Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?

Vierailija
05.01.2024 |

Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?

Kommentit (554)

Vierailija
421/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jää 3000 € palkasta netoksi 2200 €. Täyttä paskapuhetta, että yksin suva saisi saman verran tukia.

Mä oon niin tyytyväinen, että hallitus kiristää loisimista, jos sä olet tässä oikeassa. Asumistukeen tiukennuksia kyllä, ja vain perustoimeentulon turvaaminen. Kaikki toimeentulotuet pois. Kukaan työtön ei tarvitse luksuskoon lukaalia, eikä satasia käyttörahaa. Ihan itse saa laskunsa, ruokansa, asumisen ja kaiken muun maksaa jollain tietyllä summalla, ihan max joku 1200,-/kk yksinelävälle. 

Vierailija
422/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on eläkeläisille kotihoito maksut. 

https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/asiakkaan-tiedot-ja-o…

Kohta senioripalveluiden maksut 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on taas sitä itseään, sitä samaa vanhaa virttä! Ihan kuin olisin kuullut tuon lauseen joskus ennenkin. 

Aika hyvin, jos on kolmea tonnia kuukaudessa vetänyt tukia. Ottaisin lopputilin heti ja heittäytyisin työttömäksi, jos se tietäisi sitä, että jatkossa tilille kilahtaa kolme tonnia kuukaudessa tekemättä yhtään mitään. Sais nukkua joka päivä pitkät unet, ei aamuherätyksiä ja vois jopa ruveta harkitsee auton ostoa, toisin kuin tällä vajaan parin tonnin kuukausipalkalla, josta verojen ja vähennysten jälkeen jää itselle se noin 1500€ kuukaudessa. Joka aamu herään neljältä ja revin itseni viideksi bussipysäkille, jotta kerkeän työmaalle kuudeksi. Jos en toista tätä samaa viidesti viikossa, niin se työpaikka lähtee alta nopeammin kuin Ellun kanat pihasta ja sitten elän ensin vähän aikaa liiton rahoilla, jonka jälkeen putoan kelan rahoille. Ja varmasti ei ala tulemaan kolmea tonnia kuukaudessa ilmaista rahaa, se on fakta!

Suomessa on paska hallitus, liikaa loisia ja aivan liian pienet palkat. Mutta vastapainosesti tämä on yksi maailman kalleimmista maista, jossa köyhätkin maksavat ruoasta ja kaikesta kuin miljonäärit. Kolme vuotta sitten kenenkään perse ei olisi kestänyt näitä nykyisiä hintoja! Maailman onnellisin kansa. Pah. Uskoo ken tahtoo.

Vierailija
424/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on eläkeläisille kotihoito maksut. 

https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/asiakkaan-tiedot-ja-o…

Kohta senioripalveluiden maksut 

Muut kotona asumista tukevat palvelut 

Ateria 3,90 € annos, kuljetus 7,00€

Kauppapalvelu 9.73€ per kerta siis kotiinkuljetusmaksu

Jos eläke on maksimissaan 1422 brutto - verot niin saa palvelusetelin, jolla saa alennusta kodin siivouksesta. 

Vierailija
425/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että saat tukia verojen jälkeen saman verran kuin palkasta jää käteen verojen jälkeen? Tukien täytyisi siis olla jopa isommat kuin palkan, koska esim. ansiosidonnaista verotetaan yleensä enemmän.

Vai jääkö palkasta laskujen jälkeen käteen sen verran kuin tuista ennen laskujen maksamista? Siinä tapauksessa olet varmaan itse vastannut omaan kysymykseesi. (Kannattaa, koska rahaa saa enemmän)

Jos kyseessä on yli 3000 euron edestä ansiosidonnaista, niin sehän loppuu aikanaan ja sitä ennenkin sitä nyt porrastetaan. Eli työ kannattaa. Jos taas jotain muuta tukea, niin silloinhan varmaan saisit edelleen osaa tuista työllistymisen jälkeenkin, koska työttömille osoitettuja tukia on lopulta todella vähän, joten osa tuistasi perustunee johonkin muuhun ja työnteko kannattaa.

Mutta aloitus taitaa olla trollaus.

Vierailija
426/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastohoito sairaalassa maksaa 49,90 siihen asti kun maksukatto täynnä ja sen jälkeen 22,80 vuorokausi. 

Vierailija
427/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jää 3000 € palkasta netoksi 2200 €. Täyttä paskapuhetta, että yksin suva saisi saman verran tukia.

Mä oon niin tyytyväinen, että hallitus kiristää loisimista, jos sä olet tässä oikeassa. Asumistukeen tiukennuksia kyllä, ja vain perustoimeentulon turvaaminen. Kaikki toimeentulotuet pois. Kukaan työtön ei tarvitse luksuskoon lukaalia, eikä satasia käyttörahaa. Ihan itse saa laskunsa, ruokansa, asumisen ja kaiken muun maksaa jollain tietyllä summalla, ihan max joku 1200,-/kk yksinelävälle. 

Kun teitä keskituloisia kohta irtisanotaan niin ette saa muuta kuin leikatun ansiosidonnaisen tai 595 työmarkkinatuen. 

Vierailija
428/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli hyvä, kun oli korona lomautukset ja joku nainen kirjoitti, että ei hänen mies saanut kuin 595 työmarkkinatuen. 

Osa oli koittanut hakea sossusta ruokarahaa lapsille, ei saanut. Yh - isi joka lomautettiin. 

Vierailija
429/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta irtisanotaan porukkaa ja ansiosidonnaista voi joutua odottamaan 2 kuukautta. 

Onko rahat säästössä? 

Vierailija
430/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi sairaalamaksut on 600 kuukaudessa, jos joutuu olemaan pari kuukautta osastolla niin se on 1200.

Vierailija
431/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittuuu miten noloa jankutusta.tota kun köyhyys teettää?

Vierailija
432/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nolo jätkä ja köyhä .ei paljoo naista saa.ei varmaa saanu koskaan 

Vierailija
433/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet on ihmisille jotka eivät voi tehdä työtä / saa työtä vaikka hakevat.

Vierailija
434/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta irtisanotaan porukkaa ja ansiosidonnaista voi joutua odottamaan 2 kuukautta. 

Onko rahat säästössä? 

on älä hätäile. vaik menis 2 vuotta ei hätää.

Vierailija
435/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko rahat säästössä? 

Monella ei ole. Kohta on ulosotossa kämppää. 

Vierailija
436/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se ei kiristä! Kerropa miten hallitus kiristää tätä lo*simista? Koska päinvastoinhan tässä käy, tttukeen on tullut mojova 35€:n korotus nyt tammikuussa eli mitään tiukennusta ei lo*simiseen tullut eikä ole tulossa. Tavallisilta ihmisiltä (jotka käyvät töissä) sen sijasn viedään hallituksen toimesta kaikki turvaverkot mutta elämän*apatyöttömyys se vaan jatkuu. Olen äärimmäisen pettynyt tämän hallituksen toimiin! 

Vierailija
437/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se ei kiristä! Kerropa miten hallitus kiristää tätä lo*simista? Koska päinvastoinhan tässä käy, tttukeen on tullut mojova 35€:n korotus nyt tammikuussa eli mitään tiukennusta ei lo*simiseen tullut eikä ole tulossa. Tavallisilta ihmisiltä (jotka käyvät töissä) sen sijasn viedään hal

Kun perhe tulee tänne niin saa asumistukea ja toimeentulotukea. 

Mutta jos olet tehnyt 30 vuotta töitä niin et saa sinä syntinen omistusasunnon omistaja. 

Vierailija
438/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaisin ilomielin kotona, jos nuo puheet valtavista tuista olisi totta. Mutta kun ei ole. 900e/kk jolla maksetaan kaikki, vuokra, laskut, opintovelat, ruoka. Ei se mitään juhlaa ole. 

Vierailija
439/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa joka kuukausi vaatteita ja ryyppää saa eläkkeelläkin toimeentulotukea. 

Mutta jos olet ostanut 15000 euron mummonmökin niin et saa sinä syntinen. 

Vierailija
440/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko rahat säästössä? 

Monella ei ole. Kohta on ulosotossa kämppää. 

hyvä ostan halvalla jos siltä tuntuu.?mikäs sun pointti onko hyvä juttu sulle jos on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi