kuin viimeistä päivää. Ei ole bensa kallista.
"Ei pärjätä ei riitä ei jää mitään" - MOT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle jää 3000 € palkasta netoksi 2200 €. Täyttä paskapuhetta, että yksin suva saisi saman verran tukia.
Mä oon niin tyytyväinen, että hallitus kiristää loisimista, jos sä olet tässä oikeassa. Asumistukeen tiukennuksia kyllä, ja vain perustoimeentulon turvaaminen. Kaikki toimeentulotuet pois. Kukaan työtön ei tarvitse luksuskoon lukaalia, eikä satasia käyttörahaa. Ihan itse saa laskunsa, ruokansa, asumisen ja kaiken muun maksaa jollain tietyllä summalla, ihan max joku 1200,-/kk yksinelävälle.
Onko jäänyt tarkastamasta faktoja ? Asumistuessa on yläraja ,ylimenevän osan maksaa asukas itse ,toimeentulotuessa on yläraja ja ylimenevän osan maksaa asukas itse. Mahtoiko olla tietämättömyydestä johtuva kommentti ?.niin oliko sulla semmoinen käsitys että kaikki laskut maksetaan yhteiskunnan toimesta? Kuule ei makseta .perehdyppä asioihin seuraavalla kerralla tarkemmin ennenkuin kommentit mitään.mistä käyttörajasta kirjoitit? Sillä rahalla mitä jää joutuu ostamaan ruoat ym ja maksamaan laskut samalla tavalla kuin työssä olevakin erona on se että rahaa on useita kertoja vähemmän käytettävänä kuin työssä olevalla.ota lopputili niin näet hetkessä totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Makaisin ilomielin kotona, jos nuo puheet valtavista tuista olisi totta. Mutta kun ei ole. 900e/kk jolla maksetaan kaikki, vuokra, laskut, opintovelat, ruoka. Ei se mitään juhlaa ole.
Kenelle maksetaan, kenelle ei. Tyypilliselle tttukiasiakkaalle jää tammikuussa vajaa 600€ käteen vuokran jälkeen ja sen lisäksi sossu maksaa sähkön, vakuutuksen, hammaslääkärin jne. Ikänsä työtä tehnyt saa tyytyä työttömäksi jäätyään leikattuun ansiosidonnaiseen ja sen loputtua työmarkkinatukeen. Kiitti hallitus
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä ja kyllä siellä omistusasuntoa on ja nyt leikataan soviteltua päivärahaa.
Pointti mietteeksi:
Suomalaisten "ei pärjää" on ihan hullun hauska komedia.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä ja kyllä siellä omistusasuntoa on ja nyt leikataan soviteltua päivärahaa.
Sitä taloyhtiöiden konkurssi määrää mikä on tulossa. Ehkä kokoomus ostaa ne halvalla ja muuttaa vuokrakerrostaloiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä taloyhtiöiden konkurssi määrää mikä on tulossa. Ehkä kokoomus ostaa ne halvalla ja muuttaa vuokrakerrostaloiksi.
Asutaan kokoomuksen vuokrakerrostaloissa ja tehdään töitä työmarkkinatuella ja toimeentulotuella.
Hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan kokoomuksen vuokrakerrostaloissa ja tehdään töitä työmarkkinatuella ja toimeentulotuella.
kiitos teille näin jo teette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turistit ihmettelevät miksei ole partureita missään ja ravintoloita.
Meillä ei käy turisteja niin paljon kuin Espanjassa, että ravintolat pyörisi niillä rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turistit ihmettelevät miksei ole partureita missään ja ravintoloita.
Ruoanlaittotaitoinen vaimo on ihan ehdoton tulevaisuudessa, kun ravintolat loppuvat.
Ei siis uusavutonta rakennekynsi mammaa.
Sen takia tämä on ihan kamalaa, kun noita omistusasuntoja on kaikilla.
Kaupassa töissä ja uusi Kastelli talo.
Ja nyt lähtee sovitellut päivärahat.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle jää 3000 € palkasta netoksi 2200 €. Täyttä paskapuhetta, että yksin suva saisi saman verran tukia.
Mä oon niin tyytyväinen, että hallitus kiristää loisimista, jos sä olet tässä oikeassa. Asumistukeen tiukennuksia kyllä, ja vain perustoimeentulon turvaaminen. Kaikki toimeentulotuet pois. Kukaan työtön ei tarvitse luksuskoon lukaalia, eikä satasia käyttörahaa. Ihan itse saa laskunsa, ruokansa, asumisen ja kaiken muun maksaa jollain tietyllä summalla, ihan max joku 1200,-/kk yksinelävälle.
Onko jäänyt tarkastamasta faktoja ? Asumistuessa on yläraja ,ylimenevän osan maksaa asukas itse ,toimeentulotuessa on yläraja ja ylimenevän osan maksaa asukas itse. Mahtoiko olla tietämättömyydestä johtuva kommentti ?.niin oliko sulla semmoinen käsitys että kaikki laskut maksetaan yhteisk
..käyttörahasta eikä käyttörajasta..yksineläjä ei saa 1200 euroa kuukaudessa käyttörahaa joillakin on vain peruspäiväraha tai työmarkkinatuki sillä kaikki ei saa toimeentulotukea.asumistuki ,työttömyyspäiväraha vähentävät toimeentulotukea ja se on käytännössä yksinelävällä reilu 100 e kuukaudessa .toimeentulotuki ei hyväksy enään harkinnalla edes muutaman kympin liian suurta vuokraa.toimeentulotukea ei makseta könttänä asumistuen ja työttömyys etuuden päälle sitä 500 euroa eikä koskaan ole laskettukkaan.suosittelen ottamaan asioista selvää vastaisuudessa ennenkuin rupeaa kommentoimaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
ja sekö sinua hyödyttäis?.lueppa taludesta vähän mitä köyhillle tuki loisille käy.jos hyvä ja keskiosasilla alkais mennä huonosti.oot muuten harvinaisen tyhmä ja nolo jätkä.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin muut tutut tai naapurit tälläkin kadulla bussiautotien vieressä kaupungissa pitävät itsepintaisesti omia uudenkarheitakin autoja jopa kaksin kappalein per perhe ja tavalliset sinkutkin. Näitä kauhean pieniä palkkoja huutavia. Välillä alta vuoden välein hienompia. "Autokuume".
Kaupan kassoja, yliopistosairaalan hoitajia, toimistotöissä kaupungilla konttoreissa, palkoissa, päikyissä töissä jne jne.
Yksikin rouva oli kaupungin nk roskafirmassa "konttorirottana" omilla sanoillaan ja mies pitkään työtön myyntihommista. Olivat silti omaksi ostaneet 100m asunnon tuosta paraatipaikalta, 2 autoa leveästi, 3 koiraa, 2 aikuista tytärtä joista toinen eri paikkakunnalla jo. Niiin niin keskiluokkaa ja ylempää ihmistä. Rouvalla suurta suuremmat pretensiot. Luojan tähden miten itseänsä täynnä ja alentuva, vallanhalu. Hän luuli minua piikatytöksi jonka tulisi nykiä helmoissa ja sanoi - ei, huusi kitapurje lepattaen - että hän on vihai
Työttömyysetuuksilla ei osteta ja makseta omaksi minkäänlaista asuntoa eikä toimeentulotukea makseta senttiäkään kyseisissä tapauksissa eikä myöskään osteta uusia autoja ei edes käytettyä autoa.0/5
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Takauksena on toisen vanhemman omakotitalo ja mökki.
Kokoomus on järjestämässä melkoista soppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
ja sekö sinua hyödyttäis?.lueppa taludesta vähän mitä köyhillle tuki loisille käy.jos hyvä ja keskiosasilla alkais mennä huonosti.oot muuten harvinaisen tyhmä ja nolo jätkä.
Ei yhtään mitään. Vuokralla asuva saa edelleen asumistukea ja toimeentulotukea ja toimeentulotukea nostettiin.
Meidän johtaja sanoi kahvitauolla, että se on sitten ihan oma vika, jos isovanhemmat on menneet takaamaan aikuisten lastensa lainoja.
Sitten menee kaikki. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Ei yhtään mitään. Vuokralla asuva saa edelleen asumistukea ja toimeentulotukea ja toimeentulotukea nostettiin.
Jos hyvätuloiset ja keskituloiset jäävät ilman tuloja niin ei ole enää ketään maksamassa niitä vuokralla asuvien asumistukia ja toimeentulotukia. Mistä seinästä ne luulet revittävän kun verotulot loppuvat?
Kannattee alkaa myydä niitä omia asuntoja.
Varmaan kokoomukselle hyvä juttu. Saa halpoja sijoitusasuntoja.