Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen häviäjiä on omistusasunnoissa asuvat vakituiset ja voittaja vuokralla asuva työtön, asumistukea ja toimeentulotukea saa entiseen malliin.
Vakituisia voi irtisanoa valtion yksiköissä ja ottaa työttömän vuoden määräaikaisella sopimuksella ilman perustetta.
löytyhä sieltä pummin vastaus mikä täyttä paskaa
Lue toi JHL linkki.
JHL on julkisen työntekijöiden liitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen häviäjiä on omistusasunnoissa asuvat vakituiset ja voittaja vuokralla asuva työtön, asumistukea ja toimeentulotukea saa entiseen malliin.
Joo oot voittaja kun elät minimituloilla vailla mitään omaisuutta
Juu, sulle voi kerrostalon konkurssissa jäädä 200 000 asuntovelkaa eli maksat vuokraa ja velkaa.
Työtön sanoo adjöö ja vaihtaa vuokra-asuntoa.
Moni ei pysty enää maksamaan yhtiölainojaan ja vastikkeitaan sovitellulla päivärahalla ja asumistuella tai perheessä ansiosidonnaisella.
Ei voi jäädä.
En omista asuntoja kerrostaloista joten minulle ei voi jäädä kerrostalon konkurssista velkaa 200 000. Eikä minulla ole asuntolainaakaan. Ja sitäpaitsi TALOT eivät tee konkursseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
todellinen voittaja.mulla omistuskämppä ja vene ja hyvä palkka oon huonos jamassa ja luuseri.kyl nää tuki mulkut kääntää vaik mustan valkoseksi
Jos sut irtisanotaan niin ei saa olla myöskään venettä tai moottoripyörää tai asuntovaunua, kun hakee toimeentulotukea.
Jatkossa omaisuus vaikuttaa myös asumistukeen. Eli jos jäät työttömäks niin joudut ruveta myymään omaisuutta
Monella loppuu karavaanari touhu.
Karavaanari, karavaanari on kaikkien kaveri
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Ap on trolli. Mikään esitetty vaihtoehto ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, sulle voi kerrostalon konkurssissa jäädä 200 000 asuntovelkaa eli maksat vuokraa ja velkaa.
Työtön sanoo adjöö ja vaihtaa vuokra-asuntoa.
Moni ei pysty enää maksamaan yhtiölainojaan ja vastikkeitaan sovitellulla päivärahalla ja asumistuella tai perheessä ansiosidonnaisella.
Ei voi jäädä.
En omista asuntoja kerrostaloista joten minulle ei voi jäädä kerrostalon konkurssista velkaa 200 000. Eikä minulla ole asuntolainaakaan. Ja
Kelalla on lämmityslaskussa katto. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Juu, ei yksiasuvalle makseta ison omakotitalon lämmitys laskua.
täällä työttömät kerskuvat rahoillaan tunnen myötähäpeää teitä köyhiä reppanoita kohtaan joilta vielä leikataan lisää.
mut jos on vuosia eläny perseaukinaisena ni tuleeko siitä jotenkin normaalia?.ei kiinosta veneily ei kiinosta omakotitalo ei maksavat harrastukset joo ei varmaa kun ei ole kokemusta muusta kun kurjuudesta.säälittävää reppana porukkaa.
Kyllä menee nyt Suomen asiat sekaisin.
On kiukkuisia ihmisiä, kun ne katsoo tiliotetta ja sovitellut päivärahat puuttuu.
Eihän silloin tietenkään ole mitään järkeä mennä töihin, jos ei edes ymmärrä, miksi töihin mennään. Tuskin kukan ottaisikaan tuollaista palvelukseensa.
Vierailija kirjoitti:
täällä työttömät kerskuvat rahoillaan tunnen myötähäpeää teitä köyhiä reppanoita kohtaan joilta vielä leikataan lisää.
mut jos on vuosia eläny perseaukinaisena ni tuleeko siitä jotenkin normaalia?.ei kiinosta veneily ei kiinosta omakotitalo ei maksavat harrastukset joo ei varmaa kun ei ole kokemusta muusta kun kurjuudesta.säälittävää reppana porukkaa.
Älä nyt, keskituloisia irtisanotaan.
Me seurataan ulosottoviraston sivuja.
Jonkunhan ne toisten tuet on maksettava joten kyllä on. Jos kaikki jäisivät vain tuille niin ei kohta olisi mistä tukia maksaa. Tee osuutesi yhteiskunnan eteen jota olet selvästi valmis käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
keksi lisää paskaa.tukia leikataan vaikka kuinka paskaa jauhat täällä.onko sillekkin joku selitys miten mulla menee huonommin kun sulla kun jään 2v päästä eläkkeelle ja tilillä 70 000e ja ei velkaa keksi nyt keksi nyt mulkku tähänkin joku????
Vierailija kirjoitti:
Ulosottovirasto
https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html
Seuraan noita kiinteistöt ja asunto-osakkeet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
keksi lisää paskaa.tukia leikataan vaikka kuinka paskaa jauhat täällä.onko sillekkin joku selitys miten mulla menee huonommin kun sulla kun jään 2v päästä eläkkeelle ja tilillä 70 000e ja ei velkaa keksi nyt keksi nyt mulkku tähänkin joku????
Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia esim 1970-luvun, jos tulee vesivahinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosottovirasto
https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html
Seuraan noita kiinteistöt ja asunto-osakkeet
Eikö sitä toimeentulotukea saakaan?
voi jumalauta et oot nolo ja tyhmä ja ajattele pysyt aina köyhänä
305
Tämän on pakko olla taas näitä trollauksia.
Onko todella noin tyhmiä kuin Ap ja miten niin tyhmiä löytyy niin koulutetuista jotka muka saisivat 3000 brutto saati nyt että netto .... Pääseekö korkeakouluihin ja yliopistoihin nykyään ihan idiootitkin? Auts.
Itsehän hän luultavimmin on ylivelkaanuttanut itsensä jättäen maksamatta ulosottoon joutumiseen asti elleinyt ole tällainen sairas käyhä p*ska kuin minä,joita on ulosotossa kuulemma paljon. Julkisen terveydenhuollon asiakasmaksuista. YLE joskus uutisoinut ... i
Itse asiassa mulla ei kyllä ole ollut ulosottoa koskaan silti. On minullakin vuosia sitten jostain tullut perintätoimen lasku postin hukattua kirjettä, ennen kuin kaikki laskut oli "netissä", mutta on oitis maksettu pois.
Ei saa ottaa niin velkaa, voi tulla kyseeseen ettei pysty maksamaan. Ensin maksetaan aina laskut ja sitten vasta "eletään" lopuilla jos jotain jää. Minäkin tarvitsisin vaikka mitä oikeasti tarvitsemalla. Muista pakollista. Mutta en minä ala ostaa velaksi niitä minipienin tuloin, tuosta vain, sillä ne velat pitää myös voida maksaa. Voi ottaa vain niin vähän velkaa ettei sen pois maksussa varmasti tule estettä eikä mieluiten saisi yhtään kirpaista eikä saa tulla kamalia kuluja. Ei saisi mitoittaa vakituisia arkisia ympärivuotisia kuluja upaten ne tulojen mittaisiksi. Ei saisi osta "maitokauppaa" luottokortilla. Luottokortti pitäisi olla varalle + nettiostoksiin.
Ei tämä rakettitiedettä ole, mutta kuitenkin on jopa niille fiksuille korkeakoulutetuille joilla monen tuhannen nettopalkatkin saati per pari ja perhe.
Yksi suuri syy ulosottoon on suhteettomuudentaju eli liian pienissä erissä liian pitkään laskujen osittelu vaikka olisi varaa maksaa "mutku ei oo pakko, mä haluan nyt Turkkiin tai tai tai" , liian älyttömän kalliiden asuntovelkojen ja autovelkojen otto ja shoppailuholismi plus päihde-elämäntapa ja sen aiheuttama arviointikyvyn meno plus rehellisesti se mitä päihteet maksavat ja mitä niiden vaikutuksesta tehdään. Muiden perässä juoksu. Levehtiminen muille, tai yritys. Ajattelu missä otaksutaan muiden välittävän p*skaakaan mikä auto talo mökki harrastus vene loma käsiveska ripset kynnet mekko tukka sulla on. Ja on miten on, sen edes olevan mitään väliä oikeasti.
Pintaliitoelämäntyyli. Pinnallisuus. Muodit, ulkonäöt, kerskakulutukset, kalliiden maksullisten elämyksien kuten ulkomaanlomien ja eliittiharrastusten perässäjuoksut. Käsitys "mulla on oikeus". First World Problems ja oikeammin ehkä First World Entitlement.
Tämän takia "liian pieni palkka, ei pärjää, ei riitä, ei jää yli".
Jatkossa omaisuus vaikuttaa myös asumistukeen. Eli jos jäät työttömäks niin joudut ruveta myymään omaisuuttas.
Nää kokoomuksen kannattajat ei ees näytä tajuavan, että nykyiset leikkaukset osuu pahiten alempaan keskiluokkaan, ei pitkäaikaistyöttömiin