Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko vai onko mies välinpitämätön?

Vierailija
05.01.2024 |

On tapailtu jonkin aikaa ja tämä juttu on ollut koko ajan. Siis mieheni ei lähes koskaan vastaa puheluihin. Puhelin äänettömällä melkein koko ajan. Viesteihin vastaa mutta usein viiveellä. Joskus saattaa mennä sillä lailla, että jos laitan viestin illalla, niin mies vastaa vasta seuraavana päivänä, vaikka on kotonaan. Onko normaalia? Enkä siis usko mitään pettämistä, mutta minusta tuo on aika välinpitämätöntä toimintaa. Olen mieheltä hienovaraisesti kysynyt ja väittää ettei jaksa kuunnella puhelimen "piippailua" eikä voi varsinkaan sietää puhelinmyyjiä. Minusta tuossa on kyllä jotain isompaakin taustalla. Eikä tämä koske vain minua. Täysin saman kohtelun saa miehen kaverit, vanhemmat ja sisarukset. Jotenkin kalvaa mieltä, että jos minulla on joku hätänä, niin en saa välttämättä mieheen yhteyttä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ihmeellistä. Niin kun minäkin en ole puhelimen orja. Kotiin päästyäni heitän puhelimen pois saatan joskus vilkaista mutta harvemmin.

Vierailija
22/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samanlainen kuin miehesi. Ahdistaisi koko ajan vahdata puhelinta. Usein se unohtuukin äänettömälle ja huomaan puhelut/viestit vasta illalla tai seuraavana päivänä. Hyväksy miehen toimintatapa, tai jos silmittömästä ärsyttää, niin sovitteli yhteen? On ihan turha yrittää muuttaa toista.T. Nainen 38 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä paistaa halu hallita toista melko pahasti. ehkä sinu tulisi miettiä omaa suhtautumistasi asiaan. Ei kuullosta terveeltä.

Vierailija
24/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat niin symbioosissa puhelintensa kanssa, etteivät ymmärrä sitä jos se jollekin on pelkkä työkalu ja välttämätön paha.

Vierailija
25/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kumppanilla on lähes aina puhelin äänettömällä tai värinällä eikä kanna sitä kokoajan mukanaan, kun on kotona. Eli hänkään ei välttämättä heti huomaa tavoitteluyritystä, jos ei ole puhelimen vieressä tai vaikka se olisi vieressä ja on keskittynyt johonkin muuhun asiaan. Oma aikansa siihen kesti tottua.

Vierailija
26/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei somea käytä, on ihan normaalia että vapaa-ajalla jää puhelin huomiotta. Itsellänikin saattaa arkena mennä iltaan asti kunnes herätystä laittaessa huomaan jonkun soittaneen/laittaneen viestiä. Yhteydenotot menee herkästi ohitse jos vaikka pelailee kuulokkeet päässä. Ei siitä pidä ottaa itseensä, etenkin jos se kohtelu on kaikille samanlaista. 

Vierailija
27/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pidettävä värinällä kun tiedän odottaa puhelua. Värisee silloin viesteistä n. 50krt/min ja varsinkin töissä häiritsee keskittymistä.

Vierailija
28/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen voi laittaa asetuksen niin, että vaikka se on äänettömällä, sinun puhelut soi. 

Eri asia, haluaako mies puhelimeensa sellaisen asetuksen. 

Vierailija
29/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hiukan millaisia viestejä laittaa ja kuinka usein. Jos ovat jotain tikusta asiaa tai mitä kuuluu saattaa olla vaikea vastata kun ei keksi oikein mitä niihin vastaa. Itse monesti mietin kun olen itsekseni kotona ja en tee mitään sen kummempaa kun joku laittaa mitä kuuluu viestin. "Ei tässä sen kummempaa, kotona olen /teen ristikoita/katson telkkua/lueskelen/"tms. Minulla ainakin on hyvin vähän päivän mitään kummempia tapahtumia, siksi laitan viestiä harvemmin. Tietysti kun viesti sisältää "oikean" kysymyksen vastaan.  

Tuo, että on joku hätä? Mitä hätää mahdat tarkoittaa? 

Vierailija
30/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän, ettei kaikki ole kännykän orjia. Riippuu vähän, että miten hän sinulle vastailee. Sopiiko erikseen puhelinsoitolle paremmat ajat, vastaileeko pitkillä viesteillä yms. Jos viesti on vain lyhyt "ok", niin sitten unohda koko tyyppi.

Siis kyllä se vastailee mielestäni ihan "normaalisti". Tietty jos vaikka laitan että saanko tulla klo xx niin saattaa vastata vaan "ok". Ei mua haittaa se. Mua haittaa se, että jos mulla on jotakin hätänä, niin en saa miestä kiinni.

ap

Öh... Millaisia hätätilanteita sinulle siis tulee?

Kiinnostaisi täälläkin ja kun ap ei vastaa, tulee vähän kuva jostain energiasyöpöstä joka lataa jatkuvat tunne-elämänsä kriisit puolisonsa harteille.

Vierailija
31/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tapa ei koske vain sinua, niin miksi edes ajattelet, että voisit siitä päätellä jotain miehen suhtautumisesta sinuun? 

Siis aapee puhuu lähimmästä ihmisistään. Kyllähän se nyt on eri asia kuin naapurin asukas tai se puhelinmyyjä.

Ihankuin ei olisi merkitystä, että olet se lähin.

Älytön ajatus, että aapeetä kuuluisi kohdella noin välinpitämättömästi. Ei aapee ole puhelinmyyjä. Haloota.

En mä laita puhelinmyyjä mun lähiomaisen tietoihin vaan sen lähimmän ja luotettavan.

Vierailija
32/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu hiukan millaisia viestejä laittaa ja kuinka usein. Jos ovat jotain tikusta asiaa tai mitä kuuluu saattaa olla vaikea vastata kun ei keksi oikein mitä niihin vastaa. Itse monesti mietin kun olen itsekseni kotona ja en tee mitään sen kummempaa kun joku laittaa mitä kuuluu viestin. "Ei tässä sen kummempaa, kotona olen /teen ristikoita/katson telkkua/lueskelen/"tms. Minulla ainakin on hyvin vähän päivän mitään kummempia tapahtumia, siksi laitan viestiä harvemmin. Tietysti kun viesti sisältää "oikean" kysymyksen vastaan.  

Tuo, että on joku hätä? Mitä hätää mahdat tarkoittaa? 

🙄🙄🙄🧑🎄Ihan mitä vaan hätätilanteita. En tarkoita pissahätää, jos se auttaa sinua hahmottamaan vastausta kysymykseesi.

Vierailija
33/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tapa ei koske vain sinua, niin miksi edes ajattelet, että voisit siitä päätellä jotain miehen suhtautumisesta sinuun? 

Siis aapee puhuu lähimmästä ihmisistään. Kyllähän se nyt on eri asia kuin naapurin asukas tai se puhelinmyyjä.

Ihankuin ei olisi merkitystä, että olet se lähin.

Älytön ajatus, että aapeetä kuuluisi kohdella noin välinpitämättömästi. Ei aapee ole puhelinmyyjä. Haloota.

En mä laita puhelinmyyjä mun lähiomaisen tietoihin vaan sen lähimmän ja luotettavan.

Pitkän viestin jaksoit kirjoittaa, mutta et sitten jaksanut lukea koko ap:n aloitusviestiä.

Vierailija
34/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen parisuhde ja  ukko.

Teillä

on erilaiset tarpeet. Puhu siitä kasvotusten.

Vierailija
35/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vasta jonkin aikaa olette tapailleet, niin kannattaisi (ja muutenkin) miettiä, kenelle hätätilanteessa soittaa. Toivottavasti tarvittaessa on muitakin vaihtoehtoja kuin uusi miestuttavuus. 

Vierailija
36/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ketään muuta kelle soittaa hätätilanteessa kuin tämä tapailukumppani? 

Vierailija
37/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei koe teidän olevan vielä niin vakavassa suhteessa, että soittaisit hänelle hätätilanteessa. Hänen mielestään viesteihin ja soittoihin voi vastata myöhemminkin. 

Vierailija
38/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussa on vähän samaa vikaa: aina en jaksa arkisiin, ei-kiireellisiin watsap viesteihin vastata saman tien, ja puhelin on usein äänettömällä.

Vierailija
39/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vasta jonkin aikaa olette tapailleet, niin kannattaisi (ja muutenkin) miettiä, kenelle hätätilanteessa soittaa. Toivottavasti tarvittaessa on muitakin vaihtoehtoja kuin uusi miestuttavuus. 

Näinpä. Ja jos suhde taas on syventynyt, ei minulle riittäisi, että minun kanssani viestiteltäisiin vain joka toinen päivä. Haluaisin olla suurempi osa arkea. Mutta ei se silti tarkoittaisi, että kummankaan pitäisi olla kokoajan tavoitettavissa. 

Vierailija
40/49 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaisi jos tapailukumppani soittelisi tai viestittelisi jatkuvasti, tuntuisi kyttäämiselle. Tapaamiset sovitaan kummankin työ ja muut menot huomioiden ja joskus hyvänyön ym toivotukset kun ei olla yhdessä  Tuo "saanko tulla kylään" on vähän outo kysely, oletkohan liian innokas suhteessa, anna toiselle tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi